Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Disposicións normativas vixentes :
    • A Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, regula diferentes aspectos relacionados coa competencia dixital e a innovación educativa, así no artigo 121 establece que o proxecto educativo do centro recollerá, entre outros aspectos, a estratexia dixital do centro, de acordo co establecido no artigo 111 bis, no que se establece que as Administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán o uso das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na aula como medio didáctico apropiado e valioso para levar a cabo as tarefas de ensino e aprendizaxe, utilizando os marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente do profesorado e faciliten o desenvolvemento dunha cultura dixital nos centros e nas aulas.
       - O artigo 132 da devandita Lei establece como competencias dos directores e directoras, entre outras, exercer a dirección pedagóxica, promover a innovación educativa e impulsar plans para a consecución dos fins do proxecto educativo do centro; e fomentar a cualificación e formación do equipo docente, así como a investigación, a experimentación e a innovación educativa no centro.
      - A disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional (DOG 30 de xuño), pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de educación infantil, educación primaria, educación secundaria obrigatoria e bacharelato no curso académico 2021-2022, e na disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de formación profesional do sistema educativo no curso 2021- 2022 sinala que os centros docentes elaborarán no curso 2021-2022 o seu Plan Dixital de acordo coas instrucións que se diten.

      - En liña coas orientacións establecidas no Plan de Recuperación e Resiliencia da Unión Europea e no marco do Plan de Acción de Educación Dixital (2021-2027), a Consellería de Cultura, Educación e Universidade  persegue a transformación dixital dos centros educativos de Galicia como organizacións a fin de que sexan dixitalmente competentes nos procesos de ensino- aprendizaxe, de xestión e de relación o que require de un proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa que se deberá recoller nun Plan Dixital do Centro como organización.
    • O Regulamento polo que se establece o Mecanismo de Recuperación e Resiliencia do Consello Europeo do 11 de febreiro de 2021 establece como un dos seus principais eixes a transformación dixital na procura da excelencia, a universalidade e a equidade na educación; que elimina as brechas sociais e territoriais que incentiva a formación continua e cre no talento, promocionando o emprendemento e a innovación, o reforzo das súas capacidades de investigación e a atracción e fomento da excelencia.
      - No Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica que impulsa a Consellería de Cultura, Educación e Universidade, faise unha clara aposta por espazos ao servizo dos proxectos educativos, sobre todo vinculados á transformación dixital e que sexan xeradores de igualdade e de inclusión. Así como, na Estratexia Galicia Dixital 2030 e na Estratexia Educación Dixital 2030 de Galicia, cara a consecución dunha cidadanía dixital plena.
      - Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

A contribución do Plan Dixital ao PEC debemos velo desde a perspectiva de como pode reforzar este plan ao uso adecuado das novas tecnoloxías en toda a comunidade educativa. E sempre tendo en conta que a competencia dixital é unha das competencias clave nas que é necesario traballar co alumnado ao longo do seu paso pola educación infantil e primaria.
      Na PXA vemos obxectivos directamente afectados polo plan, tanto do centro como da sociedade:
    • Fomentar a comunicación pais/nais/mestres/alumnado tanto con canles presenciais como     dixitais.
    • Atención personalizada e individualizada do alumnado.
    • Atención especializada ao alumnado con necesidades específicas de apoio educativo.
    • Desenvolver unha formación integral do alumnado.
    • Desenvolver e mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado.
    • Aproveitar a formación do profesorado en todas as áreas posibles.
    • Fomentar a pluralidade lingüística, dixital e cultural do centro.
    • Maior potenciación das novas tecnoloxías.

FASE I. ANÁLISE E DIAGNOSE
Novembro-Decembro 2021: Aplicación dos cuestionarios SELFIE (instantánea do punto no que se atopan os centros en relación co uso das tecnoloxías dixitais, tendo en conta as opinións do profesorado, o alumnado e o equipo directivo.)  

Febreiro-marzo 2022: Aplicación do  CDD (cuestionario que analiza a  competencia dixital docente, obtendo un resultado individual cada mestr@ e un resultado global do centro).

