Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo.
O plan dixital do CPR Belarmino Fernández Iglesias é un instrumento de planificación e integración para desenvolver a competencia en materia do uso das novas tecnoloxías e acadar un proceso de ensinanza-aprendizaxe máis acorde á situación global que estamos a vivir,  fomentando unha aprendizaxe máis autónoma do noso alumnado e facendo das TICs un recurso metodolóxico máis que axude ao profesorado a levar a cabo as súas funcións dun xeito máis acorde cos retos da sociedade actual, polo tanto é un proxecto que abrangue a toda a comunidade educativa e polo tanto debe  formar parte da programación do plan xeral anual para o curso 2024-2025, onde se dará continuidade ao plan implatando nos cursos anteriores e será revisado de forma anual para trata de acadar unha maior competividade a nivel tecnolóxico. 
Este plan vainos axudar, ademais, a acadar un dos obxectivos que nos marcamos para levar a cabo un novo proxecto educativo enmarcado dentro do Programa Erasmus+ xa que tentareremos de utilizar diversos recursos tecnolóxicos para fomentar o intercambio de coñecementos do noso alumnado, coñecemento doutras culturas, así como mellorar as súas competencias lingüísticas.

Breve xustificación do mesmo.

Os centros educativos deben estar en cambio permanente para fomentar o acceso a un mercado laboral cambiante, hoxe en día, máis dixitalizado, motivo polo cal é imprescindible que se traten de mellorar as competencias dixitais do noso alumnado pero tamén é preciso que os docentes adquiran un certo nivel no manexo das novas tecnoloxías para poder levar a cabo o proceso de ensino-aprendizaxe. Por este motivo a implementación dun plan dixital faise necesaria e imprescindible para deseñar e emprender un proceso de transformación do noso Centro para converternos nunha organización dixitalmente competente.

Para poder desenvolver e  implementar o Plan Dixital baseámonos na seguinte normativa:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
  • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022
  • Resolución do 4 de maio de 2022, da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial pola que se publica o Acordo da Conferencia Sectorial de Educación sobre a actualización do marco de referencia da competencia dixital docente (BOE 16-05-2022)
  • Marco Europeo para Organizacións educativas dixitalmente competentes (DigCompOrg) do Centro Común de Investigación (JRC, Joint Research Centre)
     

Proceso de elaboración.
O proceso de elaboración do plan dixital do noso Centro lévase a cabo pola dirección do Centro co apoio dos docentes.
Unha vez dados de alta no programa SELFIE, o alumnado, o equipo directivo e o profesorado cubriron as enquisas que foron pasadas na primeira avaliación e que tiveron que repetirse a comezos da segunda avaliación e ao final do curso.

Tendo en conta os resultados acadados no SELFIE, os resultados reflectidos no TestCDD e co coñecemento directo que temos do Centro fomos quen de realizar a análise DAFO. Ademais, neste proceso á hora de propor as Debilidades, Fortalezas, Ameazas e Oportunidades tivéronse moi en conta as opinión dos docentes do Centro.

Asemade, para trazar o Plan de Acción consecuencia da Debilidades e Fortalezas detectadas na análise DAFO a dirección tivo en conta a opinión de tódolos docentes do Centro.

Por iso podemos dicir que o Equipo de Dinamización do Plan Dixital no CPR Belarmino Fernández Iglesias está encabezado pola directora, pero nel están involucrados a meirande parte dos docentes. 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a realización deste Plan Dixital levouse a cabo un proceso de recollida de informacion previa, mediante diversas ferramentas como o Selfie para Centros e o Test de Competencia Dixital Docente que deron como resultado os informes que incluimos no apartado Anexos.

