Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP de Barouta está situado na rexión centro do concello e pertence á parroquia que dá nome ao mesmo, Ames. Situado no Sudoeste da provincia da Coruña, na comarca da Amaía, limitando cos concellos de Santiago, Val do Dubra, A Baña, Brión e Teo. Ames é un dos concellos máis novos de Galicia e que triplicou a súa poboación nos últimos anos, pasando de ser menos de 10.000 habitantes no 1989 (ano no que se inaugura a escola) a ter hoxe en día máis de 30.000 habitantes.

Un municipio cheo de crianzas onde o rango de idade máis numeroso corresponde entre os 20 e 39 anos, descendendo a partir dos 61. O concello conta con 116 entidades de poboación e 11 parroquias. Os dous principais núcleos de poboación son Bertamiráns (capital municipal) e O Milladoiro.

O termo municipal de Ames repártese en once parroquias: Agrón, Ameixenda, Ames, Biduído, Bugallido, Covas, Lens, Ortoño, Piñeiro, Tapia e Trasmonte. Aproximadamente 900 empresas adícanse ao sector servizos (supón un terzo da poboación), cen á construción e outro cento á industria. Existen arredor de 218 establecementos comerciais e 229 explotacións bovinas con 1.600 cabezas de gando. Os datos de ocupación dos habitantes por sectores sinalan que case 200 se adican á agricultura, 20 á pesca, preto de 1.000 á industria, 1.000 á construción e máis de 6.000 ao sector servizos.

Este PD intégrase dentro do Proxecto Educativo (PE) do centro, como un elemento dinamizador do traballo educativo cotiá. O PD debe imbuír tódolos proxectos e Plans do centro, ofrecendo ferramentas de traballo motivadoras, inclusivas, e en definitiva, orientadas a todo o noso alumnado sexan cales sexan as súas características persoais e de referencia sociofamiliar.

Do mesmo xeito, a PXA deberá ter en conta este PD, para desenvolver os obxectivos establecidos no Plan de Acción. Así mesmo, este PD formará parte do Plan de Integración das TICs ou Proxecto de Educación Dixital, que se inclúe na PXA.

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

A elaboración do PD fíxose mediante a creación dunha liña de traballo dentro do PFPP do centro neste curso: PFPP S2131081 Análise da competencia dixital do CEIP de Barouta e elaboración do plan dixital Formouse un Equipo para a Dinamización do Plan Dixital con un coordinador e a presenza de tódolos membros do Equipo Directivo. En certos momentos do proceso, foi necesaria a participación de todo o Claustro para a recollida de datos.

O Equipo do PD recibiu varias xornadas de formación, e fixéronse reunións para a análise dos datos recibidos e a elaboración do Plan de Acción. A temporalización establecida foi:

Novembro 2021: Rede DixitalGal. Posta en marcha da rede de contcato das persoas ADIX cos centros.

Decembro 2021: configuración e envío do SELFIE nos centros educativos.

Febreiro 2022: realización do Test CDD por parte do prodfesorado dos centros.

Marzo 2022: DAFO. Recopilación de datos e reflexión DAFO.

Abril-maio 2022: deseño, definir obxectivos e accións a seguir.

Xuño 2022: versión 1 do Plan Dixital.

Outubro 2023: versión 2 do Plan Dixital. Revisión dos obxectivos do Plan de Acción e actualización dos datos do Plan Dixital.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a recollida de información utilizamos a Autoavaliación SELFIE e o Test CDD

