Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será o seguinte:
- Realizaremos unha avaliación procesual trimestralmente. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións que se realizaron neste trimestre. Na avaliación trimestral farase unha recompilación das mesmas, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Seguimento trimestral na reunión formativa do mentor Adix.
OB1. Gravación de vídeos co alumnado para a celebración do Día Mundial dos Dereitos Humanos (10 de decembro). Elaboración dunha presentación CANVA con eles e publicación da mesma na páxina web do centro.
OB4. Actualización da web do centro ao presente curso e publicación de información na mesma. Utilización de abalarmóbil e correo electrónico para a comunicación coas familias.
OB1. Elaboración dun libro en CANVA durante a Semana da Prensa para recompilar as trasnadas dos elfos de Nadal.
OB2. Obradoiro de traballo en CANVA para a elaboración do libro do OB1.
OB3. Asistencia do alumnado de EP e do profesorado a charlas de Internet Segura, tamén abertas ás familias.
OB4. Actualización da web do centro ao presente curso e publicación de información na mesma. Utilización de abalarmóbil e correo electrónico para a comunicación coas familias.
OB5. Elaboración dunha plantilla para rexistrar o inventario. A ausencia de tempo para a Coordinación TIC ata mediados deste trimestre fará que o resto de accións deste obxectivo queden pendentes para o 3º T.
OB1. Continuación da elaboración dun libro en CANVA durante a Semana da Prensa para recompilar as trasnadas dos elfos de Nadal. Creación de códigos QR (mulleres deportistas).
OB2. Formación do profesorado en habilidades gráficas (CANVA, Genially). Obradoiro de CANVA (letras "PRIMAVERA"). Creación de Códigos QR (mulleres deportistas). Presentación de direfentes traballos (artes plásticas).
OB3. Asistencia do alumnado de EP e do profesorado ao Plan Director para a convivencia e a mellora da seguridade nos centros educativos e nos seus contornos: TIC/Ciberseguridade.
OB4. Actualización da web do centro ao presente curso e publicación de información na mesma. Utilización de abalarmóbil e correo electrónico para a comunicación coas familias.
OB5. Elaboración do inventario. Determinar necesidades de actualización dos equipos. Solicitar retirada de equipamento obsoleto/inservible. Solicitude de equipos.
Avaliación
Na avaliación final ao remate do curso académico, incluiremos, entre os aspectos a valorar, a avaliación do Plan Dixital en xeral e as propostas de mellora para o curso seguinte.
As propostas de mellora recollidas tanto nas sesións trimestrais como na sesión final (ao remate do curso) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción como no documento en xeral.
O desenvolvemento do Plan Dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e require de máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital: a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e a falta de tempo. O desenvolvemento dos obxectivos 1 e 2 víronse afectados por algúns destes factores, polo que se poderían reformular e/ou retomar para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do Plan Dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe do alumnado, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, familias, comunidade, etc. Ao ser este o segundo Plan Dixital que desenvolvemos, os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos, nos que voltaremos realizar o SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa. O DAFO realizado poderá verse actualizado en algúns dos seus ítems de cara ao vindeiro curso.
- Volver realizar unha avaliación das necesidades tecnolóxicas e dos recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
- Realizar unha actualización dos ítems do DAFO.
- Reflexionar sobre a formulación dos obxectivos SMART para unha mellor adaptación dos mesmos á realidade educativa. Por exemplo:
- valores a acadar facilmente medibles,
- accións e obxectivos ben formulados, significativos e que ofrezan un impacto positivo no centros.
- recuperar algún obxectivo parcialmente acadado que sexa de interese e reformulalo no caso de ser necesario.
- Afondar na formación e no desenvolvemento profesional continuo do corpo docente en colaboración cos CFR, afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Así mesmo, é importante seguir fomentando a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
- Integración curricular: promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico do alumnado. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
- Promocionar o acceso a recursos dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar, cREAgal (en construcción), INTEF, etc., para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital do centro (PD) é público e está visible en Educalidade. No menú principal de EduCalidade aparecerá outro campo ("Plans dos centros") onde será posible visualizar ditos PD. Non será preciso loguearse para acceder ao contido dos mesmos.