Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

A elaboración do Plan Dixital realizouse atendendo ao seguinte Marco Normativo:

Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio de Educación, modificada pola Lei Orgánica 3/2020 do 29 de decembro.

Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022.

Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital dos centros sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 21/22

Contextualización do centro:

O IES A Sardiñeira ten as seguintes etapas educativas e unidades: ESO, Bacharelato, 1º e 2º, Ciclos formativos, de grao medio e superior, da familia química, e FP Básica (no CIFP de Someso), contando con un total de 65 profesores, e 10 membros do persoal non docente.

Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro:

O noso alumnado vive, maioritariamente, nos barrios próximos ao centro, que son barrios de traballadores e dun nivel socioeconómico medio. A cidade na que vivimos permite ao noso alumnado ter a súa disposición numerosos recursos culturais, preto da casa.

A Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, regula diferentes aspectos relacionados coa competencia dixital e a innovación educativa, así no artigo 121 establece que o proxecto educativo do centro recollerá, entre outros aspectos, a estratexia dixital do centro, na que se establece que as Administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán o uso das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na aula como medio didáctico apropiado e valioso para levar a cabo as tarefas de ensino e aprendizaxe, utilizando os marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente do profesorado e faciliten o desenvolvemento dunha cultura dixital nos centros e nas aulas.

O plan dixital do centro persegue a integración didáctica das TIC e a educación dixital tanto para o profesorado como para o alumnado.

O obxectivo final desta actualización do Plan Dixital será o de mellorar o desenvolvemento da competencia dixital do alumnado e o uso das tecnoloxías dixitais na aprendizaxe a través do desenvolvemento da competencia dixital do profesorado, tanto individual como colexiada e da transformación do Centro nunha organización educativa dixitalmente competente.

Queremos incardinar no Proxecto Educativo de Centro:

  1. A integración e o desenvolvemento das tecnoloxías dixitais nos procesos formativos para optimizar a xestión dos recursos humanos e materiais do centro.
  2. Promover o uso de ferramentas dixitais na práctica docente.
  3. Mellorar a competencia dixital dos membros da comunidade educativa.
  4. Ter definido un equipo responsable de dinamización do Plan Dixital e a súas funcións.
  5. Poñer en marcha dun espazo de tecnoloxía aplicada en Ciclos Formativos (Aula Tecnolóxica de Química Industrial 4.0 ).

Proceso de elaboración:

Para a elaboración inicial do presente Plan Dixital creouse un Equipo de Dinamización formado por cinco profesores/as do centro. O proceso estivo enmarcado nunha liña do PFPP do centro e guiado a través da mentorización do equipo ADIX que nos ía asesorando para emprender as diferentes actuacións. Nesta actualización o equipo está formado pola directora do centro e outros tres docentes.

Análise da situación do centro de cara á elaboración do Plan Dixital: análise dos medios materiais do centro, análise das incidencias TIC (formulario na web). Planificación de quendas e realización dos cuestionarios Selfie e CDD.

Diagnose da situación do centro: A partires dos resultados obtidos dos informes CDD e Selfie elabórase un informe DAFO para posteriormente elaborar o Plan de Acción rematando coa redacción do Plan Dixital. Que está foi aprobado polo  Consello Escolar. Tras a revisión dos obxectivos presentamos esta actualización.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Test CDD e Informes Selfie.

Ademais, para a realización da análise DAFO, contouse coa valoración do equipo de Dinamización TIC a partir da análise das diferentes incidencias e suxestións recibidas (formulario de incidencias e recollida de suxestións directamente).

Interno
28 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade . Dispositivos propios do alumnado O alumnado ten por norma xeral teléfonos intelixentes, pero non outros equipos para empregar ferramentas dixitais, ou empregar adecuadamente os smartphones. Alumnado Non
Debilidade Verificar a calidade da información Alumnado Non
Debilidade Adopción da tecnoloxía O alumnado percibe que esta pouco introducida a tecnoloxía dixital na aula Alumnado Si
Debilidade Comportamento responsable e respectar aos demais cando utiliza internet. Alumnado Si
Debilidade Comentarios a outro/as alumno/as sobre o seu traballo Falta fomento da autoavaliación crítica, propia e dos compañeiros, empregando as novas tecnoloxías da información. Alumnado Non
Debilidade Uso da tecnoloxía fora do centro. O alumnado de modo xeralizado non emprega á tecnoloxía fora do centro Familias Si
Debilidade . Uso da tecnoloxía fora do centro O alumnado de modo xeralizado non ten acceso á dispositivos dixitais fóra do centro, máis aló do teléfono móvil. Familias Non
Debilidade . Espazos físicos Non estan adaptados ás novas necesidades flexibles de ensinanza dixital. Infraestruturas Si
Debilidade Contar no centro cunha estratexia dixital Organización de centro Si
Debilidade Repositorios. Materias de ensinanza- aprendizaxe. Necesidade de crear unhos materiais propios dos departamentos ou do centro a impartición das materias. Persoal docente Si
Debilidade Proxectos interdisciplinares Pouco uso das tecnoloxías dixitais en proxectos que traballan simultáneamente diferentes materias DPC Persoal docente Non
Debilidade Necesidades de DPC: falta de estratexia do Desenrolo Profesional no relativo as ensinanzas con tecnoloxías Persoal docente Non
Debilidade Debate sobre o uso da tecnoloxía Nalgúns casos non existe unha conciencia da necesidade do uso da tecnoloxía para mellorar o proceso de ensinanza- aprendizaxe Persoal docente Non
Fortaleza Aprender a comunicarse O alumnado aprende a comunicarse coa linguaxe das tecnoloxías dixitais Alumnado Si
Fortaleza No noso centro contamos con asistencia técnica externa. As incidencias inmediatas e menos técnicas son resoltas polo coordinador TIC Infraestruturas Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para a ensinanza No centro hay dispositivos de sobremesa para poder desenvolver unha ensinaza dixital. Para a súa implementación xeralizada sería necesaria a ampliación da dotación Infraestruturas Si
Fortaleza Existe unha boa coordinación entre as mateiras de Tecnoloxía Industrial e TIC, realizando proxectos colaborativos. Oferta Si
Fortaleza Novas modalidades de ensinanza Vontade por parte do equipo directivo de implementar tecnoloxías dixitais na aula. Incentívase o uso de plataformas como Abalar, Webex. Intentan limitarse ao máximo as comunicación por otras vías. Organización de centro Non
Fortaleza Desenrolo da estratexia de dixitalización cos profesores. Grupo de profesores inplicados na dixitalización da ensinanza. Organización de centro Non
Fortaleza . Servizos dixitais corporativos para difundir información e ensino virtual Adopción de aulas virtuais, web corporativa, plataforma abalar e videoconferencias de modo sistemático por parte do centro Organización de centro Si
Fortaleza . Emprego de software libre Promoción do emprego de software libre nos procesos de ensinanza-aprendizaxe Organización de centro Non
Fortaleza Recursos educativos abertos. Coñecemento accesible dixital a disposición do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Recursos educativos en liña O profesorado válese de múltiples recursos educativos en liña, ademáis das edicións dixitais Persoal docente Non
Fortaleza Adaptación as necesidades do alumnado Prepáranse recursos dixitais para o alumnado NEE Persoal docente Non
Fortaleza Participación do profesorado en redes colaborativas profesionais. Persoal docente Si
Fortaleza Creación de recursos dixitais De xeito individual, o profesorado crea recursos para apoiar a ensinanza dixital na aula. Persoal docente Non
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa: emprego das tecnoloxías dixitais para comunicarse coas familias. Persoal docente Non
Fortaleza Comunicacións empregando tecnoloxías dixitais ao persoal non docente. Persoal non docente Non
28 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Inestabilidade laboral do persoal docente Administración educativa Non
Ameaza Falta de tempo para explorar cómo mellorar a ensinanza. A administración establece unhas ratios de profesorado e unha asignación de horario que non permite a formación no horario de traballo Administración educativa Non
Ameaza Baixa competencia dixital das familias. Contorna Non
Ameaza Acceso limitado a dispositivos dixitais Contorna Non
Oportunidade Dotación de equipamento tecnolóxico. Administración educativa Si
Oportunidade Oferta de actividades formativas e as condicións para a participación. Administración educativa Si
Oportunidade Concesión de Aula Tecnolóxica de Química Industrial 4.0 Administración educativa Non
Oportunidade Edixgal Administración educativa Non
Oportunidade Acábase de crear a ANPA ANPA Non
Oportunidade Implementación dun plan dixital Lexislación Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O equipo de elaboración do Plan dixital reúnese e analiza os resultados desta matriz DAFO. A partir desta análise establécense áreas prioritarias e determínanse os obxectivos que queremos conseguir. Estes obxectivos estarán contextualizados a áreas de mellora en relación coas do marco DigCompOrg.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Desbotar equipamento obsoleto
O02PD Dotar de contido un repositorio con diferentes recursos dixitais para que o profesorado os poida empregar
O03PD Realizar o inventario de equipamento dixital do centro
O04PD Formación para o uso de materiais do Polo Creativo. Elaboración de proxecto
O05PD Afianzar a estratexia de difusión a través das RRSS

