Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Cada unha das accións propostas neste plan será avaliada por un indicador de valoración que axudará a determinar si o obxectivo é alcanzado ou si haberá que introducir algunha modificación. Levarase a cabo unha avaliación procesual e unha avaliación final.
Obxectivo 1 : AO 1.1 Realizado. Todo o claustro participará no PFPP. AO 1.2 Cambio de data ao 2º trimestre. Queda pendente recibir o material de Polos Creativos para poder organizar as sesións de formación. AO 1.3 Levarase a cabo no 3º trimestre.
Obxectivo 2 : AO 2.1 e AO 2.2 Cambio de data ao 2º trimestre. Queda pendente recibir o material de Polos Creativos para poder organizar as sesións de formación. AO 2.3 Levarase a cabo no 3º trimestre.
Obxectivo 3 : AO 3.1 Cambio de data ao 2º trimestre. Queda pendente recibir o material de Polos Creativos para poder organizar as sesións de formación. AO3.2, AO3.3 e AO 3.4. Levaranse a cabo no 2º e 3º trimestre.
Obxectivo 4 : AO 4.1 e AO 4.2 Realizado. AO 4.3 Iniciado. Eliminación e modificación dalgúns apartados da páxina (eliminación apartados blogs, áreas de traballo, apartado ACE, etc.). Seguiranse realizando cambios durante todo o curso (apartados dirección, documentos de centro, PFPP, etc.). AO 4.4 Realizado. Seguiranse elaborando novos contidos e subíndoos á páxina web durante todo o curso.
Obxectivo 5 : AO 5.1 Realizado. AO 5.2 Realizado. Seguiranse subindo novos recursos á rede durante todo o curso.
Obxectivo 6 : AO 6.1 Realizado. AO 6.2 e AO 6.3 Realizados. Seguirase empregando Abalar para a comunicación coas familias durante todo o curso.
Obxectivo 1 : AO 1.2 Iniciado. A primeira sesión de docencia comezou o 5 de marzo. As seguintes sesións levaranse a cabo no terceiro trimestre xa que queda pendente recibir o material de Polos creativos. AO 1.3 Iniciado. Estanse levando a cabo algunhas actividades co alumnado tras a primeira sesión de docencia dentro do PFPP.
Obxectivo 2 : AO 2.1 Iniciado. A primeira sesión de docencia comezou o 5 de marzo. As seguintes sesións levaranse a cabo no terceiro trimestre xa que queda pendente recibir o material de Polos creativos. AO 2.2 Iniciado. Definíronse algunhas actividades que se poderán realizar na aula para fomentar a competencia dixital do alumnado.
Obxectivo 3 : AO 3.1 Iniciado. A primeira sesión de docencia comezou o 5 de marzo. As seguintes sesións levaranse a cabo no terceiro trimestre xa que queda pendente recibir o material de Polos creativos. AO3.2 Iniciado. Posta en común sobre algúns recursos que se poderán elaborar.
Obxectivo 4 : AO 4.3 Realizado. Seguiranse realizando modificacións na páxina web durante todo o curso. AO 4.4 Realizado. Seguiranse elaborando novos contidos e subíndoos á páxina web durante todo o curso.
Obxectivo 5 : AO 5.2 Realizado. Seguiranse subindo novos recursos á rede durante todo o curso.
Obxectivo 6 : AO 6.2 e AO 6.3 Realizados. Seguirase empregando Abalar para a comunicación coas familias durante todo o curso.
Obxectivo 1 : AO 1.2 Realizado. Leváronse a cabo tres sesións de formación sobre metodoloxías activas centradas no desenvolvemento da competencia matemática. AO 1.3 Realizado. As actuacións implementadas na aula consistiron na aplicación de metodoloxías activas para o desenvolvemento de diferentes actividades matemáticas.
Obxectivo 2 : AO 2.2 Realizado. Deseñáronse varias actividades dinámicas e colaborativas nas que se puido traballar o pensamento matemático e a competencia dixital empregando entre outras cousas recursos como robots e a pantalla dixital. AO 2.3 Realizado. Aínda que o centro non recibiu os recursos de Polos creativos, o material empregado para o desenvolvemento das diferentes actividades realizadas foi material adquirido polo centro ou xa existente nas propias escolas, como robots ou a pantalla dixital. As actividades incluíron diversos xogos ou propostas dentro do proxecto de centro "Artellando con Lecra".
