Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Neste primeiro trimestre conseguiuse desenvolver algúns dos obxectivos do Plan Dixital do noso centro (PDC).
Así, o primeiro obxectivo que se planteou a principio deste curso (relacionado con "establecer un equipo de profesores/as para a revisión, xestión e seguimento do PDC") desenvolveuse por completo e pódese dar por acadado. Neste sentido, estableceuse que sería o propio claustro, na súa totalidade, quen se farían cargo de colaborar e axudar ao coordinador do PDC, para revisar, xestionar e realizar un seguimento do plan. Trátase, o noso, dun centro pequeno no que o reducido número de profesorado (7 mestres/as) posibilita que todo o claustro participe na revisión e seguimento deste plan.
O segundo obxectivo que se planteou (relacionado con "reorganizar os espazos do centro educativo para facilitar o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais") tamén se desenvolveu, en gran medida, neste primeiro trimestre, aínda que neste caso non se pode dar por acadado xa que pode haber modificacións dos espazos ao longo do que queda de curso. Neste sentido, instalouse no centro unha nova pizarra dixital e trasladouse un antigo proxector táctil para a aula de Inglés, co cal aproveitáronse os novos recursos que deu a administración pública ao tempo que se reestructuraban os vellos recursos dixitais. Ademais, na biblioteca fixéronse pequenos cambios para ser utilizada, se é o caso, como aula dixital. A nivel de acceso a Internet, realizouse, por parte de empresas especializadas, un novo cableado da rede do centro, instalando novos puntos de acceso (vía cable) e mantendo os puntos Wifi na situación na que xa estaban antes.
Neste segundo trimestre continuouse a traballar no segundo obxectivo deste Plan Dixital (relacionado con "reorganizar os espazos do centro educativo para facilitar o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais"). Neste sentido, preparouse un espazo físico para gardar os ordenadores portátiles, que facilita o seu acceso e utilización (antes estaban almacenados dentro dun armario da biblioteca, nas súas propias caixas de embalaxe, uns por encima dos outros; agora preparouse un espazo moi práctico na antiga secretaría de modo que cada ordenador está nunha estantería xunto ao seu cargador, facilitando así a carga dos ordenadores nese mesmo lugar e o seu acceso). Así mesmo, na remodelación que se fixo da biblioteca, realizouse una nova distribución do mobiliario de xeito que se libera espazo para facilitar a visualización do proxector.
O cuarto obxectivo deste Plan Dixital (relacionado con "crear recursos dixitais") desenvolveuse ao realizar algúns recursos dixitais que serviron para pór en práctica nalgunhas datas sinaladas, como por exemplo coa visita dunha escritora (para a cal se fixeron encrucillados e cuestionarios tipo tes na aula virtual cos cales traballar de xeito lúdico a biografía e obras desa autora).
No relativo ao quinto obxectivo deste Plan Dixital (relacionado con " usar a aula virtual como ferramenta habitual"), tendo en conta que o alumnado do 3º ciclo xa utiliza ese espazo virtual por estar implantado no centro o proxecto E-Dixgal, simplemente se comezou a traballar co alumnado de 3º de EP e, ocasionalmente, co de 1º e 2º de EP, para introducilos no coñecemnto e manexo dos ordenadores e así poder abordar no terceiro trimestre o traballo coa aula virtual propiamente dito. Neste sentido, ao longo deste trimestre utilizouse unha sesión semanal para que este alumnado comezase a empregar e familiarizarse cos ordenadores, descubrindo as súas posibilidades e ferramentas dixitais, como paso previo a introducirse no coñecemento e utilización da aula virtual.
Neste terceiro trimestre continuose a traballar no cuarto obxectivo deste Plan Dixital (relacionado con "crear recursos dixitais"). Neste aspecto, os docentes do centro elaboraron recursos dixitais que serviron para utilizar nalgunhas datas sinaladas, como por exemplo no día Mundial do Medio Ambiente (elaborouse un conto cunhas preguntas de comprensión interactivas).
