Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Reunións internas entre os membros do equipo de Plan Dixital.
Reunións coa asesora ADIX ao longo do curso.
Ao longo deste primeiro trimestre o traballo realizado consistitu en poñer a punto todo o material informático dispoñible no centro e expurgar todo o material obsoleto ou non susceptible de ser arranxado.
Así mesmo, relocalizouse todo o material posto a punto nas diferentes aulas tanto ordinarias como específicas.
Redeseñouse a aula TIC fixa xunto coa radio escolar e chroma, posto que o centro facía dous anos, non contaba con ela por mor da COVID e a necesidade derivada de espazo.
Foise inventariando todo o material novo chegado do convenio Arteixo Innovación 2023, quedando pendente o etiquetado do mesmo.
Elaborouse un horario de uso da aula TIC fixa e aulas móbiles e tablets.
Tamén se elaborou un caderno de solicitude de material informático dispoñible no centro tanto para momentos puntuais como para o curso, tanto para profesorado como alumnado, durante a xornada lectiva.
Ao longo deste trimestre acadamos as dúas primeiras accións do obxectivo 1. Realizamos a formación para o uso da radio escolar e estamos a deseñar unha actividades que desenvolveremos co alumnado no seguinte trimestre por parte do profesorado que realizou a formación e co seu alumnado.
Para a realización das diferentes accións do obxectivo 2 contaremos co asesoramento do equipo Tic do centro, quen está a propoñer actividades para desenvolver co alumnado dos distintos niveis do centro centrándose, para os cursos máis altos, a aprendizaxe de aplicativos de Libre Office de maior utilidade na etapa de Primaria: Writer e Impress. As actividades propostas desenvolveranse no terceiro trimestre.
Actualmente estamos a traballar no obxectivo 3 a través da posta en marcha de todo o material adquirido no proxecto Arteixo Innovación para levar a cabo as actividades propostas no mesmo e que difundiremos na ponencia no terceiro trimestre, cuxa data é determinada polo Concello de Arteixo. Cando saia a convocatoria do convenio para o curso 2024/2025 comezaremos a traballar sobre ela.
Traballaremos nas actividades nas que traballaremos conxuntamente co equipo de biblioteca que nos permitirá acadar o obxectivo 4.
O obxectivo 5 xa foi acadado ao completo neste trimestre. Estanse a recoller as incidencias que derivamos á UAC, AMTEGA ou á empresa contratada a grazas ao convenio Arteixo Innovación e estase a realizar un uso responsable dos diferentes dispositivos electrónicos do centro.
En canto ao obxectivo 6, estamos a recolocar todo o material adquirido ao longo dos anos de participación no Convenio Arteixo Innovación e procedimos a retirar e dar de baixa aquel material obsoleto do centro: anos 2008 ao 2016 que presentaba problemas técnicos.
O obxectivo 7 xa foi acadado, posto qu estamos a empregar as aulas móbiles do centro (tabletas e portátiles), especialmente por parte do departamento de orientación para traballar cos aplicativos específicos para alumnado con NEE, tal e como se determinou no proxecto Arteixo Innovación da anualidade 2023.
Do obxectivo 8, agás a primeira acción, están pendentes de acadar o resto. Este obxectivo é o de maior carga e do que depende a consecución do resto dos obxectivos e, por ende, do plan dixital para este curso 2023/2024.
O obxectivo 9 xa foi acadado. Quedan moi poucas familias por facer uso do aplicativo ABALAR.
Ao longo deste trimestre estivemos centrándonos nas últimas accións dos obxectivos que aínda non estaban acadados neste momento do curso.
- Obx1: Estaba pendente a difusión das actividades realizadas polo alumnado coa colaboración do profesorado formadona radio escolar.
- Obx2: Deseñamos e levamos a cabo as actividades do alumnado cuxo profesorado interesado en traballar con Office. Non nos deu tempo a traballar co Impress, aínda que si co writer.
- Obx3: Este obxectivo quedará pendente, posto que non saíu a convocatoria, contamos de que saia en xullo ou setembro. Queda pendente presentar o proxecto, estamos pedindo presupostos e barallando as necesidades de adquisición de equipamento informático e de formación. Normalmente, na elaboración deste proxecto só participa un 5 ou 6% catro ou 5 docentes.
