Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Introdución
1.1. Datos básicos do centro
O IES de Monterroso" está situado na vila de Monterroso, no municipio do mesmo nome
dentro da comarca da Ulloa, unha zona rural nun contorno cunha rica biodiversidade e unha
excepcional beleza paisaxística.
Os estudos que se ofertan no centro educativo son: ESO, BAC, FPB “Informática de Oficina”
e CM de Sistemas e aplicacións informáticas
http://www.edu.xunta.gal/centros/iesmonterroso/
ies.monterroso@edu.xunta.es

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do
Centro
O IES de Monterroso acolle estudantes dos concellos de Antas de Ulla, Monterroso e, en
menor medida, a estudantes dos concellos de Taboada, Portomarín e Chantada, sumando
un total de 184 alumnos no curso 2021/22 .
O municipio de Monterroso ten un total de 3.630 persoas censadas. O núcleo urbano
constitúe o 40% da poboación total, en compara ción cos habitantes das 22 parroquias
restantes, algunhas delas con menos de 100 habitantes. Case todas as parroquias teñen
máis dunha aldea, con núcleos de poboación que van de 20 a 569 habitantes.
No concello de Antas de Ulla obsérvase unha estrutura sim ilar, un núcleo de preto de 725
habitantes e 39 asentamentos distribuídos en pequenos grupos, cunha proporción de 2'1
persoas por vivenda e un gran número de casas deshabitadas, aprox. 20%.
A concentración ou dispersión dos estudantes na escola depende da distribución da
poboación sobre o territorio. O medio de transporte utilizado para chegar á escola é variado,
o 75% dos estudantes utilizan autobuses escolares, o resto, vehículos de transporte
privados ou se desprazan a pé.
Dende o punto de vista socioeco nómico predominan os estudantes de familias rurais.
Algunhas familias dos núcleos urbanos dedícanse o sector servizos. Tamén hai algunhas
pequenas industrias, representando 15% da actividade económica. Non podemos deixar
de contemplar ao alumnado procedent e das familias dos funcionarios da prisión e os que
veñen da Casa de Acollida de Menores que funciona dende fai anos no pobo.
Nos últimos anos obsérvase un retorno de persoas que fai tempo emigraron a Euskadi que
regresan cos seus fillos ao pobo.
Neste cur so o claustro está formado por un equipo de 38 profesores. No persoal laboral
contamos cunha administrativa, dous conserxes e tres persoas para as labores de limpeza.
Existen proxectos culturais que enriquecen a vida da zona, entre eles podemos destacar a
Asociación Falcatrueiros, O Instituto de Estudos Ulloans e varias asociacións na zona de
Antas de Ulla. Entre todas elas ofertan interesantes posibilidades tanto ao alumnado como
Pax 4 de 18
á poboación en xeral relacionadas coa Música, Danza, Literatura, Historia daá poboación en xeral relacionadas coa Música, Danza, Literatura, Historia da zona, Teatro, zona, Teatro, Fotografía, Deportes, etc...Fotografía, Deportes, etc... O IES de Monterroso participa actualmente nos seguintes programas de innovación O IES de Monterroso participa actualmente nos seguintes programas de innovación educativa: PLAMBE dende 2007, Clubs de lectura, Contratos Programa, Naturacción, educativa: PLAMBE dende 2007, Clubs de lectura, Contratos Programa, Naturacción, EduReferentes, Etwinning e Eramus .EduReferentes, Etwinning e Eramus . Levamos anos noLevamos anos no programa Abalar e fai dous cursos iniciamos o Proxecto Edixgal primeiro programa Abalar e fai dous cursos iniciamos o Proxecto Edixgal primeiro para 1º e 2º da ESO, e este curso ampliamos a 3º e 4º da ESO.para 1º e 2º da ESO, e este curso ampliamos a 3º e 4º da ESO. Nos tempos que vivimos é imprescindible que as iniciativas en tecnoloxías dixitais tomen Nos tempos que vivimos é imprescindible que as iniciativas en tecnoloxías dixitais tomen peso no Proxecto Educativo de Cepeso no Proxecto Educativo de Centro é por isto que o claustro aprobou a participación no ntro é por isto que o claustro aprobou a participación no Proxecto Edixgal.Proxecto Edixgal. Esta dirección dende fai anos presenta no PXA como obxectivo renovar os distintos equipos Esta dirección dende fai anos presenta no PXA como obxectivo renovar os distintos equipos informáticos tanto nas aulas como nos despachos. Polo que fixemos a correspondente informáticos tanto nas aulas como nos despachos. Polo que fixemos a correspondente solicitsolicitude anual á Consellería de Educación. Dita solicitude non foi atendida polo que foise ude anual á Consellería de Educación. Dita solicitude non foi atendida polo que foise renovando algúns equipos cos fondos xerais do centro quedando moitos deles por renovar. renovando algúns equipos cos fondos xerais do centro quedando moitos deles por renovar. Esperamos que este Plan Dixital poda acercarnos á consecución deste obxectivo tanEsperamos que este Plan Dixital poda acercarnos á consecución deste obxectivo tan básico básico e importante.

1.4. Proceso de elaboración.
Seguindo as instrucións lexislativas e as indicacións do equipo asesor que nos
correspondía dentro do PFPP, o proceso de elaboración foi o que relatamos a continuación.
A primei
ra decisión a tomar foi escoller o nivel ou niveis nos que aplicar a enquisa. Pola
situación dixital do centro decidimos que o máis realista era que a recollida de datos fora
unicamente co profesorado e co alumnado da ESO.
Para a realización do cuestinari
o SELFIE informamos en primeiro lugar ao equipo directivo,
a partir de aí, organizouse a información para o profesorado invitando á participación. Por
último, planificamos a enquisa do alumnado dentro do horario lectivo, en horas de titoría
ou horas nas que había ausencia de profesorado dalgunha materia.
Posteriormente no mes de febreiro realizouse o Test de competencia Dixital docente (Test
CDD) realizado polo profesorado que impartía na ESO.
Cos datos destas dúas enquisas e coa realización dun informe D
AFO puidemos coñecer
as debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades do noso centro.
Recollidos os resultados destas enquisas e informes comezamos a elaboración do Plan de
acción, establecendo as liñas prioritarias e os obxectivos, así como os indicad ores e accións
cos que nos gustaría comezar a votar a andar este Plan.
Por último, concretar as necesidades de equipamento e infraestruturas é o final para
terminar de definir a situación actual e os obxectivos que nos plantexamos no centro.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
Interno
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Externo
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Non se atoparon elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
Non se atoparon elementos.

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

Todo muy bien

 

Proposta de mellora

1.- O1.- Manter o obxectivo 1.

2.- O2.- Potenciar o emprego de plataformas educativas como ferramentas. AO2.1- Aula virtual //  AO2.2- EVA // AO2.3- Agueiro // AO2.4- Office 365

3.- O3.- Actualización: AO3.1- Revisión equipamento Edixgal // AO3.2- Xestión e organización dos equipamentos das aulas // AO3.3- Revisión de protocolos de mantemento informático (UAC, Soporte Premium, AMTEGA, Grupo TIC// 

4.- O4.- Seguimento de LOPDGDD: dos dereitos de autor, licencias, imaxen dixital docentes...

5.- O5.- Desenvolvemento profesional continuo (DPC): AO5.1- Actividades formativas do profesorado de nova incorporación. // AO5.2.- Actividades formativas do alumnado de nova incorporación.// AO5.3.- PFPP da Competencia Dixital Docente (CDD).

6.- O6.- Boas prácticas educativas para a transformación dixital dos centros. AO6.1.- Solicitude de programas educativos.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión