Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Datos básicos do centro

IES As Lagoas, Rúa Eduardo Blanco Amor nº2     32004 OURENSE TLFNO. 988 685 020 e-mail: ies.aslagoas@edu.xunta.es

                Páxina web: http://www.edu.xunta.gal/centros/iesaslagoas/

    • OFERTA EDUCATIVA:

ESO (1º, 2º, 3º, 4º).

Bacharelato (1º e 2º) nas modalidades de Artes (na vía de Artes Escénicas, Música  e Danza), Ciencias,  Humanidades e Ciencias Sociais.

O curso 2019-2020 comezou o Bacharelato de Excelencia en Ciencias e Tecnoloxía: o STEMbach.

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

A Programación Xeral Anual do centro (PXA) do presente curso 2023-24, inclúe como obxectivos relacionados total ou parcialmente co Plan Dixital os seguintes:

n.º 2: Dar continuidade ao desenvolvemento do Plan Dixital.

n.º 3: Dar continuidade e facer insistencia nos aspectos do IES que viñeron funcionando de forma satisfactoria e corrixir aqueles que temos avaliado como susceptibles de mellora, principalmente os referidos ao mundo dixital e ao mundo da innovación.

n.º 5: Impulsar a formación docente, incidindo nos aspectos que nos permitan un proceso de mellora constante.

n.º 9: Asentar o funcionamento de determinadas áreas da vida do centro con importantes dedicacións e actividades: titorías, biblioteca, mediación e convivencia, educación dixital e equipos informáticos, saúde e medio ambiente, innovación, etc.

Na actual PXA aparece  un apartado dedicado ao PLAN DIXITAL DO CENTRO, no que se insiste na formación na ferramenta da Aula Virtual (coa homologación do nivel competencial B.1) de cara a mellorar o desenvolvemento deste recurso, co Seminario xa aprobado PFPP 02331078 Aula Virtual: recursos didácticos e comunicativos, de 40 horas, coordinado polo profesor de grego do centro, e coordinador das TIC, Daniel García Cancio.

1.3. Marco legal

Este Plan Dixital de centro ten a súa base legal na seguinte normativa:

    • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

    • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

    • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

    • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022


1.4. Proceso de elaboración

Na elaboración deste plan hai que salientar a creación dunha liña de formación PFPP no curso 2021/22 coa participación dunha parte do profesorado do centro, coordinado por María Cristina Fernández-Arruty Ferro, que contiña unha liña de formación para desenvolver o Plan Dixital.

Creouse un equipo de dinamización do Plan Dixital, coordinado por José Manuel Gargallo Abelairas (coordinador TIC do centro), en colaboración cos equipos ADIX a través dun espazo na aula virtual na seguinte dirección: Plan Dixital: Acceder ao sitio (xunta.gal) 

Creouse un espazo, dentro da aula virtual do IES, para compartir documentos, traballar en equipo e xestionar as tarefas en relación coa elaboración do borrador do PD.

Organizouse o diagnóstico da situación do centro coa axuda da ferramenta Selfie proporcionada pola Comisión Europea.

Coa axuda dos resultados acadados co Selfie e os do Test de CDD,  fíxose a análise da situación do centro a través dun DAFO.

Elaboráronse as táboas de obxectivos e debatéronse ata chegar ás definitivas.

Houbo reunións periódicas do equipo de dinamización do Plan Dixital para traballar e chegar acordos.

No curso 2022-23 comezou a implantación do Plan Dixital: aprobouse o Proxecto de Polos creativos e iniciouse a súa creación; outras novas prácticas adquiridas: Bibliotecas escolares, CP Inclúe, CP Innova, Proxecta+, STEAMBACH, PROA+, ERASMUS+. Implementación das ferramentas Abalar e AV no uso cotiá do profesorado.

No curso actual, que é o último do proceso de implantación do proxecto, o equipo dinamizador do Plan Dixital está formado polos seguintes membros:

Responsable e coeditora: Elisa Rodríguez Barés, Directora do centro.

Coordinador e coeditor: Daniel García Cancio, xefe do departamento de Grego e coordinador das TIC.

Equipo consultor e coeditor:

Francisco Xabier Álvarez Cid, profesor do departamento de Lingua e Literatura Galega.

Manuel Ángel Fernández Dopazo, profesor do departamento de Tecnoloxía.

María Cristina Fernández-Arruty Ferro, Secretaria e profesora do departamento de Matemáticas.

Carmen González Serodio, Xefa de Estudos e profesora do departamento de Bioloxía.

Persoa mentora: Belén Opazo Quintas, mestra do CEIP Mestre Vide, do ADIX OU 1.