Seguimento

Procedemento

A actualización e seguemento do Plan Dixital realizarase de xeito periódico e alomenos unha vez ao longo do curso escolar. Para iso cumprimentaranse as táboas definidas para cada obxectivo nas datas previstas para a súa consecución.

Unha vez ao trimestre realizarase unha avaliación procesual na que se valorará cando menos:

  • Grao de consecución das accións
  • Análise e valoración dos resultados
  • Modificación das accións
  • Propostas de mellora

Durante o mes de xuño de 2024 realizarase a avaliación final do Plan onde se valorará o grao de consecución dos obxectivos propostos.

No contexto da avaliación final, e unha vez rematado o curso escolar, analizaránse os obxecivos acadados e a inclusión de novos obxectivos para posteriores cursos académicos, tendo moi en conta as propostas de mellora e a valoración do logro dos obxectivos.

  Contaremos coa colaboración e axuda do asesor ADIX

1º Trimestre

Valoración do estado de cumprimento dos obxectivos propostos:

  • Acordo no reparto de espacios e modelo de documento de inventario.
  • Realización parcial do inventario de material dixital.
  • Solicitude de liña de formación de Polos Creativos (impresión 3D)
  • Actualización constante das RRSS do centro.
  • Revisión parcial da web do centro. Eliminación de parte de información obsoleta.

 

2º Trimestre

Valoración do estado de cumprimento dos obxectivos propostos indicado nas pestanas de seguimento das accións de cada un deles.

 

3º Trimestre

Valoración do estado de cumprimento dos obxectivos propostos indicado nas pestanas de seguimento das accións de cada un deles.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan será o seguinte:


- Realizaremos unha avaliación unha vez ao trimestre, avaliando os diferentes obxectivos e tarefas . Analizaremos os resultados e modificaranse, de proceder, as accións. Realizaremos propostas de mellora.

No contexto da avaliación final, e unha vez rematado o curso escolar, analizaránse os obxecivos acadados e a inclusión de novos obxectivos para posteriores cursos académicos, tendo moi en conta as propostas de mellora e a valoración do logro dos obxectivos. a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións

- Realizarase unha avaliación final ao finalizar o curso, onde se valoraremos os obxectivos xerais  e as propostas de mellora.

Valoración xeral

A valoración xeral é positiva en relación á constitución dun grupo de profesorado con obxectivos claros e concisos en relación á estratexia dixital do centro.

Proposta de mellora

-Implicación de máis membros da comunidade educativa nas accións establecidas, sobre todo no banco de recursos e na actualización da páxina web do centro (apartados dos departamentos).

- Grado do cumprimento da Consellería de Educación e de AMTEGA coa entrega do material de Polos Creativos

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital estará a disposición da comunidade educativa na web do centro, no apartado de documentos do centro , tal e como está contemplado no Plan de Comunicación.

Pódese acceder ao Plan Dixital no seguinte enlace: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/PlansCentroConvAction-buscar.action