Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Datos básicos do centro


A Escola de Formación Profesional Santo Cristo é un centro concertado de educación, dependente da
Consellería de Educación da Comunidade de Galicia.
Situada na Rúa San Pedro, 2, 32002 Ourense.
Web: escolasantocristo.com
Mail: info@escolasantocristo.com
Ciclos de Formación Profesional dos tres niveis da Formación Profesional:
Nivel 1: FP Básica:
Imaxe Persoal: Peiteado e estética.
Nivel 2: Ciclos de Grao Medio:
Familia Sanitaria: Coidados auxiliares de Enfermaría e Farmacia e Parafarmacia.
Familia de Administración: Xestión Administrativa.
Nivel 3: Ciclos de Grao Superior:
Familia de Administración: Administración e Finanzas.
Equipo docente formado por 14 profesores e 200 alumnos.


1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto
Educativo do Centro


O nivel económico das familias caracterízase por ser medio-baixo. A principal ocupación da poboación da
cidade está relacionada directa ou indirectamente co sector servizos ou o funcionariado.
A maioría do alumnado provén da Ensinanza Secundaria Obrigatorio ou doutros Ciclos de Formación
Profesional.


O Plan Dixital enmárcase dentro da programación anual do centro coma un impulso renovador tanto a nivel
de infraestructura como de aptitude dixital docente. Contribúe ao Proxecto Educativo brindando recursos
tecnolóxicos ao alumnos e aos docentes para poder levar a cabo as súas labores.


1.3. Breve xustificación do mesmo


-  Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

-  Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de
Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos
ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022.
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional,
pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos
centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso
2021-2022.

 


1.4. Proceso de elaboración


Formación dun equipo de traballo para a elaboración do plan dixital.
Asesoramento dun mentor Adix para o centro e comunicación mediante a plataforma
https://www.edu.xunta.gal/centros/plandixital/aulavirtual.


Elaboración varias fases:


• Elaboración e execución do SELFIE.
• Realización do testCDD.
• Realización do informe DAFO.
• Obxectivos do Plan de Acción.
• Redacción do Plan Dixital.


Todas estas fases deron lugar a reunións do equipo encargado da elaboración do Plan Dixital, das cales
constan actas na plataforma Fprofe.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Autoavaliación SELFIE.

Test CDD.

Reunións de equipo.

Test cualitativo e cuantitativo.

Interno
18 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Mostran dificultade á hora de filtrar información (Alumnado de 1º) (H4) Alumnado Si
Debilidade Reconocen con pouca frecuencia o traballo dos demáis (H6) Alumnado Non
Debilidade Baixa competencia dixital das familias. Familias Non
Debilidade A cantidade de memoria dalgúns equipos é insuficiente (C3). Infraestruturas Non
Debilidade Non existen accións de colaboración con outros centros. (B3) Persoal docente Non
Debilidade Falta de proyectos interdisciplinares (F6) Persoal docente Non
Fortaleza Usa eficiente e respetuosamente as ferramentas de comunicación dixital facilitadas polo centro (H3) Alumnado Non
Fortaleza Comunícanse eficientemente entre eles e co profesorado mediante a mensaxería electrónica e Aula Virtual (H8) Alumnado Non
Fortaleza Dispoñen de medios dixitais suficientes para usar as ferramentas de comunicación facilitadas. Familias Non
Fortaleza Portátiles dispoñibles para uso individual na aula. (C8) Infraestruturas Non
Fortaleza A conexión a Internet cumpre as expectativas de velocidade e dispoñibilidade. (C3) Infraestruturas Non
Fortaleza Existe un coordinador TIC e dúas empresas de servicios informáticos que dan un soporte adecuado as incidencias técnicas. Organización de centro Non
Fortaleza Facilita equipos informáticos aos membros do profesorado. Organización de centro Non
Fortaleza Existen e son efectivas políticas de protección de datos en arreglo á RGPD. Organización de centro Non
Fortaleza Uso ordinario da Aula Virtual para a comunicación co alumnado e a transmisión de contidos (E1) Persoal docente Non
Fortaleza Empréganse entornos virtuais de aprendizaxe (E3). Persoal docente Non
Fortaleza Puntuación de nivel de competencia obtida no test CDD: 100,4 (Experto). Persoal docente Non
Fortaleza Ofrécense cursos de formación para o persoal docente (D2). Persoal docente Non
18 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Control minucioso e adecuado dos procesos de comunicación e dos procesos internos para respectar a regulación relativa a protección de datos persoais (RGPD). Lexislación Non
Oportunidade Impulso de plan dixital co obxectivo de acadar un nivel de dixitalización adecuado. Administración educativa Non
Oportunidade Adhesión a programas TIC. Administración educativa Non
Oportunidade Colaboración con empresas cercanas para emprender proxectos mediante os que o alumnado aporte novas solucións ao negocio e aprenda do mesmo. Contorna Non
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir das propostas de mellora do Plan Dixital anterior, Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o
coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan
Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Incorporar novas ferramentas TIC que complememten a labor docente.
O2PD Difundir información sobre navegación segura e uso adecuado das redes sociais ao alumnado.
O3PD Difundir información sobre o uso de fontes de información adecuadas e contrastadas.

