Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Tal como vén reflectido nas táboas do plan de acción, realizaremos o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos do seguinte xeito:
- Trimestralmente, na CCP, realizarase unha valoración do estado da execución das accións programadas no trimestre, o cumprimento dos prazos establecidos e un breve avance dos resultados obtidos. Estes aspectos incluiranse na acta e serán comunicados aos diferentes ciclos no primeira reunión de ciclo despois de CCP. Na última CCP, terase en conta a valoración dos logros obtidos e proporanse melloras para ser incluidas na revisión anual do plan.
Trimestralmente, á vez que se realiza o seguimento iranse recollendo as propostas de mellora que vaian xurdindo.A final do curso, elaborarase unha memoria anual na que se recolla unha valoración final do seguimento realizado e se propoñan melloras para ser incluídas na redacción do plan para o curso seguinte.
Obxectivo 1 →Todas as accións previstas foron completadas en tempo e forma.
Obxectivo 2 → O seguimento do plan realizarase, por cuestións de organización do centro, na primeira reunión da CCP do trimestre seguinte, que se adoita convocar na primeira semana.
Obxectivo 3 → Os repositorios de recursos dixitais do centro xa están creados na aula virtual. Creáronse un para Infantil e tres para Primaria, un por cada ciclo. A eles accédese a través da ruta Curso 22-23 → Profesorado → Equipos - Infantil/Primaria - Repositiorio de recursos. Todo o profesorado de cada ciclo pode engadir os recursos que estime oportunos. Todo o profesorado do centro pode acceder como convidado a calquera destes repositorios. A chave foi enviada por correo-e.
Obxectivo 4 → Dado o gran volume de traballo desenvolvido polo profesorado para o deseño das programacións a través de PROENS, non houbo tempo material para configurar a avaliación no EVA E-DIXGAL.
Obxectivo 5 → A mellora da disposición da aula de informática non se levou a cabo durante este trimestre posto que a empresa encargada da retirada e reciclaxe dos equipos obsoletos acumulados nun lateral da mesma non se puxo en contacto connosco ata finais do trimestre. Por outra banda, os equipos informáticos do alumnado foron mellorados tecnicamente co cambio do seu disco duro por SSD (14 unidades), que aumentan a velocidade. Unha vez realizada esta acción, procedeuse á instalación da maqueta Abalar Libre 20 en todos os equipos. O horario de utilización da aula foi confeccionado por todo o profesorado en quendas de dúas semanas, para que haxa flexibilidade no mesmo. Este cadro foi colocado na porta da aula de informática así como nas salas do profesorado.
Obxectivo 6 → A realización do proxecto para a participación no programa de Polos Creativos non se puido iniciar ata o mes de outubro. Cando estabamos en pleno proceso de elaboración, publicouse a última relación de centros admitidos en dito programa. Deste xeito, decidiuse prestar atención a unha nova convocatoria. O proxecto tal cual estaba deseñado aproveitarase como PDI da bilioteca do centro.
Para compensar a carencia de formación do profesorado para desenvolver a creatividade do alumnado a través de actividades dixitais, decidimos a participación no PFPP na liña de impresión dixital e robótica, cuxa fase formativa desenvolverase durante o segundo trimestre. Algún profesorado participou nas xornadas Scratch Day organizadas en outubro polo CEPETIG en Santiago.
Obxectivo 7 → Solicitouse a participación do centro do "Plan Director" cunha charla sobre seguridade na rede para alumnado de 5º e 6º de Primaria. A charla foi desenvolvida neste trimestre. Aínda non foi convocado o programa "Navega con rumbo".
Obxectivo 8 → Desenvolveuse unha actividade de iniciación a E-Dixgal entre o profesorado que inicia a súa participación no proxecto intercambiando información e experiencias.
Obxectivo 9 → Durante os meses de setembro-outubro procedeuse á actualización da Aula Virtual do centro. Creáronse os cursos novos, actualizáronse os usuarios tanto en profesorado e alumnado, matriculouse a todo o persoal docente e alumnado no seu nivel e nos seus cursos, creouse a parte reservada ao profesorado para a coordinación e formación. Envióuselle a todos os titores os usuarios e contrasinais do seu alumnado e resolvéronse as dificultades atopadas. No mes de outubro, o centro participou nunha enquisa de convivencia a nivel nacional e empregamos a aula virtual para que o alumnado de 3º e 4º de Primaria contestase desde o centro.
Unha vez ao mes desenvolveuse unha reunión coa asesora ADIX para tratar distintos aspectos do proceso de implementación do plan.
Obxectivo 2 → Incluíuse na orde do día da primeira reunión da CCP o seguimento deste plan durante o primeiro trimestre.
Obxectivo 3 → Unha vez creados os repositorios, autorízase a edición ao profesorado con acceso para editar e ao resto de profesorado comunícaselle que pode acceder a el como convidado para consultar e empregar os recursos.
Obxectivo 4 → Trabállase conxuntamente co profesorado de 5º de Primaria para empregar o sistema de avaliación do EVA E-Dixgal nas áreas correspondentes, de tal xeito que xa está operativo para este trimestre.
