Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Introdución

1.1.  Datos básicos do centro

CPR plurilingüe Franciscanos de Lugo.

Praza Maior, 26

contacta@colexiofranciscanoslugo.gal

URL: www.colexiofranciscanoslugo.gal

O colexio conta neste momentos con tres etapas educativas e con aproximadamente 600 alumnos distribuídos da seguinte maneira:

-          De 4º a 6º de educación infantil.

-          De 1º a 6º de educación primaria.

-          De 1º a 4º de Educación Secundaria Obrigatoria.

Para dar cobertura a todo este alumnado, hai 41 profesores das tres etapas educativas.

1.2.  Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

   O centro educativo encóntrase na rúa Maior, en pleno centro da cidade de Lugo. A zona non ten moitas vivendas, é máis zona de negocios e de pequenas e medianas empresas. As características socioeconómicas das familias que traen aos seus fillos ao noso centro son de nivel medio en xeral.

   Co plan dixital poderemos mellorar a integración das novas tecnoloxías no día a día do centro educativo.

1.3.  Breve xustificación do mesmo

    Na Ley Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de educación hai tres artigos nos que xustificar o plan dixital de centro.

O  Art. 111 bis, de tecnoloxías da información e da comunicación.

O Art. 121, do proxecto educativo di: 

A disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022 do plan dixital de centro.

A Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

1.4.  Proceso de elaboración

Comezamos facendo unha enquisa, tanto aos equipos directivos como aos mestres e aos alumnos, sobre diversos items para poder ter un punto de partida do que elaborar o plan. Continuamos cun DAFO con varias variables para poder ver onde tiñamos que poñer o énfase para o punto de partida do plan dixital e a continuación redactamos unhas táboas co plan de acción a desenvolver no vindeiro curso 2022/2023.

2. Situación de partida

2.1.  Infraestrutura, equipamento e servizos dixitais

                       O noso centro educativo, ao estar situado dentro de murallas, ten unha conectividade moi baixa para poder traballar con moitos equipos informáticos á vez. Ademais nas aulas temos redes inhalámbricas, co conseguinte hándicap de que non é beneficioso para traballar con moitos equipos xuntos.

                      O equipamento do que nestes momentos dispón o centro é de 15 ordenadores portátiles para compartir entre todos os alumnos do centro, pero sobre todo na E.S.O. Tamén dispón duns pequenos ordenadores que se entregaron ao centro nos comezos do Proxecto Abalar e de un ordenador en cada unha das aulas para utilizar coas pizarras dixitais ou os proxectores que haxa en cada unha delas. Tamén o equipo directivo e a secretaría dispoñen dun ordenador de sobremesas en cada un dos seus despachos. 

                       O centro dispón tamén de páxina web e de unha aplicación virtual, utilizada tanto para comunicación coas familias como para o traballo co alumnado da E.S.O.

                       O centro contrata a unha empresa privada para facer o mantemento dos equipos dixitais que dispón.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Como instrumentos de recollida de información previa utilizamos o cuestionario SELFIE para todos os membros da comunidade educativa (traballadores do centro, alumnado e familias).

Na lapela Anexos podemos ver no punto 2.2 do plan dixital 1.0 as fontes empregadas para a análise DAFO.

 

