Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Datos básicos do centro

A EASD Antonio Faílde xorde co Decreto 207/2005 que converte as escolas de arte en escolas de arte e superiores de deseño, cumprindo os requisitos do Real decreto 389/1992 para os centros que impartan ensinos artísticos.

Trátase dun centro público dependente da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria da Xunta de Galicia, polo que as súas ensinanzas teñen carácter oficial e validez académica e profesional en todo o Espazo Común Europeo, estando adaptados ao Real Decreto 96/2014 que establece o Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES).

A EASD Antonio Faílde ten adaptada a súa oferta formativa ás directrices do Tratado de Bolonia, e suma aos seus tradicionais ensinos profesionais de ciclos formativos superiores e medios, os títulos de Grao en Ensinanzas Artísticas Superiores de Deseño na especialidade de Gráfico e na especialidade de Interiores (D. 41/2023, art. 2.1).

A EASD Antonio Faílde está integrada na Subdirección Xeral de Aprendizaxe Permanente e Ensinanzas de Réxime Especial dentro da Secretaría Xeral de Educación Formación Profesional e conta cun Regulamento Orgánico propio (ROC), Decreto 61/2011, do 24 de marzo, que establece o Regulamento orgánico das escolas de arte e superiores de deseño da Comunidade Autónoma de Galicia.

A finalidade do centro educativo é que o alumnado aprenda, se forme e se desenvolva, como individuo da sociedade na que vive. En consecuencia, a propia organización vai mellorando a través da súa práctica e da reflexión sobre ela, así como das relacións que establece coa súa contorna. O Plan Dixital de Centro debe encaixar no contexto institucional máis amplo que ven recollido noutros documentos institucionais, como o Proxecto Funcional de Escola e ambos os documentos deben estar en total consonancia e ser complementarios.

A nosa oferta educativa acolle un amplo número de especialidades que impartimos a través de ciclos formativos e as chamadas ensinanzas artísticas superiores de deseño, que son, a todos os efectos equivalentes a unha titulación universitaria.

Visión

O noso proxecto común proponse crear un espazo de relación onde ensinar e promover a cultura do deseño a través súas distintas especialidades.

Comprendemos o deseño como un medio poderoso para axudar a resolver os problemas humanos da realidad social en que se inscribe.

Para materializar os nosos principios confiamos na educación multidisciplinar, a cultura de proxecto e a aposta decidida pola innovación permanente.

Instalacións

A actual e definitiva sede da EASD Antonio Faílde sitúase nun edificio contemporáneo, pensado para responder funcionalmente aos requisitos propios das especialidades que integran o noso proxecto educativo.

Así, ademáis das aulas teóricas, o centro dispón de obradoiros orientados á formación práctica equipados con tecnoloxías específicas en comunicación, prototipos, fotografía ou edición entre outros. De igual modo, a escola conta cunha biblioteca de libre acceso, salón de actos e cafetería onde os alumnos poden quedarse a comer cando o horario de clase así llo aconselle.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xerou unha análise DAFO que nos permite o coñecemento da realidade do noso centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Para realizar esta análise, dende o Equipo de Dinamización do Plan Dixitalización, axudámonos da ferramenta SELFIE, organizando a información segundo os bloques ou áreas que recolle o informe resultante da realización desta autoavaliación:

• Lideranza.
• Desenvolvemento profesional.

  • Infraestrutura e equipamento.

  • Prácticas de ensino e aprendizaxe.

  • Prácticas de avaliación.

  • Competencia dixital do alumnado.

    SELFIE (siglas que en inglés significan «auto-reflexión sobre unha aprendizaxe efectiva mediante ou fomento da innovación a través de tecnoloxías educativas innovadoras»), é unha ferramenta en liña gratuíta que pretende axudar aos centros escolares a exporse como utilizan as tecnoloxías dixitais para lograr unha aprendizaxe efectiva e innovadora.

    Estes resultados poden axudar a entender en que punto se atopa o noso centro e, desde aí, iniciar un diálogo sobre o uso das tecnoloxías e desenvolver un plan de acción para o centro educativo. Desta forma, o informe de centro SELFIE pódenos ofrecer información sobre puntos fortes e débiles da nosa organización educativa con relación á dixitalización deste e como esta dixitalización contribúe a mellorar a aprendizaxe do alumnado. Por último, SELFIE pode empregarse máis adiante para avaliar os avances realizados e axustar o plan de acción.

Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Obsolescencia programada de hardware. Necesidade de actualización periódica. Software profesional específico. Infraestruturas Si
Debilidade Dificultades para poder seguir os cursos de formación por coincidir moitas veces con horario de clase do profesorado. Persoal docente Si
Debilidade Necesidade de máis persoal Auxiliar Administrativo para a xestión debido aos perfís e ámbitos profesionais aos que se dirixe a oferta formativa da EASD. Persoal non docente Si
Fortaleza Xestión adecuada de licenzas educativas. Desenvolvemento da estratexia dixital co profesorado. Alumnado Non
Fortaleza Renovación dos equipos informáticos, proxectores, imaxe e son. Infraestruturas Si
Fortaleza Boa cobertura Wifi Servizo de préstamo de portátiles ao alumnado que o precise. Infraestruturas Si
Fortaleza Ámbitos profesionais aos que se orienta a formación do alumnado plenamente dixitalizados. Oferta Si
Fortaleza Profesorado dixitalmente competente. Capacidade de adaptación e receptividade ás novas tecnoloxías. Persoal docente Si
Fortaleza Calidade humana e eficiencia nas cuestións laborais. Persoal non docente Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Concédense poucos cursos para certas especialidades que contan con número reducido de profesorado e precisan formación moi específica. Administración educativa Si
Ameaza Que a evolución das novas tecnoloxías derive a unha situación na cal se chegue a prescindir dunha grande parte do profesorado. Contorna Si
Oportunidade Adecuada financiación da EASD para abordar compras de equipamento. Administración educativa Si
Oportunidade Servizo de mantemento equipos informáticos moi competente Proximidade física do CFR para xestionar cursos de formación. Contorna Si
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Grazas á detección da fotografía do centro realizada a través da ferramenta SELFIE, que nos proporciona un informe da situación, estaríamos preparados para realizar a análise DAFO.

DAFO é unha ferramenta de análise que estuda as características internas (debilidades e fortalezas) e externas (ameazas e oportunidades).

Esta análise debemos realizala coa maior claridade e sinceridade posible, expoñendo a realidade específica e actual do centro. Algúns datos que poderían xurdir desta análise:

  • Escaseza de infraestruturas tecnolóxicas.

  • Diferenzas notables en termos de competencia dixital docente e do alumnado.

  • Reticencia á actualización de metodoloxías por parte do profesorado.

  • Actitude favorable cara ao uso das tecnoloxías como medio de mellora do proceso de ensino-aprendizaxe.

  • Oferta ampla de desenvolvemento profesional no uso das tecnoloxías educativas.

  • Traballo colaborativo a través das tecnoloxías para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
Mellorar as competencias dixitais do profesorado do centro en materia do uso da intelixencia artificial xerativa aplicada a software de deseño
Solicitude da unificación das aplicacións de xestión de alumnado-profesorado do centro
Mellora e actualización do equipamiento informático do centro

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

Desde a coordinación TIC están a levarse a cabo accións como a supervisión e actualizacións no software instalado nos diferentes equipos, a supervisión no funcionamento do relativo ás novas tecnoloxías e comunicacións (por exemplo rede wifi, impresión en rede etc.), actualización do inventario de equipos do centro, entre outros.

Ademais estase coordinando o curso de formación para profesorado para mellorar as competencias dixitais do mesmo, este ano está relacionado coa Intelixencia Artificial aplicada ao software de deseño.

2º Trimestre

Neste trimestre desde a coordinación TIC leváronse a cabo accións como a supervisión do funcionamento da wifi, a posta en marcha dos ordenadores enviados para uso dos docentes, supervisión das conexións do salón de actos grande e solicitude de máis paneis dixitáis para mellorar a calidade tecnolóxica das aulas.

Ademáis completouse o curso de formación ao profesorado actualizando as competencias dixitais ampliando os coñecementos da Intelixencia Artificial aplicado ao deseño.

3º Trimestre

No último trimestre fixéronse labores de seguimento. Redactouse a memoria da coordinación TIC e propuséronse melloras para o próximo curso. Observouse o uso das TIC nas aulas e noutros espazos do centro. Analizáronse e valoraron a calidade do soporte técnico que se ofreceu á comunidade educativa durante o ano académico 2023-24. Do mesmo xeito valorouse o impacto das TIC no proceso de ensino-aprendizaxe do alumnado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O presente Plan Dixital de Centro farase público entre a comunidade educativa para o seu coñecemento.

A estratexia de publicitación e difusión do Plan Dixital entre a comunidade educativa, será tanto mediante a activacion de sistemas de información na Aula Virtual coma mediante documentos en liña ou na nube para compartir incidencias.