Interno
27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C8. Obsolescencia dos ordenadores Alumnado Si
Debilidade H1 y H3. Fomentar o comportamento seguro, responsable e respetuoso cos demáis ao traballar con internet Alumnado Si
Debilidade C1. Non hai suficiente infraestrutura dixital (dispositivos portátiles, pantallas dixitais) Infraestruturas Si
Debilidade C8. Obsolescencia dos ordenadores Infraestruturas Si
Debilidade C2. Implementación de equipamento para docencia que se está empregando na actualidade nos sectores das ensinanzas que impartimos (TPV's, PDA's, ...) Infraestruturas Si
Debilidade C3. Posibles fallos de conexión wifi Infraestruturas Si
Debilidade C4. Non contar coa asistencia técnica inmediata Infraestruturas Non
Debilidade A3. Uso no comedor do Centro de equipamento que se está empregando na actualidade nos sectores das ensinanzas que impartimos (TPV's, PDA's, ...) Oferta Si
Debilidade A. Dificultade para realizar cursos online das diferentes administracións xa que traballan con outras plataformas, habitualmente moodle Organización de centro Non
Debilidade B2. Falta de debate en profundidade do uso das tecnoloxías dixitais para a ensinanza Persoal docente Non
Debilidade E2. Creación e posta en común de recursos dixitais creados polos docentes Persoal docente Si
Debilidade A3. Falta de formación para a reciclaxe dos docentes para o uso das NNTT relacionadas coas profesións que se imparten (códigos QR, manexo de PDA's, ...) Persoal docente Si
Debilidade A3. Falta de motivación dalgunha parte do profesorado para mellorar as súas competencias dixitais Persoal docente Si
Debilidade E4. Emprego de tecnoloxías dixitais para a comunicación coa comunidade educativa Persoal docente Si
Debilidade F1, F3 y F4. Incremento do uso de tecnoloxías dixitais para adaptalas ás necesidades de cada alumno/a, fomentar a súa creatividade e a súa motivación Persoal docente Si
Debilidade G1, G3 y G5. Incremento do uso das tecnoloxías dixitais para avaliar debilidades, retroalimentación e reflexión sobre a aprendizaxe do alumnado Persoal docente Si
Fortaleza C13. Permítese ao alumnado que traian os seus propios dispositivos portátiles e os poidan utilizar nas clases. Tamén se permite o uso do teléfono móbil Alumnado Non
Fortaleza H12. Utilízase a tecnoloxía para traballar os contidos impartidos nos módulos Alumnado Si
Fortaleza C8. Disponibilidade de ordenadores de sobremesa para o alumnado Alumnado Si
Fortaleza C3. Acceso a internet en todo o centro e con proxectores Infraestruturas Non
Fortaleza C2. Acceso a ordenadores con conexión a internet con software libre tanto para profesorado como para alumnado Infraestruturas Non
Fortaleza C8. Disponibilidade de ordenadores de sobremesa a disposición de toda a comunidad educativa Infraestruturas Si
Fortaleza A. Contamos con plataforma dixital de código aberto e gratuita para a ensinanza (EDMODO) Organización de centro Non
Fortaleza A1. Emprego de RRSS e web para comunicar noticias de interés a toda a comunidade educativa Organización de centro Non
Fortaleza A3. Infórmase ao profesorado dos cursos de reciclaxe que poden realizar para favorecer as súas competencias dixitais Persoal docente Non
Fortaleza B3. Videoconferencias con outras empresas e institucións para fomentar a aprendizaxe Persoal docente Non
Fortaleza E3. Emprego de entornos virtuais de aprendizaxe co alumnado Persoal docente Si
27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C1. Falta de fondos por parte da Administración que axuden á renovación e uso TICs Administración educativa Si
Oportunidade C16. Emprego dos repositorios, materiais e aplicacións que a Administración pon a nosa disposición para usar nas nosas clases Administración educativa Non
Oportunidade C3. Colocación ou conexión a internet mediante fibra óptica inmediata Contorna Non
Oportunidade C5. Cumplimento da LPD Lexislación Non
Oportunidade D3. Intercambio de experiencias con outros Centros, empresas... en relación co proxecto Erasmus+ Outras Non
Oportunidade B3. Videoconferencias con outras empresas e institucións para fomentar a aprendizaxe e reforzar contidos Outras Non
Oportunidade B4. Colaboración entre centros socios nos programas Erasmus+ para favorecer o intercambio de experiencias educativas Outras Non
Oportunidade C17. Uso de RRSS e páxina web para comunicar ofertas de emprego e actualización continua da bolsa de traballo Outras Si
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Os ítems que escollemos para transformalos en obxectivos consideramos que son os idóneos para continuar co proxecto de dixitalización máis ambicioso que seguiremos levando a cabo nas seguintes anualidades.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Conseguir mellor calidade de conexión a internet
O02PD Seguir mellorando o nivel de competencias dixitais do profesorado relacionadas cos módulos de cada Ciclo Formativo
O03PD Fomentar o comportamento seguro e respectuoso do alumnado en internet
O04PD Continuar mellorando o nivel de competencias dixitais do alumnado
O05PD Modernización dos dispositivos dixitais para a aprendizaxe.

Seguimento

Procedemento

Levarase a acabo unha avaliación continua do plan cada trimestre do curso 2024-2025 onde se irá comprobando que as accións e os procesos propostos estanse a realizar nas datas marcadas previamente e no caso de non ser así será preciso realizar variacións que permitan que as propostas de mellora se materialicen.

1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Ao finalizar o curso escolar farase unha avaliación final onde se poderá comprobar que os obxectivos foron acadados e no caso de non ser así tratarase de buscar unha nova solución para seguir acadando máis logros a nivel dixital nos seguintes cursos. Para facer esta avaliación analizaranse os resultados obtidos no seguimento dos Obxectivos plantexados o que nos permitirá tamén verificar se houbo avances no caso das propias competencias dixitais do profesorado sempre e cando sexa a cualificación superior á obtida con anterioridade, valorarase tanto a nivel xeral do centro como individual.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A comezo do curso o plan dixital do Centro será prensentado á comunidade educativa e será aprobado polo claustro e o consello escolar.

Este plan estará a disposición de toda a comunidade educativa na páxina EduCalidade e na web do Centro (https://fundacionbelarminofernandez.com/formacion/#PlanDigital)