Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación

Atendendo ás necesidades e demandas da sociedade en materia de competencia dixital e entendendo que a principal misión da escola é formar ao alumnado para a vida presente e futura, así como á normativa vixente consideramos fundamental desenvolver unha estratexia dixital reflexionada e consensuada que aparece recollida neste documento, Plan Dixital de Centro que nos sirva de folla de ruta a curto e medio prazo para converter o CEIP Rosalía de Castro nunha institución educativa dixitalmente competente e que isto redunde en beneficio do noso alumnado en particular e da sociedade en xeral

Proceso de elaboración

Para levar a cabo a elaboración deste Plan Dixital de Centro, púxose en marcha ao inicio do curso un PFPP, así como a creación do Equipo de Dinamización do PDC integrado pola Directora e o coordinador que tivo que ser substituído o 15 de novembro de 2022 porque pasou a formar parte da Rede Galega de Educación Dixital como mentor ADIX

Unha vez elaborado o PDC pasará polos órganos colexiados do centro para a súa validación

Situación de partida

O centro conta, desde o inicio do presente curso, cunha conexión a internet por fibra óptica que proporciona arredor de 300 mb/s de baixada, más de 50 mb/s de subida cunha latencia media de 35 ms. Neste momento conta con dúas liñas de respaldo, unha 4G (que era a principal ata a implantación da fibra óptica) e unha RDSI

O centro está cableado na súa totalidade, tanto en aulas coma en espazos administrativos, contando cun número de conexións RJ45 variable, pero suficiente. Tamén conta con puntos de acceso WIFI suficientes tanto da rede edu.xunta.es coma ABALAR

No tocante a infraestruturas de voz, contamos con catro liñas, todas elas con acceso por cable e localizadas no despacho de dirección, unha delas (o destinado ao profesorado) con teléfono sen fíos que permite o seu uso practicamente en calquera espazo do edificio principal e incluso nalgunha parte do exterior

Neste momento dispoñemos de 5 aulas dixitalizadas que contan con PDI e ordenador de aula, unha delas con videoproxector de ultracorto alcance. Unha destas aulas é EDIXGAL (a de 5º e 6º de Primaria) con portátil por alumno, carro de carga e portátiles para o profesorado

O centro conta con páxina web actualizada ( https://www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaboveda/ )

E Aula Virtual http://www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaboveda/aulavirtual/

EDIXGAL en 5º e 6º de Primaria

Abalar e AbalarMóbil

O mantemento do equipamento realízase en primeiro termo con persoal do centro e, en caso de non ser suficiente, derívase en función do caso á UAC ou a un servizo técnico da zona

Enlace ao Plan de Continxencia: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaboveda/system/files/Plan%20de%20continxencia%20Rosalia%20de%20Castro%20B%C3%B3veda.pdf

Normativa en relación ao Plan Dixital:

Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da EI na CA de Galicia

Artigo 34.1 do  DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da EPa na CA de Galicia

O que recollen ditos artigos é o seguinte: 

“Os centros docentes deberán incluír dentro do seu proxecto educativo e funcional a súa estratexia dixital a través dun plan dixital de centro, que se concibe como un instrumento para mellorar o desenvolvemento da competencia dixital da comunidade educativa, o uso das tecnoloxías dixitais no proceso de ensino e aprendizaxe e a transformación dos centros en organizacións educativas dixitalmente competentes, e que se concretará anualmente na programación xeral anual a través das correspondentes actuacións”

Nas normativa de desenvolvemento dos anteriores Decretos, concrétase a estrutura, que como mínimo debe contemplar o PD, no seguinte articulado:

Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da EI na CA de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa

Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da EP na CA de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Atendendo ás necesidades e demandas da sociedade en materia de competencia dixital e entendendo que a principal misión da escola é formar ao alumnado para a vida presente e futura, así como á normativa vixente1 ; consideramos fundamental desenvolver unha estratexia dixital reflexionada e consensuada que aparece recollida neste documento, Plan Dixital de Centro que nos sirva de folla de ruta a curto e medio prazo para converter o CEIP Rosalía de Castro nunha institución educativa dixitalmente competente e que isto redunde en beneficio do noso alumnado en particular e da sociedade en xeral.

