Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.  1.1. Datos básicos do centro

 

Instituto de Educación Secundaria Moncho Valcarce

Rúa de José María Penabad López, s/n

15320 As Pontes de García Rodríguez (A Coruña)

ies.moncho.valcarce@edu.xunta.gal

http://www.edu.xunta.gal/centros/iesmonchovalcarce/

 

Ensinanzas 2021-2022 e alumnado matriculado:

          - Educación Secundaria Obrigatoria: 213

          - Bacharelato (Ciencias, Humanidades e ciencias sociais): 105

          - Ciclo formativo de grao superior Laboratorio de análise e de control de calidade: 7

Alumnado matriculado total en 2021-2022: 325

Plantilla docente en 2021-2022: 41

Plantila de persoal de administración e servizos en 2021-2022: 8

 

1.2.  1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

 

 

- Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro.

 

      As Pontes de García Rodríguez é unha localidade duns 10.000 habitantes. A actividade económica principal é a industria (producción de enerxía eléctrica). O nivel económico continúa sendo superior á maioría da poboación de Galicia, pero, desde hai tempo, vaise detectando un declive demográfico e unha progresiva baixa do poder adquisitivo. A formación académica de boa parte da poboación é relativamente alto, sobre todo no caso da xentae máis nova.

      Nos concellos limítrofes (As Somozas, A Capela, Xermade) predominan as actividades agrarias como base da economía municipal e o nivel económico e académico da poboación é máis modesto que o das Pontes.

 

 

- Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educatvio. Relación con outros plans e proxectos do centro: traxectoria no ámbito das novas tecnoloxías, programas de innovación que participa,...

 

A implementación do Plan Dixital pode contribuir a:

-        Mellora da comunicación do centro coa comunidade educativa e con outras institucións.

-        Modificación da metodoloxía didáctica nas aulas.

-        Mellora dos recursos informáticos no proceso de ensino-aprendizaxe.

-        Modernización dos procesos de avaliación.

-        Favorecemento da implementación doutros plans do centro (convivencia, igualdade).

-        Mellora da competencia dixital do alumnado.

 

 

- Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 2022-2023,

 

–    Será moi útil na aplicación do Plan de Orientación Educativa (información e contacto coas familias).

–    Facilitará o traballo de organización da biblioteca, do plan anual de lectura e do funcionamento do club de lectura.

–    Facilitará o traballo do Club de Ciencia.

–    Facilitará notablemente a xestión do programa anual de actividades complementarias e extraescolares.

–    Permitirá un mellor funcionamento dos Plans Proxecta.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Ferramenta SELFIE.

Uso do Board para recollida de datos para método DAFO.

 

Interno
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. Falta de análise e verificación dos contidos recollidos en Internet. 2. Ausencia de creación de contidos Alumnado Non
Debilidade 1. Ausencia de estratexia dixital por ausencia de medios. Familias Non
Debilidade 1. Descoñecemento da existencia de dispositivos dixitais para uso do alumnado. 2. Mala calidade da asistencia técnica. Infraestruturas Non
Debilidade 1. Descoñecemento da existencia de dispositivos dixitais para uso do alumnado. Organización de centro Non
Debilidade 1. Escaseza de tempo para a mellora do ensino dixital. 2. Ausencia de colaboración e debate con outros centros e organizacións sobre a estratexia dixital. 3. Non se debate o suficiente nin se intercambian experiencias sobre as necesidades do DPC. 4. Necesidade de mellora na creatividade, na implicación e na colaboración interdisciplinar. 5. Ausencia de estratexia dixital nos procesos de avaliación. Persoal docente Non
Fortaleza 1. Respectamos as normas sobre dereitos de autor e licenzas de uso. 2. Todo o persoal docente utiliza contornas virtuais e recursos dixitais en liña. 3. O persoal docente crea ou elabora recursos dixitais para incorporar a súa práctica docente. Persoal docente Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 2 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. Ausencia de estratexia dixital por insuficiencia de medios. 2. Non se pode involucrar ao profesorado no desenvolvemento da estratexia dixital por insuficiencia de medios. 3. Ausencia de infraestrutura dixital e de dispositivos para o alumnado. Administración educativa Non
Ameaza 1. Deficiente conexión a Internet. Contorna Non
2 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Realización de varias sesións de traballo do equipo do Plan Dixital para analizar a información obtiva da Ferramenta SELFIE e Board para recollida de datos para o método DAFO.

Elaboración do Plan de acción.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
1 Mellorar a dotación e o equipamento informático do centro
2 Mellorar a conectividade á rede
3 Mellorar a asistencia técnica
4 Informar ao profesorado dos recursos informáticos dos que dispón o centro para poder dixitalizar a didáctica das súas materias
5 Solicitar formación específica ao CFR para o profesorado do centro
6 Crear grupos de traballo entre o equipo docente para consolidar a formación recibida
7 Colaborar coa ANPA na formación dixital extraescolar do alumnado

Seguimento

Procedemento

a. Avaliación trimestral.

Valoraranse:

1.     Estado da execución das accións.

2.     Análise e valoración dos resultados.

 

b. Avaliación final.

Realizarase ao final de cada curso académico. Valorarase:

            1. Valoración do logro dos obxectivos.

            2. Proposta de mellora.

1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

a. Avaliación trimestral.

Valoraranse:

1.     Estado da execución das accións.

2.     Análise e valoración dos resultados.

 

b. Avaliación final.

Realizarase ao final de cada curso académico. Valorarase:

            1. Valoración do logro dos obxectivos.

            2. Proposta de mellora.

Valoración xeral

Realizouse un bo traballo polo equipo do plan dixital.

Proposta de mellora

Incorporar máis profesorado ao grupo de traballo do plan dixital.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

a. Publicarase o documento completo e as modificacións que se vaian aplicando na páxina web do centro.

 

b. Informarase á plantilla docente nunha sesión do claustro de profesorado de principio de cada curso académico.

 

c. O profesorado titor comunicará os apartados que lle afecten ao alumnado nas horas de titoría do seu curso.