Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, será o indicado a continuación:
-
No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
-
No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao finalizar o curso escolar. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
AVALIACIÓN PROCESUAL: Durante o 1º trimestre levanse a cabo a execución das seguintes accións, relacionadas cos obxectivos propostos no PD:
- Investigación sobre distintas aplicacións, páxinas, e ferramentas que podemos empregar para a creación de recursos dixitais. AO1.1
- Valoración positiva das obras realizadas na aula TIC, para ampliar o espazo da mesma. Aprécianse deficiencias a nivel técnico no cableado, considerando que é preciso unha segunda revisión para melloralo. Infórmase á UAC, emitindo a correspondente incidencia. AO2.1
- Reubícase material da aula TIC e elimínase aquel que non procede. AO2.2
-Solicítase PFPP con dúas liñas de formación: Programa EDIXGAL (centrándonos no apartado de avaliación) AO3.1 e Ferramentas de edición para a elaboración da revista escolar en formato dixital AO4.1
AVALIACIÓN PROCESUAL: Durante o 2º trimestre, faise unha nova revisión comprobando que as accións propostas seguen a execución planificada.
- Créase un curso na aula virtual para ir engadindo os recursos dixitais que cada docente considere oportuno. Infórmase da súa existencia a todo o claustro.AO1.2
- Realízanse as dúas sesións de docencia correspondentes á primeira das liñas do PFPP (Edixgal) con datas: 24 de xaneiro e 28 de febreiro. AO3.2
- Realízanse as dúas seións de docencia correspondentes á segunda das liñas do PFPP (Revista dixital) con datas: 7 de marzo e 28 de marzo. AO3.2
.
AVALIACIÓN PROCESUAL: neste 3º trimestre revísase de novo a execución das derradeiras accións contempladas no PD.
- Créase un grupo de traballo para a elaboración e recomplilación de diversos recursos dixitais. Ditos recursos incorpóranse ao repositorio de contidos da aula virtual do centro. Cúmprese o obxectivo referenciado no PD; pero incrementarase o número de recursos engadidos en posteriores versións. AO1.3
- Recíbese no centro unha partida de 17 equipos informáticos dentro do Proxecto Educa Transformación Dixital. Ditos equipos incorporaranse á aula TIC e tamén se usarán para a creación de aulas móviles. AO2.3
- Recíbense no centro 6 paneis dixitais interactivos; que quedan instalados nas aulas de infantil e 1º / 2º de primaria. AO2.3
- Achega por parte da Consellería, dun armario arquivador para a aula TIC, 4 mesas e 8 taburetes. AO2.3
- Organízanse sesións de traballo conxunto entre o profesorado relativas aos dous itinerarios do PFPP. Datas: 25 e 26 de abril e 9 de maio. AO3.2
- Recompílase o material requerido para a elaboración da revista escolar. Empréganse distintas aplicacións/plataformas dadas a coñecer na formación previa. AO4.2
- Edítase, publícase e difúndese a primeira revista escolar en formato dixital, do noso centro. AO4.3
Avaliación
Realízase unha avaliación final ao rematar o curso escolar.
Dentro desta avaliación valóranse: o grao de consecución dos obxectivos establecidos dentro do Plan Dixital e as propostas de mellora a ter en conta na versión seguinte de dito plan.
A valoración xeral da implementación do Plan Dixital foi positiva; tendo en conta que se conseguiron a totalidade das accións previstas con relación aos obxectivos prantexados:
OBXECTIVO 1: Crear un repositorio de recursos dixitais en liña. Grao de consecución 100%
OBXECTIVO 2: Modificar os espazos destinados á aula TIC (ampliación) e renovar o mobiliario da mesma. Grao de consecución 100%
OBXECTIVO 3: Participar no DPC para mellorar a implementación de novas modalidades de ensino. Grao de consecución 100%
OBXECTIVO 4: Editar e publicar a revista escolar empregando novas estratexias dixitais. Grao de consecución 100%
Como aspecto negativo, destacamos a excesiva burocratización en torno a este plan (e en xeral a todos); restando tempo de dedicación ás tarefas propias da actividade docente. Ademais non existe unha liberación horaria para a elaboración e coordinación do mesmo.
Propostas de mellora:
- Menor nivel de esixencia en canto a trámites burocráticos e administrativos.
- Que as aplicacións nas que introducir os datos estén habilitadas antes da elaboración dos plans; e non "a posteriori" como no caso desta primeira versión do PD. Consideramos que é facer o mesmo traballo por partida dobre.
- Que as axudas (en canto a material se refire) por parte da Consellería; cheguen nun prazo de tempo menor.
- Facer unha redacción dos obxectivos máis concreta.
Comunicación e difusión
Difusión do plan.
A Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022; establece no seu artigo 5.2 que o Plan Dixital será aprobado pola dirección do centro unha vez oído o claustro; debendo ser aprobado polo consello escolar.
Ditas accións levaranse a cabo nos derradeiros claustro e consello escolar do curso; quedando garantida así a difusión do mesmo a toda a comunidade educativa. O plan dixital publicarase na web do centro.