 

Para levar a cabo a elaboración deste Plan Dixital de Centro, púxose en marcha ao inicio do curso un PFPP, así como a creación do Equipo de Dinamización do PDC integrado pola Directora e o coordinador que tivo que ser substituído o 15 de novembro de 2022 porque pasou a formar parte da Rede Galega de Educación Dixital como mentor ADIX. O grupo de traballo celebrou sesións formativas o 19/11/2021, 20/12/2021, 10/01/2022, 09/02/2022, 17/03/2022, 23/02/2022, 31/03/2022, 04/05/2022 e 25/05/2022. Nestas sesións fixéronse traballos colectivos en relación a SELFIE, T-CDD, Análise DAFO e Obxectivos do Plan de Acción.
Unha vez elaborado o PDC pasará polos órganos colexiados do centro para a súa validación.


1 Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o
desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o
desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022.
Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do
Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Interno
33 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H1. Comportamento seguro (4,1). Alumnado Si
Debilidade H4. Verificar a calidade da información (3,8). Alumnado Si
Debilidade H6. Outorgar recoñecemento ao traballo doutros/as (3,5). Alumnado Si
Debilidade H3. Comportamento responsable (3,9). Alumnado Si
Debilidade Descontento entre as familias co programa EDIXGAL tralo segundo curso despois da súa implantación. Familias Non
Debilidade C7. Protección de datos (3.8). Infraestruturas Si
Debilidade Falta de servizos complementarios coma o de Madrugadores/as. Oferta Non
Debilidade B1 Avaliación do progreso. Organización de centro Non
Debilidade G3. Retroalimentación axeitada (3,5). Persoal docente Si
Debilidade G5. Autoreflexión sobre a aprendizaxe (3,4). Persoal docente Si
Debilidade G1. Avaliación de habilidades (3,1). Persoal docente Si
Debilidade E1. Recursos educativos en liña para Infantil e de 1º a 4º de Primaria. Persoal docente Si
Debilidade G6. Comentarios a outros/as alumnos/as (3,5). Persoal docente Non
Debilidade As persoas auxiliares de conversa non dispoñen de conexión á WIFI do centro polo que lles resulta máis complexo poder empregar os seus propios equipos. Persoal non docente Non
Fortaleza H8 Aprender a comunicarse. Alumnado Non
Fortaleza H7 Creación de contidos dixitais. Alumnado Non
Fortaleza C3. Acceso a Internet (4,9). Infraestruturas Non
Fortaleza C1. Infraestrutura (4,8). Infraestruturas Si
Fortaleza C8. Dispositivos dixitais para a aprendizaxe (4,8). Infraestruturas Si
Fortaleza C2. Dispositivos dixitais para o ensino (4,9). Infraestruturas Si
Fortaleza C5. Asistencia técnica (4,7). Infraestruturas Si
Fortaleza A3 Novas modalidades de ensino. Oferta Non
Fortaleza O centro conta con servizo de transporte, comedor escolar con cociña ¿in situ¿, horto escolar, PLAMBE, EDIXGAL, servizo de coidadora, alimentación saudable... Oferta Non
Fortaleza A2 Desenvolvemento da estratexia co profesorado. Organización de centro Non
Fortaleza B3. Colaboracións (4,8). Persoal docente Non
Fortaleza D1. Necesidades de FPP (4,8). Persoal docente Non
Fortaleza D2. Participación na FPP (4,8). Persoal docente Non
Fortaleza D3. Intercambio de experiencias (4,6). Persoal docente Non
Fortaleza E1. Recursos educativos en liña para 5º-6º de Primaria (4,9). Persoal docente Non
Fortaleza A3. Novas modalidades de ensino (4,3). Persoal docente Non
Fortaleza O centro dispuxo nos últimos cursos de Auxiliar de Conversa en lingua inglesa de diferentes Nacionalidades (EUA, India). Persoal non docente Non
Fortaleza O centro dispón de comedor con servizo de cociña "in situ". Persoal non docente Non
Fortaleza O centros dispón de coidador/a para alumnado con necesidades. Persoal non docente Non
33 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Demasiada carga burocrática, lectiva e de diversas responsabilidades que impiden que se abarque todo e polo tanto xera frustración e malestar entre o persoal. Administración educativa Non
Ameaza O baixo índice de natalidade merma o número de matrículas. Contorna Non
Ameaza Inabarcable lexislación en constante cambio. Lexislación Non
Ameaza Cobro de comisións, incluso abusivas por parte de entidades bancarias que reducen a capacidade inversora do centro polo emprego de banca electrónica. Outras Non
Oportunidade As diferentes administracións educativas, tanto automómicas coma estatais e europeas están a realizar un gran esforzo neste momento pola dixitalización do ensino. Administración educativa Non
Oportunidade Boa disposición por parte da ANPA na organización de actividades e promoción do centro. ANPA Non
Oportunidade O colexio colabora co Concello e outras entidades da contorna na realización de diferentes actividades. Contorna Non
Oportunidade Ofrécenos garantías xurídicas. Lexislación Non
Oportunidade Colaboración co Ministerio de Interior e outras entidades para a realización de diferentes actividades como por exemplo obradoiros para previr o ciberacoso, uso responsable da tecnoloxía etc. Outras Non
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez realizadas as pesquisas pertinentes a través do SELFIE e o TEST CDD e analizados os resultados que presentan os informes de ámbalas dúas probas xunto coa reflexión colectiva do Equipo de Dinamización do Plan Dixital de Centro e o conxunto do Claustro, observánse unhas FORTALEZAS e DEBILIDADES, a nivel interno e unhas OPORTUNIDADES e AMEAZAS, a nivel externo que aparecen recollidas na presente ANÁLISE DAFO; sinaladas a maior parte delas cunha puntución en base á cal, de xeito CUANTITATIVO, establécense unhas prioridades que fixemo pasar tamén por un filtro CUALITATIVO dando como resultado unha serie de PRIORIDADES ás que nos propoñemos atender en diferentes TEMPORALIZACIÓNs. Aquelas que son de atención máis urxente serán as que nos servirán de base para a elaboración do PLAN DE ACCIÓN, convertindo os ítems en OBXECTIVOS que trataremos de acadar ao longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes ACCIÓNS. Todo isto recollerase na pestana seguinte (Obxectivos).

