Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.  Datos básicos do centro

O CEIP SACO E ARCE é un centro de carácter público e aconfesional, respectuoso con tódalas crenzas relixiosas, no que  se imparten as ensinanzas correspondentes ás etapas de Educación infantil e Educación Primaria. O centro está  adscrito ao  IES O COUTO. Na zona o idioma vehicular é o galego, aínda que existe unha significativa porcentaxe de castelán falantes.

E-mail: ceip.saco.arce@edu.xunta.gal                       Web: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipsacoarce/

Teléfono dirección: 988685096                                  Teléfono biblioteca: 988685095

Código do Centro: 32012711                                      Nª de alumnado: 108                         Nº de mestres: 20

1.2.  Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

O uso dos medios informáticos, xa dende a E. Infantil, é algo habitual no centro, asumindo nos derradeiros cursos, tanto no plano humano como no plano material, a necesidade de establecer estratexias metodolóxicas e deseñar actividades que teñan como ferramenta principal de desenvolvemento as TICs.

Por unha banda a capacitación tecnolóxica dende os primeiros anos e por outra o uso destes recursos como elementos motivadores e estimuladores do aprendizaxe, son esenciais para o desenvolvemento da competencia dixital.

Tendo como referente esta situación, o noso Centro está a aproveitarse dos avances tecnolóxicos en pos de conseguir un Ensino de maior calidade.

O C.E.I.P Saco e Arce acolle a alumnos e alumnas procedentes do medio rural. Unha medida de Atención á Diversidade, é tamén acercar as TICs a este alumnado, para que deste xeito teña tamén acceso as tecnoloxías da información e da comunicación e o alumnado poida desenvolver as súas aprendizaxes coa axuda de ferramentas actualizadas.

Algúns criterios nos que baseamos o noso traballo cos nosos alumnos/as neste campo e que, loxicamente, deben quedar reflexados neste plan de actuación, son os seguintes:

a) Dar resposta á  realidade social resultante do uso xeneralizado das tecnoloxías de información e comunicación en múltiples aspectos da vida cotiá.

b) O enfoque cara unha comprensión integral do impacto persoal e social da tecnoloxía e unha reflexión ética acerca da relación entre tecnoloxías, persoas, economía e medio ambiente.

c) A transformación dixital que inclúa unha visión da competencia dixital máis moderna e ampla, acorde coas recomendacións europeas relativas ás competencias clave para a aprendizaxe permanente.

d) Facilitar a integración e o desenvolvemento das tecnoloxías dixitais nos procesos formativos e optimicea xestión dos recursos humanos e materiais do centro.

e) Promover o uso das ferramentas de avaliación e diagnose dos centros educativos respecto á competencia dixital.

f) Mellorar a competencia dixital dos membros da comunidade educativa . para transformar os centros en organizacións educativas dixitalmente competentes nos procesos de ensino-aprendizaxe, de xestión e de relación.

g) Revisar cada curso escolar a estratexia dixital do centro.

O noso Plan Dixital  xustifícase normativamente nas seguintes bases:

1. Art. 111 bis, Art. 121 e art. 132 da LEY 2/2006.

2. LEY ORGÁNICA 3/2020.

4. Resolución do 17 de xuño de 2021.

5. Resolución do 3 de setembro de 2021.

6. Decreto 155/2022.

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración do DAFO  temos en conta os resultados do SELFIE realizado no curso 2021-22 que  serviu de base para a elaboración do Plan Dixital.Temos en conta tamén  os resultados do Test CDD que  se realizou daquela asi como  a nosa experiencia no centro e  os resultados do desenvolvemento do Plan de Acción  deseñado para o curso 2022-23.

Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. Tempo de uso dos recursos dixitais para ocio respecto do uso para aspectos académicos. 2. Necesidade de formación específica no manejo de programas ofimáticos. Alumnado Si
Debilidade 1.Baixa competencia dixital. 2. Acceso limitado á conexión de banda ancha. 3. Dificultades á hora de xestionar o uso dos equipos e as redes por parte dos seus fillos e fillas. Familias Si
Debilidade 1. Necesidade dun espazo para aula tecnolóxica. 2. Insuficiencia de equipos informáticos. Infraestruturas Si
Debilidade 1. Visitas a outros centros para compartir experiencias dixitais. Oferta Non
Debilidade 1. Falta de tempo para explorar novos recursos dixitais. 2. Utilizar máis recursos dixitais na avaliación dos procesos E-A. 3. Participar en visitas de estudo ou programa de formación específicos. Persoal docente Si
Debilidade 1. Inexistencia de persoal non docente con fucións de conserxería. Persoal non docente Non
Fortaleza 1. Teñen acceso aos dispositivos dixitais dispoñibeis. 2. Alta capacitación para o uso de aplicacións dixitais. 3. Dispoñen de información/formación sobre o uso dos recursos dixitais. 4. Alta capacidade para aprender a aprender coa TD. Alumnado Si
Fortaleza 1. Institucionalizada a comunicación coas familias, vía dixital. 2. Participación das familias nos proxectos do centro. Familias Si
Fortaleza 1. O centro conta con instalación completa de rede e acceso wiffi a internet. Infraestruturas Si
Fortaleza 1. Proxecto multidisciplinar de centro e integrador das TD. Oferta Si
Fortaleza 1. O centro conta cunha estratexia dixital definida e revisada cada curso. 2. Pleno acceso aos contidos dixitais. 3. Funcionamento correcto dos cauces comunicativos e de coordinación. Organización de centro Si
Fortaleza 1. Alta participación do profesorado en actividades de formación dixital. 2. Alta capacidade de adaptación ás novas situacións de E-A dixital. Persoal docente Si
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. Limitacións á hora de facilitar dotacións. 2. Burocracia ineficaz. 3. Melloras dos espazos. 4. Dotación de novos equipos para o centro. 5. Creación de novos espazos necesarios. 6. Falta de dotación de persoal non docente con función de conserxería. Administración educativa Si
Ameaza 1. Creación de novos espazos educativos necesarios. 2. Falta de dotación de persoal non docente con funcións de conserxería. Outras Non
Oportunidade 1. Oferta formativa en tecnoloxía dixital e creación de recursos dixitais. 2. A administración educativa apoia a transformación educativa a través das TD. Administración educativa Si
Oportunidade 1. Aproveitar a actividade da AFA para promover formación en seguridade e control de acceso á rede por parte do alumnado nos fogares. 2. Formación en TD para as familias. ANPA Si
Oportunidade 1. Participar en proxectos ou comunidades de prácticas en liña. Contorna Si
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Facendo unha  análise pormenorizada do DAFO e  á vista das reflexións sobre  o desenvolvemento do Plan de Acción do curso pasado, e  tendo en conta o nivel competencial global do profesorado, este curso debemos desenvolver accións  encamiñadas ao  empoderamento do alumnado, a promover máis o desenvolvemento da competencia dixital do alumnado, do profesorado e das familias así como a creación dun espacio maker  onde desenvolver proxectos e crear contidos a través  dos Polos Dixitais.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
2. Mellorar os mecanismos de comunicación da estratexia dixital do centro.
1. Desenvolver estratexias formativas para mellorar a competencia dixital de alumnado, profesorado e familias.
3. Fomentar a colaboración e o traballo en equipo entre o alumnado a través de actividades que empreguen tecnoloxías dixitais de colaboración dispoñibles no centro.

Seguimento

Procedemento

Farase un seguimento trimestral do desenvolvemento do Pan de Acción a través das reunións que manteña o equipo TIC. Levarase un control a través das reunións que o Coordinador do PD manterá  co ADIX correspondente.

1º Trimestre

Constitución do PFPP.: Con data do 2 de novembro de 2023 constitúese  o PFPP con todo o profesorado participante e en reunións posteriores establecemos un calendario de temas e reunións a desenvolver durarte o curso.

Primeiras formacións en ciberseguridade.:  Determinamos as xornadas formativas  a desenvolver tanto co alumnado como coas familias sobre a ciberseguridade. Trasládanse estas accións formativas ao segundo trimestre.Establecemos o marco de traballo a desenvolver co alumnado sobre a aprendizaxe  das ferramentas propias de ofimática.

Toma de contacto cos polos.: Dende a Xefatura de Estudos estase a coordinar a liña de Polos Creativos do PFPP, e  como  tal, o Xefe de Estudos, durante o primiero trimestre participou en actividades de formación sobre as posibilidades dos Polos Creativos e a súa dotación aos centros. Elixiremos dúas accións básicas a desenvolver tanto co profesorado coma co alumnado.

