Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

DATOS BÁSICOS

Nome do centro: CEIP Padre Feijóo

Dirección: Estrada da Xunqueira, s/n 32660 Allariz (Ourense)

Correo electrónico: ceip.padre.feijoo@edu.xunta.gal

Páxina web: colexioallariz.blogspot.com

Etapas educativas: Educación Infantil e Educación Primaria

Nº de alumnado: 445 alumnos e alumnas no curso actual, agrupados en 13 unidades de Primaria e 8 de Infantil.

Nº de profesorado: 38

CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO

Entre as fontes principais da riqueza da vila está o turismo, aínda que a calidade de vida, a recuperación do seu patrimonio e a preocupación polo desenvolvemento sostible son outros dos seus eixos importantes. 

En canto ao contexto socioeconómicos, existen tres grupos de familias: un grupo moi numeroso de familias cun alto nivel económico, familias con baixo nivel de ingresos e familias cun nivel medio, ao cal pertence a maioría.

O CEIP Padre Feijóo está situado na vila de Allariz pero tamén escolariza a alumnado de A Merca e Taboadela. A maioría do alumnado reside na vila, con todo, son rapaces e rapazas dun nivel socioeconómico medio-baixo, que non perderon aínda as características dos nenos do rural. Con todo, viven nun medio que os valora e crea oportunidades de ensino e lecer para eles: biblioteca, escolas deportivas municipais ou escola de música.

Por outra banda, o Plan Dixital é primordial neste centro, posto que entre os obxectivos propostos dentro do Proxecto Educativo aparece o de promover a innovación educativa e proporcionar aprendizaxes motivadoras e funcionais ao noso alumnado. En consecuencia, procede buscar un maior aproveitamento posible das tecnoloxías da información e comunicación tendo en conta que serán recursos moi importantes para lograr a igualdade e a promoción das persoas.

No curso actual, entre os programas de innovación nos que estamos a participar, están o Donas de Si, Mulleres emprendedoras nas TIC, Ponte nas Ondas e Misión Alba, todos eles moi relacionados co Plan Dixital, posto que a través destes plans potenciamos o obxectivo anteriormente citado. Ademais, o alumnado de sexto realiza cada ano a gravación dun CD e algún profesorado participa no programa eTwinning.

Este colexio pretende que o Plan Dixital poida contribuír na Programación Xeral Anual do vindeiro curso dispoñendo dun documento práctico para a planificación dixital do centro. O análise e valoración previos foron primordiais para que no curso que ven se poida mellorar a competencia dixital do profesorado, mellorar a aprendizaxe do alumnado como consecuencia da súa mellor competencia dixital e mellorar as infraestruturas de centro, dotándonos de novos recursos para poder cumprir os anteriores aspectos mencionados.

BREVE XUSTIFICACIÓN DO MESMO

O Plan Dixital está contextualizado na seguinte normativa:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  •  Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
  •  Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  •  Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  •  Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  •  Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

PROCESO DE ELABORACIÓN

A organización para a elaboración do Plan Dixital foi paralela ao cronograma proposto dende o equipo ADIX. As tarefas realizadas durante o segundo trimestre e parte do terceiro foron consensuadas entre todos os membros partícipes do PFPP para a elaboración do Plan Dixital, elaboradas polo Equipo de Dinamización e entregadas na Aula Virtual pola coordinadora do mesmo.

A última fase do Plan, a súa redacción, foi realizada pola coordinadora do Equipo, consensuando co resto de membros que ollarán o borrador previamente á presentación do Plan Dixital ante Claustro e Consello Escolar.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os instrumentos empregados para a recollida da información previda foron o Test SELFIE e o Test CDD. 

Interno
46 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Insuficientes dispositivos dixitais portátiles para o uso no fogar. Alumnado Non
Debilidade Insuficiente comportamento seguro do alumnado. Alumnado Si
Debilidade O alumnado non aprende a comprobar si a información que atopa en internet é fiable e precisa. Alumnado Si
Debilidade O alumnado non aprende a dar crédito ao traballo doutras persoas que atoparon en internet. Alumnado Si
Debilidade Unha alta porcentaxe de alumnado non aprende a crear contidos dixitais. Alumnado Si
Debilidade Insuficientes dispositivos dixitais para o uso do alumnado. Alumnado Si
Debilidade Non se contempla que o alumnado traia os seus propios dispositivos portátiles e poida utilizalos durante as clases. Familias Non
Debilidade Insuficientes dispositivos dixitais para o uso do alumnado. Infraestruturas Si
Debilidade Non existen dispositivos dixitais a disposición dos docentes. Infraestruturas Non
Debilidade Asistencia técnica insuficiente. Infraestruturas Si
Debilidade Insuficiente política de protección de datos relacionados co profesorado. Infraestruturas Non
Debilidade Insuficientes dispositivos dixitais portátiles para o uso no fogar. Infraestruturas Non
Debilidade Non están actualizados os equipamentos e as redes. Infraestruturas Non
Debilidade Non existe actualmente ningunha modalidade de ensino en relación ás tecnoloxías dixitais. Oferta Si
Debilidade Non existe unha estratexia dixital. Organización de centro Si
Debilidade Non existe actualmente ningunha modalidade de ensino en relación ás tecnoloxías dixitais. Organización de centro Si
Debilidade Falta de tempo, en horario escolar, para explorar o ensino dixital. Organización de centro Non
Debilidade A maioría dos docentes non avalían a través de tecnoloxías dixitais. Organización de centro Si
Debilidade Asistencia técnica insuficiente. Organización de centro Non
Debilidade Pouco tempo para explorar o ensino dixital. Persoal docente Si
Debilidade A maioría dos docentes non avalían a través de tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade Non existe reflexión sobre TIC's. Persoal docente Si
Debilidade Insuficiente reflexión sobre as necesidades de DPC. Persoal docente Si
Debilidade Insuficiente participación en proxectos interdisciplinares. Persoal docente Si
Debilidade Insuficiente creación de recursos dixitais para reforzar o labor da ensinanza. Persoal docente Si
Debilidade Non existen colaboracións con outras entidades. Persoal docente Non
Debilidade Insuficiente adaptación dos recursos dixitais ás necesidades do alumnado. Persoal docente Si
Debilidade Non se fomenta a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares utilizando tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
Debilidade Non se utilizan tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade Non se usan suficientes contornas virtuais de aprendizaxe co alumnado. Persoal docente Si
Debilidade Non se utilizan tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado. Persoal docente Si
Debilidade Non se utilizan tecnoloxías dixitais para facilitar retroalimentación axeitada ao alumnado. Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado móstrase participativo para aprender e crear contidos dixitais. Alumnado Si
Fortaleza Gran parte do alumnado aprende a comunicarse usando as tecnoloxías dixitais. Alumnado Si
Fortaleza As familias móstranse partícipes de desenvolver a competencia dixital no alumnado. Familias Si
Fortaleza Suficientes ordenadores a disposición dos docentes. Infraestruturas Si
Fortaleza Suficiente protección de datos en relación ao alumnado. Infraestruturas Non
Fortaleza Implicación da maioría do profesorado por coñecer as novas modalidades de ensino. Oferta Si
Fortaleza Existe involucración do profesorado no desenvolvemento da competencia dixital. Organización de centro Si
Fortaleza Implicación da maioría do profesorado en coñecer novas modalidades de ensino. Organización de centro Si
Fortaleza Facilítanselle ao alumnado tecnoloxías dixitais para documentar a súa aprendizaxe. Organización de centro Si
Fortaleza Implicación da maioría do profesorado por coñecer as novas modalidades de ensino. Persoal docente Non
Fortaleza Suficiente uso de tecnoloxías dixitais para a comunicación co centro. Persoal docente Si
Fortaleza Suficiente busca de recursos en liña. Persoal docente Si
Fortaleza Si se utilizan recursos educativos abertos. Persoal docente Si
Fortaleza Suficiente colaboración do alumnado nas actividades dixitais. Persoal docente Si
46 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Non están actualizados os equipamentos e as redes. Administración educativa Si
Ameaza Non existen dispositivos dixitais a disposición dos docentes. Administración educativa Non
Ameaza Asistencia técnica insuficiente. Administración educativa Si
Ameaza O alumnado non aprende a codificar ou programar nin resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais. ANPA Si
Ameaza Insuficiente política de protección de datos relacionado co profesorado. Lexislación Non
Ameaza Non existe colaboración con outras entidades. Outras Si
Oportunidade Suficientes ordenadores a disposición dos docentes. Administración educativa Si
Oportunidade Posible creación de actividades extraescolares para desenvolver a competencia dixital do alumnado. ANPA Si
Oportunidade Suficiente protección de datos en relación ao alumnado. Lexislación Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez realizadas as pesquisas pertinentes a través do SELFIE e o test CDD e analizados os resultados que presentan os informes de ámbalas dúas probas xunto coa reflexión colectiva do EDPD de Centro e o conxunto do claustro, obsérvanse unhas fortalezas e debilidades a nivel interno, e unhas oportunidades e ameazas a nivel externo que aparecen recollidas na presentes análise DAFO sinaladas a maior parte delas cunha puntuación en base á cal, de xeito cuantitativo, establécense unhas prioridades que fixemos pasar tamén por un filtro cualitativo dando como resultado unha serie de prioridades ás que nos propoñemos atender en diferentes temporalizacións. Aquelas que son de atención máis urxente serán as que nos servirán de base para a elaboración do Plan de Acción, convirtindo os ítems en obxectivos que trataremos de acadar ao longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes accións. Todo isto reflíctese na seguinte lapela (obxectivos).