Interno
51 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Insuficiente uso da tecnoloxía fóra do fogar con fins de aprendizaxe. Alumnado Si
Debilidade Debate sobre o uso da tecnoloxía. Alumnado Non
Debilidade Comportamento seguro e responsable. Alumnado Si
Debilidade Verificación da calidade da información. Alumnado Non
Debilidade Creación de contenidos dixitais. Alumnado Si
Debilidade Falta de coñecemento das vantaxes do emprego de software libre no ámbito educativo. Alumnado Non
Debilidade Non todas entenden a dixitalización do ensino como un valor engadido necesario Familias Non
Debilidade Acceso a internet Infraestruturas Non
Debilidade Equipos dixitais insuficientes Infraestruturas Non
Debilidade Conexión a internet pouco fiable ou lenta Infraestruturas Si
Debilidade O centro non organiza actividades extraescolares en relación ás ferramentas dixitais. Oferta Si
Debilidade Adaptación ás necesidades do alumnado. Oferta Si
Debilidade Falla de fondos. Organización de centro Non
Debilidade Presentación a concursos e proxectos en liña. Organización de centro Si
Debilidade Colaboración entre os membros do profesorado. Persoal docente Si
Debilidade Proxectos interdisciplinares. Persoal docente Si
Debilidade Evaluación das capacidades. Persoal docente Si
Debilidade Comentarios a outro alumnos/as sobre o seu traballo. Persoal docente Non
Debilidade Baixo porcentaxe na adopción da tecnoloxía. Persoal docente Si
Debilidade Necesidades de desenrolo profesional continuo. Persoal docente Si
Debilidade Falla de tempo para desenrolar material para a aprendizaxe. Persoal docente Si
Debilidade Competencias dixitais insuficientes. Persoal docente Non
Debilidade Retroalimentación adecuada. Persoal docente Si
Debilidade Autorreflexión sobre a aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Os auxiliares de conversa non teñen acceso ao correo corporativo da Xunta. Persoal non docente Non
Debilidade Non hai un control de stocks alimentario de fácil utilización. Persoal non docente Non
Debilidade Documentación sobre os alimentos non dixitalizada (para favorecer a trazabilidade dos productos). Persoal non docente Non
Fortaleza Posibilidade de empregar software libre para a realización das actividades propostas polo centro educativo. Alumnado Si
Fortaleza Seguimento das tarefas a través da aula virtual do centro. Alumnado Si
Fortaleza Implicación do alumnado. Alumnado Si
Fortaleza Acceso á tecnoloxía fóra do centro educativo. Alumnado Si
Fortaleza Unha grande parte delas dispoñen de competencia dixital básica. Familias Non
Fortaleza Asesoramiento y ayuda en el uso del software. Familias Non
Fortaleza Avisos e notificacións a través da aplicación móbil. Familias Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para o ensino. Infraestruturas Si
Fortaleza Asistencia técnica Infraestruturas Non
Fortaleza Web do centro Infraestruturas Non
Fortaleza Creación de recursos dixitais. Oferta Si
Fortaleza Servizo de madrugadores. Oferta Non
Fortaleza Recursos educativos en liña. Oferta Si
Fortaleza Comedor escolar con cociña onde se fai a comida Oferta Non
Fortaleza Novas modalidades de ensino. Organización de centro Si
Fortaleza Difusión por parte do centro da información de interese. Organización de centro Non
Fortaleza Estratexia dixital. Organización de centro Si
Fortaleza Desenrolo da estratexia co profesorado. Organización de centro Si
Fortaleza Protección de datos. Persoal docente Non
Fortaleza Novas modalidades de ensino. Persoal docente Si
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Non
Fortaleza Seguridade no uso das tecnoloxías. Persoal docente Si
Fortaleza A secretaría ten conta corporativa propia. Persoal non docente Non
Fortaleza Protección de datos. Persoal non docente Non
51 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Recorte presupostario. Administración educativa Non
Ameaza Currículo demasiado extenso. Administración educativa Si
Ameaza Creación dun perfil en XADE común a todos os centros co epígrafe "ORIENTACIÓN". Administración educativa Non
Ameaza Dificultade para mellorar a conexión a internet debido á zona na que está o centro educativo. ANPA Non
Ameaza Zona protexida por Patrimonio. ANPA Non
Ameaza Hai familias que non dispoñen de acceso a internet. ANPA Non
Ameaza Polo tipo de centro, imposibilidade de acceder a todos os plans aos que poden facelo outros centros de carácter público. Lexislación Non
Ameaza Cantidade tan grande que é inabarcable e está en constante cambio. Lexislación Non
Ameaza Moi difícil que queiran facer pequenas inversións nun centro educativo. Outras Non
Oportunidade Asesoramento para a mellora dixital do centro educativo. Administración educativa Non
Oportunidade Posibilidade de que poida axudar a mellorar diferentes aspectos do centro. Contorna Si
Oportunidade Formación para familias en aspectos relacionados coa tecnoloxía. Contorna Non
Oportunidade Valora positivamente a dixitalización do ensino. Contorna Non
Oportunidade Acceso a diferentes plans e axudas para mellorar a dixitalización no centro educativo. Lexislación Si
Oportunidade Posibilidade de asinar convenios de adquisición de tecnoloxía con diferentes editoriais/tendas. Outras Non
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Na lapela ANEXOS podemos ver no punto 2.3 do plan dixital 1.0 un cadro de texto coa análise DAFO.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Implementar o ensino mixto en todas as etapas educativas.
O02PD Aumento da utilización dos dispositivos dixitais didácticos por parte do alumnado.
O03PD Promover o desenvolvemento profesional continuo.
O04PD Formarse no espazo de aprendizaxe de Polos Creativos.
O05PD Deseñar, executar e avaliar actividades para o alumnado de ESO na plataforma Alexia Classroom.
O06PD Adaptar o proceso de ensino ás necesidades de aprendizaxe do alumnado con necesidades educativas.
O07PD Desenvolver proxectos/actividades colaborativas na etapa de ESO e en 5º e 6º de EP empregando editores de texto.

