Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Obxectivo no.01 “Formar ao alumnado no emprego da Aula Virtual”
No presente curso como en todos os anos académicos, os/as titores/as empregaron varias sesións das titorías para darlle instruccións ao alumnado sobre as funcionalidades, tarefas e estrutura da aula virtual do centro. Ademais nas clases de tecnoloxía a profesora empregou varias sesións no primeiro trimestre para estas tarefas.
Obxectivo no.02 “Empregar ferramentas dixitais de control ou monitorización da aula”
Durante o primeiro perídodo do curso valíranse diferentes ferramentas para monitorizar os equipos das aulas de informática. Finalmente decídese adiar a decisión e instalación a un periodo que non supoña unha complicación no desenvolvemento con normalidade das xornadas educativas.
Obxectivo no.03 “Empregar recursos dixitais para compartir e traballar de forma colaborativa documentación relevante do centro e nas funcións de titoría”.
No presente curso implantáronse aplicacións ao ensino que partiron de varios seminarios realizados no centro en cursos anteriores: O2106149 - PFPP O2131108 A radio escolar, O2106151 - PFPP O2131108 Realidade, O2006100 - PFPP O2031081 Moodle: abrindo portas a novas actividadesvirtual aumentada, O2005095 - PFPP O2031081 Novas ferramentas tecnolóxicas na biblioteca, O2005094 - PFPP O2031081 A aula virtual como ferramenta pedagóxica, O2002130 - Actualización de ferramentas tecnolóxicas para docentes, O2106151 - PFPP O2131108 Realidade virtual aumentada, O2206130 - PFPP O2231067 Novas tecnoloxías aplicadas ao ensino, entre outros. Estes seminarios nos proporcinaron ao profesorado ferramentas complementarias para a actividade docente.
Obxectivo no.04 “Usar a radio escolar como espazo creativo, de traballo interdisciplinar e colaborativo”
Este sería o segundo curso no que a radio está en marcha e utilizouse en diversas materias curriculares na realización de podcast e outras grabacións que foron divulgadas á comunidade educativa por medio da páxina web e redes sociais do centro.
Obxectivo no.05 “Instalar soportes de datos (beacons) en almacenes, aulas de taller, aula de tecnoloxía, aulas de informática e nas que sexa necesario”.
Non poidemos instalar os beacons debido á dificultade de poder poñer en marcha esta tecnoloxía polo custo que teñen e pola ausencia de unha aplicación que os xestione.
Obxectivo no.06 “Solicitar para o curso 2023-2024 a participación no proxecto Polos Creativos da Consellería de Cultura, Educación e Universidade”
Todos os centros estamos incluídos dende este curso nos polos creativos da consellería, de feito recibimos dotación de este programa. Nos vindeiros cursos aos centros que nos acabos de incorporar nos dotarán de novos equipamentos.
Obxectivo no.01 “Formar ao alumnado no emprego da Aula Virtual”
Tras as sesións adicadas no primeiro trimestre, constatamos que o alumnado coñece e fai uso da aula virtual do centro.
Obxectivo no.02 “Empregar ferramentas dixitais de control ou monitorización da aula”
O que fixemos este curso foi establer un perfil de administrador nos equipos das aulas de informática e outro de usuario para o alumnado. Con esto nos evitamos que se instalaran programas ou se modificaran os sofware dos equipos.
Obxectivo no.03 “Empregar recursos dixitais para compartir e traballar de forma colaborativa documentación relevante do centro e nas funcións de titoría”.
A propia consellería proporciona aos centro unha serie de ferramentas/aplicacións que nos permiten traballar co alumnado sen necesidade de implementar outras que non son corporativas. De modo que este obxectivo queda totalmente anulado ante as directrices da propia consellería de utilizar soamente as ferramentas propias.
Obxectivo no.04 “Usar a radio escolar como espazo creativo, de traballo interdisciplinar e colaborativo”
A radio convertiuse nunha ferramenta colaborativa do alumnado e do profesorado. No imstagram da biblioteca do centro hai un conxunto de podcast que atestiguan o uso de esta ferramenta.