Marzo 2022: Realizouse unha análise dos  resultados dos cuestionarios anteriores en comparación cos resultados doutros centros de Ed.Primaria e Infantil.
 Abril 2022: Elaboramos un informe DAFO ( D= debilidades, A = ameazas , F= fortalezas O= oportunidades) recompilando datos, reflexionando e realizando análises cuantitativa e cualitativa adaptado á realidade do noso centro.

             FASE II. DESEÑO E ELABORACIÓN DO PLAN DIXITAL
 Maio 2022: En función do informe DAFO, sobre todo baseándonos nas debilidades, establecemos os obxectivos e accións a seguir encamiñadas a conseguilos.
 Xuño 2022: elaboración, redacción  da Versión 1.0 do Plan Dixital  que recolle a situación de partida do centro, o plan de accións cos  obxectivos que se marca o centro, como se avalia e difunde o plan , entre outros datos.

setembro a xuño 2023: implementación do Plan Dixital v 1.0

xuño 2023: seguemento, avaliación e propostas de mellora

setembro-outubro 2023: actualización do Plan

O equipo segue conformado polos mesmos membros e Fran Álvarez como coordinador.

 

 

 

 


      

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

      Novembro-Decembro: Aplicación dos cuestionarios SELFIE (instantánea do punto no que se atopan os centros en relación co uso das tecnoloxías dixitais, tendo en conta as opinións do profesorado, o alumnado e o equipo directivo.)  
      Febreiro-marzo: Aplicación do  CDD (cuestionario que analiza a  competencia dixital docente, obtendo un resultado individual cada mestr@ e un resultado global do centro).
     

Interno
33 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade - C8. Insuficientes Dispositivos dixitais para a aprendizaxe ( ainda que se produciron melloras no equipamento do centro é insuficiente para traballar en varias aulas ao mesmo tempo ao ter que compartilos) Alumnado Non
Debilidade - H8. Aprender a comunicarse Alumnado Si
Debilidade - infraestrutura dixital insuficiente C1 Infraestruturas Non
Debilidade - Dispositivos dixitais para o ensino insuficientes (C2) ( aínda que se produciron melloras no equipamento do centro é insuficiente para traballar en varias aulas ao mesmo tempo ao ter que compartilos) Infraestruturas Non
Debilidade - B3. Colaboracións con outras organizacións utilizando TD Persoal docente Si
Debilidade - D3. Intercambio de experiencias a través de TD Persoal docente Si
Debilidade E2. Creación de recursos dixitais. Persoal docente Si
Debilidade - E3. Emprego de entornos virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade - F3. Fomento da creatividade Persoal docente Si
Debilidade G1. Avaliación das capacidades con tecn.dixitais Persoal docente Si
Debilidade - B1. Avaliación do progreso de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Debilidade F6. Proxectos interdisciplinares utilizando Tec.Dix. Persoal docente Si
Debilidade - F5. Colaboración/cooperación do alumnado a través de tec.dixitais Persoal docente Si
Debilidade - G5. Autorreflexión sobre a aprendizaxe con tec dixitais Persoal docente Si
Debilidade - G3. Retroalimentación adecuada con tec.dixitais Persoal docente Non
Fortaleza H1. O alumnado aprende un Comportamento seguro e responsable en internet Alumnado Non
Fortaleza H3. Comportamento responsable Alumnado Si
Fortaleza H4.aprende a Verificar a calidade da información Alumnado Non
Fortaleza - Acceso a internet lento (C3), corrixido coa instalación de puntos wifi en todas as zonas do centro. Infraestruturas Non
Fortaleza - No noso centro existen sistemas de Protección de datos (C7) Infraestruturas Non
Fortaleza -A1-A2 Elaboración e desenvolvemento da Estratexia dixital do centro Oferta Non
Fortaleza - A3 Apoio ás novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. Oferta Non
Fortaleza -A1-A2 Elaboración e desenvolvemento da Estratexia dixital do centro Organización de centro Si
Fortaleza - Dispoñemos de Asistencia técnica cando xurden problemas coas tecnoloxías dixitais (C5) Organización de centro Non
Fortaleza -D1 . Necesidades de DPC Persoal docente Si
Fortaleza - G6. Comentarios a outros alumnos sobre o seu traballo Persoal docente Non
Fortaleza - A3 Existe Apoio ás novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza - D2. Participación no DPC Persoal docente Si
Fortaleza - E1. Búsqueda continua de Recursos educativos en liña Persoal docente Si
Fortaleza -E4. Comunicación coa comunidade educativa a través de recursos dixitais Persoal docente Non
Fortaleza - F1. Adaptación ás necesidades do alumnado con tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Fortaleza - B2.Realízanse debates sobre o uso da tecnoloxía Persoal docente Si
Fortaleza - F4. Inclusión e motivación do alumnado a través de tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
33 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C3.Facilítase o Acceso a internet para o ensino aprendizaxe, pero é lento e ralentiza o ensino Administración educativa Non
Ameaza C1. Existe unha Infraestrutura dixital inadecuada Administración educativa Non
Ameaza C2. Existencia no centro de Dispositivos dixitais propios non completamente adecuados para o ensino Administración educativa Non
Ameaza - Condicións socioeconómicas da contorna. Contorna Non
Ameaza B3. Colaboracións con outras institucións a través de tecnoloxías dixitais Outras Si
Oportunidade Estabilidade laboral do persoal docente. Administración educativa Non
Oportunidade - posibles actuacións e achegas económicas para favorecer o plan dixital do centro Administración educativa Non
Oportunidade Existencia dunha boa relación, comunicación e coordinación coa ANPA. ANPA Non
Oportunidade C7 Existencia se sistemas Protección de datos Lexislación Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

