Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos que nos marcamos. Tamén será necesario comprobar a efectividade das accións levadas a cabo. Para levar a cabo a avaliación trimestral, teremos en conta os seguintes instrumentos e ferramentas:
• Avaliación procesual:
o Comprobaremos trimestralmente se as accións para a consecución de cada obxectivo se axustan ás datas previstas de finalización, así como se os indicadores para medir o grao de cumprimento dos obxectivos se van conseguindo.
Acción 1 (Formación e sensibilización do alumnado, en titorías) do obxectivo 001PD (Avaliar e coavaliar ao alumnado empregando ferramentas dixitais (G.5)):
- Realizada no mes de outubro de 2022. O grupo de traballo do "Plan Dixital do Centro" elaborou pautas conxuntamente cos titores de ESO, e 4º, 5º e 6º de Primaria para a sensibilización do alumnado e debate en titorías sobre a coavaliación, autoavaliación, rúbricas, etc., que posteriormente se levaron a cabo nas aulas, por parte dos titores.
Acción 1 (Formación do profesorado, mediante grupo de traballo o centro, e/ou formación externa) do obxectivo 2 (Maximizar os recursos dixitais dos que dispoñemos para a avaliación (G.1)):
- Realizada ó longo do primeiro trimestre. No grupo de traballo do "Plan Dixital do Centro" tivéronse sesións para configurar e realizar a actividade de obradoiro para a autoavaliación e coavaliación do alumnado, así como outras actividades como tarefas, todas elas empregando a rúbrica como medio de cualificación.
Obxectivo 1:
Acción 1.2 e 1.3 Durante o trimestre parte do profesorado utilizou algunhas rúbricas para a avaliación, coavaliación e autoavaliación do alumnado. Aparte, creuso un curso na aula virtual, onde o profesorado pode ir subindo estas rúbricas. Esta acción continuarase durante o terceiro trimestre.
Obxectivo 2:
Acción 2.2 (Creación para todo o profesorado dun banco de recursos dixitais na aula virtual, tales como rúbricas utilizables para a avaliación) do obxectivo 002PD (Maximizar os recursos dixitais dos que dispoñemos para a avaliación (G.1): Esta acción comezouse no segundo trimestre, quedando pendente o seu remate para o terceiro trimestre.
Continuose co grupo de traballo do "Plan Dixital do Centro".Realizáronse prácticas de actividades de obradoiro para a autoavaliación e coavaliación do alumnado, así como outras actividades como tarefas, todas elas empregando a rúbrica como medio de cualificación.
Obxectivo 1:
Acción 1.2 e 1.3 Durante o terceiro trimestre parte do profesorado utilizou algunhas rúbricas para a avaliación, coavaliación e autoavaliación do alumnado. O curso da aula virtual foise incrementando coas rúbricas creadas polo profesorado, porén non se conseguiu alcanzar o 60% previsto en ESO e o 30% en Primaria, co que se seguirá a desenvolver no vindeiro curso escolar.
Obxectivo 2:
Acción 2.2 (Creación para todo o profesorado dun banco de recursos dixitais na aula virtual, tales como rúbricas utilizables para a avaliación) do obxectivo 002PD (Maximizar os recursos dixitais dos que dispoñemos para a avaliación (G.1): Esta acción continuose ao longo do terceiro trimestre, conseguindo unha maior implementación en ESO que en Primaria.
Continuose co grupo de traballo do "Plan Dixital do Centro". Realizáronse prácticas de actividades de obradoiro para a autoavaliación e coavaliación do alumnado, así como outras actividades como tarefas, todas elas empregando a rúbrica como medio de cualificación, conseguindo incrementar o valor do que se partía (5% do profesorado) ,aínda que non se conseguiu chegar ao 30% do profesorado, polo que se continuará co desenvolvemento desta acción no vindeiro curso escolar.
Outras accións:
Recepción e instalación de 7 paneis dixitais interactivos.
Avaliación
Avaliación final:
o Os indicadores de avaliación asociados a cada un dos obxectivos e accións.
o A ferramenta de avaliación SELFIE a través da cal poderemos facer unha análise da competencia dixital do Centro. Recoméndase realizar anualmente a final de curso.
o A avaliación da Competencia Dixital do alumnado a través de SELFIE, preferiblemente a final do curso.
Consideramos que a implementación do Plan Dixital no noso centro foi positiva, xa que implicou que parte do profesorado se implicara na consecución dos obxectivos propostos, redundando no beneficio do alumnado.
De cara ao vindeiro curso, plantexamos unha continuidade dos dous obxectivos propostos, xa que a súa consecución foi parcial e ademais considerámolos de interese para seguir traballando, ampliando a porcentaxe de profesorado que empregue recursos dixitais para a avaliación e de alumnado que use ferramentas dixitais para autoavaliación e coavaliación.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado polo Consello Escolar, oído o Claustro, o Plan Dixital de Centro será exposto nos taboeiros do centro, publicado na páxina web, así como enviado ás familias mediante comunicación en AbalarMóbil.