Obxectivo no.05 “Instalar soportes de datos (beacons) en almacenes, aulas de taller, aula de tecnoloxía, aulas de informática e nas que sexa necesario”.
Como xa explicamos anteriormente a ausencia dunha aplicación específica para os beacons non facilita a súa xestión nin instalación.
Ademais dos obxectivos xa plantexados nas avaliacións anteriores nos plantexamos principalmente unha dobre línea:
- Por unha banda axudar ao alumnado no proceso de acreditación dixital, como foi o caso dos/as alumnos/as de segundo de bacharelato, cuarto de eso e ofrecéuselle tamén ao alumnado de segundo curso de formación profesional básica.
- Con respecto ao profesorado durante este curso unha gran parte do profesorado realizou os diferentes cursos propostos pola consellería para acreditar os niveis de competencia dixital (A1, A2, B1 e B2). Ademais implementáronse os seguintes seminarios que tiveron tamén o obxectivo de proporcionarnos ferramentas dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe: Os seminarios son os seguintes:
Para o vindeiro curso o obxectivo é continuar as liñas de formación de polos creativos e competencia dixital didáctica en coordinación co Centro de Formación e recursos de O Barco e en cordinación co noso asesor dixital do centro. Tamén se plantexarán obxectivos novos debido ao gran dinamismo e cambio que está a experimentar o procesos de dixitalización no ensino.
Avaliación
Realizarase dúas valoracións: • Unha avaliación procesual, a frecuencia da súa realización será como mínimo ao final do trimestre. Os aspectos a valorar serán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados así como as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora. • Unha avaliación final do curso 2022-23 onde se valorará se se acadaron os obxectivos e as posibles propostas de mellora.
Obxectivo no.01 “Formar ao alumnado no emprego da Aula Virtual”
01B.-Valores acadados nos indicadores deste obxectivo.
Para este obxectivo marcouse o seguinte indicador e no que se obtiveron os seguintes valores:
Porcentaxe de alumnado ESO que amosa coñecemento e emprego da Aula Virtual do centro
- valor de partida: 0
- valor previsto: 100
- valor acadado: 100
01C.-Conclusión
Todo o alumnado do grupo de ESO editou o seu perfil en Aula Virtual. Tamén participaron nos foros e no espazo de mensaxería, así como entrega de tarefas e resposta a cuestionarios polo que o
obxectivo “Formar ao alumnado no emprego da Aula Virtual” considerase acadado.
Obxectivo no.02 “Empregar ferramentas dixitais de control ou monitorización da aula”
02B.-Valores acadados no indicador deste obxectivo
Para este obxectivo marcouse o seguinte indicador no que se obtiveron os seguintes valores:
Porcentaxe de profesorado que emprega ferramentas dixitais de control/monitorización da aula
- valor de partida: 0
- valor previsto: 100
- valor acadado:90
02C.-Conclusión
Logo de sopesar as vantaxes a inconvenientes que presentaba a instalación de aplicacións para a monitorización das aulas de informática, tómase a decisión de, no canto de empregar ese tipo de
aplicacións se crea un perfil máis restrinxido para o uso do alumnado.
Unha vez se acorda co profesorado aquelas aplicacións que estarán presentades en dito perfil e co apoio de parte do profesorado créanse ditos perfís.
O obxectivo non se pode considadar acadado dado que non se monitorizaron as aulas de informática aínda que sí se conseguiu un maior control no emprego dos ordenadores do centro polo que se
pode considerar parcialmente acadado.
Obxectivo no.03 “Empregar recursos dixitais para compartir e traballar de forma colaborativa documentación relevante do centro e nas funcións de titoría”.
03B.-Valores acadados no indicador deste obxectivo
Para este obxectivo marcouse o seguinte indicador no que se obtiveron os seguintes valores:
Porcentaxe de profesorado que emprega recursos dixitais para a edición compartida e compartición de documentación relevantes do centro
- valor de partida: 0
- valor previsto: 60
- valor acadado: 80
03C.-Conclusión
Decídese o emprego de aplicación corporativas en lugar de unha conta de dominio Google por razóns de confidencialidade.
