Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguemento do Plan Dixital será tarefa dos membros/as do Equipo de Dinamización do Plan Dixital de Centro, que actualmente son a secretaria e o Coordinador TIC. Para levar a cabo este seguemento o citado equipo poderá recabar a valoración da implementación do Plan Dixital no centro a outros membros da comunidade educativa.
O01PD Colaborar con outras entidades (Cruz vermella, Garda civil,...) para desenvolver a competencia dixital de toda a comunidade educativa. A día de hoxe pode considerarse acadado xa que xa se celebrou unha conferencia / colaboración con estas entidades.
O02PD Creación dun repositorio de experiencias educativas (D3). Se cadra fomos demasiado ambiciosos ao establecer este obxectivo. Polo de agora, obxectivo pendente de consecución.
O03PD Promover a formación do profesorado para mellorar a competencia dixital. Varios membros do claustro están a inscritos nun PFPP con varias liñas de formación (polos creativos, elaboración de recursos dixitais con aplicacións online) para mellorar a súa competencia dixital.
O04PD Promover o uso da aula virtual do centro por parte do alumnado de ESO. Pouco a pouco, vanse incorporando á aula virtual novas actividades de profesores/as que aínda non publicaran nada neste entorno.
O05PD Dinamizar a web do centro e o blog da biblioteca. Estas dúas ferramentas van adquirindo maior protagonismo na publicación e difusión de novas de interese para a comunidade educativa.
O06PD Promover o uso dos equipos informáticos da biblioteca (ordenadores, impresora 3D, pantalla Chroma, Escornabots) con fins educativas. Como quedou recollido no obxectivo O03PD, conforme parte do profesorado gañe competencia no manexo deste equipamento irase promovendo o seu uso entre o alumnado.
O07PD Uso dos contidos e actividades incluídos na sección de Orientación da aula virtual do centro. Obxectivo acadado parcialmente xa que non todas as titorías fan uso destes recursos educativos. Hai que salientar a inclusión de novas publicacións desde o Departamento de Orientación na aula virtual do centro.
O08PD Actuar de maneira segura en internet (H1). Neste obxectivo, xa comenzamos a dar pasos para a súa consecución: os cursos da ESO e de 3º ciclo de Primaria teñen xa programadas as súas conferencias sobre seguridade na rede.
O01PD Colaborar con outras entidades (Cruz vermella, Garda civil,...) para desenvolver a competencia dixital de toda a comunidade educativa. Obxectivo xa acadado no 1º trimestre.
O02PD Creación dun repositorio de experiencias educativas (D3). Obxectivo pendente de consecución e de seguir as cousas como ata agora o máis seguro é que este obxectivo se elimine do Plan Dixital do vindeiro curso.
O03PD Promover a formación do profesorado para mellorar a competencia dixital. Varios membros do claustro acaban de recibir a formación do PFPP para os Polos Creativos. A liña PFPP para a elaboración de recursos dixitais con aplicacións online non se vai realizar neste curso xa que a persoa encargada de coordinala aínda segue de baixa.
O04PD Promover o uso da aula virtual do centro por parte do alumnado de ESO. No referente a este obxectivo, o ritmo de consecución segue a ser o mesmo que o descrito no 1º trimestre: avanza con lentitude. Cabe dicir tamén que a aula virtual aloxa as actividades realizadas polo profesorado na formación PFPP e albergará tamén a revista escolar, que durante este curso tampouco se publicará en papel.
O05PD Dinamizar a web do centro e o blog da biblioteca. Idem que o descrito no 1º trimestre.
O06PD Promover o uso dos equipos informáticos da biblioteca (ordenadores, impresora 3D, pantalla Chroma, Escornabots) con fins educativas. Idem que o descrito no 1º trimestre. Cómpre sinalar tamén que este equipamento é empregado para levar a cabo unha actividade promovida pola ANPA: un taller de robótica.
O07PD Uso dos contidos e actividades incluídos na sección de Orientación da aula virtual do centro. Idem que o descrito no 1º trimestre. Ademais, o departamento de Orientación leva a cabo publicacións puntuais na páxina web do colexio para difundir novas de interese para o alumnado e as familias: intinerarios formativos, prazos de matriculación,...
O08PD Actuar de maneira segura en internet (H1). Idem que o descrito no 1º trimestre.
O01PD Colaborar con outras entidades (Cruz vermella, Garda civil,...) para desenvolver a competencia dixital de toda a comunidade educativa. Obxectivo xa acadado no 1º trimestre.
O02PD Creación dun repositorio de experiencias educativas (D3). Obxectivo pendente de consecución e de seguir as cousas como ata agora o máis seguro é que este obxectivo se elimine do Plan Dixital do vindeiro curso.
O03PD Promover a formación do profesorado para mellorar a competencia dixital. Varios membros do claustro acaban de recibir a formación do PFPP para os Polos Creativos. A liña PFPP para a elaboración de recursos dixitais con aplicacións online finalmente puido levarse a cabo xa que unha profesora de Primaria se fixo cargo da coordinación desta liña de formación do CFR.
