A contextualización normativa na que se enmarca o documento do Plan Dixital do noso centro é a seguinte:
• Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
• Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
• Resolución do 7 de setembro de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se seleccionan, con carácter experimental, os centros docentes públicos que constituirán a Rede Galega de Educación Dixital, para o curso 2021-2022.
A raíz da resolución do 3 de Setembro de 2021 pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implantación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022, o noso centro formou un equipo de dinamización de catro persoas para a realización conxunta do Plan Dixital.
O noso centro participa dende hai anos en programas diversos: Polos Creativos, PLAMBE, Bibliotecas Creativas, Voz Natura, Prensa na escola, Rede DixitalGal, OAOA, Patios dinámicos... Polo tanto, tal e como deixamos constancia no día a día e coma sempre se reflectiu no noso Proxecto Educativo en xeral, o profesorado deste centro está aberto ás innovacións no ámbito pedagóxico e a incorporación de novos recursos no proceso de ensino-aprendizaxe.
O Plan Dixital aportará a estes programas educativos un soporte máis, un apoio tecnolóxico para seguir potenciando a innovación no noso centro no seu obxectivo fundamental reflectido no punto 3.1 do noso Proxecto TIC: “integrar o uso das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) nas tarefas que se levan a cabo no centro, de xeito que o profesorado e o alumnado as utilicen como unha ferramenta máis nos procesos de ensino-aprendizaxe e sirvan como vehículo de comunicación e acceso á información de todos os cidadáns en igualdade de condicións”.
É dicir, pretendemos integrar as TIC no centro como un instrumento educativo máis que nos permita adecuarnos á realidade científico-técnica da nosa sociedade; utilizándoas como un dos eixos fundamentais da aprendizaxe escolar, integrándoas progresivamente na práctica usual da aula, potenciando as posibilidades de acceso á información de tódolos membros da comunidade educativa e contribuíndo á igualdade social ao propoñer o uso xeneralizado das mesmas.
Queremos con este Plan seguir garantindo e reflectir no noso documento a nosa aposta por unha educación inclusiva, equitativa e de calidade e promover oportunidades de aprendizaxe durante toda a vida para todas as persoas. Aumentar de forma significativa e progresiva o acceso á tecnoloxía da información e das comunicacións e esforzarse en proporcionar acceso universal mediante a continuación no reparto dos ‘Kits dixitais’ para o alumnado que non ten dispositivos na súa casa para seguir o proceso de ensino-aprendizaxe en caso de necesitalo, intentando así resolver a fenda dixital aínda existente.
Traballarase para formar ao alumnado nos riscos vinculados ás novas tecnoloxías, mediante protocolos de actuación de modelos de boas prácticas, para previr a violencia dixital entre a poboación moza e adolescente. Ademais, o noso Plan Dixital contribúe ao noso proxecto de Biblioteca Creativa. Demos un paso máis na cultura ‘Maker’ coa inmersión no programa ‘Polos Creativos+’ baseado nas ensinanzas STEM onde o alumnado traballará de forma interdisciplinar contidos do currículo a través das novas tecnoloxías, entre eles, a robótica.
Esta e outras medidas de acción positiva son actuacións concretas dende a idade escolar para adquirir coñecementos e competencias co fin de corrixir a fenda dixital en xeral e tamén de xénero en particular e favorecer a incorporación do alumnado e especial das mulleres ao eido da educación dixital, para que no futuro as mulleres teñan igualdade de oportunidades reais e poidan ocupar postos de traballo relacionados coas TIC no mercado laboral.
O noso Plan Dixital tamén quere contribuír a mellorar a propia formación do profesorado. Solicitando cursos específicos que traballen a competencia dixital, compartindo experiencias, coñecemento, ideas, información, etc. con outros profesores a través da Aula Virtual, do correo electrónico, Agueiro, plataformas tipo Webex, grupos de noticias, páxinas Web, blogs, chats, etc...
Seguir mellorando a comunicación entre o profesorado, alumnado e familias, mediante a posta a disposición de servizos que permitan e faciliten a conciliación da vida persoal e familiar. Aproveitando as ferramentas e as posibilidades que as novas tecnoloxías nos ofrece a Consellería (páxina web do centro, AbalarMóbil, Webex...). Pouco a pouco seguir modernizando e axilizando as xestións do centro e facilitando o acceso ás TIC á comunidade educativa: ANPA, asociacións, etc.
Polo tanto, existe unha relación directa entre o noso Plan Dixital e os outros documentos de centro, e ademais aportará á Programación Xeral Anual deste curso unhas liñas e obxectivos a seguir que continúen este proceso de transformación do noso centro nunha organización dixitalmente competente.