Créase unha carpeta en Abalarbox que se comparte con todo o profesorado e na que calquera pode aportar arquivos para compartir.
Así mesmo, nas funcións de titoría, tamén se emprega Abalar para a creación de informes do alumnado, xestionando así este apartado dentro de unha aplicación que cumple axeitadamente os parámetros de seguridade e confidencilidade.
Dado que aproximadamente un 80% do profesorado emprega estas aplicacións pode considerarse que o obxectivo n.03 se considera acadado.
Obxectivo no.04 “Usar a radio escolar como espazo creativo, de traballo interdisciplinar e colaborativo”
04B.-Valores acadados no indicador deste obxectivo
Para este obxectivo marcouse o seguinte indicador no que se obtiveron os seguintes valores:
Número de podcasts creados como traballo interdisciplinar por departamento e na materia de oratoria
- valor de partida: 0
- valor previsto: 1
- valor acadado: 1
04C.-Conclusión
Dende a materia de oratorio traballouse na radio en varias ocasións, algunha delas mesmo se publicou no seguinte enlace: https://www.ivoox.com/podcast-sen-medo-aoexito_sq_f11974840_1.html
Tamén se traballa na radio Pousafoles na creación de traballos nos que se ven implicados varios departamento como por exemplo un podcast sobre filósofos, para o día das Letras Galegas, entrevistas sobre ciencia ou concursos sobre morcegos, entre outros.
“Usar a radio escolar como espazo creativo, de traballo interdisciplinar e colaborativo” é un obxectivos acadado.
Obxectivo no.05 “Instalar soportes de datos (beacons) en almacenes, aulas de taller, aula de tecnoloxía, aulas de informática e nas que sexa necesario”.
05B.-Valores acadados no indicador deste obxectivo
Para este obxectivo marcouse o seguinte indicador no que se obtiveron os seguintes valores:
Porcentaxe de departamentos que teñen actualizados os seus inventarios cos soportes das novas tecnoloxías
- valor de partida: 0
- valor previsto: 100
- valor acadado: 0
05C.-Conclusión
A pesar de ter inventarios ao día non se puido levar a cabo co soporte das novas tecnoloxías polo que o obxectivo non se acadou.
Obxectivo no.06 “Solicitar para o curso 2023-2024 a participación no proxecto Polos Creativos da Consellería de Cultura, Educación e Universidade”
06B.-Valores acadados no indicador deste obxectivo
Para este obxectivo marcouse o seguinte indicador no que se obtiveron os seguintes valores:
Lograr a concesión para o centro do Polo Creativo (sendo, 0 a non concesión e 1 a obtención dese espazo)
- valor de partida: 0
- valor previsto: 1
- valor acadado: 1
06C.-Conclusión
As accións máis salientables no presente curso foron as que se orientaron á acreditación dixital do alumnado e do profesorado, dotación dos espazos/aulas do centro con novos equipamentos informáticos, acadar un uso maioritario da aula virtual, emprego de ferramentas corporativas co profesorado, alumnado e familias, entre outros.
Queda pendente a implementación de procesos administrativos sempre a cando sexa posible, para matrículas e outros procedementos.
Nos próximos dous cursos será tamén importante dotar ao centro de novos equipos que supoñan unha renovación de varias aulas de informática, optimizar equipamentos do centro como a impresora 3D, macrotablet da biblioteca, e-books, etc.
Potenciar as aplicacións educativas que proporciona a xunta (abalar-box, etc.)
Nos plans de formación do profesorado formar a maior número de profesorado.
Coordinar co centro de primaria da zona materiais para a realización de actividades de polos creativos xa que eles son polos creativos plus.
Comunicación e difusión
Difundirase na páxina web do centro e nas distintas Comisións Pedagóxicas e claustros. O plan está a disposición da comunidade educativa na páxina web do centro para a súa consulta pública