A Análise DAFO indícanos que debemos mellorar en :

  • Dotar á persoa auxiliar de conversa de acceso á rede WIFI.
  • Mellorar a competencia dixital do profesorado en relación ás Contornas Virtuais de Aprendizaxe.
  • Ampliar o número de Recursos Abertos de Arpendizaxe (REAs) a disposición do profesorado e alumnado.
  • Coñecer a valoración das familias en relación a EDIXGAL.
  • Mellorar a retroalimentación das actividades realizadas polo alumnado.
  • Que o alumnado aprenda a manexar Internet de xeito responsable e seguro.
  • Mellorar a protección de datos.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Instalar as PDIs retiradas o curso pasado en aulas de PT, Música e Relixión.
O02PD Mellorar a competencia dixital do profesorado: Polos Creativos.
O03PD Empregar Abalar como ferramenta de comunicación coas familias.
O04PD Empregar ferramentas dixitais na xestión do horto e granxa escolar.
O05PD Actualizar inventario TIC

Seguimento

Procedemento

O Equipo de Dinamización do PD realizará, alomenos, unha xuntanza por trimestre para valorar as evolucións deste plan.

A persoa mentora ADIX realizará, como mínimo, dúas visitas ao centro por trimestre para analizar xunto coa persoa coordinadora do PD, o desenvolvemento do proxecto.

A persoa coordinadora do "PD terá acceso" á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avaliacións desde plan baixo a supervisión da persoa directora.

1º Trimestre

 

O01PD

A01.1: Solicitar orzamento a un mínimo de dúas empresas para a instalación das PDI nas aulas e A01.2: Selecionar a empresa que mellores garantías orfeza para a instalación dos equipos ao prezo máis axustado.

Foron soclitiados orzamentos a dúas empresas de instalacións eléctricas. Soamente unha delas orzamentou en 508.20€. Aceptouse o único orzamento presentado.30/10/2023

 

A01.3: Proceder á instalación das PDI nas aulas.

Instaladas.21/12/2023

 

O02PD

AO2.1: Solicitar PFPP.

Solicitado.10/10/2023

 

O03PD

A03.1: Formación inicial ás familias sobre o uso de Abalar.

