Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O Plan Dixital será a base da nosa Programación Xeral Anual do curso 22/23 como elemento vertebrador da nosa labor de ensino-aprendizaxe, xa que de xeito interdisicplinar terá vinculación co resto de programas de innovación educativa que desenvolveremos.

As referencias lexislativas máis importantes son:

  •   Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  •   Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
  •   Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.

Segundo a Resolución do 3 de setembro, os centros que impartan ensinanzas de réxime xeral con menos de oito unidades e os centros que impartan exclusivamente ensinanzas de réxime especial ou de adultos con menos de oito docentes, poderán non conformar o equipo de dinamización do Plan Dixital. Neste caso, as funcións recollidas no punto 4 deste artigo serán asumidas por un membro do equipo directivo.

No caso do CRA de Oroso, esas funcións foron asumidas polo director do centro.mA persoa coordinadora do equipo de dinamización do Plan Dixital terá as seguintes funcións:

a)      Colaborar co equipo directivo no deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital

b)      Coordinar o equipo de dinamización do Plan Dixital.

c)      Dirixir e organizar o proceso de autoavaliación coa ferramenta SELFIE (desde o rexistro na plataforma ata a recollida de resultados e o diálogo dentro da comunidade educativa sobre os mesmos).

d)     Asesorar aos membros da comunidade educativa no desenvolvemento da ferramenta SELFIE e no deseño do Plan Dixital.

e)      Deseñar e redactar, xunto co profesorado participante no equipo, o Plan Dixital.

f)       Dinamizar o proceso de transformación dixital - dixitalización do centro educativo.

g)      Avaliar os procesos postos en marcha, a súa repercusión e a adaptación das actuacións previstas se fose preciso.

h)      Todas as funcións que fosen necesarias para o correcto desenvolvemento do deseño e aplicación do Plan Dixital.

Para desenvolver estas funcións, ao longo do curso 21-22 o director do centro participou nas reunións formativas convocadas polo equipo ADIX de zona, así como tamén desenvolveu a formación establecida na aula virtual habilitada ao efecto.

A Resolución do 3 de setembro establece tamén que, unha vez distribuído o horario de atención directa ao alumnado, a dirección do centro dentro da súa autonomía asignará un horario de dedicación á coordinación e dinamización do Plan Dixital. Este curso 21-22 non foi posible asignar un horario específico de coordinación e dinamización do Plan Dixital, debido á sobrecarga de traballo de todo o claustro de profesorado e do director do centro.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a elaboración deste Plan contouse cos datos obtidos da ferramenta Selfie e os datos do test CDD realizado polo profesorado do centro.

Interno
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Dificultades de conectividade pola situación dos domicilios no ámbito rural. Familias Si
Debilidade Non están actualizados os equipamentos e as redes . Asistencia técnica insuficiente Infraestruturas Si
Debilidade Existen diferenzas notables no nivel de competencia dixital dun sector do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado aprende a codificar ou programar nin a resolver problemas técnicos que xorden ao utilizar tecnoloxías dixitais. Alumnado Si
Fortaleza Suficiente experiencia no emprego de plataformas educativas e/ou outros recursos dixitais por parte do alumnado e profesorado de xeito colaborativo. Familias Si
Fortaleza Hai nas aulas do centro equipamento informático mercado polo propio centro. Infraestruturas Si
Fortaleza Suficiente participación en proxectos interdisciplinares. Úsanse recursos educativos abertos. Úsanse contornos virtuais de aprendizaxe co alumnado. Foméntase a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares utilizando tecnoloxías dixitais. Persoal docente Si
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Insuficiente tempo para que os docentes podan explorar novas modalidades de ensino no ámbito dixital. Falta de equipamentos e de asistencia técnica. Administración educativa Si
Ameaza Cambios lexislativos constantes. Dificultades coa protección de datos do alumnado. Dificultades de acceso a software específico. Lexislación Si
Oportunidade Oferta de recursos mediante programas específicos ou dotación por participación en proxectos de innovación. Oferta de formación a través de centros de formación. Administración educativa Non
Oportunidade Vontade colaborativa. ANPA Si
Oportunidade Guías de Protección de Datos e Identidade Dixital Lexislación Si
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez valorados todos os elementos da DAFO, podemos concluír que estamos ante unha boa oportunidade para regular, sistematizar e deseñar o enfoque que queremos planear para o uso das novas tecnoloxías na nosa comunidade educativa. Temos que ser quen de compensar as fortalezas/debilidades e as ameazas/oportunidade para mellorar a nosa acción educativa, así como a relación telemática coas familias e a xestión das aulas virtuais e nube do noso CRA. Con esa finalidade deséñase o Plan Dixital do centro.

En primeiro lugar, debemos de traballar na mellora dos equipos e conectividade, si é posible a través da administración educativa, ou si non fose posible en todos os casos, con recursos propios do centro.