Seguimento

Procedemento

No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

 

 

1º Trimestre

Dos sete obxectivos que contempla o presente Plan Dixital, coas súas respectivas accións, foi necesario pospoñer a consecución de catro accións correspondentes aos obxectivos: 1, 3 e 6 (AO1.1, AO3.3, AO3.4 e AO6.1). Isto debeuse principalmente á apretada axenda escolar e aos imprevistos que xorden e que son prioritarios. Con todo, a previsión é que no mes de febreiro todas estas accións queden pechadas e conseguidas.

Ata o de agora os resultados obtidos están a ser satisfactorios; aínda que non puidesemos seguir a temporalización proposta inicialmente.

Neste trimestre non modificaremos ningunha acción do noso PD e, como proposta de mellora, tentaremos ser máis coidadosos á hora de realizar as temporalizacións.

2º Trimestre

Ao longo deste trimestre atopámonos cun denominador común en relación co estado da execución das accións. Así, moitas delas acadáronse tras telas que pospoñer, tal foi o caso da AO1.2, AO3.3, AO3.4, AO4.3 e AO6.1. O motivo principal de non lograr executar estas accións a tempo foron: o cálculo desacertado do tempo necesario para conseguir pór en práctica as accións e o gran número de reunións e de equipos de traballo que temos no Centro.

Por outra banda, os resultados non foron plenamente satisfactorios; xa que algúns profesores, os menos, non demostraron todo o interese desexado para elaborar os materiais dixitais libres propostos, así como as actividades dixitais para o alumnado con necesidades educativas especiais. Por iso, houbo que insistir para que todos colaborasen e, aínda así, non se logrou o 100% de compromiso.

Neste 2º trimestre non se modificou ningunha das accións correspondentes aos 7 obxectivos do noso PD; somentes pospuxemos prazos para poder conseguir as metas propostas. 

Por último, dicir que a principal proposta de mellora en relación co traballo realizado neste trimestre podemos expresalaa en dous enunciados: debemos ser máis xenerosos coa temporalización dos obxectivos, é dicir, debemos establecer intervalos de tempo máis amplos para acadalos; e debemos reducir o número de accións e/ou obxectivos a lograr, co gallo de non saturar ao persoal docente con máis traballo, e de investir o noso tempo realizando traballo de calidade, e non de cantidade, que nos permita mellorar a dixitalización no noso centro ao tempo que o profesorado e o alumnado adquire tamén unha maior competencia dixital.

3º Trimestre

Ao longo deste trimestre traballamos sobre seis dos sete obxectivos que configuraban inicialmente o PD do noso Centro. Non obstante, cómpre sinalar que a Dirección Pedagóxica decidiu, na última avaliación, pospoñer a consecución do obxectivo 7 para o vindeiro curso. Ademais, tamén debemos destacar que os obxectivos 5 e 6 somentes se acadaron parcialmente, o que supón que o ano que vén rescataremos estes obxectivos e as súas accións para poder acadalos, pois consideramos que son de gran importancia para o proceso de ensino-aprendizaxe.

Nas seguintes liñas, faremos o seguimento pormenorizado dos obxectivos e das accións correspondentes ao presente trimestre.

Obxectivo 1: Implementar o ensino mixto en todas as etapas educativas. Estado: Acadado.

AO1.2 Crear os materiais dixitais necesarios para unha ou dúas sesións de traballo. Neste caso debemos indicar que se retrasou o inicio da elaboración dos contidos dixitais de marzo para abril.

AO1.3 Utilizar os materiais creados no proceso de ensino en diferentes sesións de aula. Unha parte importante do profesorado puxo en práctica os materiais creados durante o mes de xuño, sendo utilizados como actividades de reforzo, consolidación e ampliación de contidos.

Obxectivo 3: Promover o desenvolvemento profesional continuo. Estado: Acadado.

AO3.4 Elixir a acción formativa que mellor lle conveña a cada profesor segundo os seus intereses. Esta acción pospúxose de decembro a xaneiro e febreiro, e no mes de maio os profesores comunicaron cal foi a formación realizada no presente curso ou a que aínda estaban a cursar.

Obxectivo 4: Formarse no espazo de aprendizaxe de Polos creativos. Estado: Acadado.

AO4.3 Elixir e realizar a acción formativa que mellor se adapte á aprendizaxe do maior número posible de espazos nos Polos creativos. Aínda que esta acción estaba planificada para os meses de decembro e xaneiro,  foi o 31 de maio cando o profesorado finalizou a devandita formación.

Obxectivo 5: Deseñar, executar e avaliar actividades para o alumnado de ESO na plataforma Alexia Classroom. Estado: Parcialmente.

AO5.2 Elaborar e executar algunha actividade a través da plataforma Alexia Classroom para consolidar, reforzar ou ampliar os coñecementos do alumnado. Neste caso, somentes foron elaboradas e executadas 5 actividades das 15 que se esperaban realizar na plataforma Alexia Classroom. Non obstante, durante a sesión do claustro de fin de curso, varios profesores manifestaron telas realizado; pero olvidaron comunicalo para podelas evidenciar.

Obxectivo 6: Adaptar o proceso de ensino ás necesidades de aprendizaxe do alumnado con Necesidades Específicas de Apoio Educativo (NEAE). Estado: Parcialmente.

AO6.2 Deseñar e poñer en práctica actividades dixitais libres para os alumnos con máis dificultades no marco do DUA (Deseño Universal para a Aprendizaxe).  Aínda que o deseño das actividades comezou tal e como estaba previsto no mes de xaneiro, somentes se puido evidenciar a elaboración e a posta en práctica cos alumnos de catro actividades das dez que figuraban para acadar o presente obxectivo.

Obxectivo 7: Desenvolver proxectos/actividades colaborativas na etapa da ESO e en 5º e 6º de Educación Primaria empregando editores de texto. Estado: Pendente

AO7.2 Desenvolver os diferentes proxectos ou actividades colaborativas co alumnado. Como xa indicamos ao comezo deste seguimento, a consecución deste obxectivo pospúxose para o vindeiro curso.

Como proposta de mellora, evidénciase que tivemos bastantes dificultades para respectar os tempos marcados na planificación; por iso, para o vindeiro ano, intentaremos axustar mellor os tempos e non facer un PD tan ambicioso, senón con obxectivos máis plausibles e realistas.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

 

A valoración xeral do Plan Dixital do noso Colexio para este curso 2023-2024 foi somentes satisfactoria; xa que aínda que acadamos na súa totalidade catro dos sete obxectivos do Plan, foron dous os que se acadaron parcialmente e un terceiro que houbo que pospoñer para o seguinte curso. Con todo, o claustro de profesores considera que demos un paso importante no fortalecemento da dixitalización no noso Centro Educativo.

Proposta de mellora

Propoñemos os que se citan deseguido para o vindeiro curso académico:

1º. Evidenciar máis do 95% das accións propostas para o curso 2024-2025.

2º.  Adquisición por parte do profesorado dun maior dominio de programas para crear REA (Recursos Educativos Abertos).

3º. Superar o número de certificacións en competencia dixital dos alumnos de 4º de ESO acadados no presente curso, que foron somentes dúas.

4º. Recuperar e abordar os obxectivos do presente curso cuxo estado foi parcialmente conseguido ou pendente.

5º. Idear un protocolo de actuación común para todo o profesorado que imparta clases a alumnos que usan o Chromebook, para aumentar o control ao acceso a páxinas non axeitadas, así como a existencia de contas paralelas e outras dificultades similares.

6º. Aumentar a avaliación do alumnado a través de medios dixitais.

7º. Aumentar o número de profesores participantes na realización de REA (Recursos Educativos Abertos).

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O plan dixital 1.0  colgarase na páxina web do centro para que toda a comunidade educativa que o desexe poida acceder a el.
 

Ademais, o plan dixital do curso actual poderase consultar na seguinte ligazón:

Plan Dixital de Centro