- Obx4: Este obxectivo foi cumprido na súa totalidade. Existe unha grande satisfacción por parte do profesorado implicado dos dous equipos colaboradores.
- Obx5: Este obxectivo está completamente acadado.
- Obx6:Seguimos realizando modificacións de altas e baixas. Os espazos están organizados, tal e como se propuxo.
- Obx7: Este obxectivo está completamente acadado.
- Obx8: Deste obxectivo quedou pendente a acción 8.5, debido ás baixas do profesorado titular ao longo do curso, e especialmente no último trimestre, priorizouse o traballo nas actividades colaborativas e na difusión a través doutros medios, como a bitácora de biblioteca, pero non se creou unha específica para o equipo Tic.
- Obx9: Este obxectivo está completamente acadado.
Avaliación
Seguimento dos obxectivos nas reunións dos membros do equipo do Plan Dixital.
Seguimento dos obxectivos nas reunións coa coordinadora ADIX.
A pesar de que o plan elaborado para este curso foi bastante ambicioso, estamos satisfeitos co traballo realizado para a consecución dos obxectivos marcados. Éramos concientes que este ano era unha posta a punto tanto de espazos como de equipamento, posto que había moito traballo pendente en canto á organización de material e ubicación do equipamento existente no centro. No noso centro hai moito material informático e tecnolóxico adquirido a través dos convenios co Concello para a adquisición da competencia dixital por parte de toda a comunidade educativa e que moito profesorado descoñece por non ter participado nestes convenios ou por non formar parte do equipo Tic do centro, por iso, unha das prioridades foi a de inventariar para logo facer pública esta listaxe de material de uso temporal por parte dos docente interesados e centralizalo nun único espazo, instaurando un sistema de empréstito axeitado tanto para quen o usa como para quen ten que dar conta del, neste caso, os membros do equipo Tic. Na última parte do curso, empezouse a desenvolver este sistema, pero para valoralo correctamente precisamos comprobar, no vindeiro curso se o seu funcionamento é ou non o satisfactorio que se espera.
A posta a punto da aula de informática e das aulas móbiles levou moito tempo, posto que se crearon contas wifi para concectar cada un dos equipos á rede da Xunta, e isto ás veces, debido a problemas alleos aos membros do equipo, dilatou o traballo no resto das actividades e obxectivos propostos en todo o plan, pero sabíamos que o primeiro paso para conseguir o resto dos obxectivos era contar cos equipamentos informáticos de uso común listos para traballar. Tivemos un contacto contínuo coa UAC e Amtega para os equipamentos da Consellería, así como para a solicitude de revisión e/ou substitución das PDI desde Infantil ata 4º de primaria, para poder responder ás demandas do profesorado.
Os equipamentos que foron adquiridos por parte do centro, como portátiles das aulas, estiveron a cargo do técnico informático financiado a través do convenio Arteixo Innovación do concello, pero neste caso, debido a unha baixa laboral por parte da empresa, tamén dilatou a resposta ás necesidades neste aspecto.
A partir de agora, a prioridade do plan dixital será a de formación e implicación do profesorado para levar a cabo actividades que permitan a colaboración entre equipos con propostas sinxelas paero que permitan desenvolver as programacións didácticas elaboradas ao comezo de curso dunha forma áxil e relaxada, sen que iso supoña unha presión ou tarefa a maiores, posto que este ano o traballo realizado conxuntamente entre o equipo Tic, os docentes formados na radio escolar e o equipo de biblioteca, reportou unha gran satisfacción para todo o persoal implicado.
Para a elaboración e desenvolvemento do plan dixital do curso 24/25 propoñemos o seguinte, logo de valorar o traballo realizado neste curso:
- Todo o profesorado deberá coñecer e traballar con Abalar Box.
- Solicitar algunha liña de PFPP na formación de cricut/ impresora 3D/ radio escolar.
- Formar ao alumnado nalgún aplicativo da maqueta Abalar.
Comunicación e difusión
Para a difusión do plan entre os membros da comunidade educativa empregaremos o mesmo sistema de difusión habitual, a través da web do centro, o aplicativo Abalar e correo electrónico do centro.