 

2º Trimestre

Elaboración de dípticos. : Elaboráronse os dípticos sobre  a ciberseguidade e a navegación segura.

Proxectos a desenvolver cos polos. Estamos a desenvolver dous aspectos da liña de  polos creativos:  accións  coa cortadora láser e impresora 3D e por outro lado actividades de robótica e formación dixital para o alumnado.

 

Formación do profesorado.  Realizáronse  dúas  accións  formativas  para todo o profesorado do centro  dentro da liña de polos, sobre  cortadora láser e  impresión 3D. Por outro lado, fixemos unha  formación  sobre o xogo e o videoxogo como ferramenta educativa aberta ás familias e ao profesorado.

 

3º Trimestre

Peche de accións pendentes.

Pecháronse en tempo e forma as accións que  quedaban pendentes para este trimestre.  Á data do 31 de maio tiñamos  todas as accións desenvolvifas.

Publicación dos dípticos.

Os dípticos  publicáronse  tanto na Aula Virtual coma na páxina web do centro repartíronse  en xuño  a todo o alumnado  e familias previsto.

Memoria de actividades.

Realízase unha memoria de actividades que se sube   á Aula Virtual, ao curso que temos creado para o PLAN DIXITAL.

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipsacoarce/aulavirtual/course/view.php?id=102

Neste curso   da Aula Virtual tamén se  foron aloxando todos os materiais que se foron elaborando.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para a avaliación do PD tomaránse como base os indicadores   para cada un dos obxectivos do Plan de Acción.

Teremos tres momentos  de avaliacion-revisión do PD:  ao comezo do segundo trimestre, a comezo e a finais do terceiro.

Valorarase o estado da execución das accións previstas, os resultados en cada momento e que aspectos é preciso modificar para acadar satisfacoriamente o conxunto das accións previstas.

A avaliación final coincidirá coa ultima sesión de avaliación procesual, farase unha valoración global sobre o logro dos obxectivos e estableceremos as propostas de mellora que se  consideren.

O coordinador do PD será o encargado de coordinar tamén a avaliación do PD e recoller as propostas de mellora.

 

Valoración xeral

Fóronse facendo avaliacións  trimestrais  sobre  o desenvolvmento do PD, tal e como recollemos nas actas das reunións do Equipo TIC do centro, baixo a coordinación do Coordinador do PD.

A avaliación final corresponde  coa última acta do equipo TIC, feita o 4 de xuño de 2024.

Fíxose unha valoración moi positiva  do desenvolvemento do PD, da  participación de todolos ámbitos: profesorado, alumnado e familias.

Queda pendente  a dotación tipo que se esperaba para este curso, do material para  os Polos Creativos.

Proposta de mellora

Débese  continuar  coa profundización na formación  do profesorado en TIC,  particularmente, en ferramentas de elaboración de contidos  e  posibilidades de traballo cos materiais de Polos Creativos.

Singularmente debemos buscarlle unha maior aplicabilidade na aula de todas estas ferramentas e materiais que temos a man. 

Son liñas que se deben incorporar ao novo  PD incluíndo ademais algunha acción formativa para alumnado, familias e profesorado dirixida á prevención no acceso a contidos de carácter pornográfico a través das redes.

Débense manter as actuais  accións formativas sobre prevención en ciberseguridade  para alumnos, alumnas e  familias.

Continuar co proxecto E-Dixgal, mellorando a capacidade de desenvolvemento que temos ate o momento sen perder a necesidade de desenvolver actividades nos cadernos tal e como ven sendo habitual.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este PD unha vez aprobado pola Dirección do Centro, será presentado para a súa información e aprobación aos órganos colexiados, Claustro e Consello Escolar, na derradeira  semana de  outubro, en todo caso antes do 6 de novembro de  2023.

Asemade, establecemos este protocolo de difusión.

a) Información ao conxunto do profesorado. (A través dos correspondentes enlaces)

b) Información aos órganos colexiados.

c) Visado do PD por parte da Dirección do Centro

d) Anexalo á PXA  para  a súa comunicación á Unidade Territorial correspondente.

e) Publicación na páxina web do centro e na aula virtual.

f) Imprimirase unha copia que  quedará na Secretaría do Centro a disposición de calquera membro da comunidade educativa.