O04PD Promover o uso da aula virtual do centro por parte do alumnado de ESO. No referente a este obxectivo, o ritmo de consecución deste obxectivo segue a ser o mesmo que o descrito nos trimestres anteriores: avanza con lentitude. Ademais, non todo o profesorado emprega este recurso pero si a maioría. Cabe dicir tamén que a aula virtual aloxa as actividades realizadas polo profesorado na formación PFPP. No tocante á revista escolar, que durante este curso tampouco se publicará en papel, está aloxada na páxina web do centro.
O05PD Dinamizar a web do centro e o blog da biblioteca. Seguindo a liña dos trimestres anteriores, estas dúas ferramentas van adquirindo maior protagonismo na publicación e difusión de novas de interese para a comunidade educativa, especialmente a páxina web do centro, que serve de ponte de comunicación coas familias.
O06PD Promover o uso dos equipos informáticos da biblioteca (ordenadores, impresora 3D, pantalla Chroma, Escornabots) con fins educativas. O ritmo de consecución deste obxectivo é lento pero vai con paso firme. Polo de agora poucos son os/as docentes que os empregan nas actividades de aula.
Noutro orde de cousas, hai que deixar constancia de que equipamento de gravación de son (unha mesa de mesturas que xa estaba no centro e varios micrófonos de pé adquiridos polo centro este trimestre) pasaron a formar parte do equipamento tecnolóxico da biblioteca e foi usado polos grupos que cursaron a materia de Proxecto Competencial maiormente.
Por último, sinalamos tamén que o equipamento da biblioteca foi empregado para levar a cabo un taller de robótica, actividade promovida pola ANPA: .
O07PD Uso dos contidos e actividades incluídos na sección de Orientación da aula virtual do centro. Idem que o descrito no 1º trimestre. Ademais, o departamento de Orientación leva a cabo publicacións puntuais na páxina web do colexio para difundir novas de interese para o alumnado e as familias: intinerarios formativos, prazos de matriculación,... Neste último aspecto, alumnado e familias seguen o publicado por este departamento. O seguimento nas titorías destes contidos e actividades é máis desigual xa que non todos os grupos escolares teñen as mesmas necesidades e o plan de acción titorial non se pode aplicar por igual.
O08PD Actuar de maneira segura en internet (H1). Este obxectivo pode darse por acadado durante este curso xa que finalmente foron impartidas todas as conferencias sobre seguridade na rede programadas.
Avaliación
O Equipo de Dinamización do Plan Dixital de Centro valorará o seguimento do desenvolvemento do Plan Dixital e a consecución dos seus obxectivos.
A tal fin, no contexto da avaliación procesual, que se realizará unha vez por trimestre, este equipo valorará o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
No contexto da avaliación final, que se realizará unha vez por ano, os aspectos que ha de considerar o citado equipo incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
En liñas xerais, pode dicirse que este segundo Plan Dixital segue a ser demasiado ambicioso. De feito, algún dos obxectivos do Plan de Acción deberían suprimirse xa que non levan trazas sequera de ser iniciados. Outros obxectivos, como o emprego do equipamento informático da biblioteca terán que baixar o nivel de esixencia xa o profesorado non dá abasto para acadar os indicadores do plan actual.
A pesar do anterior, pode considerarse a valoración da implementación do Plan Dixital no centro como positiva sobre todo se temos en conta que non se deu un paso atrás e melloramos en case todos os obxectivos do Plan de Acción. Así, valorase positivamente que continuemos avanzando na introdución das TICs no labor docente, que se usen de xeito habitual ferramentas como a aula virtual do centro pola maioría da comunidade educativa e que a web do centro sexa un nexo clave na comunicación do centro coas familias.
Tras a experiencia acadada, consideramos que a idea central do vindeiro Plan Dixital debería ser dar prioridade á parte máis básica do labor docente relacionada coas TICs fronte aqueles obxectivos que a día de hoxe non son tan cruciais no traballo diario (dinamizar a web do centro, por exemplo). Así, conviría centrarse no uso da aula virtual, fomentar a navegación segura pola rede e continuar a formación do profesorado.
Convén tamén non perder de vista obxectivos como o O09PD (Promover o uso dos equipos informáticos da biblioteca (ordenadores, impresora 3D, pantalla Chroma, Escornabots) con fins educativas). Aínda que este obxectivo e outros similares non estean relacionados co traballo académico diario, as actividades relacionadas con estes obxectivos si deberían fomentarse aínda que sexa de xeito ocasional a fin de que estes obxectivos no caian na inactividade e no abandono.
Comunicación e difusión
A primeira versión do Plan Dixital subirase á Aula Virtual e publicarase en formato PDF na web do centro (https://www.edu.xunta.gal/centros/cpidiazmoreno/taxonomy/term/218), seguindo as instrucións dos mentores ADIX.
Na plataforma Educalidade tamén será posible visualizar unha versión pública do Plan Dixital sen necesidade de empregar ningunha conta persoal nin identificarse en Educalidade. Así, calquera membro da comunidade educativa poderá consultar a versión pública do Plan Dixital do centro. O enlace á citada versión pública do Plan Dixital será incluída no Proxecto Educativo de Centro no apartado Estratexia dixital de centro.