Interno
29 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Recoñecemento do traballo dos demais. Alumnado Non
Debilidade O alumnado demanda aprendizaxe en programación e codificación. Alumnado Non
Debilidade O alumnado non aprende a resolver problemas técnicos. Alumnado Non
Debilidade O alumnado non atopa a información que precisa na web do centro. Alumnado Non
Debilidade O alumnado non elabora recursos dixitais. Alumnado Non
Debilidade O alumnado non aprende a comunicarse empregando a tecnoloxía. Alumnado Non
Debilidade O centro non ten unha estratexia dixital. Organización de centro Non
Debilidade Non se avalían os progresos con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Debilidade O uso de tecnoloxías asistenciais. No centro non hai repositorios de contidos dixitais en liña. Organización de centro Non
Debilidade Nivel baixo de emprego de entornos virtuais de aprendizaxe. Unha parte importante do profesorado e máis o ED consideran que non se empregan as TIC para proxectos interdisciplinares. Persoal docente Non
Debilidade Emprégase pouco a tecnoloxía para avaliar as capacidades do alumnado. Persoal docente Non
Debilidade Non se empregan as tecnoloxías para facer unha reflexión sobre o propio traballo. Persoal docente Non
Debilidade Non se empregan as tecnoloxías dixitais para colaborar con outros centros. Persoal docente Non
Debilidade Baixo nivel de creación de contidos dixitais. Persoal docente Non
Debilidade Competencia dixital do profesorado. Persoal docente Non
Debilidade Utilización das tecnoloxías para facer unha retroalimentación axeitada. Persoal docente Non
Debilidade Non se empregan as tecnoloxías para fomentar os comentarios entre iguais sobre os traballos. Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado adquire habilidades para as diferentes materias. Demanda do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza No centro hai dispositivos dixitais para o ensino e a aprendizaxe. Infraestruturas Non
Fortaleza No centro hai dispositivos para o uso por parte do alumando. Infraestruturas Non
Fortaleza A infraestrutura respalda o ensino dixital. Infraestruturas Non
Fortaleza No centro facilítase o acceso a internet. Infraestruturas Non
Fortaleza O profesorado síntese apoiado á hora de intercambiar experiencias dentro do centro. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado percibe que se empregan as tecnoloxías para adaptarse ás Necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Apoio do ED para que o profesorado empregue tecnoloxías para avaliar. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado busca e emprega recursos educativos en liña. Persoal docente Non
Fortaleza O profesorado participa en programas de DPC. Persoal docente Non
Fortaleza A comunicación coa comunidade educativa faise empregando a tecnoloxía. Persoal docente Non
Fortaleza Emprégase a tecnoloxía para fomentar a creatividade do alumnado. Persoal docente Non
29 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza As diferentes modalidades de formación ofertadas pola administración non se adaptan ás necesidades do profesorado. Administración educativa Non
Ameaza O profesorado non ten tempo para explorar recursos tecnolóxicos. Administración educativa Non
Ameaza Acceso limitado á rede nas casas do alumnado. Contorna Non
Oportunidade A propia elaboración do PDC é unha oportunidade de mellora. A posibilidade de que a administración dote ao centro de material tecnolóxico para empregar na aula. Administración educativa Non
Oportunidade Visión da tecnoloxía por parte da ANPA ANPA Non
Oportunidade Demanda das familias. Contorna Non
Oportunidade O profesorado coñece e respecta as normas sobre dereitos de autor. Lexislación Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Nunha análise xeral , as principais fortalezas son a dispoñibilidade de dispositivos dixitais no centro e a demanada que hai por parte do alumnado deste tipo de recursos. Ademáis o profesorado interésase pola formación e en participar en programas con outras institucións ou organizacións.

As oportunidades atopámolas na elaboración do propio Plan Dixital e da demanda das familias, cunha visión moi positiva por parte da ANPA.

As debilidades no referente ao profesorado, teñen que ver coa formación escasa en certos ámbitos e co uso da tecnoloxía en procesos como a avaliación ou ven como un instrumento de retroalimentación do proceso.En xeral vemos que hai certos aspectos onde o profesorado non fomenta o uso das tecnoloxías.

O alumnado presenta debilidades en canto á elaboración dos propios recursos dixitais, o emprego da tecnoloxía para comunicarse e mesmo a escasa formación en ámbitos como a codificación e programación.

Xa por último temos debilidades a nivel de centro por canto non hai unha estratexia dixital, un repositorio de recursos e non se avalían os progresos coas tecnoloxías dixitais.

Rematamos coas ameazas, habendo un escaso acceso á fotrmación do profesorado ou non adaptándose esta ás necesidades que se precisan. Ademáis, moitas familias teñen dificultades de acceso á rede nas súas casas.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Participar nun proxecto interdisciplinar ao longo do curso. MeteoBarouta.
O03PD Anovar a páxina web e convertela no elemento integrador da comunicación das tarefas e procesos do centro.
O04PD Crear un repositorio de recursos propios en liña fomentando a creación e uso de recursos en galego.

Seguimento

Procedemento

Facemos reunións trimestrais nas que levantaremos acta do seguimento e implantación dos obxectivos do Plan Dixital.

1º Trimestre

Obxectivo 1: Participar nun proxecto interdisciplinar ao longo do curso: MeteoBarouta.

AO1.1: Acordar participación Plan Proxecta+.

AO1.2: Difundir as actividades do proxecto na Páxina Web.

Obxectivo 3: Anovar a páxina web e convertela no elemento integrador da comunicación das tarefas e procesos do centro.