Por outro lado, é importante seguir traballando na formación do profesorado , para poder trasladar esta experiencia ás familias do alumnado e a súa práctica docente. Esta mellora da Competencia Dixital Docente será clave nos vindeiros cursos, tanto en funcións docentes como en funcións administrativas/burocráticas.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Fomentar un uso responsable das TICs polo alumnado (H1, H3)
O2PD Promover o uso da Aula Virtual e da Nube dos CRAs de Galicia corporativa co profesorado, alumnado e familias (E3)
O3PD Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital (D2)
O4PD Actualizar parte dos equipos máis obsoletos do centro (C8)

Seguimento

Procedemento

Reunión co asesor ADIX do centro cunha frecuencia mínima de 2 veces por trimestre. Mantense contacto telefónico e por mail.

1º Trimestre

A 22 de decembro de 2022 os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse como segue:

Obxectivo 1: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado (H1, H3)

AO1.1: 1º trimestre Busca e solicitude de actividades (charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. ( En proceso)

AO1.2: 1º trimestre AO1.2: Posta en práctica dos contidos tratados na formación. ( En proceso)

Obxectivo 2: Promover o uso da Aula Virtual e da Nube dos CRAs de Galicia corporativa co profesorado, alumnado e familias (E3)

AO2.1: 1º trimestre Solicitude de cursos de formación sobre AV e nube corporativa destinada ao profesorado que o necesite. ( En proceso )

AO2.2: 2º trimestre Creación dos cursos e matriculación do profesorado e alumnado na AV corporativa. Información a familias. ( Non Tratado )

AO2.3: 3º trimestre Realización de actividades por alumnado e familias. (Non tratado)
Obxectivo 3: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital (D2)

AO3.1: 1º trimestre Detección de carencias relativas á competencia dixital e necesidades formativas a través da realización dunha enquisa ( En proceso ) AO3.2: ( 1º e 2 trimestres ) Organización dunha liña de formación dentro do PFPP ou tamén a nivel individual ( En proceso )

AO3.3: ( 3º trimestre ) Implementación na aula dos novos recursos dixitais adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino ( Non Tratado )

Obxectivo 4: Actualizar parte dos equipos máis obsoletos do centro (C8)

AO4.1: 1º trimestre Elaboración dun inventario dos equipos máis obsoletos ou que teñen un peor funcionamento. ( En proceso )

AO4.2: 2º trimestre Solicitude de presuposto en función dos equipos que se prevén cambiar. ( Non tratado )

AO4.3: 3º trimestre Actualización dos equipos que máis urxen. ( Non tratado ) Punto 3.2. do PD: As necesidades continúan de acordo ao posto no plan dixital do centro.

 

 

2º Trimestre

A 31 de marzo de 2023 os obxectivos e as accións dos mesmoas atópanse como segue:

 

Obxectivo 1: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado (H1, H3)

AO1.1: 1º trimestre

Busca e solicitude de actividades (charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. ( En proceso ) Non se puido realizar no 1º trimestre, farase no 2º trimestre.

AO1.2: 1º trimestre

AO1.2: Posta en práctica dos contidos tratados na formación. ( En proceso)

 

Obxectivo 2: Promover o uso da Aula Virtual e da Nube dos CRAs de Galicia corporativa co profesorado, alumnado e familias (E3)

AO2.1: 1º trimestre

Solicitude de cursos de formación sobre AV e nube corporativa destinada ao profesorado que o necesite. Agardando videconferencia com AMTEGA e Balidea sobre a Nube nos CRA. ( En proceso )

AO2.2: 2º trimestre

Creación dos cursos e matriculación do profesorado e alumnado na AV corporativa. Información a familias.

( En proceso )

AO2.3: 3º trimestre

Realización de actividades por alumnado e familias. (En proceso)

 

Obxectivo 3: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital (D2)

AO3.1: 1º trimestre

Detección de carencias relativas á competencia dixital e necesidades formativas a través da realización dunha enquisa

( En proceso )

AO3.2: ( 1º e 2 trimestres )

Organización dunha liña de formación dentro do PFPP ou tamén a nivel individual (Non se vai levar a cabo)

AO3.3: ( 3º trimestre )

Implementación na aula dos novos recursos dixitais adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino ( En proceso )

 

 

 

 

 

 

 

Obxectivo 4: Actualizar parte dos equipos máis obsoletos do centro (C8)

AO4.1: 1º trimestre

Elaboración dun inventario dos equipos máis obsoletos ou que teñen un peor funcionamento.

( Realizado )

AO4.2: 2º trimestre

Solicitude de presuposto en función dos equipos que se prevén cambiar. ( Realizado )

AO4.3: 3º trimestre

Actualización dos equipos que máis urxen.

( Realizado )

Punto 3.2. do PD:

As necesidades continúan de acordo ao posto no plan dixital do centro.