Obxectivo 3 : AO3.2 Realizado. O centro non recibiu o equipamento correspondente de Polos creativos. Non obstante foron ideados diferentes recursos para empregar co equipamento xa existente no centro. AO3.3 Realizado. Elaboráronse diversos recursos como xogos para empregar con robot ou na pantalla dixital así como libros dixitais ou vídeos para empregar na aula. AO 3.4. Realizado. Leváronse a cabo diferentes actividades como busca de obras de arte con robot, rexistro numérico de obras de Land Art na pantalla dixital, xogos e vídeos ou libros dixitais para afianzar conceptos e traballar diferentes áreas.
Obxectivo 4 : AO 4.4 Realizado. Seguiranse elaborando novos contidos e subíndoos á páxina web durante todo o curso.
Obxectivo 5 : AO 5.2 Realizado. Seguiranse subindo novos recursos á rede durante todo o curso.
Obxectivo 6 : AO 6.3 Realizado. Seguirase empregando Abalar para a comunicación coas familias durante todo o curso.
Avaliación
A posta en marcha do Plan Dixital foi positiva xa que permitiu levar a cabo unha serie de accións encamiñadas a mellora da competencia dixital do centro nas áreas de desenvolvemento profesional continuo, implementación na aula de tecnoloxías dixitais, apoios e recursos pedagóxicos e infraestrutura e equipamento. Puidose concluír que todos os obxectivos propostos foron acadados xa que se cumpriron os valores de indicador inicialmente previstos.
Mais especificamente o desenvolvemento do plan implicou levar a cabo as seguintes accións enmarcados nos obxectivos propostos:
- Formación do profesorado en metodoloxías e posibilidades de traballo nun Polo Creativo mediante a realización dun PFPP e aplicación nos procesos de ensino - aprendizaxe. A docencia centrouse en metodoloxías activas para o desenvolvemento de diferentes actividades matemáticas.
- Participación do alumnado en actividades que fomentan a súa competencia dixital mediante os Polos creativos. Puidéronse levar a cabo diferentes actividades como xogos ou propostas dentro do proxecto de centro "Artellando con Lecra" nas que se puido traballar o pensamento matemático e a competencia dixital empregando entre outras cousas recursos como robots e a pantalla dixital.
- Elaboración de recursos comúns para o seu emprego con equipamento dixital. Puidéronse levar a cabo unha serie de actividades con recursos elaborados polo profesorado como xogos para empregar con robot, xogos para pantalla dixital (Wordwall, Genially), libros dixitais (Bookcreator, Canva) ou vídeos (Canva, Capcut) para empregar na aula.
- Actualización e reestruturación da páxina web. Levouse a cabo unha revisión da páxina do centro para actualizar os contidos da mesma. Foron elaborados novos contidos ao longo do curso que periódicamente foron subidos á páxina web.
- Emprego da rede de Escolas na Nube como repositorio de recursos dixitais. Ao inicio do curso foron actualizados os usuarios da plataforma. Periódicamente fóronse subindo recursos a este espazo, principalmente documentos de centro, documentos de actividades formativas e recursos didácticos.
- Fomento da comunicación coas familias mediante ferramentas corporativas. O centro empregou Abalar de forma habitual para a comunicación coas familias durante todo o curso.
Para o seguinte curso escolar, prevese realizar algúns cambios no Plan Dixital de centro xa que os obxectivos actuais foron acadados. Non obstante seguirase na mesma liña de traballo en canto á mellora da competencia dixital e o uso das TIC como recurso habitual de traballo e comunicación entre membros da comunidade educativa. No inicio de curso levarase a cabo unha reunión para definir os novos obxectivos.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado polo consello escolar, o Plan Dixital será publicitado e difundido entre toda a comunidade educativa mediante a súa publicación na páxina web do centro.