Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do plan constará dos seguintes elementos:
- Xuntanzas trimestrais do equipo TIC designado no Plan Dixital para facer o seguimento da evolución do plan. As datas aproximadas de ditas xuntanzas quedarán definidas na primeira delas. As datas iranse adaptando en función das necesidades do equipo do cento.
- Xuntanzas de seguimento do coordinador TIC coa persoa mentora ADIX (Bibiana Ortiz), aproximadamente dúas por trimestre.
- Comunicación e información de cada avance (obxectivo/acción) á Dirección do centro, como persoa responsable do Plan.
- Rexistro dos avances do Plan na plataforma Educalidade por parte do coordinador TIC e con seguimento da Dirección do centro.
Rematado o primeiro trimestre os avances significativos do plan do curso actual son:
- realizada a comunicación e seguimento coa coordinadora ADIX: correo electrónico e presencial.
- actualizada na plataforma o seguimento dos obxectivos e accións correspondentes ao primeiro trimestre.
- aprazada a xuntanza trimestral do equipo TIC por imposibilidade de reunión do equipo por diferentes motivos organizativos de centro.
Rematado o segundo trimestre, estes son os avances destacadas do plan do curso actual:
- xuntanza trimestreal do equipo TIC (virtual) para reorganizar o traballo e poder avanzar por sectores do plan.
- actualizada na plataforma o seguimento dos obxectivos e accións correspondentes ao segundo trimestre.
- realizada formación prevista (impresión 3 D dirixida ao persoal de Polos Creativos e Equipo TIC) e definida a formación de cara ao terceiro trimestre (competencia dixital docente e edición de foto/vídeo).
- avanzamos na proposta de uso de dispositivos intelixentes (móbiles, reloxos) por parte do alumnado e a definición das normas a partir do protocolo oficial, coa comunicacón inicial ás familias.
- seguimos co borrador para establecer a Aula virtual de recursos, incorporando novos apartados solicitados por diferentes ámbitos educativos do centro.
Rematado o terceiro trimestre, facemos as conclusións xerais do plan do curso actual:
- xuntanza trimestreal do equipo TIC (virtual) para pechar obxectivos actuais e nivel acadado.
- división do traballo en no equipo para reducir a carga de traballo individual.
- actualizada na plataforma o seguimento dos obxectivos e accións correspondentes ao terceiro trimestre.
- actualización de protocolos de uso de dispositivos electrónicos personais (móbiles e reloxos), deberá actualizarse no futuro próximo.
- pechado o borrador da aula virtual e iniciado o volcado. Damos por rematado este paso, pero continuará o volcado de recursos.
Conclusión xeral: o tempo dedicado ao plan dixital non foi o suficiente debido á carga de traballo educativo dos compoñentes do equipo, polo que houbo que axustar os obxectivos ao tempo dispoñible e non puidemos acadar o desexado.
Avaliación
En cada curso académico levarase a cabo o proceso de avaliación que será o resultado do seguemento dos obxectivos e acccións do plan dixital e do seu grao de consecución.
- Avaliación trimestral: coincidindo coas xuntanzas trimestrais do Equipo TIC farase unha avaliación trimestral analizando as accións realizadas e actualizando as futuras ou pendentes en función dos avances realizados.
- Avaliación final: finalizando o curso escolar farase unha avaliación final e xeral que recollerá unha revisión de cada obxectivo coas súas correspondentes accións así como unha actualización dos seguimentos e análise dos indicadores. Realizaranse tamén unha proposta de cara ao seguinte curso que inclúa proposta de melloras e novos obxectivos en caso de estimarse necesario.
Na avaliación xeral do plan do curso actual, destacamos os seguintes aspectos:
- Algúns dos obxectivos precisan dun tempo rolongado de traballo polo que non son abordables ao corto prazo no que os tiñamos marcados. De propoñelos novamente, que nos parece moi adecuado, debemos temporalizalos con maior adecuacion á realidade.
- Algúns dos obxectivos e accións, aínda que aparentemente con menor peso, supoñen un adianto no traballo TIC do centro. Proporemos mantelos ao longo do tempo como obxectivos revisables do Plan Dixital (aula virtual, recursos, axuda dixital, plan de formación, etc.).
- O traballo derivado do Plan Dixital, aínda que repartido entre os membros do equipo TIC (e nalgún caso axudados por outros membros do equipo docente/directivo) representa un volume de traballo difícil de asimilar sen horas asignadas expresamente.
- A pesar de non acadar un número elevado de obxectivos e accións, valoramos positivamente o Plan do curso actual no sentido que nos aporta unha liña de traballo a seguir e o equipo docente disoón dunha referencia.
- Aínda que non incluído como obxectivo, resaltamos o traballo do equipo TIC na realización das probas de Competencias Dixitais do Alumnado (4º ESO), que asumimos como parte do Plan Dixital.
Como propostas de mellora:
- Asignar tempos específicos cada trimestre para o desenvolvemento do Plan.
- Reducir o número de obxectivos, especialmente naqueles que supoñen unha maior impliación a medio-longo prazo.
- Ser realistas coas posibilidades do traballo a realizar, tanto desde o punto de vista de horas de esforzo como de dispoñibilidade de hadrware/softwarre/conexión.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital difúndese na comunidade educativa a través da URL presente nesta aplicación (premer sobre este enlace).