Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

A elaboración do Plan Dixital ten a súa xustificación no regulado pola normativa vixente, máis concretamente na:
•    A Lei orgánica 2/2006 do 3 de maio, de educación.
•    Normativa concreta que regula o plan dixital na Resolución do 3 de setembro de 2021 pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia.

Dacordo co establecido nas propostas de mellora, os obxectivos para o curso 2024-2025 teñen continuación dos establecidos no curso anterior, e que a saber son de maneira xenérica:

  • Actualización da base de datos de colaboradores coa FCT. 
  • Redacción dun manual para promover o uso responsable das TIC no centro educativo.
  • Actualizar os contidos da páxina web do centro.
  • Potenciar a difusión das diferentes oportunidades que presenta a FP a través das redes sociais  do centro (Facebook e Instagram).
  • Mellorar a capacidade dixital do centro con repercusión no alumnado, promovendo o emprego de simuladores de realidade virtual nas aulas.
  • Mellorar o engagement da comunidade educativa mediante a difusión de contidos nas redes sociais do centro.


A dixitalización do centro será clave tamén para a consecución de moitos outros dos obxectivos estratéxicos establecidos no Plan Anual:
•    Potenciar a formación continua do profesorado de FP: o profesorado do centro participa activamente en accións formativas relacionadas coa implantación de novas tecnoloxías no ensino.
•    Promover e incentivar a participación en actividades de innovación: o CIFP participou en numerosas actividades de innovación os últimos anos, as accións neste eido irán dirixidas a tratar de manter este interese. Algunhas das iniciativas nas que se tomou parte os últimos cursos foron: FP Innova, Maker Faire Galicia, Aulas tecnolóxicas, Proxectos de innovación do MEFP...
•    Potenciar a visibilidade e difusión das alternativas que para a inserción laboral ofrece a FP.
•    Promover o emprendemento entre o alumnado: fomentar a cultura emprendedora é outro dos fins que o centro ten marcado, por tratarse dunha alternativa de inserción laboral. Moitas das actividades relacionadas co emprendemento levadas a cabo no centro implican a realización de proxectos interdisciplinarios relacionados co emprego de tecnoloxías dixitais.

Para a elaboración do Plan Dixital, tomouse como base as enquisas SELFIE e de competencia dixital elaborada pola Xunta. Seguíronse en todo momento as recomendacións dos mentores, e deuse a posibilidade de realizar achegas ao plan a todo o claustro de profesores. Incorporáronse ao plan as distintas achegas realizadas polos docentes que quixeron participar no mesmo. O traballo en grupo do equipo de dinamización foi a principal metodoloxía utilizada para a elaboración do plan, aproveitando as reunións do plan de formación especifico.

Os departamentos e coordinacións implicados na implantación deste plan recollerán nas súas respectivas programacións aquelas accións que estea previsto que teñan que desenvolver no marco deste documento, e aínda que a implicación será de todo o centro, algunhas das coordinacións/departamentos máis especificamente involucrados serán:
•    A Coordinación TIC
•    A Coordinación de innovación e formación do profesorado
•    O Departamento de información e orientación profesional e a súa Coordinación de emprendemento
•    O Departamento de relación con empresas
•    Así como tódolos departamentos de familias profesionais e transversais.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración do Plan Dixital, tomouse como base as enquisas SELFIE e de competencia dixital elaborada pola Xunta, cunha participación de 37 docentes sobre un total de 82, acadando unha puntuación de 80,7 sobre 192, o que implica un nivel de competencia "Integrador B1". Seguíronse en todo momento as recomendacións dos mentores, e deuse a posibilidade de realizar achegas ao plan a todo o claustro de profesores.

Incorporáronse ao plan as distintas achegas realizadas polos docentes que quixeron participar no mesmo.

O traballo en grupo do equipo de dinamización foi a principal metodoloxía utilizada para a elaboración do plan, aproveitando as reunións do plan de formación especifico.

