Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

CARACTERÍSTICAS DO CENTRO

O centro está situado no barrio de Caranza, un barrio de orixe tradicionalmente obreira e de clase media-baixa.
Entre o alumnado do centro hai unha parte que é beneficiaria de prestacións sociais e acuden ao centro motivados por este feito . No centro hai tamén alumnado inmigrante que acude a ensinanzas básicas iniciais.
O centro tamén recibe alumnado de toda a comarca que non completou no réxime ordinario as ensinanzas de ESO e/ou bacharelato.
En xeral a competencia TIC do alumnado é baixa, ademáis moitos deles non teñen acceso a ordenadores aínda que o uso do teléfono móbil e xeneralizado.
• Contribución ao Proxecto educativo do centro. A dixitalización do ensino está a ser unha realidade nos últimos anos. Neste centro fixéronse moitos esforzos neste eido.
• Participación en proxectos de formación en centros. O centro está a participar no plan de formación en centros. Nos últimos 3 cursos hai unha liña formativa relacionada coas TIC.
• O Plan dixital integrarase na programación xeral anual do vindeiro curso.

XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL

Este plan dixital de centro elaborouse atendendo á seguinte normativa:
• Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
• Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
• Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

ELABORACIÓN DO PLAN DIXITAL

Para a elaboración do PD constitíuse un equipo de dinamización que se reuniu periódicamente para ir traballando no desenvolvemento do plan dixital e seguindo as directrices establecidas polo asesor ADIX. A secuencia de traballo foi a seguinte:
• Planificación do SELFIE
• Realización do SELFIE
• Análise de resultados SELFIE
• Formación DAFO
• Elaboración DAFO
• Formación PLAN DE ACCIÓN
• Realización do PLAN DE ACCIÓN
• Análise do modelo do plan DIXITAL
• Redacción do PLAN DIXITAL
• Comunicación á comunidade educativa
 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para realizar a análise DAFO empregamos a información recollida na autoavaliación SELFIE, no test CCD e as propostas realizadas polo equipo de dinamización do Plan Dixital.

Interno
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Baixa competencia dixital Alumnado Si
Debilidade Alumnado non coñece as posibilidades de acceso a equipamentos Alumnado Non
Debilidade Moita diversidade no alumnado (idade e formación) Alumnado Non
Debilidade Estado xeral do edificio deficiente Infraestruturas Non
Debilidade Número de pizarras dixitais nas aulas insuficiente Infraestruturas Si
Debilidade Bacharelato soamente semipresencial Oferta Non
Debilidade Horario docente moi diverso en amplas franxas horarias que dificulta o compartir Organización de centro Non
Debilidade Posibilidades de mellorar a formación de parte do profesorado Persoal docente Si
Debilidade Parte do profesorado na última etapa da vida profesional Persoal docente Si
Debilidade Arredor do 25%do persoal non fixo no centro Persoal docente Si
Fortaleza Equipos PC dispoñibles suficientes en aulas e departamentos Dúas aulas informática e aula mentor Cámaras nas aulas CAMEDU Rede de alta velocidade Infraestruturas Si
Fortaleza Secundaria presencial e semipresencial Oferta Non
Fortaleza Boa disposición para mellorar neste eido a través do plan dixital Organización de centro Non
Fortaleza Formación dunha parte do profesorado nos últimos 4 anos. Incremento de uso de recursos dixitais nos últimos anos. Persoal docente Non
Fortaleza Dominio dos programas de xestión Persoal non docente Non
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Mala comunicación viaria do centro (zona periférica) Accesos e arredores do centro moi descuidados Contorna Non
Ameaza Lexislación educativa cambiante Ausencia de ROC Lexislación Non
Oportunidade UAC e outros servizos de asesoramento Establecemento de directrices para elaborar plan dixital e formación Plans de formación Dotación de CAMEDU Dotación de Moodle e Drupal Administración educativa Non
Oportunidade Boa comunicación telemática Contorna Non
Oportunidade Boa disposición da AAVV para colaborar co centro Colaboracións puntuais con outras entidades como Cruz Vermella Compartir edificio con federacións deportivas Outras Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar os equipamentos do centro
O03PD Implantar un servizo de apoio TIC para toda a comunidade educativa
O05PD Mellorar a competencia dixital do profesorado
002PD Organizar ensinanzas de capacitación dixital para persoas maiores

Seguimento

Procedemento

Reunións trimestrais do equipo de dinamización do PD

Reunións co mentor ADIX

O coordinador rexistrará en Educalidade os resultados do seguimento

1º Trimestre

O desenvolvemento do plan dixital foi altamente satisfactorio neste trimestre, tal e como se pode comprobar no seguemento das accións plantexadas para cada obxectivo nesta mesma aplicación.

2º Trimestre

O desenvolvemento do plan dixital foi altamente satisfactorio neste trimestre, tal e como se pode comprobar no seguemento das accións plantexadas para cada obxectivo nesta mesma aplicación.

3º Trimestre

O desenvolvemento do plan dixital foi altamente satisfactorio neste trimestre, tal e como se pode comprobar no seguemento das accións plantexadas para cada obxectivo nesta mesma aplicación.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Reunión do equipo para valorar conxuntamente o desenvolvemento do plan a través da análise dos indicadores

Valoración xeral

Altamente satisfactoria.

Proposta de mellora

Continuar a prestar apoio aos membros da comunidade educativa

Mellorar a formación do profesorado e do alumnado

Mellorar os equipamentos

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital será comunicado ao claustro e a o Consello escolar ao comezo do curso.
As avaliacións trimestrais e final serán comunicadas tamén a estes órganos e recolleranse as posibles propostas de mellora que puideran realizar.
O Plan Dixital estará dispoñible na web do centro para a consulta de toda a comunidade educativa na seguinte dirección web: http://www.edu.xunta.gal/centros/epapusantamariaferrol/?q=node/338.