Seguimento

Procedemento

Ao final de cada data prevista de remate dos obxectivos que corresponda.
- Unha vez ao trimestre levarase a cabo auditoría de forma interna a evolución dis obxectivos,
analizando os resultados obtidos e planificando de novo a execución dos mesmos se fose
necesario.
- Ao final do vindeiro curso levarase a cabo a avaliación final valorando o logro dos obxectivos e as
tendo en conta as propostas de mellora.

1º Trimestre

- Reunión para acordar a avaliación inicial das competencias do alumnado sobre navegación segura. (15/11/2023)

- Reunión para acordar a avaliación inicial das competencias do alumnado sobre fontes de búsqueda de información seguras. (15/11/2023)

- Creación dun grupo de traballo formado por profesores do centro que valore as necesidades que poderían cubrir novas ferramentas dixitais. (4/12/2023)

 

 

2º Trimestre

- Reuniuse o grupo de traballo para organizar as datas e os grupos para as sesións de formación. (12/01/2024)

- Reunión para acordar a planificación das sesións sobre fontes de búsqueda de información seguras e navegación segura. (31/01/2024)

- Reunión para acordar a planificación das sesións sobre fontes de búsqueda de información seguras e navegación segura. (31/01/2024)

3º Trimestre

Navegación segura:

- Sesión de formación 1 de Xestión (11/04/2024)

- Sesión de formación 1 de Administración (18/04/2024)

- Sesión de formación 1 de Farmacia (25/04/2024)

- Sesión de formación Enfermería (26/04/2024)
 

Fontes de información segura:

- Sesión de formación 1 de Xestión (12/04/2024)

- Sesión de formación 1 de Administración (19/04/2024)

- Sesión de formación 1 de Farmacia (28/04/2024)

- Sesión de formación Enfermería (29/04/2024)

Formación Canva:

- Sesión de formación Grupo 1 (13/05/2024)

- Sesión de formación Grupo 2 (20/05/2024)

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos:

 

- Unha vez ao trimestre auditarase de forma interna a evolución dis ibxectivos, analizando os resultados obtidos e replanificando a execución sdos mesmos se fose necesario.

 

 

- Ao final do vindeiro curso levarase a cabo a avaliación final valorando o logro dos obxectivos e as tendo en conta as propostas de mellora.

Valoración xeral

A valoración dos obxectivos alcanzados no presente informe é satisfactoria. Conseguiuse incorporar novas ferramentas TIC que complementan a labor docente, o que mellora a calidade do ensino e facilita a aprendizaxe do alumnado. Ademais, logrouse difundir información sobre navegación segura e uso adecuado das redes sociais aos estudantes, promovendo así prácticas dixitais responsables. Por último, conseguiuse difundir información sobre o uso de fontes de información adecuadas e contrastadas, fomentando un pensamento crítico e unha investigación máis rigorosa entre o alumnado.

Proposta de mellora

Como proposta de mellora para o próximo curso, suxírese seguir incorporando novas ferramentas TIC que poidan complementar e enriquecer a labor docente. Estas ferramentas permitirán adaptar a metodoloxía educativa ás necesidades cambiantes do alumnado, promover un ensino máis interactivo e personalizado, e mellorar a competencia dixital tanto dos profesores como dos estudantes. É importante continuar explorando e implementando solucións tecnolóxicas innovadoras que faciliten a aprendizaxe e fagan que o proceso educativo sexa máis dinámico e eficiente.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Incluiranse no Plan de Comunicación do Centro as accións de difusión necesarias para dar a coñecer a
presencia e a evolución de determinados puntos do Plan Dixital.


• Na páxina web do centro.
• Nos canles de redes sociais (Facebook e Instagram).

Neste curso compartirase a ligazón ao plan en educalidade: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=32008914