Interno
41 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Valoración axeitada do traballo que outras persoas poñen a disposición do público en xeral en internet. (H6) Alumnado Si
Debilidade Base de datos a disposición dos alumnos de provedores de formación en centros de traballo. (C17) Alumnado Si
Debilidade Fomento da participación do alumnado en proxectos interdisciplinarios utilizando tecnoloxías dixitais. (F6) Alumnado Non
Debilidade Os alumnos non son quen de resolver problemas técnicos que poidan xurdir ó empregar tecnoloxías dixitais. (H13) Alumnado Non
Debilidade Tecnoloxías dixitais para que o alumno documente, e reflexione sobre a súa aprendizaxe, e que poda facer observacións construtivas sobre o traballo dos seus compañeiros. (G5-G8) Alumnado Non
Debilidade Acceso dos alumnos ás ensinanzas cunha base normalizada de coñecementos básicos das distintas solucións de software (compresores, ofimática, programación). (H11) Alumnado Si
Debilidade Uso de tecnoloxías dixitais con fins de orientación profesional. (F8) Alumnado Non
Debilidade Páxina web do centro con pouca información. Alumnado Si
Debilidade Coñecemento da dispoñibilidade e uso de software libre. Infraestruturas Non
Debilidade Os espazos físicos poderían estar mellor deseñados de cara a unha aprendizaxe óptima con tecnoloxías dixitais. (C1) Infraestruturas Non
Debilidade Emprego de recursos dixitais só para difundir información. Organización de centro Si
Debilidade A ausencia de estratexia dixital impide involucrar ó profesorado. (A1-A2) Persoal docente Non
Debilidade Oferta de formación nalgúns casos pouco axeitada ás necesidades de formación. Persoal docente Si
Fortaleza Os alumnos aprenden habilidades dixitais relacionadas coa súa cualificación profesional. (H15) Alumnado Non
Fortaleza Seguimento das tarefas na aula virtual. Alumnado Non
Fortaleza Impártense charlas sobre a utilización responsable e de xeito seguro de internet. Os alumnos aprenden a valorar se a información que obteñen na rede e fiable e precisa. (H1-H3-H4) Alumnado Si
Fortaleza Os alumnos con necesidades educativas especiais teñen acceso a tecnoloxías asistenciais. (D5) Alumnado Non
Fortaleza Os alumnos aprenden a comunicarse, crear contidos dixitais, e adquiren as habilidades dixitais para as distintas materias. (H7-H8) Alumnado Non
Fortaleza Notificacións a través da aplicación AbalarMobil Familias Non
Fortaleza Repositorios u bibliotecas en liña con contidos de ensino aprendizaxe. (C16) Infraestruturas Non
Fortaleza Disponse dunha infraestrutura dixital sobradamente axeitada, desde o punto de vista cuantitativo e cualitativo para respaldar o proceso de ensino aprendizaxe. Dispón de servizo técnico para a solución de problemas.(C1-C5) Infraestruturas Non
Fortaleza Permítese o uso de dispositivos propios, e no seu defecto o uso de dispositivos propiedade do centro que pode usar o alumnado. Facilítase en todo momento o acceso a internet de calquera dos dispositivos. (C2-C3) Infraestruturas Non
Fortaleza Equipamento mercado polo propio centro. Infraestruturas Non
Fortaleza Sistema de protección de datos. (C7) Infraestruturas Non
Fortaleza Falta de tempo para poder explorar novos métodos de ensino, ou mellorar os establecidos con tecnoloxías dixitais. (A4) Organización de centro Non
Fortaleza Debátese sobre as necesidades de desenrolo profesional continuo (DPC), e disponse de oportunidades de DPC no relativo ó emprego de tecnoloxías dixitais específicas para as materias que imparten. (D1) Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado usa e crea recursos dixitais, así como entornas virtuais de aprendizaxe, para reforzar a súa labor de ensino aprendizaxe, e usa as tecnoloxías dixitais para as comunicacións relativas ó centro. (E2) Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado usa e crea recursos dixitais, así como entornas virtuais de aprendizaxe, para reforzar a súa labor de ensino aprendizaxe, e usa as tecnoloxías dixitais para as comunicacións relativas ó centro. (E2) Persoal docente Non
Fortaleza Úsanse actividades de aprendizaxe que motivan, fomentan a creatividade, e a colaboración entre a alumnado. (F3) Persoal docente Non
Fortaleza No centro avalíanse os progresos de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. (B1) Persoal docente Non
Fortaleza Utilízanse tecnoloxías dixitais para avaliar e retroalimentar as habilidades dos alumnos. (G1) Persoal docente Non
Fortaleza Nos casos de colaboración do centro con outras organizacións, empréganse tecnoloxías dixitais. (B3) Persoal docente Non
Fortaleza Debate sobre as vantaxes e desvantaxes do uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino aprendizaxe. (B2) Persoal docente Non
Fortaleza Actitude positiva por parte da dirección e os docentes para a exploración de novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. (A3) Persoal docente Non
Fortaleza Nos casos de colaboración do centro con outras organizacións, empréganse tecnoloxías dixitais. (B3) Persoal docente Non
Fortaleza Úsanse actividades de aprendizaxe que motivan, fomentan a creatividade, e a colaboración entre a alumnado. (F3) Persoal docente Non
Fortaleza Actitude positiva por parte da dirección e os docentes para a exploración de novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. (A3) Persoal docente Non
Fortaleza No centro avalíanse os progresos de ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. (B1) Persoal docente Non
Fortaleza Debátese sobre as necesidades de desenrolo profesional continuo (DPC), e disponse de oportunidades de DPC no relativo ó emprego de tecnoloxías dixitais específicas para as materias que imparten. (D1) Persoal docente Non
Fortaleza Utilízanse tecnoloxías dixitais para avaliar e retroalimentar as habilidades dos alumnos. (G1) Persoal docente Non
Fortaleza Medidas para identificar as dificultades que xurdan co aprendizaxe mixto, por parte de alumnos e profesores, tendo en conta o contexto socioeconómico dos alumnos. (C11) Persoal docente Non
41 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Excesiva burocracia na solicitude de equipamentos dotacionais. Administración educativa Non
Ameaza Límite cuantitativo nos contratos menores. Lexislación Non
Oportunidade Persoal do centro ten conciencia da importancia de respectar os dereitos de autor e o uso de licencias de uso. (A5) Lexislación Non
Oportunidade Colaboración do centro con empresas externas para a participación e desenrolo da estratexia dixital do centro. (A6) Outras Non
Oportunidade Colaboración con outras organizacións. (B4) Outras Non
Oportunidade Uso de tecnoloxías dixitais para a comunicación periódica, na alternancia dos alumnos entre o centro e as empresas de formación. (B6) Outras Si
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Do DAFO despréndense varias conclusións:

