Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Revisión das actuacións levadas a cabo coa axuda da Asesora Adix.
No 1º trimestre soliciouse o itinerario de robótica e polos creativos dentro do PFPP do centro. Polo que os membros deste grupo formarán o equipo do Plan Dixital e de Polos creativos.
A coordinadora do itinerario, tamén coordinadora de polos creativos iniciou a formación en coordinación de polos creativos e ía trasladando a información que recibía ao equipo.
Fixemos unha sesión inicial para poñer en común os coñecementos previos e da a coñecer a todo o equipo os dispositivos cos que contamos e secuenciamos as tarefas que levaremos a cabo para acadar os obxectivos do plan dixital.
Recibimos a formación dun relator sobre o uso das placas Makey Makey e Microbit. Vimos diversas páxinas en Internet na que se poden ver actividades para o noso banco de recursos.
Estanse revisando os equipos e estase a elaborar unha listaxe de equipos obsoletos que se retirarán a finais do curso.
A coordinadora continúa coa formación de Polos creativos trasladando toda a información ao equipo.
Fixemos diferentes prácticas de uso das placas que se poden aplicar ás aulas.
Na biblioteca instalouse un panel de lego para que o alumnado poida xogar e crear no recreo e ademais mércaronse varios xogos para a manipulación e creación de diversas construcións.
Creouse na Aula Virtual do centro un espazo para que todos os membros do equipo poidan ir subindo as propostas de actividades que van atopando e así crear o noso banco de recursos. Cada participante no curso subiu actividades de robótica ou de polos creativos á aula virtual. Puxéronse en práctica co alumnado diversas actividades relacionadas coa robótica a cos Polos Creativos.
- Creación de figuras planas e corpos xeométricos con paus e plastilina.
- Creación de circuitos eléctricos con cinta de cobre adhesiva, lámpadas e led e pilas de botón.
. Bonecos parlantes co uso das placas Makey Makey
- Iniciación aos audiocontos con diversos cómics e as Placas Makey Makey practicando a conexión dos distintos cables, a programacióln de secuencias en Scratus e grabación de son.
Ademais mercáronse diversos libros para a biblioteca seleccionados previamente no equipo, así como xogos de manipulación, lámpadas led, cinta de cobre e de aluminio adhesivas, pilas de botón.
Avaliación
A experiencia foi moi positiva. Durante a formación fomos quen de ver as posibilidades do uso das placas Makey Makey para traballar diversos aspectos curriculares co alumnado. Introducíronse tanto no pensamento computacional como na formación de circuitos eléctricos o que lles axudou a entender o funcionamento da placa e o seu cableado.
Descubrimos a utilidade deste recurso para a mellora da competencia lingüística co uso da grabación de son e estamos nun proceso de contante aprendizaxe de actividas manipulativas e creativas.
O alumnado sorprendeunos coa súa creatividade á hora de realizar as actividades propostas.
Estando inmersos na creción dun espazo creativo no centro, estamos adaptando a aula de informática, que estaba en desuso. E para o próximo curso está previsto que se dote de recursos e recantos de traballo creativo. Para iso estase levan a cabo un expurgo de equipos informáticos obsoletos e doutros materiais alí gardados e que xa no se empregan. Logo tratarase de organizar os recursos cos que xa contamos no centro para que todo o profesorado coñeza a súa localización e poida usalos tanto neste espazo físico como na súa propia aula.
Polo que propoñemos que o obxectivo principal do próximo curso sexa a creación e o uso do espazo de Polos Creativos tanto na aula de informática como na biblioteca, onde xa se estaban levando algunhas actividadades con pezas de lego e o panel e outros xogos de construción. Formaremos un equipo que dinamice os espazos adicado aos Polos Creativos coa finalidade de orientar ao profesorado no uso dos recursos para implementar actividades nas súas aulas.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital estará publicado na páxina web do centro para o coñecemento de toda a comunidade educativa. Infórmase ao claustro e ao consello escolar do mesmo.