3º Trimestre

 Na reunión establecida analizamos os obxectivos planificados para este terceiro trimestre xunto coas Accións dos Obxectivos establecidos para cada un sendo estes os resultados:

 

Obxectivo 1: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado (H1, H3)

AO1.1: 1º trimestre

Busca e solicitude de actividades (charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. ( Non conseguido)

AO1.2: Posta en práctica dos contidos tratados na formación. ( En proceso)

 

Obxectivo 2: Promover o uso da Aula Virtual e da Nube dos CRAs de Galicia corporativa co profesorado, alumnado e familias (E3)

AO2.1: 1º trimestre

Solicitude de cursos de formación sobre AV e nube corporativa destinada ao profesorado que o necesite. Agardando videconferencia com AMTEGA e Balidea sobre a Nube nos CRA. ( Non conseguido. Este curso non se dou esa formación aos CRAs de Galicia )

AO2.2: 2º trimestre

Creación dos cursos e matriculación do profesorado e alumnado na AV corporativa. Información a familias.

( Non conseguido por non ser necesario neste curso escolar)

AO2.3: 3º trimestre

Realización de actividades por alumnado e familias. (Conseguido)

Fíxose unha ENAPA enfocada á regulación do uso das TICs por parte das familias e posibles riscos en internet.

 

Obxectivo 3: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital (D2)

AO3.1: 1º trimestre

Detección de carencias relativas á competencia dixital e necesidades formativas a través da realización dunha enquisa

( En proceso. Pendentes da validación final da CDD do profesorado )

AO3.2: ( 1º e 2 trimestres )

Organización dunha liña de formación dentro do PFPP ou tamén a nivel individual (Non se vai levar a cabo)

 

 

 

AO3.3: ( 3º trimestre )

Implementación na aula dos novos recursos dixitais adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino ( Conseguido )

Neste 3º trimestre comezamos a traballar coas novas pantallas interactivas e fixemos unha sesión de formación co asesor Abalar.

 

 

Obxectivo 4: Actualizar parte dos equipos máis obsoletos do centro (C8)

AO4.1: 1º trimestre

Elaboración dun inventario dos equipos máis obsoletos ou que teñen un peor funcionamento.

( Realizado )

AO4.2: 2º trimestre

Solicitude de presuposto en función dos equipos que se prevén cambiar. ( Realizado )

AO4.3: 3º trimestre

Actualización dos equipos que máis urxen.

Unha vez feito o inventario, solicitouse a reposición á UAC dos equipos obsoletos e/ou que non funcionan. A resposta foi que “non hai dispoñibilidade de equipos para enviar aos centros”.

Dada a recente instalación de conexión de fibra na contorna da escola de Deixebre solicitouse á UAC a conexión da escola á dita rede, conseguindo que se fixera a dita conexión.

( Realizado )

Punto 3.2. do PD:

As necesidades continúan de acordo ao posto no plan dixital do centro.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para facer o seguemento do desenvolvemento deste Plan, de xeito trimestral faremos unha reflexión sobre a súa evolución, para poder reorientar a nosa acción. Analizarase no marco das sesións de avaliación, xunto co desenvolvemento das programacións docentes, ao ter unha relación directa coa práctica habitual na maior parte das actividades planeadas para o traballo dos contidos co alumnado.

 Baseándonos na avaliación trimestral, ao final de curso faremos unha reflexión en profundidade do grao de consecución dos obxectivos propostos. Tendo esta referencia do grao de consecución, planearemos os obxectivos a acadar o vindeiro curso, así coma as propostas de mellora para acadalos.

Valoración xeral

Neste curso 22-23 comezamos coa plena implementación do noso Plan Dixital. Ao haber feito un traballo previo de configuración dos nosos equipos para o emprego das aulas virtuais e para a realización de videoconferencias, o profesorado xa tiña certa formación dixital, polo que foi máis sinxelo para todo o claustro do profesorado.

Proposta de mellora

No curso 23-24 seguiremos desenvolvendo as actividades planeadas no noso Plan Dixital, en especial aquelas que quedaron sin acadar por completo e por suposto, as que non se acadaron. O máis importante sería a participación de todo o profesorado nun PFPP sobre o ámbito dixital que permitira o coñecemento do profesorado de múltiples recursos didácticos para implementar na práctica cotiá. Ademais, coa chegada dos equipamentos de Polos Creativos a todos os centros de Galicia, precisaremos unha formación máis especializada para poder aproveitar todos os recursos dispoñibles.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

 Unha vez debatido no claustro e aprobado no Consello Escolar, este Plan difundirase ás familias do alumnado xunto coa información de principio de curso na nosa páxina web. Comunicaremos ás familias do alumnado a publicación deste e doutros documentos mediante unha mensaxe de abalarMóbil.