Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Datos básicos do centro

O IES de Allariz está no concello de Allariz sendo o único centro de educación secundaria e bacharelato da vila. Ten dous centros adscritos, o CEIP Padre de Feijoo de Allariz e o CEIP Padre Crespo de Xunqueira de Ambía. O IES de Allariz imparte ESO e Bacharelato científico tecnolóxico, de humanidade e de ciencias sociais.

  • O IES de Allariz conta cunha páxina web www. Iesallariz.gal

  • Aula virtual en Moodle

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

  • O centro leva varios anos mellorando a súa infraestrutura dixital para facer fronte aos retos que a educación actual plantea. Nos últimos anos, debido en gran medida á pandemia, o incremento do uso nas tecnoloxías dixitais foi moi importante, tendo dúas vertentes, por un lado a formación e por outro a mellora das infraestruturas dixitais a cargo do centro. O profesorado do IES de Allariz fixo un esforzo enorme, non recoñecido nin salarial, nin en horas de formación, para que o alumnado poidera continuar desde os fogares co proceso de aprendizaxe.

  • O Plan Dixital pretende artellar unha estratexia dixital dento da Programación Xeral Anual do curso 22/23 e servir como ferramenta útil para a mellora dos procesos de ensino-aprendizaxe.

Breve xustificación do mesmo

Contextualización normativa en relación ao Plan Dixital:


Modificar 14 / 06 / 2022
Introdución
 As referencias á lexislación deberían estar adaptadas ás últimas modificacións, debendo figurar as seguintes:
•Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
•Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
•Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
•Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
•Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
•Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Test CDD
  • Test Selfie
Interno
26 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O alumnado considera que non ensinamos a usar de maneira segura Internet, verificar a verdade da información e a comunicarse dixitalmente. Alumnado Si
Debilidade Non existen suficientes ordenadores a disposición do alumnado no centro Infraestruturas Non
Debilidade Non dispoñemos de espazos físicos que faciliten o ensino dixital Infraestruturas Non
Debilidade Non debatemos as vantaxes e desvantaxes do uso de tecnoloxías dixitais. Organización de centro Si
Debilidade Non colaboramos con outros centros para apoiar o uso das tecnoloxías dixitais. Organización de centro Si
Debilidade Non coñece a comunidade edutiva que existen ordenadores para levar acasa en caso de necesidade polo alumnado. Organización de centro Non
Debilidade Non dispoñemos de bibliotecas en liña con material de aprendizaxe dixital Persoal docente Non
Debilidade Non usamos as tecnoloxías dixitais para que alumando poida retroalimentar o proceso de ensino aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade Non usamos as tecnoloxías dixitais para promover unha reflexión do alumnado sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade Non ensinamos a crear contidos dixitais. Persoal docente Si
Debilidade Non realizamos proxectos interdisciplinares usando tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade Non usamos as tecnoloxías dixitais para favorecer a corrección constructiva aos compañeiros e compañeiras. Persoal docente Si
Fortaleza Usamos tecnoloxías dixitais para comunicar respecto ao centro Alumnado Non
Fortaleza Usamos as tecnoloxías dixitais para realizar un ensino personalizado Alumnado Non
Fortaleza Temos unha estratexia para identificar ao alumnado con necesidade de equipos no fogar e eliminar a fenda dixital Familias Non
Fortaleza Existen dispositivos dixitais para uso docente Infraestruturas Non
Fortaleza Existe asistencia técnica aos problemas dixitais Organización de centro Non
Fortaleza Existe unha estratexia de protección de datos Organización de centro Non
Fortaleza Cóntase co profesorado para a estratexia dixital Organización de centro Non
Fortaleza Avaliamos os nosos progresos en ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Fortaleza Apoio ao profesorado para novas formas de ensino Persoal docente Non
Fortaleza Creamos recursos dixitais para o ensino dixital Persoal docente Non
Fortaleza Usamos as tecnoloxías dixitais para motivar ao alumnado Persoal docente Non
Fortaleza Temos oferta de FPP relativo ao ensino dixital Persoal docente Non
Fortaleza O equipo directivo axuda a intercambiar experiencias dentro do centro respecto ao ensino dixital Persoal docente Non
Fortaleza Buscamos recursos dixitais en Internet Persoal docente Non
26 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza O sistema Abalar restrinxe o acceso a vídeos en Youtube de maneira incorrecta. Administración educativa Non
Ameaza Non aporta suficientes equipos informáticos. Administración educativa Si
Ameaza Non aporta os suficientes encerados dixitais. Administración educativa Si
Ameaza Non aporta información suficiente sobre os cursos online respecto a PFPP. Administración educativa Non
Ameaza Non recoñece nin económica nin en horas de o traballo realizado para crear contidos dixitais das aulas. Administración educativa Non
Ameaza Presenta dificultades para adquirir equipos de maneira flexible. Administración educativa Si
Ameaza Non existe ANPA ANPA Non
Ameaza As administración non aseguran a posibilidade de contratar un Internet rápido e fiable polas familias do alumnado. Contorna Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O punto de partida do centro para unha dixitalización do nosos procesos parte dunha boa motivación, formación, experiencia, pero adolece de falta de recursos materiais axeitados e non garantidos pola administración.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Seguemento polos departamentos do plan dixital
O02PD Avaliar os nosos progresos en ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais
O03PD Informar á comunidade educativa da existencia de 20 ordenadores para que o alumnado que o precise poida levar á casa
O04PD Solicitar encerados dixitais á Consellería de Educación
O05PD Usar os foros das aulas virtuais das materias para realimentar o proceso de aprendizaxe e facer correccións construtivas dos compañeiros/as
O06PD Crear polo menos un contido dixital (documento de texto, vídeo, entrada da web..) nas materias
O07PD Informar sobre o uso seguro de Internet e identificar as fakenews e os perigos existentes.
008PD Inserir na aplicación da Consellería o inventario do centro
009PD Formar ao alumnado de 1º de ESO no uso da aula virtual, correo electrónico e uso básico de documentos
010PD Facer microcurso ao profesorado sobre Aula Virtual e contidos dixitais.