 Marzo: Realizouse unha análise dos  resultados dos cuestionarios anteriores en comparación cos resultados doutros centros de Ed.Primaria e Infantil.
      Abril: Elaboramos un informe DAFO ( D= debilidades, A = ameazas , F= fortalezas O= oportunidades) recompilando datos, reflexionando e realizando análises cuantitativa e cualitativa adaptado á realidade do noso centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Promover/fomentar a continuidade nos grupos de traballo ou PFPP sobre creación de recursos dixitais
O02PD Fomentar o uso da aula virtual e web do centro por parte do alumnado
O03PD Establecer canles de comunicación e colaboración con outras entidades utilizando tecnoloxías dixitais
O04PD Complementar a avaliación do progreso de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais
O05PD Avaliar capacidades e habilidades do alumnado con tecnoloxías dixitais
O06PD Proseguir co proxecto DIGICRAFT NA ESCOLA, robótica-domótica e programación
O07PD Fomentar a creatividade do alumnado utilizando tecnoloxías dixitais
O08PD Crear proxectos para poñer en práctica os Polos Creativos.

Seguimento

Procedemento

Realizanse reunións mensuais do equipo de dinamización para facer un seguimento e valorar periódicamente o desenvolvemento do Plan. Trimestralmente informase ao claustro.

Realizanse reunións mensuais do coordinador do plan coa persoa mentora para intercambio de información e asesoramento do Plan.

1º Trimestre

Realizáronse 4 reunións do equipo de dinamización para realizalo seguimento do plan, accións a levar a cabo e grao de consecución dos obxectivos informando ao claustro no mes de decembro.

Tamén se mantiveron 3 reunións de asesoramento e coordinación coa persoa mentora.

Infomase ao claustro da evolución do PD

Realizáronse 4 sesións de formación do PFPP Ferramentas para mellora da competencia dixital do profesorado

2º Trimestre

Realizáronse 4 reunións do equipo de dinamización para continuar co seguemento do plan, accións a levar a cabo e grao de consecución dos obxectivos informando ao claustro no mes de marzo.

Participación no Plan Navega con Rumbo : O obxectivo é que as rapazas e rapaces máis novos, que poderiamos definir como nativos dixitais, tomen conciencia dos beneficios e riscos que supón a navegación polo ciberespacio en toda a súa extensión, non só a través de páxinas web senón tamén das redes sociais, das que cada vez son usuarios máis asiduos. Do mesmo xeito búscamos xerar coñecemento entre os pais e titores destes mozos, de xeito que os poidan considerar unha referencia á hora de consultar dúbidas ou situacións comprometidas e mesmo que perdan o medo a introducirse nas novas tecnoloxías.