 

1.5. Plan de traballo do EDPlanDixital para o primeiro trimestre do curso 2023-24

Na 1ª sesión do equipo, que tivo lugar o xoves 26 de outubro ás 16:00 no IES As Lagoas na Aula de 4º ESO B, chegouse ó acordo de repartir a adaptación dos obxectivos á nova situación do presente curso, do seguinte xeito:

O1: María Cristina Fernández-Arruty Ferro

O2:   Elisa Rodríguez Barés

O3 e O5 : Francisco Xabier Álvarez Cid

O4 O8 e O10: Daniel García Cancio

O6 e O7: Carmen González Serodio

O9 e O11 : Manuel Ángel Fernández Dopazo

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Auatoavaliación SELFIE

Test CDD

Análise espazos, equipamentos, ...

Interno
28 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Descoñecemento dun uso axeitado dos dispositivos dixitais. Alumnado Si
Debilidade Falta de responsabilidade no uso das TIC. Alumnado Si
Debilidade Reticencia por parte dalgunhas familias do alumnado máis cativo ao emprego de dispositivos dixitais individuais na aula. Familias Si
Debilidade Mala integración entre equipos persoais e infraestrutura de centro. Infraestruturas Si
Debilidade Equipos obsoletos e insuficientes. Infraestruturas Si
Debilidade Conexións a internet deficientes. Infraestruturas Si
Debilidade Escaseza de dispositivos informaticos para o alumnado. Infraestruturas Si
Debilidade Escasa participación na oferta formativa do centro. Oferta Non
Debilidade A pesar de existir unha estratexia dixital, o seguimento desta é mellorable. Organización de centro Non
Debilidade Non existe unha atención técnica continua. Organización de centro Si
Debilidade Espazos físicos insuficientes Organización de centro Si
Debilidade Provisionalidade do profesorado. Persoal docente Si
Debilidade Priorízase o ensino de contidos e metodoloxías tradicionais. Persoal docente Si
Debilidade Baixa participación en actividades de formación relacionadas coas TIC Persoal docente Si
Debilidade Escasa cultura do traballo en equipo. Persoal docente Si
Fortaleza Alumnado participativo nas actividades Alumnado Non
Fortaleza Implicación coas novas tecnoloxías. Alumnado Si
Fortaleza Familias implicadas e comprometidas. Familias Si
Fortaleza Nivel socioeconómico cultural medio-alto. Familias Si
Fortaleza Acceso fácil a dispositivos e conexións a internet. Familias Si
Fortaleza Existencia no centro dunha rede dixital. Infraestruturas Si
Fortaleza Existe unha aula virtual en funcionamento e unha páxina web de centro activa. Infraestruturas Si
Fortaleza Existencia de plans de formación no centro. Oferta Non
Fortaleza Compromiso da dirección co Plan Dixital. Organización de centro Non
Fortaleza Existencia dun equipo competente de dinamización dixital. Organización de centro Si
Fortaleza Existencia dunha estratexia dixital. Organización de centro Non
Fortaleza Parte do profesorado amosa motivación e interese no emprego didáctico das TIC. Persoal docente Si
Fortaleza O profesorado adáptase ás necesidades do alumnado Persoal docente Si
28 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Non existe unha atención técnica continua. Administración educativa Non
Ameaza Difícil conciliación para o deseño e realización de proxectos e coordinacións co resto da actividade docente. Administración educativa Non
Ameaza Excesiva burocracia para todo (vease Selfie e test CDD). Administración educativa Non
Ameaza Recortes administrativos. Administración educativa Non
Ameaza Cambios lexislativos frecuentes. Lexislación Non
Ameaza Cambios frecuentes de persoal administrativo. Outras Non
Oportunidade Posibilidade de utilizar plataformas educativas. Posibles investimentos, nacionais e europeos para dotar ao centro de novos equipamentos e recursos dixitais. Administración educativa Si
Oportunidade Existencia da ANPA activa e colaboradora cos plans de centro. ANPA Si
Oportunidade Posibilidade de establecer colaboracións co campus universitario por proximidade e outras instalacións. Contorna Si
Oportunidade O marco legal promove o uso das TIC para a consecución das competencias clave. Lexislación Si
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Neste curso, o EDPD defende e mantén as propostas de mellora da edición anterior:

Para acadar o O03PD (Empregar a ferramenta Abalar e Abalar Pro na comunicación entre o profesorado do centro co alumnado e coas familias), farase unha campaña de información e promoción do uso das aplicacións ABALAR a comezo de curso (web do centro, mensaxes polas apps...). De igual xeito, recoller os datos de uso das aplicacións vía titores/as. Esta acción vincúlase co O02PD do Plan Dixital 2023-24.

Para acadar o O06PD (Elaborar ou recompilar e pór en aplicación materiais didácticos que integren recursos dixitais na aula para favorecer o uso da competencia dixital e da aprendizaxe competencial xeral mediante metodoloxías activas) xa está posto aprobado, a día de hoxe (10-11-23), o seminario de 40 horas "Recursos didácticos e ferramentas comunicativas da AV" polo CEFORE de Ourense, que dará comezo no próximo mes de xaneiro. No seminario crearanse materiais didácticos. Esta acción vincúlase co O01PD do Plan Dixital 2023-24.

