Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Características do Centro e o seu entorno:
- Socio-cultural: Está ubicado no centro da cidade e é receptor dun grande número de inmigrantes procedentes de diferentes países, sobre todo de fala hispana pero tamén de Europa do Leste ou África.
- Económico: Esta realidade social e cultural dá lugar a unha situación económica complexa. Unha boa parte do sustentador principal da familia traballa por conta allea ou no sector público: 44% traballan por conta allea e o 31,50% no sector público. Sobre o 15% son autónomos.

- Lingüístico: Está configurado por: 1. Unha poboación maioritaria, en torno ao 85% na ESO e o 69% no Bacharelato, que usa o castelá como idioma habitual e que tamén posúe competencia, cando menos verbal, para expresarse en lingua galega. 2. Un 16% das familias da ESO e un 28 % das do Bacharelato usa o galego como lingua vehicular e que posúe unha competencia similar en castelá 3. Un 3% de inmigrantes que se enfrontan ao reto de comunicarse nunha das linguas citadas aínda que, entre os seus, seguen a expresarse no seu idioma de orixe.


No que se refire os Obxectivos para a mellora do proceso de ensino e aprendizaxe incluidos no PEC Destacamos no referente as Tics o seguinte punto:
Velar pola innovación educativa como o emprego de metodoloxías activas e o uso das TIC que permitan atender á diversidade de forma eficaz e favorecen a aprendizaxe.


No que se refire as estratexias para á contribución o desenvolvemento das Competencias Clave, en concreto á Competencia Dixital, inclúese no PEC o seguinte apartado:

Competencia Dixital
Facilitar o uso da biblioteca e a aula de informática dentro do horario lectivo para desenvolver destrezas relacionadas coa búsqueda, selección, rexistro e tratamento da información.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Autoavaliación SELFIE.

Test CDD

Interno
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade O emprego das Tics dentro do centro, por parte dos alumnos ven condicionado polo estado obsoleto dalgúns equipos Alumnado Non
Debilidade Non todas as familias están familiarizadas co manexo de Abalarmóbil que por outra parte resulta demasiado complexo Familias Non
Debilidade Equipamento escaso e na súa maioría obsoleto ou desfasado Infraestruturas Non
Debilidade Necesidade de dispor de mais cantidade de equipos en cada aula para poder traballar con grupos mais numerosos Infraestruturas Non
Debilidade No noso centro non dispoñemos de asistencia técnica cando xurden problemas coas tecnoloxías dixitais Infraestruturas Non
Debilidade Os espazos físicos NON facilitan o ensino e a aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais son moi reducidas a aulas para tanto alumnado e non existen espazos comúns axeitados Organización de centro Non
Debilidade Excesiva carga horaria o que impide unha maior dedicación a preparación de materiais empregando as Tics Persoal docente Si
Fortaleza Maior participación e motivación do alumnado cando se empregan as Tics no proceso de aprendizaxe Alumnado Si
Fortaleza Dispoñemos de dúas aulas con equipos informáticos e conexión a internet para todos os equipos Infraestruturas Non
Fortaleza Biblioteca con varios equipos con conexión a internet Infraestruturas Non
Fortaleza O centro dispón de servizos educativos corporativos (web, aula virtual, videoconferencia, correo electrónico corporativo...) para difundir información de interese sobre o centro educativo virtual e facilitar o seguimento da actividade académica do alumnado Organización de centro Non
Fortaleza No centro temos un grupo de profesorado que participa activamente nun Proxecto de Formación permanente do Profesorado Organización de centro Si
Fortaleza Profesorado aberto o emprego das Tics no traballo diario nas aulas Persoal docente Si
Fortaleza Unha parte do profesorado participa no Proxecto de Formación Permanente do Profesorado destinado a fornecer as necesidades de modernización e actualización do corpo docente nas TIC Persoal docente Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de equipamento razoablemente actualizado Administración educativa Non
Ameaza Escasa motivación ou participación no plantexamento de actuacións relacionadas coas Tics ANPA Si
Ameaza Escaso coñecemento dos perigos que nos rodean derivados dun mal uso das Tecnoloxías Contorna Non
Ameaza Excesiva burocracia a hora de poñer en marcha actuacións Lexislación Non
Ameaza Pouca oferta de actividades destinadas a coñecer as Tics e as súas posibilidades. (Nalgún caso trátase de actuacións limitadas a participación de pouco alumnado) Outras Si
Oportunidade Posibilidades de mellorar as infraestructuras e dixitalización dos centros grazas a posta en marcha dos Plans Dixitais dos centros Administración educativa Si
Oportunidade Establecer unha colaboración permanente para que os rapaces aprendan a traballar coas Tics dun xeito responsable ANPA Non
Oportunidade Entorno que nos rodea cada vez mais dixitalizado que é necesario coñecer para moverse nel de xeito adecuado Contorna Non
Oportunidade Posibilidade de colaboración con outros centros educativos, universidades ou outras entidades na realización de proxectos ou colaboracións que permitan mellorar o proceso educativo Outras Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Reorganizar os espazos do centro educativo co gallo de intentar acadar unha aula de Polos Creativos ou polo menos buscarlles espazo dentro das aulas existentes.
O02PD Fomentar o emprego da Aula Virtual así como impartir formación en materia TIC a docentes e alumnos.

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos desenvolverase do seguinte xeito:
- Realizarase unha avaliación procesual cunha frecuencia de realización de como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final que se realizará o remate de cada curso educativo. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

1º Trimestre

- Referente ó primeiro dos obxectivos (O01PD) revisamos os posibles espazos onde xa temos pensado que irán os Polos creativos. Trátase principalmente da aula de Tecnoloxía, Aulas de informática e Biblioteca.

- Referente ó segundo dos obxectivos (O02PD) xa tivo lugar o curso de Formación en traballar por competencias na aula virtual (moodle) e as actividades que fixeron os profesores están subidas á Aula virtual do centro. Ademáis comezamos coa formación relativa a Polos Creativos e IA e contamos xa ter en xaneiro os primeiros materiais educativos. 

2º Trimestre

- No tocante ó obxectivo O01PD xa está feita unha proposta na cal os Polos irán á Aula de Tecnoloxía na súa maioría e outros (equipo de foto) irá á nova aula de Informática. 

- Referente ó segundo dos obxectivos (O02PD) xa están acadas tódalas accións que nos propuxemos. 

3º Trimestre

- No tocante ó obxectivo O01PD montaremos este curso unha nova aula de informática con ordenadores ABALAR. Xa hai profesorado formado na maqueta, pero aínda así procederase a facer un PFPP para o vindeiro ano. 

- Referente ó segundo dos obxectivos (O02PD) xa están acadas tódalas accións que nos propuxemos. 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos desenvolverase do seguinte xeito:
- Realizarase unha avaliación procesual cunha frecuencia de realización de como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final que se realizará o remate de cada curso educativo. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

- Acadáronse a grande maioría dos obxectivos propostos, polo cal a valoración é positiva. Simplemente non se acadou o relativo ós equipos de Polos Creativos porque por razóns externas ó centro ditos equipos non chegaron este curso 23/24. 

Proposta de mellora

- O problema é que moito profesorado formado en Polos non é definitivo no centro. Polo que precisarase ou máis formación ou que o que veña estea formado. 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Logo da súa comunicaciòn ao Claustro e Consello Escolar, todas as actuacións relativas o Plan Dixital serán postas en coñecemento da Comunidade Educativa a través de diferentes canles: páxina web, email... co obxectivo de darlle a maior difusión posible para conseguir unha ampla participación e colaboración por parte todos.