Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de
obxectivos consistirá:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será unha vez ao
trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e
valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as
propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será unha vez ao ano. Os
aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as
propostas de mellora.
Utilizaranse as táboas do Plan de Acción comprendido dentro deste Plan Dixital como un
medio que facilite o seu seguimento.
Introducíronse os datos en educalidade e se acadaron as primeiras accións dos obxectivos.
Acadaron as segundas accións dos obxectivos.
Acadáronse todos os obxectivos superando os indicadores.
Avaliación
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de
obxectivos consistirá:
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será unha vez ao
trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e
valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as
propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será unha vez ao ano. Os
aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as
propostas de mellora.
Utilizaranse as táboas do Plan de Acción comprendido dentro deste Plan Dixital como un
medio que facilite o seu seguimento.
Durante este curso académico, aplicouse un Plan Dixital que resultou moi positivo para todos os implicados. Tanto o profesorado como o alumnado e as familias mostraron unha gran satisfacción coa implementación deste plan.
Un dos aspectos máis destacables foi a facilidade na comunicación coas familias. Moitos máis profesores comezaron a utilizar a mensaxería dixital como ferramenta de contacto, o que permitiu unha comunicación máis fluída e rápida. Grazas a isto, as familias puideron estar máis informadas e implicadas no proceso educativo dos seus fillos.
Ademais, grazas á aplicación do plan, as familias tamén melloraron o seu coñecemento das plataformas dixitais. Agora, están máis familiarizadas co seu funcionamento e utilidade, o que lles permite participar máis activamente na educación dos seus fillos e colaborar de forma máis eficiente co profesorado.
Un aspecto moi positivo é que os alumnos adquiriron nocións sobre as "Fake News". A través do uso das tecnoloxías dixitais, puidéronse abordar temas de desinformación e ensinarlles a identificar e discernir información fidedigna de noticias falsas. Isto é de vital importancia na sociedade actual, onde a información flúe rápidamente e é fundamental contar coa capacidade crítica para filtrar a verdade.
Outra achega valiosa deste plan foi o aprendizaxe dos profesores na realización de actividades de retroalimentación na Aula Virtual. Grazas ás ferramentas dixitais, puideron crear tarefas interactivas, corrixir traballos e ofrecer feedback personalizado aos estudantes. Este enfoque pedagóxico favoreceu o proceso de ensino-aprendizaxe e promoveu unha maior participación e motivación dos alumnos.Tendo en conta os beneficios obtidos este ano, é probable que nos próximos cursos se sigan aplicando e mellorando as actividades de retroalimentación na Aula Virtual.
O Plan Dixital demostrou ser unha valiosa ferramenta que facilita a adaptación ás novas tecnoloxías e enriquece o proceso educativo.
En resumo, a implementación do Plan Dixital durante este curso académico foi un éxito, xerando satisfacción tanto no profesorado como no alumnado e nas familias. A comunicación mellorou, as plataformas dixitais foron mellor aproveitadas, os alumnos adquiriron competencias e os profesores aprenderon a implementar actividades de retroalimentación. Sen dúbida, este plan sentou as bases para un futuro educativo máis dixital e enriquecedor.
Anualmente, de forma posterior á avaliación final, realizarase unha revisión con eventuais propostas de mellora do Plan Dixital para cursos posteriores. Así mesmo, de forma anual realizaranse enquisas SELFIE que faciliten a revisión do Plan Dixital.
Para os anos vindeiros, é importante considerar diversas propostas de mellora do Plan Dixital, co obxectivo de seguir avanzando no ámbito educativo dixital. É necesario reexaminar as metodoloxías existentes, os horarios establecidos para a formación e potenciar a parte práctica da educación, entre outros aspectos relevantes.
En primeiro lugar, resulta fundamental reconsiderar as metodoloxías de ensino-aprendizaxe no contexto dixital. É necesario adaptar os métodos pedagóxicos ás novas tecnoloxías, aproveitando ao máximo as ferramentas dixitais dispoñibles. Isto implica promover unha aprendizaxe máis interactiva, onde se fomente a participación activa dos alumnos e se promova a súa autonomía. A integración de recursos multimedia e actividades colaborativas pode resultar moi enriquecedora neste sentido.
Outra proposta de mellora implica a revisión dos horarios e a organización das aulas virtuais. É importante establecer un equilibrio adecuado entre o tempo dedicado ás aulas presenciais e o traballo individual en liña. Os horarios deben adaptarse para permitir unha combinación equitativa de actividades virtuais e presenciais, respectando as necesidades dos alumnos e profesores.
Ademais, é esencial potenciar a parte práctica da educación dixital. É necesario que os alumnos teñan a oportunidade de aplicar os coñecementos adquiridos en proxectos prácticos, actividades de investigación e resolución de problemas. Incorporar experiencias prácticas pode axudar a consolidar os coñecementos e habilidades dos estudantes, así como a motivación e o interese pola materia.
No ámbito das avaliacións, é importante buscar formas innovadoras e eficientes de evaluar os coñecementos e competencias dos alumnos na educación dixital. Poderíanse explorar alternativas como avaliacións baseadas en proxectos, traballo colaborativo e autoavaliación. Isto permitiría unha avaliación máis holística, que valorase non só os coñecementos teóricos, senón tamén as habilidades prácticas e a capacidade de traballar en equipo.
Outra proposta interesante é promover a formación continua do profesorado no ámbito das tecnoloxías dixitais. É necesario proporcionar recursos e oportunidades de aprendizaxe para que os docentes se actualicen constantemente e poidan aproveitar ao máximo as ferramentas e metodoloxías dispoñibles. A formación podería incluír talleres, cursos e espazos de intercambio de boas prácticas entre profesores.
Finalmente, é importante fomentar a colaboración e a conexión entre os centros educativos, coa finalidade de compartir experiencias e recursos relacionados coa educación dixital. Poderíanse crear redes de colaboración que faciliten o intercambio de ideas e a implementación de proxectos conxuntos, co obxectivo de enriquecer o proceso educativo e a innovación na educación dixital.
En resumo, para os anos vindeiros é necesario reconsiderar as metodoloxías de ensino-aprendizaxe, reorganizar os horarios e potenciar a parte práctica. En definitiva, implementar estas propostas de mellora no Plan Dixital permitirá acadar unha educación dixital máis completa e enriquecedora para os anos vindeiros.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado o Plan Dixital do Claustro e Consello Escolar, farase público na páxina web do centro e será exposta unha copia impresa na Sala de profesorado.