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Facilitar o desenvolvemento profesional continuo do persoal para avanzar no nivel e mellorar a calidade do proceso de E-A, mediante o emprego de tecnoloxías dixitais
O02PD Implementar e difundir o uso do carro dixital en tódolos ciclos de EP para potenciar o ámbito das TICS.
O03PD Crear un equipo de dinamización da aula Maker para unha correcta incorporación das tecnoloxías STEM no proceso de E-A.
O04PD Invetariar o material dixital do centro.

Seguimento

Procedemento

O equipo de Dinamización do PD realizará alomenos unha xuntanza por trimestre para valorar as evolucións deste plan.

A persoa mentora ADIX realizará, como mínimo, unha visita ao centro por trimestre para analizar xunto coa persoa coordinadora do PD o desenvolvemento do proxecto.

No procedemento de seguimento do desenvolvemento do Plan e para a consecución de obxetivos, teremos en conta dous tipos de avaliación :

  • Avaliación procesual: realizarase como mínimo unha vez trimestralmente. Nela, incidiremos na observación de aspectos como: o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
1º Trimestre

10/10/23 Reunión mentor Adix.

20/10/23 Asistencia á xornada de coordinadores de Polos Creativos.

3/11/23 Reunión pola aula virtual para modificar últimos detalles do plan antes de que peche. 

19/12/24 Rematamos o inventariado do material informático de administración e dirección.

 

2º Trimestre

27/02/24 Reunión co mentor Adix

5/03/24 Reunión equipo Adix para organizar os obxectivos que quedan por acadar e pensar xa nalgún para vindeiro curso.

3º Trimestre

Formación da coordinadora de Polos Creativos.

2º formación realizada pola coordinadora de Polos Creativos.

Reunión co mentor Adix

Reunión do equipo de plan dixital para establecer os obxectivos do vindeiro curso.

26/05/24 Rematamos o inventario do equipamento dixital accesible por nos. 

27/06/24 Evaluación por parte do claustro de Mestres dos obxectivos propostos no plan dixital e acordó para os novos obxectivos. 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

No procedemento de avaliación do desenvolvemento do Plan e para a consecución de obxetivos, teremos en conta dous tipos de avaliación :

  • A avaliación final: se realizará mediante a memoria de centro ao finalizar o curso 2023-2024 onde se incluirá a valoración dos obxectivos e as propostas de mellora para o curso seguinte. Esta avaliación vai servirnos como feedback, para recibir de novo información e mellorar as accións e obxetivos do curso seguinte.

 

Para poder avaliar o Plan será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados así como as actuacións levadas a cabo para acadalos.

Valoración xeral

 

O claustro de profesorado valora positivamente os obxectivos porpostos e as actividades que se propuxeron para acadalos.

Proposta de mellora

Para o vindeiro curso por consenso no claustro de mestres acordamos os seguintes obxectivos:

  • Crear biblioteca de recursos en liña para a comunidade educativa.
  • Reportar a web do centro á plataforma corporativa.
  • Inventariar o material informático do centro.
  • Desenvolver un PFPP en relación co material de polos creativos e promover o seu uso no curriculo.
  • Crear unha radio na escola.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este plan publicarase na páxina web do centro e enviarase ás familias e profesorado a través da aplicación Abalar móbil, así como que estará  totalmente visible dentro da plataforma de EduCalidade.

https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=32000058