Realización de tarefas sobre o programa Rapazas emprendedoras nas TIC CO ALUMNADO DE 5º e 6º

Tamén se mantiveron  2 reunións de asesoramento e coordinación coa persoa mentora.

Realizáronse 4 sesións de formación do PFPP Ferramentas para mellora da competencia dixital do profesorado

Reunión do coordinador do PD co profesorado por ciclos e Creando e buscando recursos para avaliar competencias do alumnado.

Axuda na creación e elaboración de proxectos Polos Creativos

Creación de recursos varios para o plan Rapazas emprendedoras nas TIC

3º Trimestre

Realizáronse 3 reunións do equipo de dinamización para continuar co seguemento do plan, accións a levar a cabo e grao de consecución dos obxectivos informando ao claustro no mes de marzo.

Tamén se mantivo 1 reunión de asesoramento e coordinación coa persoa mentora.

Realizáronse 2 sesións de práctica do PFPP Ferramentas para mellora da competencia dixital do profesorado

Posta en práctica  de recursos para avaliar competencias do alumnado por aulas

Infomase ao claustro da evolución do PD ,

RECOLLEMOS PROPOSTAS DE MELLORA

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A revisión, avaliación e propostas de mellora levaranse a cabo a través de:
- Avaliación continua/procesual: realizaranse reunións mensuais do equipo de dinamización para facer un seguimento e valorar periódicamente o desenvolvemento do Plan. Trimestralmente informarase ao claustro.
Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
-Avaliación final: ao rematar a temporalización de cada obxectivo realizaremos unha avaliación final do mesmo, así como no mes de xuño se fará unha avaliación final xeral. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Para analizar e avaliar os resultados obtidos utilizaranse as táboas nas que se especifica cada obxectivo, indicadores, responsables.. ademais de enquisas, análise de materiais producidos, rendemento e valoracións sobre a competencia dixital, informes e memorias.

Valoración xeral

A valoración xeral é positiva para o claustro, posto que se acadaron os obxectivos en tempo e forma, acorde á realidade do centro e as posibilidades que este permite. Destacar  a implicación do profesorado, que se involucrou tanto na formación para mellorar a competencia dixital como na posta en práctica nas aulas.

Proposta de mellora

- Replantexarnos novos obxectivos cara o vindeiro curso

- Avanzar no uso da aula virtual por parte de profesorado e alumnado.

- Utilizar as novas pantallas interactivas como referente e apoio nos contidos de aula.

- Solicitar e dispoñer dunha comunidade educativa propia en Agueiro.

- Dar Continuidade aos PFPP de uso de GRID 3 e creación de recursos dixitais

- Fomentar o suso de ABALAR BOX por parte do profesorado.

- Continuar cos Polos creativos e crear proxectos innovadores

- Crear recursos dixitais adaptados ao currículo de Ed.Infantil e grupos de Ed.Infantil do noso centro

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

PROTOCOLOS PARA A DIFUSIÓN DO PLAN

 

Acción

Destinatarios

Canles

Responsable

- Presentación do

plan

- Información dos aspectos máis relevantes do plan.

 

 

- Claustro e Consello Escolar

- Reunións informativas de claustro e consello

- Curso AV

- Web do centro.

- Coordinador do Plan Dixital

- Promoción do plan:

Implementar as medidas necesarias para informar e asesorar aos docentes

- Docentes

- PFPP

- Curso AV

- Traballo cooperativo.

- Equipo directivo , coordinación do Plan e coordinación TIC

- Asesoría Cefore
- docencias:  Ponentes.

- Informar ao alumnado dos aspectos do plan que más lle afecta:
Aulas virtuais, protocolos, uso responsable, protección de datos…
- alumnado- Pizarra dixital.
- Aula Virtual
- Web do Centro.
- Docentes.
- Equipo coordinación do plan
- Difusión    entre a comunidade educativa:
      Acciones
Informativas dirixidas ás familias
Comunidade educativa- Web do centro
-Abalar móvil
-Video tutoriais.
-Video conferencias
-Comisión TIC.
- profesorado
-Administrador AV

ENLACE AO PLAN DIXITAL