Seguimento

Procedemento

Creouse un grupo para facer un seguimento do Plan Dixital composto por máis do 70% dos/as xefes/as de departamento. Ao ser os xefes/as de departamento é máis sinxelo trasladar aos departamentos a análise do plan.

1º Trimestre

Respecto aos obxectivos do primeiro trimestre:

  • 001PD, a acción de informar ao claustro e a CCP da importancia do Plan Dixital foi realizada.
  • 003PD, Información á comunidade educativa da posibilidade de ordenadores de préstamo. Realizada.
  • 004PD, a solicitude de encerados dixitais foi realizada.
  • 005PD, moitos cursos teñen activos foros, pero ainda non está avaliado o número deles.
  • 006PD, temos constancia que se están creando contidos para as aulas virtuais, sen contabilizar o total.
  • 007PD, o uso seguro de Internet e a existencia de fakenews foi inserido nas programacións didácticas, polo que será traballado ao longo do curso.
  • 008PD, estamos traballando no inventario.
  • 009PD, todo o alumnado de 1º ESO foi formado no uso da aula virtual, correo electrónico e partillar documentos en nube.
  • 010PD, substituíse os microcursos por información nun metacurso na aula virtual.
2º Trimestre

Realizaronse todos os obxectios respecto ao segundo trimestre.

Os departamentos fixeron un seguemento do Plan dixital.

3º Trimestre

Todos os obxectivos do Plan Dixital do curso foron cubertos agás o 008PD referente a introducir os datos do inventario na aplicación da Consellería de Educación porque a Consellería non abríu ainda a dita aplicación.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos:

  • Establecer un equipo de profesores/as para a xestión e seguimento do plan dixital de centro, implicando a maior cantidade de xefas/es de departamento posibles.

  • O secretario informará polo menos unha vez por trimeste sobre a consecución dos obxectivos.

  • O secretario informará nun claustro a final de curso sobre a consecución dos obxectivos do Plan Dixital no curso e a elaboración do Plan Dixital do curso vindeiro.

Valoración xeral

Cumpríronse todos os obxectivos agás un, o 008PD referente a introducir os datos do inventario do centro na aplicación da Consellería de educación xa que foi imposible ao non existir a apliación.

Proposta de mellora

Para o curso vindeiro pretendemos plantear menos obxectivos e máis accións en cada un para ser máis eficaces e eficientes.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión
  1. Publicarase o Plan Dixital na web do centro.

  2. Informarase a principio de curso á CCP e ao Claustro tanto da importancia dunha estratexia dixital coma dos contidos do Plan Dixital.