Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do PD realizarase ao final de cada trimestre, polo que o equipo directivo xunto co equipo TIC, reunirase nos meses de decembro, marzo e xuño para analizar se se está a cumprir o calendario de accións previsto no apartado anterior, analizando:
- Cumprimento dos obxectivos en prazo.
- Grao de satisfacción na consecución dos obxectivos.
- Posibles adaptacións das accións de mellora.
- Outras observacións.
Obxectivos cumpridos
Durante o primeiro trimestre cumpríronse os obxectivos a través do desenvolvemento das accións programadas no PD. Por exemplo a incorporación de toda a ESO ao proxecto E-Dixgal; a formación do profesorado a través do Pfpp; así como a mellora e actualización do equipamento e dos espazos dixitalizados do centro.
Sinalar que algúns dos obxectivos están en proceso por mor do seu desenvolvemento continuo durante todo o curso.
Aspectos de mellora:
- Obsérvanse dificultades nun mellor aproveitamento dos recursos dixitais, especialmente no uso da Aula de Polos Creativos.
- Falta iniciativa no desenvolvemento de proxectos en entornos dixitais.
- É preciso incidir na motivación do alumnado no uso dos espazos e recursos dixitais.
- O Club Polos aínda non está a funcionar cunha dinámica acorde aos obxectivos previos á súa creación.
Obxectivos cumpridos
Durante o segundo trimestre cumpríronse os obxectivos a través do desenvolvemento das accións programadas no PD. Por exemplo, deu remateo curso de formación E-Dixgal do profesorado a través do Pfpp, e deu inicio o grupo de traballo; así como a mellora e actualización do equipamento e dos espazos dixitalizados do centro. Producíronse actuacións na prevención de malos usos do equipamento dixital como dos recursos e sitios dixitais tanto no alumnado como nas familias.
Sinalar que algúns dos obxectivos están en proceso por mor do seu desenvolvemento continuo durante todo o curso.
Aspectos de mellora:
- Obsérvanse mellora do aproveitamento dos recursos dixitais, especialmente no uso da Aula de Polos Creativos onde cada vez se está a facer máis uso do espazo e dos seus recursos por profesorado e materias alleas ao propio proxecto de Polos Creativos Blue School.
- Revisar a formación do Pfpp para o vinderio curso e optimizar o seu calendario.
- É preciso incidir na motivación do alumnado no uso dos espazos e recursos dixitais.
- Houbo novas incorporacións de alumnado ao Club Polos pero aínda non está a funcionar cunha dinámica acorde aos obxectivos previos á súa creación.
- O alumnado de 2º Bacharelato e 4ºESO foi informado da realización das probas de Competencia Dixital que se realizarán en abril (2º Bach) e maio (4ºº ESO).
Obxectivos cumpridos
Durante o terceiro trimestre cumpríronse os obxectivos a través do desenvolvemento das accións programadas no PD. Por exemplo, deu remateo o seminario E-Dixgal do profesorado a través do Pfpp, continuamos a mellora e actualización do equipamento e dos espazos dixitalizados do centro. Houbo unha actuación dende o AMTEGA e Premium na mellora do inventario do material do centro. Produciuse unha reactivación nas propostas do centro como membro da rede de escolas azuis (NEBS) a través do proxecto PROBLEU. E finalmente, o alumnado de 2º Bach e 4º ESO realizaron as probas COMDIX 2024 do alumnado.
Producíronse actuacións na prevención de malos usos do equipamento dixital como dos recursos e sitios dixitais tanto no alumnado como nas familias.
Sinalar que algúns dos obxectivos poderán seguir en proceso por mor do seu desenvolvemento continuo nos vindeiros cursos.
Aspectos de mellora:
- Obsérvanse mellora do aproveitamento dos recursos dixitais, especialmente no uso da Aula de Polos Creativos onde cada vez se está a facer máis uso do espazo e dos seus recursos por profesorado e materias alleas ao propio proxecto de Polos Creativos Blue School
- Revisar a formación do Pfpp para o vinderio curso e optimizar o seu calendario.
- É preciso incidir na motivación do alumnado no uso dos espazos e recursos dixitais.
- Houbo novas incorporacións de alumnado ao Club Polos pero aínda non está a funcionar cunha dinámica acorde aos obxectivos previos á súa creación.
Avaliación
A avaliación realizarase ao final do curso, coincidindo co seguimento do terceiro trimestre. Neste apartado de xeito global analizarase:
- Consecución de obxectivos.
- Desviación nos obxectivos non conseguidos na súa totalidade.
- Motivos polos que non se lograron os obxectivos.
- Se os obxectivos alcanzados deben ser potenciados no curso seguinte ou se xa están nunha situación óptima.