Estamos nun centro cun nivel de equipamento óptimo, no que se usa software comercial con licenzas educativas. Todo iso fai que determinados obxectivos sexan de difícil implantación, e outras nos que a implantación é relativamente sinxela.

Fomentar o uso do software libre é algo complexo cando dispós de ferramentas comercial plenamente operativas e licenciadas.

Outros aspectos son relativamente fáciles de implantar, base de datos de provedores de FCT, incentivar e promover a elaboración de materiais propios, e respectar os dereitos de autor, así como difundir o uso das licenzas Creative Commons.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Actualizar a base de datos a disposición dos alumnos de provedores de formación en centros de traballo.
O02PD Redactar un manual para promover o uso responsable das TIC no centro educativo.
O03PD Actualizar os contidos da páxina web do centro para mellorar a súa funcionalidade e ofrecer información actualizada sobre a oferta formativa e actividades do centro
O04PD Potenciar a difusión das diferentes oportunidades que presenta a FP a través das redes sociais do centro (Facebook e Instagram)
O05PD Mellorar a capacidade dixital de centro con repercusión no alumnado
006PD Mellorar o engagement da comunidade educativa mediante a difusión de contidos nas redes sociais do centro educativo

Seguimento

Procedemento

O seguimento do plan farase a través da análise trimestral de cada acción prevista para a consecución de cada obxectivo proposto. Cada obxectivo xa conta cuns indicadores específicos que axudarán a determinar se o este foi acadado ou se é necesario realizar variacións na formulación destas accións durante o curso para que as propostas se materialicen. Este consistirá en realizar unha valoración da acción (9) e a declaración do estado (10) da mesma. Os indicadores de avaliación do plan anualmente serán:

  • Eficacia ou utilidade do plan nos distintos ámbitos.

