Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Normativa que fai referencia ao Plan Dixital:

Obriga de inclusión do PD no Proxecto Educativo:

  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.

“Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”

Concreción da estrutura que como mínimo debe contemplar o Plan dixital:

  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

 

O IES Lois Peña Novo está situado en Vilalba, capital da Comarca dá Terra Cha no centro de provincia de Lugo. A súa superficie total é de 379 km2 cadrados, repartidos en vinte e nove parroquias. Topograficamente, estamos fronte a un municipio ocupado no seu maior parte por unha extensa chaira, excepto na súa zona norte onde se sitúan as serras da A Carba e O Xistral. O feito de que se sitúe nunha gran chaira pode considerarse moi favorable para a explotación agraria. O clima do municipio é tépedo, cunha temperatura media ao redor dos 11,5º, e no verán os 18º. É unha rexión eminentemente rural, aínda que segue o proceso de concentración urbana propia destes tempos. A poboación de Vilalba ascende a un total de 13.881 (2022) habitantes, dos cales aproximadamente o 40-45% residen no centro urbano. A rexión de Terra Chá caracterízase por un alto peso do sector primario, relativamente pouco desenvolvida pola falta de modernización e de economías de escala, combinado por un alto desenvolvemento do seu centro urbano, que actúa como centro de servizos - sanitarios, deportivos, culturais, educativos e de lecer-. En canto ao desenvolvemento empresarial, cabe destacar que Vilalba conta cun tecido centrado basicamente na capital municipal. Tamén incidir na existencia dunha actividade cada vez máis importante ao redor da denominación de orixe do queixo de San Simón. En canto ao sector de servizos cabe destacar: • Un centro de atención á primeira infancia, un preescolar, cinco centros de educación infantil e primaria, dous institutos de educación secundaria, un centro ocupacional de discapacitado mental e CMUS profesional (Conservatorio). • Un auditorio municipal , unha casa de cultura, un museo arqueolóxico e biblioteca municipal. • Un fogar da mocidade, un fogar de anciáns e varias instalacións deportivas. • Outros servizos básicos son: Xulgados, Delegación da Xunta de Galicia, Servizo de Protección Civil, Policía Municipal, Cruz Vermella ... Nas seguintes táboas indícase o alumnado matriculado en cada unha das ensinanzas ofrecidas no centro:

O centro conta cun Claustro formado por 39 docentes e ten asignados una persoa na categoría de persoal administrativo, dúas persoas na categoría de persoal subalterno e outras dúas na categoría de persoal de limpeza.

Os centros educativos non son alleos ao mundo exterior e, polo tanto, están en permanente cambio. Forman parte dunha sociedade e mercado laboral cada vez máis dixitalizado e por iso, deben dar respostas a esas necesidades e demandas da sociedade e do mercado laboral para formar cidadáns do futuro coas habilidades necesarias para funcionar nun entorno dixitalizado. Podemos afirmar con total convicción que é inevitable o uso da tecnoloxía nas diversas prácticas que teñen lugar nunha organización escolar, dende as relacionadas con cuestións organizativas, as dos procesos docentes e moita máis aínda na aprendizaxe do alumnado. Non debemos esquecer que as organizacións educativas teñen a necesidade de revisar as súas estratexias co obxectivo de mellorar a súa capacidade para promover a innovación e aproveitar ao máximo a tecnoloxías da información e da comunicación, e recursos educativos dixitais. Os obxectivos que se pretenden acadar mediante a elaboración deste plan son: • Avaliar a situación dun centro educativo en relación co uso da innovación e das TIC en diferentes elementos clave incluídos no Marco Europeo para as organizacións educativas dixitalmente Competente, para posteriormente deseñar e acometer un proceso de transformación no centro. • Recoñecer o Plan Dixital Anual como un recurso fundamental para a planificación da estratexia dixital dunha organización educativa. • Transformar o centro educativo nunha organización que aprende, sendo posible só se é a organización dixitalmente competente. • Valorar as implicacións das organizacións escolares para desenvolver unha cultura dixital en o mesmo.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A Comisión Europea desenvolveu a ferramenta de autoavaliación SELFIE, dispoñible en liña de balde para todos os centros educativos, o que permite obter un informe en liña de autoavaliación do centro (Informe SELFIE). No caso concreto do noso centro, os resultados non están discriminados por ensinanza, xa que temos pouco alumnado de ESA e Bacharelato semipresencial.

 

Outra fonte empregada para realizar a análise DAFO foi o test de competencia dixital docente (TestCDD). Nas seguintes táboas achégase información sobre os resultados obtidos.

 

 

 

Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O equipamento dixital supón unha fonte de distracción para determinado alumnado. Hai alumnado que vive en zonas onde non hai acceso a Internet. Alumnado Non
Debilidade Formación dixital limitada nalgúns casos, falta de equipos e conexión a Internet. Familias Non
Debilidade Rede wifi de alcance limitado (faltan puntos de acceso) e a conexión é complicada ao non existir servidor DHCP. Infraestruturas Non
Debilidade Equipo de mantemento de equipos e instalacións informáticas cunha aplicación para crear e xestionar as incidencias usada por todo o profesorado. Organización de centro Non
Debilidade Falta de tempo para que os docentes podan explorar novas modalidades de ensino no ámbito dixital. Non existe certificación en competencia dixital. Non existe colaboración con outras entidades. Falta de formación externa e regrada do profesorado no uso de tecnoloxías dixitais para a ensinanza. Inseguridade por parte do profesorado de maior idade non uso de recursos dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Habituado ao uso de plataformas dixitais (Aula Virtual Moodle). Alumnado Non
Fortaleza Utilización prioritaria de medios tecnolóxicos para a comunicación dentro da comunidade educativa (Abalar). Familias Non
Fortaleza Centro ben dotado de equipamentos tanto en cantidade como en calidade. Internet de alta velocidade con liña de backup Moi boa infraestrutura tecnolóxica de conexión por cable. Infraestruturas Si
Fortaleza Existencia da oferta de ciclos formativos da familia de informática. Oferta Non
Fortaleza Equipo de mantemento de equipos e instalacións informáticas cunha aplicación para crear e xestionar as incidencias usada por todo o profesorado. Organización de centro Si
Fortaleza Suficiente reflexión interna sobre as necesidades de Desenvolvemento Profesional Continuo no relacionado coas tecnoloxía dixitais. Departamento de informática con profesionais implicados que asesoran ao resto do profesorado e realizan o mantemento de equipos. Persoal docente Non
Fortaleza Bo uso dos medios tecnolóxicos. Persoal non docente Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Sobrecarga de tarefas burocráticas ao persoal docente que resta tempo de formación e experimentación. Preferencia polo uso de plataformas dixitais pouco intuitivas, mesmo impedindo o uso doutras plataformas nos equipos cedidos aos centros. Administración educativa Non
Ameaza Hai zonas do rural onde a penas hai acceso a Internet. O hábitat disperso dificulta que este alumnado acuda á vila para utilizar os recursos que existen nela. Contorna Non
Ameaza Normativa dispersa e cambiante. Lei de protección de datos. Lexislación Non
Oportunidade Apoio na realización do Plan Dixital de centro. Existencia de recursos educativos en línea. Apoio na dotación de equipos para o alumnado que o precise. Desenvolvemento dun programa de formación especifico para o centro que axude ao profesorado. Administración educativa Non
Oportunidade Existencia doutros espazos (poucos) onde o alumnado pode acceder a equipos informáticos (biblioteca municipal). Contorna Non
Oportunidade Fomentar a participación na realización de actividades/concursos/feiras tecnolóxicas promovidas por axentes externos (outros IES, Institucións...) Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Aínda que o centro se atopa ben dotado en canto a equipos informáticos e ten unha boa conexión por cable, moitos dos nosos alumnos/as teñen dificultades para acceder a Internet nos seus fogares. Ademais, é preciso educar ao alumnado para un aproveitamento óptimo do tempo xa que hai moitas distraccións cando se emprega un modelo de ensinanza on-line. No contexto actual, a rede Wi-Fi do centro está obsoleta e faise necesario unha con máis cobertura e máis doada de usar. 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Crear un espazo de tecnoloxía aplicada na FP
O03PD Substituír equipos informáticos obsoletos nas aulas onde se imparten ensinanzas comúns
O04PD Dixitalizar os diferentes procesos administrativos nos que está involucrado o profesorado (solicitude de permisos e licenzas, comunicación co equipo directivo etc.)

Seguimento

Procedemento

No contexto da avaliación procesual do plan dixital, a frecuencia da súa realización será dunha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora. Esta avaliación procesual será realizada polo dinamizador TIC mediante enquisas ao profesorado, alumnado, familias e persoal non docente e empregando a observación directa. A avaliación final do plan dixital terá unha frecuencia na súa realización dunha vez por ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora. Esta avaliación final será realizada polo dinamizador TIC mediante o estudo das distintas avaliacións procesuais realizadas e será estudada en reunión do claustro do profesorado e de Consello Escolar.

1º Trimestre

O01PD ==> Este obxectivo está pendente da publicación da nova convocatoria para o curso 2024/25.

O03PD ==> Os equipos a substituír/reparar xa foron identificados e os compoñentes adquiridos. Neste momento, estase procedendo a realizar as substitucións/reparacións pertinentes.

O04PD ==> Este obxectivo realizarase dentro dun grupo de traballo dentro PFPP durante o terceiro trimestre

 
 
2º Trimestre
3º Trimestre

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Enquisas de valoración do grupo de traballo e do seminario realizados dentro do PFPP e asociados con obxectivos do plan dixital. Comentarios achegados polo profesorado participante no PFPP. Valoración da asistencia informática realizada polo equipo de mantemento. Rendemento dos equipos actualizados na aula de adultos.

A avaliación final do plan dixital terá unha frecuencia na súa realización dunha vez por ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora. Esta avaliación final será realizada polo dinamizador TIC mediante o estudo das distintas avaliacións procesuais realizadas e será estudada en reunión do claustro do profesorado e de Consello Escolar.

 
Valoración xeral

A valoración xeral vencellada ao plan dixital e boa.  O profesorado mellora os seus coñecementos e o centro conseguiu axilizar os procesos administrativos grazas ao aplicativo implementado. Aínda así precísanse máis horas para o mantemento e a asistencia informática. 

Proposta de mellora

Cada unha das actuacións propostas neste plan conta con indicadores específicos que lle axudarán determinar se se conseguiu o obxectivo proposto e se é necesario realizar modificacións na plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas se materialicen. Coa análise destes indicadores, elaborarase un informe final de avaliación que conterá os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.

Continuar coa actualización de medios informáticos e coa dixitalización dos procesos administrativos do centro. Máis formación en elaboración de contidos dixitais. 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan dixital para o curso académico 2024/2025 pódese consultar na seguinte ligazón.