Celebrada05/10/2023

A03.2: Formación entre iguais para o uso de Abalar Pro e a súa versión web

O profesorado manexa con soltura a aplicación Abalar Pro30/10/2023

 

O04PD

A04.1 Elaborar un modelo de acta para a comisión agrogandeira.

Elaborado o modelo.30/10/2023

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2º Trimestre

O04PD

A04.2: Formar ao alumnado implicado na elaboración de actas.

Ao longo do presente curso levouse a cabo a formación no uso responsable da rede tanto con accións específicas coma de xeito transversal. Data errada no seguimento da acción. 14/05/2024 (revisado).

 

A04.3 Deseñar unha folla de cálculo para o control económico do horto e a graxa escolar.

Folla de cálculo feita23/02/2024

A04.4 Instruír ao alumnado no uso básico de follas de cálculo. Realizado ao longo do segundo trimestre. Revisado con data 14/05/2024.

A04.5: Instalar unha cámara IP para o seguimento do proceso de incubación dos ovos. Desestimada por mor de choque coa seguridade de rede e LPD. Revisado 14/05/2024.

Este obxectivo acádase de xeito PARCIAL.

 
 
 
 
 
 
3º Trimestre

O día 29 de maio de 2024 realízase unha última revisión de obxectivos, analizando cada unha das accións e actualizando a información. Actualízanse indicadores e estado dos obxectivos.

O 25 de xuño informouse ao Claustro do desenvolvemento deste PD.

O 27 de xuño informouse ao Consello do desenvolvemento deste PD.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

 

 
 
 
 
 
 
Valoración xeral

O desenvolvemento do Plan Dixital ao longo do presente curso, en liñas xerais, pódese valorar como SATISFACTORIO.

Dos cinco obxectivos prantexados, acadáronse na túa totalidade tres: 

  • O01PD Instalar as PDIs retiradas o curso pasado en aulas de PT, Música e Relixión.
  • O02PD Mellorar a competencia dixital do profesorado: Polos Creativos.
  • O03PD Empregar Abalar como ferramenta de comunicación coas familias.

Un foi acadado parcialmente:

  • O04PD Empregar ferramentas dixitais na xestión do horto e granxa escolar.
    • Este obxectivo non foi acadado na súa totalidade debido a que a acción A04.5: Instalar unha cámara IP para o seguimento do proceso de incubación dos ovos non se levou a cabo por mor dun conflito coa Lei de protección de datos.

E outro queda pendente:

  • O05PD Actualizar inventario TIC
    • Este obxectivo non puido ser acadado porque AMTEGA aínda non puxo a disposición dos centros o aplicativo INVENTARIO no cal se ía facer o rexistro dos materiais.

 

A maiores da planificación realizada a comezos do presente curso:

  • Fixéronse diversas melloras e abundantes publicacións na web oficial do centro.
  • Actualizáronse nove equipos mediante a instalación de discos duros sólidos e implementación da maqueta AbalarBox11.
  • Realizouse unha videoconferencia internacional do Senegal como apoio a unha serie de actividades complementarias programadas.
  • O centro participou telematicamente no concurso Ecopreguntoiro.
  • Mellorouse o equipo informático de dirección instalando dobre monitor de pantalla corrida.
  • Mantívose en bo estado de uso a rede de datos tanto cableada coma WIFI, así como a totalidade de equipos dixitais do centro.
  • Instalouse un novo equipo de sobremesa na Sala do Profesorado para uso docente común.
  • Dotouse á aula de PT dun novo equipo informático de sobremesa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Proposta de mellora

De cara ao vindeiro curso proponse:

  • Implementar na aula os recursos de cREAgal.
  • Instalar un proxector no ximnasio.
  • Continuar co obxectivo 4 en relación á xestión dixital da Ecogranxa.
  • Incrementar o número de tablets (+2), así como adquirir un microcarro de carga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este documento, unha vez validado e aprobado polos órganos colexiados competentes será publicado na páxina web do centro.

A persoa coordinadora do PD terá acceso á ferramenta Educalidade para poder rexistrar os avances e avaliacións desde plan baixo a supervisión da persoa directora.

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceiprosaliaboveda/