Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do proxecto realizarase mediante comunicación coa persoa mentora ADIX Ourense.
Durante o primer trimestre, inciciamos o traballo de proxectos interdisciplinares a través das TICS, empregando as aplicacións Libre Office en tarefas de búsqueda, recollida e exposición de información; tamén, inculcamos no alumnado o respecto e tolerancia no uso de Internet, así como a Lei de Protección de Datos, explicando o concepto de "creativecommons", o cal fai referencia ao emprego libre de música e imaxes de Internet sen copyright.
Ademais, visualizamos o conto infantil "El diario de Lola" e fixemos actividades vinculadas a Scape Rooms, Geniallys e Kahhots.
Por último, dicir que fixemos encontros periódicamente entre os membros do claustro, coa intención de intercambiar e valorar coñecementos sobre o uso de diferentes recursos dixitais.
No segundo trimestre, continuamos co emprego de aplicacións Libre Office nos proxectos de búsqueda, recollida e exposición de información mediante as TICS, inculcando novamente o uso responsable na rede e respectando a propiedade intelectual.
Tamén, continuamos coas reunións entre os membros do claustro, nas cales creamos o espazo dixital común para o centro (a Aula Virtual) e solicitamos un PFPP para reforzar a nosa labor de ensinanza. Este PFPP consistiu na formación de actividades con croma, concretamente coa aplicación "Cap Cut", no cal recibimos unha formación de 3 horas.
No tercer e último trimestre do curso escolar, aplicamos na aula os contidos corma adquirimos. realizando videoclips e traballos de búsqueda, recollida e exposición de información empregando a aplicación "Capcut".
Ademais, formamos ao alumnado no uso e emprego da Aula Virtual do centro, explicando o seu funcionamento.
Tamén, iniciamos co alumnado de 2º de Primaria contidos adicados á mecanografía, empregando distintas aplicacións.
Por último, o alumnado de 6º de Primaria recibiu formación por parte da Garda Civil, sobre os perigos das redes sociais e o ciberacoso.
Avaliación
Para levar a cabo a avaliación, analizaremos nunha táboa, tarefa por tarefa, o éxito da mesma e o grao de satisfación acadado; así como as modificacións de acción e as propostas de mellora que xurdan no proceso.
Realizaremos reunións entre o claustro do profesorado, co fin de analizar o desenvolvemento do proxecto e poder levar a cabo unha avaliación da nosa propia práctica docente e formativa, así como os resultados acadados co alumnado.
Como consecuencia do traballo realizado no pasado curso 2022/2023, consideramos os seguintes aspectos:
- O profesorado aumentou a súa competencia dixital, recibindo formación en materia de protección de datos; así como no uso de diferentes plataformas Libre Office (word e impress), ademais de aplicacións educativas como kahoots, genially ou liveworksheets.
- O alumnado mellorou progresivamente no uso das mencionadas aplicacións ó longo do curso.
- O alumnado e as familias cada vez están máis acostumbradas ao uso das novas tecnoloxías no día a día do centro.
Como propostas de mellora cara o presente curso 2023/2024, dende o centro propoñemos as seguintes ideas:
- Continuar formándonos no uso e emprego das pantallas dixitais, coa finalidade de poder ensinar ao noso alumnado unha maior variedade de tarefas e recursos.
- Organizar as aulas de xeito que os alumnos de cursos inferiores teñan un maior acceso aos ordenadores e portátiles dispoñibles no centro.
- Dotar de actividades e recursos a Aula Virtual do centro.
- Formarnos en contidos vinculados aos polos creativos.
Comunicación e difusión
A difusión do plan dixital entre a comunidade, realizarase por diferentes medios, en función dos remitentes da información. En primeiro lugar, informarase a través dun claustro a totalidade dos docentes, do resultado final da elaboración do Plan Dixital. En segundo lugar, ás familias (Consello Escolar) para que coñezan a implantación de este plan e a posibilidade de consultalo a través da web do centro. E por último, o alumnado será informado de maneira oral, explicándolles cales son obxectivos deste plan e como se van a traballar.