En canto ao quinto obxectivo deste Plan Dixital (relacionado con " usar a aula virtual como ferramenta habitual"), continuouse introducindo ao alumnado de 3º de EP no uso e manexo dos ordenadores. Así, abordouse, entre outros contidos, a navegación pola Internet, o uso de ferramentas de escrita (LibreOffice Writer), o uso de ferramentas de debuxo (Draw), o manexo das preferencias do sistema... Para iso, tal e como se fixo no trimestre pasado, utilizouse unha sesión semanal para que este alumnado traballase cos ordenadores, descubrindo as súas posibilidades e ferramentas dixitais, como paso previo a introducirse no coñecemento e utilización da aula virtual. Ademais, o alumnado do 3º ciclo, por ser alumnado E-Dixgal, continuou a traballar coa Aula Virtual de xeito ordinario, tal e como o levaba facendo dende principio de curso
Avaliación
O equipo do Plan Dixital encargarase do procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, indicando:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Ao longo deste curso tentáronse cumplir os obxectivos plantexados a principio de curso.
Neste sentido, considérase totalmente acadado o obxectivo 1 (relacionado con "establecer un equipo de Plan Dixital"), xa que a comezos de curso creouse este equipo docente e conseguiuse afianzar e desenvolver as súas funcións ao longo do curso. Do mesmo xeito considerase acadado o obxectivo 2 (relacionado con "reorganizar os espazos"), xa que como se sinalou nos apartados de seguemento, nos primeiros meses deste ano realizáronse certas modificacións na distribución do colexio así como na adquisición de ferramentas dixitais que permitiron mellorar as prestacións tecnolóxicas coas que contaba o centro.
Considéranse acadados parcialmente (en tanto, todos os anos se deberían ter en conta estes obxectivos) o obxectivo 4 (relacionado con "crear recursos dixitais") e o obxectivo 5 (relacionado con "usar a Aula Virtual"). Neste sentido, tal e como se sinalou no seguimento deste Plan Dixital, estes obxectivos fóronse desenvolvendo ao longo do 2º e 3º trimestre, nos cales os docentes en maior ou menor medida, elaboraron ferramentas dixitais para traballar algunhas datas sinaladas e abordaron o manexo da Aula Virtual. Este último punto non se acadou por completo co alumnado de 3º curso de EP, co cal se iniciou o seu coñecemento do manexo dun ordenador pero non se chegou a utilizar nunca a Aula Virtual, tal como si se fixo co alumnado de 4º, 5º e 6º de EP.
Finalmente sinalar que o obxectivo 3 (relacionado con "realizar un inventario do material dixital") non se chegou a acadar. Neste punto, a comezos do curso, valorouse necesario ter un inventario detallado de todos os recursos dixitais dos que dispuña o centro (ordenadores, tabletas, pizarras dixitais...), para así poder saber en todo momento con que recursos se contaba e cales estaban a disposición do profesorado. Neste sentido, por falta de tempo, foi imposible acadar este obxectivo, pospoñéndose para o seguinte curso.
En vistas ao vindeiro curso, valórase necesario dar continuidade ao traballo realizado neste curso, polo que ademais de establecer un equipo de docentes do Plan Dixital, deberíase continuar o traballo coa Aula Virtual, elaborando, por parte do profesorado, recursos dixitais que poidan estar adaptados ao alumnado do centro e, por tanto, ser utilizados por estes ao longo do curso, así como dando un maior uso á Aula Virtual, especialmente nos cursos inmediatamente anteriores aos cursos E-Dixgal (5º e 6º de EP).
Igualmente, ao longo do vindeiro curso terase que realizar o inventario do material dixital do centro que non se chegou a elaborar neste curso, identificando todo o material dixital do centro xunto coas súas referencias e antigüidade no centro.
Comunicación e difusión
Este Plan Dixital está publicado e exposto na páxina web do centro para o seu coñecemento por parte de todos os membros da comunidade educativa