1.1. Datos básicos do centro
- Nome do centro: CEIP Plurilingüe de Monterroso.
- Dirección:Barrio dos Piñeiros, 9. C.P. 27560 Monterroso (Lugo)
- Correo:ceip.monterroso@edu.xunta.es
- Páxina Web:https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmonterroso/
- Etapas educativas: Educación Infantil e Educación Primaria.
- Nº de alumnado: 184 alumnos e alumnas.
- Nº de profesorado: 18 profesoras.
1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
Característica socioeconómicas e culturais do contexto do centro. O C.E.I.P. Plurilingüe de Monterroso pertence ó concello de Monterroso, que se sitúa na comarca da Ulloa. A meirande parte do noso alumnado procede da vila capital do concello, e menos dun cuarto dos alumnos e alumnas proceden da zona rural. O nivel socioeconómico das familias é medio e medio-baixo, sendo a gandaría e os servizos as actividades máis destacadas. Nos últimos anos está a haber un certo crecemento nas actividades relacionadas co turismo, en parte porque o camiño de Santiago pasa polo concello.
O concello de Monterroso conta cos servizos básicos: gardería, centro de saúde, instalacións deportivas, biblioteca pública... Neste concello hai unha casa de acollida de menores tutelados pola Xunta de Galicia. Eses nenos acoden á nosa
escola. En Monterroso hai un instituto de secundaria, ó que o noso centro está adscrito. No instituto hai ensinanzas de E.S.O., bacharelato e varios graos de F.P. (un deles un grao superior relacionado co turismo). A lingua maioritaria é a galega pero a presenza do castelán é moi importante.
No curso 2022/2023 o centro consta de 9 unidades, 3 unidades de infantil e 6unidades de primaria (194 alumnos). A nosa xornada é intensiva. O horario do centro é de 09:35 a 14:35. Contamos cos servizos complementarios de comedor e transporte escolar. Existe unha asociación de nais e pais, pero son poucas as familias que forman parte dela. Este curso somos 18 docentes: catro de infantil, seis de primaria, unha de francés, unha de música, unha de educación física con perfil de inglés, unha de inglés, unha de P.T., e unha de A.L. con horario completo no centro. A orientadora e a mestra de relixión teñen base no noso centro, pero a orientadora acode un día á semana ó CEIP Plurilingüe Virxe da Luz, de Portomarín e a mestra de relixión vai dous días á semana ó CPI San Tomé de Taboada. Este curso contamos con dous coidadores, pois hai dous alumnos con NEE en primaria. Temos tamén unha auxiliar de conversa procedente da India.
Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo. Relación con outros Plans e proxectos do centro.
O Plan Dixital atópase estreitamente relacionado co Plan de Integración das Tic do centro. Dito plan, en consonancia co Proxecto Educativo de centro busca adecuar os modelos pedagóxicos ás novas tendencias sociais, científico e tecnolóxicas, apostando por una educación de calidade; así, o uso das TIC, contribúe a potenciar a aprendizaxe do alumando en todas as áreas e materias do curso. Ademais, seguindo a liña iniciada en cursos anteriores, búscase continuar traballando no desenvolvemento da competencia dixital de todo o centro, tanto do alumnado como do profesorado. O Proxecto educativo de centro recollese como materia de libre designación á materia as Tics.
Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 22/23.
O Plan Dixital contribúe a alcanzar os obxectivos establecidos na Programación Xeral Anual do centro. A PXA do curso 2022/2023 seguirá a liña establecida na do presente curso 2021/2022, polo que o Plan Dixital atópase directamente relacionado co obxectivo seguinte: “Fomentar o uso das novas tecnoloxías en tódolos niveis do centro, como unha ferramenta ó servizo do desenvolvemento do individuo, adquirindo coñecementos e habilidades básicas no marco do Plan Tic
do centro. Así mesmo este curso elaborarase o Plan Dixital de Centro”.
1.3. Breve xustificación do mesmo
O presente Plan Dixital atópase fundamentado no marco legal vixente que se indica a continuación:
- Art. 111 bis, Art. 121 e Art.132 da Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
- Disposición adicional quinta da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
1.4. Proceso de elaboración
Para o proceso de elaboración de Plan dixital do centro solicitouse en setembro a participación nun Plan de Formación Permanente do Profesorado no Centro de Formación e Recursos de Lugo centrado na liña de traballo prioritaria “Plan dixital do centro. Integración didáctica das TIC. Traballo colaborativo en rede a través de espazos virtuais. Educación dixital”, establecida na Resolución do 15 de Xuño de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se convoca a selección de plans de formación permanente do profesorado que se van implantar en centros educativos públicos dependentes desta consellería no curso 2021/22. Neste sentido, o principal obxectivo será a realización do Plan dixital de Centro e continuar coa formación do profesorado
nas Tics.
Unha vez concedido, constituíuse o Equipo de Dinamización do Plan Dixital formado, inicialmente por seis docentes e, finalmente, por cinco mestras. Dende novembro, contouse co asesoramento do Equipo Adix de Lalín e desenvolvéronse as diferentes tarefas propostas en dúas fases:
- Fase I. Análise e diagnose de situación do centro: configuración e envío do SELFIE do centro (decembro 2021);realización do Test de Competencia Dixital Docente por parte do profesorado (febreiro 2022); recompilación de datos, reflexión e análise dos mesmos para a realización do informe DAFO (marzo 2022).
- Fase II. Deseño e elaboración do Plan Dixital: Definición de obxectivos e accións a seguir para o curso 2022/2023 (abril-maio 2022); redacción do Plan Dixital (maio-xuño 2022).