Para acadar o O07PD, (Formar ó alumnado no uso da  aula virtual e na web do centro) prevese establecer unha sesión de formación para o alumnado que se incorpora ao centro despois de iniciado o curso académico. Esta acción vincúlase co O07PD do Plan Dixital 2023-24, na mesma liña que o homónimo anterior.

Para acadar o O08PD (Informar o alumnado sobre os riscos e perigos de internet e redes sociais e promover un uso responsable)  procederase á elaboración dunha folla de rexistro e anotación na mesma das actividades realizadas e das sesións empregadas. A folla de rexistro ten que estar rematada no comezo do curso 23-24. Esta acción vincúlase co O08PD do Plan Dixital 2023-24, na mesma liña que o homónimo anterior.

Para acadar o O09PD, quedan pendentes para o primeiro trimestre deste curso as accións seguintes:

AO9.1: Elaboración dun cartafol con información relacionada coas normas de propiedade intelectual e de compartir información.

AO9.2 Elaboración dunha rúbrica que se utilizará para analizar as normas de propiedade intelectual e copyright.

AO9.3 Análise por parte do alumnado de diferentes sitios web atendendo as normas de propiedade intelectual e de copyright ,utilizando a rúbrica xerada,

A09.4 Rexistro das actividades realizadas co alumnado neste senso na aula virtual.

Estas accións deben estar rematadas dada a súa importancia neste primeiro trimestre do curso 23-24.

Respecto ó DAFO revisado no curso actual, o obxectivo O12PD, non existente no PD 2022-23 , busca reducir e pretende suprimir, mediante 4 accións, as debilidades seguintes:

- Mala integración entre equipos persoais e infraestrutura de centro.

- Equipos obsoletos e insuficientes.

- Conexións a internet deficientes.

- Escaseza de dispositivos informaticos para o alumnado.Infraestruturas.

Todo isto, a pesares das Ameazas que subsisten iguais ca no curso anterior:

- Falta de atención técnica continua.

- Recortes administrativos.

 ... entre outras.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Continuar desenvolvendo o plan de formación posto en marcha o curso anterior para a adquisición da competencia dixital en colaboración coas administracións coherente cos marcos DigCompOrg, DigCompEdu e DigComp.
O02PD Fomentar o uso e coñecemento de ferramentas dixitais nos procesos administrativos do centro (informacións, matriculas, formularios,...) entre a comunidade educativa e ofrecer informacións relevantes na web do centro.
O03PD Empregar a ferramenta Abalar e Abalar Pro na comunicación entre o profesorado do centro co alumnado e coas familias.
O04PD Elaborar, difundir e empregar unha guía de uso responsable de equipos e dispositivos tecnolóxicos.
O05PD Fomentar o uso de estratexias didácticas atractivas e que teñan en conta as expectativas e intereses do alumnado, así como a súa diversidade e faciliten a súa creatividade
O06PD Elaborar e/ou recompilar e pór en aplicación materiais didácticos da aula virtual.
O07PD Formar ao alumnado de nova incorporación (1º da ESO) no uso da aula virtual e na web do centro.
O08PD Informar ao alumnado sobre os riscos e perigos no uso de internet e redes sociais e promover o uso responsable das contornas en liña.
O09PD Respectar as normas da propiedade intelectual e do copyright cando se empregue información para elaborar contido dixital ou se comparta a través de internet.
O10PD Seguir a empregar as ferramentas dixitais e a páxina web do centro para a xestión de espazos, recursos, incidencias e mantemento de comunicacións entre a comunidade escolar .
O11PD Potenciar o uso das TIC no proceso de ensino-aprendizaxe do alumnado con necesidades educativas especiais e fomentar o seu uso nas tarefas de apoio e reforzo educativo.
O12PD Mellora da infraestrutura de redes, equipos e conectividade entre equipos persoais e os equipos de proxección e audio.

Seguimento

Procedemento

Reunións de seguimento (polo menos tres) trimestrais onde se analizan o cumprimento e desenvolvemento do plan, así como posibles modificacións e actualizacións do mesmo.

1º Trimestre

 

 

2º Trimestre
3º Trimestre

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O proceso de seguimento do plan e da consecución de obxectivos, será o seguinte:

Avaliación procesual: a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao mes. Reunirase o equipo de dixitalización para comprobar o estado de consecución das accións propostas nos obxectivos, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

Avaliación final: a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral
Proposta de mellora

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

LIGAZÓN PARA VER O PLAN DIXITAL:  PREMER AQUÍ

Será explicado ao claustro de profesores en reunións específicas con especial atención ás persoas titoras e aos xefes e xefas de departamento.

O alumnado será informado polo equipo e polas persoas titoras, previa formación das mesmas.

O Plan Dixital formará parte do PEC do centro, tras a súa aprobación en Claustro e en Consello Escolar.

Crearase unha conta de correo para atender as dúbidas que se presenten e solucionar posibles problemas.