Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP "Bibei" está ubicado nunha parte céntrica de Viana do Bolo (Ourense), un concello situado na zona sudoriental de Ourense, na estrada C-533 Gudiña-Lalín e nas seguintes coordenadas xeográficas: Latitude 42,167o Norte e Lonxitude 7,117o
Oeste. O concello consta de 50 núcleos de poboación e ten unha superficie de 280 km cadrados e unha poboación de algo máis de 4.500 habitantes, organizada e pequenos núcleos diseminados.

A meirande parte dos mestres/as teñen o seu destino definitivo no centro e os postos de traballo de Audición e Linguaxe, Relixión e Orientación teñen carácter itinerante, compartindo horario cos CEIPs de A Veiga, Vilariño de Conso e/ou o IES
“Carlos Casares” da propia vila.

Na actualidade o equipo docente está receptivo a novos enfoques metodolóxicos para desenvolver a práctica educativa, así como para levar a cabo novos modelos organizativos e de adaptación de extratexias de intervención que
favorezan o uso das tecnoloxías no proceso de ensino- aprendizaxe.
A matrícula de alumnado actual no centro é de 128 alumnos/as, que residen na vila ou nos distintos núcleos de poboación do concello. Existe un escaso número de alumnos/as inmigrantes, debido ás escasas oportunidades laborais que ofrece o
Concello. Tamén se reduciu no colexio o número de alumnos/as de etnia xitana, cuxas familias buscan outros núcleos de poboación máis numerosos para mellorar a súa calidade de vida.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumento de recollida de información utilizados para a realización do informe DAFO foron os seguintes:

   - A ferramenta SELFIE ( ferramenta de autoavaliación dixital para os centros educativos).

   - Test de Competencia Dixital Docente.(O test valora as competencias dixitais seguiendo o marco común de competencia dixital docente de PISA 2021)

Interno
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O alumnado ten dificultades para traballar de xeito colaborativo. Alumnado Non
Debilidade Os dispositivos dixitais son lentos, antigos e dificultan a labor educativa. Infraestruturas Non
Debilidade O centro carece dun plan dixital. Organización de centro Non
Debilidade Falta de tempo para coordinarse, polo menos, os compañeiros dos equipos. Persoal docente Non
Fortaleza Utilización da aula virtual. Familias Non
Fortaleza Conexión cable Ethernet na totalidade do centro. Infraestruturas Non
Fortaleza Interese do centro por organizar obradoiros sobre o uso seguro na rede Persoal docente Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Recortes educativos. Administración educativa Non
Ameaza Pouca preparación e recursos a nivel tecnolóxicos das familias. ANPA Non
Ameaza A asistencia técnica non da cobertura as necesidades que ten o centro. Outras Non
Oportunidade Oferta de formación online. Dotación de catro equipos para a ensinanza mixta. Administración educativa Non
Oportunidade Compromiso da Ampa co centro. ANPA Non
Oportunidade Nula competencia na zona. Contorna Non
Oportunidade Ratio profesor/alumnado Lexislación Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Para a realización do noso Plan Dixital necesitábamos saber cal era a situación do nosos cole. Para recoller esa información utilizamos o SELFIE e o Test de Competencia Dixital Docente.

Unha vez feito o informe SELFIE poidemos elaborar o informe DAFO identificando as fortalezas, debilidades, ameazas e oportunidades do noso centro.

O derradeiro paso foi cubrir o Test de Competencia Dixital Docente. Este informe deunos información sobre o nivel de conocimientos dixitais do noso profesorado.

Despois de analizar todos estos datos poidemos elaborar o Plan Dixital do noso centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
1 Alfabetizar o alumnado dos cursos baixos.
2 Alfabetización das familias nas distintas aplicacións empregadas polo profesorado.
3 Creación dun espazo para o traballo con recursos dixitais para o alumnado.
4 Motivar e capacitar ao profesorado para o emprego das Tics nos procesos de ensino-aprendizaxe.
5 Crear un banco de recursos en liña para organizar, compartir e colaborar no propio centro e con outros.

Seguimento

Procedemento

O seguimento do noso Plan Dixital faino o coordiandor Adix da zona do Barco de Valdeorras unha vez o mes.

1º Trimestre

Solicitude de equipamento á Consellería para poñer en marcha a aula de informática.

Operatividade da aula de informática.

Elección dun espazo axeitado dentro do centro para a creación do recuncho dixital.

Creación dun grupo de traballo ou seminario.

AO2.1: Organización do tipo de recursos a crear.

2º Trimestre

Secuenciación de contidos por niveis.

Xornadas formativas para as familias.

Petición a consellería de Recursos dixitais.

Formación no centro.

Crear e  compartir recursos. 1ª Parte.

 

 

3º Trimestre

Creación de horarios e apertura da  aula de informática.

Avalliación do proceso.

Elaborar horarios e distribuír ao alumnado. Apertura do re recuncho dixital.

 Crear e compartir recursos. 2ª Parte.PFPP.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Avaliaremos o Plan Dixital en relación co grao de consecución de obxectivos nos
seguintes contextos:
No contexto da avaliación procesual.
¿ A frecuencia da súa realización será unha vez ao trimestre.
¿ Os aspectos a valorar serán o estado de execución das accións.
¿ O plan avaliarase en función dos resultados obtidos, no marco da execución
das accións e nos plazos previstos.
¿ Avaliación trimestral do alumnado.
¿ Avaliación trimestral do profesorado.
¿ Incluiranse aspectos de mellora se fora o caso.
No contexto da avaliación final.
¿ A frecuencia será dunha vez ao ano.
¿ Valoración do logro dos obxectivos.
¿ Utilización da ferramenta SELFIE ( anual).
¿ Propostas de mellora.

Valoración xeral

 Valoramos de maneira positiva todas as actividades realizadas durante este curso. Intentamos, motivar e despertar o interese dos nosos compañeiros nas ferramentas dixitais, achegar as familias información sobre aqueles aspectos dixitais ( programas, apps, redes sociais, seguridade web...), que precisaban para axudar aos nenos e nenas na casa, alfabetizar aos nosos alumnos e alumnas dende os cursos máis baixos, creamos unha aula de recursos dixitais...

Proposta de mellora

O curso 2023-2024 gustaríanos seguir traballando nesta misma linea, intentando mellorar alguns aspectos do plan:

 - Maior dotación de material dixital.

- Màis implicación por parte do profesorado.

- Motivar ás familias a traballar con nós.

- Darlle ferramentas ao alumnado para que fagan un uso responsable das redes e dos recursos dixitais en xeral.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Intentaremos dar a máxima difusión ao noso plan para facelo chegar a toda a
comunidade educativa.
   Utilizaremos a páxina web do centro.
   https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipbibei/
  O blog “ A xoaniña Lisa”.http://amascotalisa.blogspot.com/
  Aplicación Abalar.
  Aula virtual.
 O plan estará dispoñible na secretría do centro para que toda a comunidade
 educativa poida consultalo.