AO3.1: Buscar e valorar deseños e opcións para a renovación da páxina web

AO3.2: Dar a coñecer nova web ao Claustro

AO3.3: Crear contas de usuarias/os para as mestras e mestres

Obxectivo 4 : Crear un repositorio de recursos propios en liña fomentando a creación e uso de recursos en galego.

AO4.3: Crear un espazo para o repositorio no aloxamento creado

AO4.1: Buscar opcións para o aloxamento do repositorio.

2º Trimestre

Obxectivo 1: Participar nun proxecto interdisciplinar ao longo do curso: MeteoBarouta.

AO1.3: Crear un grupo en Agueiro, asociado ao plan, para coordinación do profesorado participante.

A01.4: Utilizar tecnoloxías dixitais por parte do alumnado para a procura e selección de información

Obxectivo 3: Anovar a páxina web e convertela no elemento integrador da comunicación das tarefas e procesos do centro.

A03.4: Utilizar a páxina web por parte do profesorado como medio integrador e de comunicación.

Obxectivo 4 : Crear un repositorio de recursos propios en liña fomentando a creación e uso de recursos en galego.

A04.5: Obter produtos finais no repositorio.

3º Trimestre

Obxectivo 1: Participar nun proxecto interdisciplinar ao longo do curso: MeteoBarouta.

A01.5: Obter produtos finais.

Obxectivo 3: Anovar a páxina web e convertela no elemento integrador da comunicación das tarefas e procesos do centro.

A03.5: Obter produtos finais.

Obxectivo 4 : Crear un repositorio de recursos propios en liña fomentando a creación e uso de recursos en galego.

AO4.4: Crear grupo colaborativo para deseñar e crear contidos dixitais para as diferentes áreas, módulos, etapas,... dispoñibles no repositorio.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Ao longo do curso farase unha avaliación tanto procesual como final, atendendo aos obxectivos establecidos no Plan de Acción.
No contexto da avaliación procesual, a frecuencia da súa realización será cando menos unha vez ao trimestre, e os aspectos a valorar :
o estado da execución das accións,
a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso,
as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

No contexto da avaliación final mediante os correspondentes instrumentos, a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano, e os aspectos fundamentais a valorar serán os relativos ao logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O propio Plan de Acción, nos obxectivos plantexados, inclúe unha lista de cotexo como instrumento de avaliación que imos a utilizar.
O proceso de implementación, ao ser un proceso vivo e modificable, poderá requerir o uso doutros instrumentos de avaliación se fose necesario.

Valoración xeral

No presente curso, seguimos traballando na consecución dos tres obxectivos pendentes. Non houbo cambios e consideramos que son obxectivos factibles a acadar.

Avanzamos moito no desenvolvemento da web escolar e das bitácoras, como elementos de comunicación coas familias. Tamén desenvolvemos o proxecto multidisciplinar MeteoBarouta, dando un paso máis para formar parte da rede de meteoescolas e poñendo a funcionar una estación WIFI con datos en tempo real na nosa web.

Cabe sinalar, nembargantes, que o obxectivo referido ao repositorio de recursos está en proceso xa que, se ben temos recollidos varios recursos na web escolar e na bitácora, falta darlle unha estructura e adicarlle un espazo específico.

Seguimos a atopar os mesmos problemas que en cursos anteriores, con ferramentas corporativas obsoletas e limitacións que nos impiden o desenvolvemento axeitado das propostas do noso plan de acción.

Proposta de mellora

No vindeiro curso seguiremos insistindo naqueles elementos no que nos resultou difícil avanzar:

  • Insistiremos en tratar de conseguir ferramentas corporativas máis axeitadas.
  • Queremos que o alumnado sexa máis autónomo e responsable coas ferramentas tecnolóxicas. Propoñemos crear grupos de expertos para traballar nos proxectos.
  • Crear contextos de aprendizaxe onde integrar tódolos elementos relacionados co Plan Dixital.
  • Implicar máis á Comunidade Educativa na participación dos diferentes obxectivos do Plan Dixital.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Seguirase unha estratexia de difusión do PD en consonancia co Plan de Comunicación que xa ten establecido o centro no referente aos documentos e proxectos:
Publicación do PD na web do centro.
Dar coñecemento do PD á ANPA para a súa difusión a toda a Comunidade Educativa.
Dar difusión do PD a nivel de centro a todo o Claustro e Consello escolar mediante as xuntanzas que se fan regularmente ao longo do curso e mediante os Equipos de Traballo.
Sistema de asambleas co alumnado e coas familias.

A través do buscador de Plans da Consellería de Educación.