Obxectivo 5 → A porcentaxe de profesorado que emprega a aula de informática co seu alumnado é baixa, hai un uso testemuñal, non esperado. Analizaremos as causas para tentar no seguinte trimestre de mellorar neste aspecto.
Obxectivo 6 → Comezou a desenvolverse a actividade "Aprendo programando" do plan Proxecta +. Elaborouse un curso na aula virtual do centro para o profesorado implicado no proxecto, as ligazón ás páxinas con recursos e as actividades a realizar. Na convocatoria establecíase que os centros disporían dunha formación sobre o programa Scratch, formación da que non disfrutamos. Consideramos que esta non pode ser única e exclusivamente unha relación de páxinas con vídeos e actividades.
Por outra banda, dentro do PFPP deste curso, no itinerario TIC, desenvolveuse durante 12 h a formación presencial no centro en impresión 3D, deseño 3D, programación e robótica. Tamén se realizaron un par de sesións de traballo en grupo e individual.
Obxectivo 7 → Solicitouse a participación no programa educativo Navega con rumbo para o alumnado de 5º e 6º de Primaria.
Obxectivo 8 → Para compensar a falta de formación específica en Scratch non organizada polo Plan Proxecta +, desenvolvimos para o profesorado, desde o equipo de dinamización TIC, unha xornada de introdución ao programa e o deseño dun xogo sinxelo.
Obxectivo 9 → A aula virtual do centro ten recursos e actividades subidos en moitos cursos. O acceso á mesma non se realiza a través da aula de informática do centro.
Neste trimestre comezou o paso do plan dixital á plataforma Educalidade.
Desenvolvéronse as reunións programadas coa asesora ADIX, que se enfocaron en grande medida á resolución de dúbidas e problemas xurdidos do paso do plan a Educalidade.
A finais do trimestre a Consellería dotou ao centro con 13 pantallas dixitais que se instalaron nas aulas de Infantil e 1º e 2º de Primaria. Queda pendente unha xornada de formación do profesorado implicado coa asesora AMTEGA sobre as súas caraterísticas, o seu uso e a posibilidades que se abren con este hardware.
Obxectivo 2 → Incluíuse na orde do día da primeira reunión da CCP o seguimento deste plan durante o segundo trimestre.
Obxectivo 3 → Os repostorios están creados, hai recursos dixitais, pero aínda poderían ser máis.
Obxectivo 4 → O profesorado de 6º de Primaria xa configurou e empregou na terceira avaliación o sistema propio do EVA E-Dixgal. O profesorado de 5º seguiu empregándoo.
Obxectivo 5 → Aumentou lixeiramente o emprego da aula de informática do centro.
Obxectivo 6 → O programa "Aprendo programando" desenvolveuse, máis intensamente, ao longo deste trimestre en 4º e 5º de Primaria dedicando unha hora cada semana ou quince días na hora de Educación Plástica e Visual (Arts & Crafts). O tema do produto final é os refuxiados. Este tema foi traballado ao longo do curso, e sobre todo, no mes de xaneiro (Día Escolar da Paz) polo profesorado titor. Coñeceron os diferentes bloques, os principais bloques en movemento, aparencia, control, eventos, sons e variables. Programáronse uns xogos sinxelos previos para familiarizarse co programa e a forma de traballar e ao final deseñáronse personaxes e programáronse un diálogo (4º) e un pequeno xogo de pantallas (5º).
En canto ao PFPP "Modelando a nosa contorna" desenvolvéronse as reunións programadas para traballar conxuntamente e, ante a falta de impresora 3D, centrámonos na robótica grazas ao 6 robots Mbot que nos prestou o CFR de Ourense. Algún grupo de alumnos/as iniciouse na programación destes robots. O alumnado de Infantil empregou beebot e escornabots.
Obxectivo 7 → A Consellería non nos concedou a actividade de "Navega con rumbo". No mes de xuño, un pai dunha alumna (profesor de FP) presentou ao alumnado de 5º e 6º as gafas VR nun obradoiro por clases.
Obxectivo 9 → As aulas virtuais dos diferentes cursos conteñen actividades publicadas e dispoñibles para o alumnado, pero non todas as materias nin todos os cursos. Loxicamente, o alumnado de 4º de Primaria foi o que máis empregou a aula virtual.
A principio do trimestre tivo lugar unha sesión de formación coa asesora AMTEGA para coñecer o funcionamento e as posibilidades das pantallas dixitais que a Consellería enviou para Infantil e 1º e 2º de Primaria.
Desenvolvéronse as reunións programadas coa asesora ADIX, que se enfocaron en grande medida á resolución de dúbidas e problemas xurdidos do paso do plan a Educalidade.
Avaliación
Tal como vén reflectido nas táboas do plan de acción, realizaremos o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos do seguinte xeito:
- Trimestralmente, na CCP, realizarase unha valoración do estado da execución das accións programadas no trimestre, o cumprimento dos prazos establecidos e un breve avance dos resultados obtidos. Estes aspectos incluiranse na acta e serán comunicados aos diferentes ciclos no primeira reunión de ciclo despois de CCP. Na última CCP, terase en conta a valoración dos logros obtidos e proporanse melloras para ser incluidas na revisión anual do plan.
