Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo.
O plan dixital do CPR Belarmino Fernández Iglesias é un instrumento de planificación e integración para desenvolver a competencia en materia do uso das novas tecnoloxías e acadar un proceso de ensinanza-aprendizaxe máis acorde á situación global que estamos a vivir, fomentando unha aprendizaxe máis autónoma do noso alumnado e facendo das TICs un recurso metodolóxico máis que axude ao profesorado a levar a cabo as súas funcións dun xeito máis acorde cos retos da sociedade actual, polo tanto é un proxecto que abrangue a toda a comunidade educativa e polo tanto debe formar parte da programación do plan xeral anual para o curso 2024-2025, onde se dará continuidade ao plan implatando nos cursos anteriores e será revisado de forma anual para trata de acadar unha maior competividade a nivel tecnolóxico.
Este plan vainos axudar, ademais, a acadar un dos obxectivos que nos marcamos para levar a cabo un novo proxecto educativo enmarcado dentro do Programa Erasmus+ xa que tentareremos de utilizar diversos recursos tecnolóxicos para fomentar o intercambio de coñecementos do noso alumnado, coñecemento doutras culturas, así como mellorar as súas competencias lingüísticas.
Breve xustificación do mesmo.
Os centros educativos deben estar en cambio permanente para fomentar o acceso a un mercado laboral cambiante, hoxe en día, máis dixitalizado, motivo polo cal é imprescindible que se traten de mellorar as competencias dixitais do noso alumnado pero tamén é preciso que os docentes adquiran un certo nivel no manexo das novas tecnoloxías para poder levar a cabo o proceso de ensino-aprendizaxe. Por este motivo a implementación dun plan dixital faise necesaria e imprescindible para deseñar e emprender un proceso de transformación do noso Centro para converternos nunha organización dixitalmente competente.
Para poder desenvolver e implementar o Plan Dixital baseámonos na seguinte normativa:
- Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
- Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
- Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022
- Resolución do 4 de maio de 2022, da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial pola que se publica o Acordo da Conferencia Sectorial de Educación sobre a actualización do marco de referencia da competencia dixital docente (BOE 16-05-2022)
- Marco Europeo para Organizacións educativas dixitalmente competentes (DigCompOrg) do Centro Común de Investigación (JRC, Joint Research Centre)
Proceso de elaboración.
O proceso de elaboración do plan dixital do noso Centro lévase a cabo pola dirección do Centro co apoio dos docentes.
Unha vez dados de alta no programa SELFIE, o alumnado, o equipo directivo e o profesorado cubriron as enquisas que foron pasadas na primeira avaliación e que tiveron que repetirse a comezos da segunda avaliación e ao final do curso.
Tendo en conta os resultados acadados no SELFIE, os resultados reflectidos no TestCDD e co coñecemento directo que temos do Centro fomos quen de realizar a análise DAFO. Ademais, neste proceso á hora de propor as Debilidades, Fortalezas, Ameazas e Oportunidades tivéronse moi en conta as opinión dos docentes do Centro.
Asemade, para trazar o Plan de Acción consecuencia da Debilidades e Fortalezas detectadas na análise DAFO a dirección tivo en conta a opinión de tódolos docentes do Centro.
Por iso podemos dicir que o Equipo de Dinamización do Plan Dixital no CPR Belarmino Fernández Iglesias está encabezado pola directora, pero nel están involucrados a meirande parte dos docentes.