Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

A Pontenova é un concello ubicado en zona rural, dentro da Mariña Oriental. A súa economía baséase no sector primario, destacando os subsectores de gandería, agricultura e forestal, sendo máis importante este último, tanto polo enorme potencial de madeira que ten nos montes como polas industrias derivadas que están asentadas dentro dos seus límites.

O sector servizos concéntrase na capitalidade do municipio (A Pontenova) e conta co dúas farmacias, bancos, ferreterías, autoservicios, panaderías, tendas de roupa, bares e restaurantes, etc.

A meirande parte das vivendas de todo o concello son casas unifamiliares, das cales, moitas, son de recente construción, agás no núcleo urbano de A Pontenova.

Por A Pontenova pasa a estrada nacional 640 que une Lugo coa Comunidade de Asturias. Todas as vivendas teñen acceso por estrada ao núcleo principal.

En canto a servizos públicos e sociais, a localidade conta cun Centro de Saúde, atendido por dous médicos e dous A.T.S. Hai unha biblioteca que funciona en días laborables de 16 a 19 horas. É atendida por unha bibliotecaria. O concello conta cos servizos dunha traballadora social. En A Pontenova, núcleo do concello hai unha oficina de correos.

Polo que respecta ás instalacións ten un pequeno parque infantil, unha piscina municipal que funciona entre xuño e setembro, con diversas instalacións deportivas (bolos, tenis, etc.) e un pavillón polideportivo cuberto.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Durante o primeiro trimestre do curso 2021/2022, o centro realizou a análise de situación mediante a ferramenta de autoavaliación SELFIE e o test CDD, para así iniciou a fase de diagnose e o deseño e elaboración do Plan Dixital. Realizamos o DAFO do centro a finais do segundo trimestre e o Plan de Acción ao comezo do terceiro trimester, obtendo os obxectivos que marcarán o noso Plan Dixital. 

Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Poucos casos nos que o alumando e o prefesorado poidan facer uso do seu propio dispositivo para traballar. Alumnado Non
Debilidade Equipamento do centro a nivel de aulas: acceso a internet, encerados dixitais e equipos obsoletos. Infraestruturas Si
Debilidade Insuficiencía de equipos dixitais para o uso de todo o alumando. Infraestruturas Si
Debilidade Escasa estratexia dixital. Organización de centro Si
Debilidade Uso de metodoloxías tradicionais por parte do profesorado Persoal docente Non
Fortaleza Alumnado con interese por desenvolver mellores capaciades no emprego das novas tecnoloxías. Alumnado Si
Fortaleza Concienciación por parte da comunidade educativa da importancia do uso das TICs e da realiación dun plan dixital do centro real e práctico. Familias Non
Fortaleza . Bo acceso a internet Infraestruturas Non
Fortaleza Impresoras conectadas en rede cos ordenadores das aulas. Oferta Non
Fortaleza Concepción do uso das tecnoloxías no proceso de ensino como unha oportuninade de mellora dos resultados. Organización de centro Non
Fortaleza Actitude positiva do profesorado ante o cambio dixital. Persoal docente Si
Fortaleza Consolidación e normalización por parte do profesorado do uso das plataformas e recursos dixitais. Persoal docente Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de tempo para poder explorar o ensino dixital por parte do proferado. Administración educativa Non
Ameaza Equipos existentes moi antigos e obsoletos e falta de axudas económicas ou dotacións. Administración educativa Si
Ameaza Problemas técnicos e de conexión frecuentes Administración educativa Non
Ameaza Falta de tempo para coordinarnos. Administración educativa Non
Ameaza Excesiva burocracia. Administración educativa Non
Ameaza Familias con mal acceso a internet e tamén con poucas competencias para o emprego das novas tecnoloxías. Contorna Si
Ameaza Perigos derivados da protección de datos. Lexislación Non
Oportunidade Disposición de dispositivos para parte do alumnado. Administración educativa Non
Oportunidade Repositorios e bibliotecas en liña (ELBE). Administración educativa Non
Oportunidade Profesorado que emprega as novas tecnoloxías para avaliar. Administración educativa Non
Oportunidade Mellora do profesorado a través de formación en cuestións dixitais. Administración educativa Si
Oportunidade Persoas alleas ao cento que reparan os equipos informáticos e problemas técnicos, aínda que ás veces non coa rapidez requerida. Outras Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Temos unha fortaleza moi importante que é o interese por aprender e por utilizar as novas tecnoloxías por parte de toda a comunidade educativa, ainda que este interese vese ás veces limitado por a falta de recursos e de tempo.

En canto ao aspecto externo moitas veces atopámonos con falta de recursos e de motivación.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Elaborar unha estratexia dixital.
O02PD AUMENTAR O EMPREGO DA PAXINA WEB DO CENTRO, A AULA VIRTUAL, ABALAR PRO, FOROS DE DEBATE, ETC.
O03PD ACTUALIZAR OS DISPOSITIVOS DIXITAIS
O04PD PROPORCIONAR FERRAMENTAS E ESTRATEXIAS ÁS FAMILIAS E AO ALUMNADO PARA O USO AXEITADO DAS TIC

Seguimento

Procedemento

Faremos un seguimento trimestral sobre a evolución dos obxectivos do Plan Dixital

1º Trimestre

11-11-2022

O01PD: Comezamos no Plan de formación do profesorado co Plan Dixital.

O02PD: Estamos intentando que todo o profesorado manexe a páxina web do centro.

O03PD: Estamos revisando, actualizando e reciclando os equipos do centro.

O04PD: Estamos metendo o uso de abalar mobil nas familias, xa temos calses que o empregan ao 100%

2º Trimestre

Obxectivo 1: Xa comezamos coa formación vinculada ao PFPP:

Obxectivo 2: Ampliamos o número de profesorado que funciona na páxina web do centro..

Obxectivo 3: Estamos revisando, actualizando e reciclando os equipos do centro.

Obxectivo 4: Continuamos metendo o uso de Abalarmobil nas familias, xa temos clases que o empregan o 100%

3º Trimestre

02/05/2023

Obxectivo 1: Xa comezamos coa formación vinculada ao PFPP:

Obxectivo 2: Ampliamos o número de profesorado que funciona na páxina web do centro..

Obxectivo 3: Estamos revisando, actualizando e reciclando os equipos do centro.

Obxectivo 4: Continuamos metendo o uso de Abalarmobil nas familias, xa temos clases que o empregan o 100%

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O01PD A elaboraciónn da estratexia dixital do centro.

O02PD Porcentaxe de profesorado que empregue a paxina web do centro, aaula virtual, abalor pro, foros de debate, etc.

O03PD Porcentaxe de equipos dixitais posteriores o 2015 actualizados

O04PD Numero de actividades realizadas para acercar as TIC as familias.

Valoración xeral

O01PD Acadar o 100% da estratexia dixital.

O02PD Que participe o 100% do profesorado.

O03PD 50% de equipos posteriores o 2015 actualizados

O04PD 4 actividades realizadas para acercar as TIC as familias

Proposta de mellora

O01PD Non foron necesarios.

O02PD O 100% do profesorado continue a empregar a páxina web.

O03PD 75% de equipos posteriores o 2015 actualizados.

O04PD Continuar facendo actividades para acercar as familias e o alumnado as  TIC

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este plan estará a disposición de toda a comunidade educativa mediante a súa publicación na Aula Virtual do Centro. Ademais de comentar a súa existencia e liñas xerais tanto nas reunións de claustro, de consello escolar e das reunións conxuntas nas titorías a principio de curso.