Trimestralmente, á vez que se realiza o seguimento iranse recollendo as propostas de mellora que vaian xurdindo.A final do curso, elaborarase unha memoria anual na que se recolla unha valoración final do seguimento realizado e se propoñan melloras para ser incluídas na redacción do plan para o curso seguinte.
O grao de consecución dos obxectivos e a realización das tarefas considérase bastante aceptable. O deseño do plan partíu da análise do documento SELFIE, do Test CDD, da análise do DAFO e da situación que se vivía no centro no curso da elaboración do mesmo. O que se pretendeu foi, non só dar unha resposta á debilidades e ameazas detectadas, senón tamén reforzar nalgunha medida todo aquilo que o considerábamos fortalezas.
Os obxectivos que mellor se desenvolveron foron o 1, 2 e 4. Os obxectivos 3, 7, 8 e 9 conseguíronse arredor dun 50-60%. O obxectivo 5 non superou o 50%. Consideramos que o obxectivo 6 literalmente non foi logrado, porén, ante a necesidade detectada de realizar actividades creativas, innovadoras e de programación coas TIC, o profesorado e o centro, pola súa conta, realizaron as accións deseñadas nese obxectivo nunha porcentaxe satisfactoria.
A aplicación do plan dixital deseñado o curso pasado supuxo unha novidade dentro da cultura do noso centro. Ademais, pasamos de non ter claro a onde queremos chegar coa dixitalización do ensino a ter un documento que establece unhas formas de traballar con determinadas esixencias que, dalgún xeito, non foron fáciles de seguir. Por outra banda, o profesorado participou en bastantes programas e actividades diversas e unha gran parte do mesmo realizou un esforzo importante na formación e na elaboración das programacións PROENS. Estes condicionamentos poden explicar certa falta da implicación necesaria por parte do profesorado para a realización dalgunhas das accións que se programaron nos obxectivos parcialmente conseguidos.
Propoñemos manter as liñas prioritarias de actuación que se estableceron para este plan variando o seu enfoque:
A. Liderado. Manteremos a difusión e normalización do plan entre o profesorado así como a información á comunidade educativa. O seguemento do mesmo realizarase na última CCP de cada trimestre.
B. Colaboración e redes. Deseñaranse estratexias para a compartición de experiencias de emprego das TIC na metodoloxía entre o profesorado do centro. Seremos receptivos á colaboración con outros membros da comunidade educativa e con outras institucións para amosar prácticas innovadoras coas TIC.
E. Pedagoxía – Apoios e recursos. Normalizar o uso periódico e complementario da aula virtual do centro polo alumnado do segundo ciclo de Primaria, preferentemente. O alumnado do primerio ciclo empregaríaa nos casos estipulados pola administración. Este alumnado e o de Educación Infantil poderán acceder á páxina web do centro para desenvolver actividades coas TIC.
F. Pegagoxía - implementación na aula. Completaranse e actualizaranse os repositorios de contidos de cada ciclo creados este curso. Implementaranse na práctica educativa na medida do posible a realización de actividades competenciais que partan da manipulación e da realización de experiencias nas que o emprego de tecnoloxías como a programación, a robótica, o deseño e a impresión 3D, a radio e a televisión escolar, por exemplo, colaboren e enriquezan este proceso de aprendizaxe. Deste xeito potenciaremos o uso do espazo Polo creativo para que, ademais, o profesorado desenvolva prácticas innovadoras con eses materiais e recursos que van ser aportados pola administración educativa e polo propio centro.
G. Avaliación. Enriqueceremos a avaliación do EVA E-Dixgal con estratexias e actividades encamiñadas á autoavaliación e á avaliación entre iguais.
H. Competencias dixitais do alumnado. Potenciaremos o uso periódico da aula de informática por parte do alumnado do primeiro e segundo ciclo de Primaria. O alumnado de Infantil poderá usar os convertibles do armario móbil. Empregarase a aula de Polo creativo para a realización de actividades que fomenten o desenvolvemento da competencia dixital do alumnado xunto coas demais competencias. Propoñerase unha secuenciación progresiva por curso/ciclo de habilidades e destrezas dixitais a desenvolver polo alumnado.
Comunicación e difusión
Para a aprobación deste plan, enviarase tanto aos membros do claustro como do consello escolar unha copia para o seu coñecemento e análise.
Nas ordes do día do claustro e consello escolar do curso 2022-2023, incluirase unha referencia ao plan dixital mencionando os obxectivos establecidos para ese curso. Ao profesorado de nova incorporación enviaráselle unha copia do mesmo á súa conta corporativa de correo-e.
Ao comezo do curso, entregaráselle unha copia dixital do plan ás persoas coordinadoras dos diferentes ciclos, departamentos e dinamizacións. O plan será publicado na páxina web do centro para o coñecemento de toda a comunidade educativa.
Para acceder ao Plan Dixital 22-23 premer aquí.