Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Unha vez ao trimestre realizarase unha pequena valoración das accións levadas a cabo, tendo en conta os resultados destas para posibles modificacións e propostas de mellora. E ao final de cada curso académico, e unha vez que se consoliden as actuacións implementadas, volverase a avaliar globalmente a competencia dixital do centro, empregando a ferramenta Selfie. Alén diso, propoñerase realizar aos docentes de forma anual un test de Competencia Dixital Docente baseado no Marco Común Europeo das Competencias Dixitais Docentes (DigCompEdu), do que sacará un informe que axudará a tirar conclusións para concretar o Plan de Formación en centro, dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado (PFPP).
Ao longo do segundo trimestre rematamos de montar a aula LIA e poidémola inagurar de xeito oficial.
A través do programa RED.es, chegaron ao noso centro dous Carros de carga, para equipos informáticos individuais. Estes crarros de carga foron situados nas aulas de 4ºA e de 2º A de educ. Primaria.
O alumnado de 4º de educ. primaria experimentou coa Realidade Aumentada con contidos curriculares da materia de Ciencias da Natureza
O alumnado de 4º de primaria puido segurir traballando coa robótica.
Lévase a cabo o "Encontro tecnolóxico Interxeneracional" os días 11 e 12 de maio.
Instalación pantallas Dixitais Interactivas en tódalas aulas de Edu. Infantil e 1º e 2º de Primaria.
O alumnado 6º Primaria levan a cabo unha aproximación á Realidade Virtual en colaboración co CEFORE_Ourense.
Celebramos unha sesión de Internet Segura grazas ao programa de bavega con rumbo.
Avaliación
4. Avaliación do Plan Dixital.
4.1. Seguimento do Plan de Acción
Unha vez ao trimestre realizarase unha pequena valoración das accións levadas a cabo, tendo en conta os resultados destas para posibles modificacións e propostas de mellora.
E ao final de cada curso académico, e unha vez que se consoliden as actuacións implementadas, volverase a avaliar globalmente a competencia dixital do centro, empregando a ferramenta Selfie.
Alén diso, propoñerase realizar aos docentes de forma anual un test de Competencia Dixital Docente baseado no Marco Común Europeo das Competencias Dixitais Docentes (DigCompEdu), do que sacará un informe que axudará a tirar conclusións para concretar o Plan de Formación en centro, dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado (PFPP).
4.2. Propostas de mellora (revisión)
Ademais baseándose nos indicadores dos obxectivos de cada área, do Marco Común Europeo de Organizacións Dixitalmente Competentes (DigCompOrg), elaborarase un plan de mellora para o seguinte curso escolar. Esta cadencia anual, dará pé á revisión e actualización do devandito Plan Dixital de Centro, entendido como un Plan de Mellora do Centro educativo.
Ao longo deste curso tratamos de axustarnos ao establecido no presente Plan Dixital de Centro, que debido a que é moi ambicioso en moitos momentos tivemos serias dificultades para poder desenvolvelo plenamente ou ben por falta de tempo material para levalo a cabo ou por falta de recursos humanos para podelo acadar.
Unha das grandes dificultades que nos atopamos é a evolución tecnolóxica que é demasido rápida, polo que xera incerteza, ao non ter tempo para reflexionar sosegadamente sobre o seu uso na educación. Porén, a pesares das dificultades fomos quen de desenvolver un alto grao o presente Plan Dixital e incluso levar a cabo algunas actividades de innovación educativa:
-
Levouse a cabo o I Encontro Tecnolóxico Interxeneracional, onde o alumnado do centro e residentes do centro Interxeneracional da Farixa, durante unha xornada en grupos de tres nenos e unha persoa maior, tiveron que realizar varios proxectos tecnolóxicos de forma colaborativa. Pódese ver a través da seguinte Ligazón Encontro Tecnolóxico.
-
Actividades de achegamento á Realidade Virtual en colaboración co CEFORE Ourense, para o alumnado de 6º de Primaria, que se pode ver a través da seguinte ligazón Realidade Virtual.
-
Iniciación no uso da aula Lia.3 ao longo do segundo e terceiro trimestre.
A valoración xeral é satisfactoria e de cara ao vindeiro curso 23/24 pretendemos actualizar o presente Plan Dixital de Centro co fin de acadar un centro plenamente competente dixitalmente.
As propostas de mellora para o vindeiro curso 2023/2024 son:
-
Renovación de equipamento Edixgal, 5º e 6º de primaria, así como das PDI por pantallas dixitais en 3º e 4º de primaria.
-
Substitución de equipos informáticos de aula que co paso dos anos quedaron obsoletos.
-
Solicitude Polos Creativos e Digicraf.
-
Deseño actividades Aula LIA.3 e dinamización do espazo.
-
Formación en ferramentas e metodoloxías para realizar avaliacións a través da ferramentas das que dispomos tanto na Aula Virtual do Centro como Edixgal.
-
Formación en creación de proxectos vinculados ao ámbito STEAM.
-
Aumentar a formación en ciberseguridade e benestar dixital, tanto do profesorado como do alumnado.
-
Mellora da Competencia Dixital dos Docentes.
-
Emprego AbalarBox, AbalarPro de xeito xeneralizado.
-
Reciclaxe material TIC
-
Renovar material de robótica.
-
Ter tempo para levar a cabo a posta en marcha os proxectos.
Comunicación e difusión
Coa finalidade de dar a coñecer o Plan Dixital de Centro, expoñerase nunha xuntanza de claustro, convocada para tal fin e posteriormente elevarase ao Consello Escolar para ser aprobado. De ser aprobado daráselle difusión para toda a comunidade educativa a través da Páxina Web do Centro e estará na Aula Virtual no espazo documentos de Centro, para a súa consulta por calquera membro da comunidade educativa.