1.1. Datos básicos do centro
Nome do centro: CPR APOSTÓLICO MERCEDARIO
Dirección: Praza da Mercede 13-14. 32600 Verín. Ourense
Correo electrónico: cpr.apostolico.mercedario@edu.xunta.gal
Páxina web: www.mercedariosverin.com
Etapas educativas: Educación Secundaria Obrigatoria (ESO.) 1º, 2º 3º e 4º
Número de alumnado e profesorado: 77 alumnos (17 en 1º, 27 en 2º, 18 en 3º e 15 en 4ª) e 9+1 profesores e orientadora
1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución do PD ao Proxecto Educativo do Centro
¿ Característica socioeconómicas e culturais do contexto do centro (que podemos extraer do Proxecto Educativo).
O ENTORNO
O entorno semi-urbano do noso colexio é o correspondente a un distrito de clase media e, en parte, media-alta. Detectamos, sin embargo, que a influencia na educación dos nosos alumnos procede, non tanto do específico e estrito ámbito xeográfico e socioeconómico no que está situado o colexio, que non presenta un cadro de problemas específicos ou diferenciados de outros ambientes similares, canto do clima de valores, estilos de vida e vixencias sociais presentes na sociedade urbana.
Así pois, constátase que o sistema de valores desde o que pretende orientar a súa acción educativa o colexio, non só non é coincidente co sistema de valores promovido pola sociedade na que está inmerso, senón que, en moitos casos, é claramente diverxente, cando non contraposto.
A FAMILIA
O entorno semi-urbano do noso colexio é o correspondente a un distrito de clase media e, en parte, media-alta. Detectamos, sin embargo, que a influencia na educación dos nosos alumnos procede, non tanto do específico e estrico ámbito xeográfico e socioeconómico no que está situado o colexio, que non presenta un cadro de problemas específicos ou diferenciados de outros ambientes similares, canto do clima de valores, estilos de vida e vixencias sociais presentes na sociedade urbana. Así pois, constátase que o sistema de valores desde o que pretende orientar a súa acción educativa o colexio, non só non é coincidente co sistema de valores promovido pola sociedade na que está inmerso, senón que, en moitos casos, é claramente diverxente, cando non contraposto.
D) Unha das dificultades determinantes para alcanzar os fins educativas que se propón o colexio é a escasa identificación da familia cos valores que propón o modelo educativo do centro. E) Cada vez notamos máis as consecuencias no alumno de unha desestruturación familiar (familias monoparentais, separacións, etc.), que lles impide manter un equilibrio emocional e afectivo.
F) Apreciamos tamén unha falta de interés e información, cada vez maior, nos pais/mais de nosos alumnos, que se reflexa na escasa participación na vida do centro.
¿ Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo. Relación con outros Plans e proxectos do centro.
XESTIÓN DO CENTRO
A) A autoridade precisa para construír e manter a unión de ideais, para guiar e coordinar a acción educativa.
B) A entidade titular fomenta a comunión de todos os membros da comunidade educativa.
C) A coordinación como espazo de comunión, participación e acción:
- Espazo de comunión: unidos, na pluralidade, por un novo modo de ser e actuar na liña de liberación evanxélica.
- Espazo de participación: onde todos/as somos suxeitos activos da nosa historia persoal e colectiva. Onde todos/as somos protagonistas na tarefa educativa.
- Espazo de acción: un lugar onde poidamos proseguir a acción de Xesús que ofrece o mundo os sinais do seu Reino e da paz que está chegando. Lugar de accións educativas liberadoras.
¿ Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 22/23.
LAXISLACIÓN DE APLICACIÓN:
Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
• Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
• Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.