  • Estrutura organizativa para a elaboración e implementación do plan.

 

1º Trimestre

Con data 15 de novembro de 2024 procédese ao cambio de estado do Plan Dixital en Educalidade, pasando de "En elaboración" a "Pechado con seguimento". Na lapela de vixencia do plan, deixouse constancia das datas nas que está previsto que se aprobe nos órganos colexiados:

  • Data de aprobación do Consello Social: 29/11/2024
  • Data de informe / aprobación do Claustro: 20/12/2024

Non se produciu modificación na celebración destas reunións, polo que esas foron as datas nas que se informou e aprobou o Plan Dixital nos órganos colexiados.

Ao remate do primeiro trimestre o estado de cada un dos obxectivos propostos é o seguinte:

  • O01PD. Actualizar a base de datos a disposición dos alumnos de provedores de formación en centros de traballo. En proceso.
  • O02PD. Redactar un manual para promover o uso responsable das TIC no centro educativo. En proceso. Fíxose unha labor de documentación e curación de contidos para proceder á redacción do documento no vindeiro trimestre.
  • O03PD. Actualizar os contidos da páxina web do centro para mellorar a súa funcionalidade e ofrecer información actualizada sobre a oferta formativa e actividades do centro: En proceso, tendo neste momento identificadas a relación de enlaces e contidos desfasados que cómpre actualizar.
  • O04PD. Potenciar a difusión das diferentes oportunidades que presenta a FP a través das redes sociais do centro (Facebook e Instagram): Acadado. Cumpriuse o obxectivo do ano no primeiro trimestre, cunha publicación periódica de post tanto en Facebook como en Instagram sobre diversos asuntos de interese para a comunidade educativa (ACFs realizadas, traballos levados a cabo polo alumnado e proxectos de innovación, entre outros…) polo que se consideran axeitadas as accións realizadas.
  • O05PD. Mellorar a capacidade dixital de centro con repercusión no alumnado: Acadado. Chegouse ao número de alumnado a empregar simuladores de realidade virtual no primeiro trimestre. Neste trimestre usaron simuladores un total de 6 alumnas/os dos ciclos formativos da familia profesional de Instalación e Mantemento e 20 alumnas/os da familia de Transporte e Mantemento de vehículos.
  • 006PD. Mellorar o engagement da comunidade educativa mediante a difusión de contidos nas redes sociais do centro educativo: En proceso, incrementouse o número de seguidores nas redes sociais do centro, aproximándonos ao valor obxectivo no primeiro trimestre do curso. Estase a publicar contido periodicamente en Facebook e Instagram, o que favorece o compromiso e alcance dos seguidores nas redes.
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Os instrumentos usados para a avaliación serán principalmente as enquisas dixitais de satisfacción dirixidas aos distintos usuarios do plan (profesorado, alumnado, familias, ...) e entrevistas informais entre o persoal que participa no desenrolo do propio plan (equipo plan dixital, claustro, coordinador TIC,...). Estableceranse valores aceptables de resultado destas enquisas que serán revisadas polo Equipo do plan dixital para o seu traslado ao Equipo directivo.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do plan dixital do centro entre a comunidade educativa realizarase a través dos seguintes medios:

  • A páxina web corporativa.

  • As redes sociais do centro.

  • Abalar Móbil

  • E no caso dalgunhas accións máis concretas, tamén mediante a Aula Virtual.

Sen prexuízo de calquera outra comunicación que deba realizarse a través dos correspondentes órganos de goberno, participación e coordinación do CIFP: Claustro, Consello Social...

Á súa vez as accións concretas que está previsto desenvolver para a consecución dos obxectivos marcados no plan dixital, e que precisen publicidade, teñen asociado o seu propio protocolo de difusión e unha temporalización para ese fin, como se pode observar nas táboas correspondentes recollidas no apartado 3 deste plan dixital.