- Posibles modificacións ou substitución de obxectivos.
- Análise do funcionamento do equipo TIC e a coordinación co equipo directivo.
Como no curso anterior, facemos unha valoración positiva do grao de consecución dos obxectivos marcados no plan de acción. Dos 10 obxectivos, en boa medida están nun estado de acadado íntegra ou parcialmente por mor de seren obextivos abertos que teñen continuidade nos vindeiros cursos. É Neste sentido é necesario tamén ter en conta que estes segundos requiren dunha actualización permanente ou non dependen unicamente do funcionamento do centro como poden ser aqueles referidos a dotación de recursos, situación que por certo aínda se segue a dar ao final do presente curso ca dotación por exemplos de kit singulares para o espazo de Polos Creativos, dotación de ordenadores ou das novas pantallas táctiles.
A situación no centro revela un estado de cotinuidade con respecto ao que ven pasando nos cursos anteriores observándose unha permanente mellora a nivel xeral. A decisión do claustro na participación do centro no proxecto Edixgal contribuíu nesta transformación, mellorando a conectividade e a dispoñibilidade de equipamento para o alumnado e o profesorado participante. Se ben aínda hai marxe de mellora no seu aproveitamento por parte do profesorado, alumnado e incluso familias.
Algo semellante sucedes co novo espazo Polos Creativos, progresivamente parece que se van cumplindo as expectativas de desenvolver novas estratexias de ensino aprendizaxe aproveitando o seus recursos se ben, como no caso do proxecto E-Dixgal hai marxe de mellora. Neste curso houbo unha maior participación e integración e propostas ou proxectos que non so partiran dende o espazo de Polos senón que tamén houbo máis demanda por parte da comunidade educativa. Con todo aínda compre con seguir facendo esforzos para que o alumnado e profesorado diverso teña máis protagonismo no mesmo.
Obsérvase interese por parte da comunidade educativa: profesorado, alumnado e familias; en seguir desenvolvendo o proceso de dixitalización de centro, tendo sempre en perspectiva que a dixitalización debe ser un instrumento de mellora do proceso educativo e non un fin en si mesmo.
Poucos obxectivos do plan de acción non foron conseguidos na súa totalidade. Segue pendente unha intervención na Biblioteca para transformala nun novo espazo dixitalizado e pensamos que é precisa unha aposta decidida neste sentido. Por outro lado, segue a ser importante tamén prestar non desantender posibles debilidades, como poden ser aspectos referidos á comunicación e sobre todo en todo aquelo referido ao obxectivo 5 "Adoptar medidas sobre protección de datos, privacidade, seguridade e dereitos dixitais". Neste sentido sinalar que as probas de COMDIX do alumnado de bacharelato foron bastante satisfactorias tendo en conta que a sú proba puxo o foco neste tipo de medidas como as marcadas no obxectivo 5 deste plan dixital.
Unha vez analizada e avaliada a evolución e consecución de logros a partir das diferentes accións contempladas neste Plan Dixital de centro consideramos que para o próximo curso debemos refacer o plan de acción, centrando o traballo nos seguintes aspectos:
1) Mellora da CD tanto do profesorado como do alumnado
2) Deixar pechados os protocolos de comunicación (cuestión pendente que non se deu finalizado neste curso)
3) Optimizar o traballo de mantemento de instalacións e equipamento. Seguir afondando na mellora de medios e habilitación de espazos.
4) Seguir mantento un equipo de traballo de profesorado, implicar ao alumnado na xestión dos espazos dixitalizados. Poder incorporar novos perfís de profesoradao e alumnado a estes equipos.
5) Deseñar unha formación en centro acorde as nosas necesidades, superada a formación E-Dixgal é preciso mellorar no coñecemento e manexo de equipamento de Polos Creativos, así como afondar na formación en ferramentas institucionais para creación de contidos como poden ser H5P ou eXeLearning. É preciso tamén iniciar formación que encamiñen ao profesorado a un maior coñecemento das ferramentas de IA que hoxe poden ser de proveito nas nosas aulas.
Comunicación e difusión
A difusión do seguinte plan dixital seguirá as mesmas canles que se teñen empregado para outros documentos do centro. Presentarase ante claustro en canto estea actualizado, e estará a disposición de calquera que o queira consultar na páxina web do centro. Ademais, será obxecto das futuras actuacións de difusión a través das intervencións que puidesen ser contempladas no Plan de Comunicación de centro.)
O Plan Dixital actualizado está dispoñible para a súa consulta aberta en EduCalidade na seguinte ligazón:
Esta ligazón engadirase no apartado correspondente ao Plan Dixital na web do centro.