Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Datos básicos do centro

O centro público integrado plurilingüe “Eusebio Lorenzo Baleirón” de Dodro, concello rural de arredor de 3000 habitantes acolle, xunto coas catro escolas unitarias, o alumnado procedente de vinte núcleos de poboación (núcleos que destacan pola súa dispersión dentro do Concello).

Os servizos culturais son limitados: a Casa da Cultura, algunhas agrupacións culturais e deportivas e asociacións de veciños completan a infraestrutura cultural do entorno.

A maioría do alumnado convive cos seus pais, e unha pequena porcentaxe con irmáns,avós ou outros familiares. Nun número importante de familias ambos proxenitores traballan fóra do fogar. Desta forma hai marcadas diferenzas culturais ademais de diferentes posibilidades de medios para a educación entre o alumnado. O número de alumnado inmigrante é moi baixo.

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

Practicamente o 100% do alumnado provén do medio rural, xa que non existe un núcleo de poboación que se poida considerar como centro urbano do Concello. O nivel de estudos realizado pola poboación oscila entre o 25% que non ten estudos o 60% que ten estudos primarios, e un 15% con estudos medios e superiores.

A contribución do Plano Dixital ao Proxecto educativo pretende cubrir o oco que ten o acceso ás novas tecnoloxías por parte dun Concello eminentemente rural. No que se refire ao Centro, a mellora dos últimos anos é notábel no que se refere a conexión (xa temos fibra óptica desde o curso 2021/22) e tamén existe melloría no que se refere a equipamento informático grazas á renovación de equipas tentando reutilizar todo o material posível.

A nivel educativo podemos indicar como cada vez é máis utilizado polo profesorado as novas tecnoloxías de cara a consecución dos obxectivos didácticos e actividades educativas. Existindo aínda así profesorado que non usa os mesmos.

A contribución do PD de cara á Programación Xeral Anual do 22/23 pretende mellorar certos aspectos recollidos no DAFO e no Plan de Acción 2022/23.

Breve xustificación do mesmo

Seguindo o Artigo 111 bis da LO 2/2006 do 3 de maio, é necesario tomar medidas para potenciar os entornos virtuais de aprendizaxe nos centros educativos para a consecución dos obxectivos concretos do currículum. Do mesmo xeito o centros terán que promover o uso das TIC na aula. No Artigo 121 indicase que o centro deberá recoller esta estratexia dixital no proxecto educativo e no artigo 123 establece como competencias das directoras promover a inovación educativa.

A disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional (DOG 30 de xuño), pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de educación infantil, educación primaria, educación secundaria obrigatoria e bacharelato no curso académico 2021-2022 sinala que os centros docentes elaborarán no curso 2021-2022 o seu Plan Dixital de acordo coas instrucións que se diten.

Instrucións que foron establecidas na Resolución do 3 de setembro de 2021 pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital para o curso 2021-2022.

Proceso de elaboración

Tal e como se marcou no curso 2022/23, fixemos un pfpp através do Cafi onde un dos itinerarios era a creación do Plan Dixital. Creamos a Equipa de Dinamización do Plano Dixital e comezamos a traballar seguindo os pasos creados na aula dixital.

Indicamos que o profesorado e alumnado participou de maneira moi activa e nunha porcentaxe bastante elevada, tanto no SELFIE, como no CDD. Desta maneira o DAFO foi elaborado dunha maneira máis realista posíbel dando lugar a un Plan de Acción bastante ambicioso, que teremos que ir comprobando ao longo deste curso 2023/2024

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
Interno
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade C3 Acceso a internet (3.9) Infraestruturas Si
Debilidade B1 Análise dos progresos (3.8) Organización de centro Si
Debilidade G6 Feedback aos outros alunos (2.9) Persoal docente Si
Debilidade E3 Utilização de ambientes de aprendizagem virtual (3.9) Primaria Persoal docente Si
Debilidade D2 Participação em acções do DPC (4.5) (Primaria) Persoal docente Non
Debilidade A1 Estratégia Digital (3.3) Persoal docente Si
Fortaleza C13 Trazer o próprio dispositivo Alumnado Non
Fortaleza H7 Criação de conteúdos digitais (4) Alumnado Si
Fortaleza A3 Novas formas de ensino (4.5) Oferta Si
Fortaleza A3 Novas formas de ensino (4.5) Organización de centro Si
Fortaleza D2 Recursos educativos online (4.5) Persoal docente Si
Fortaleza E1 Participação em acções do DPC (4.4) Persoal docente Non
Fortaleza E4 Comunicação com a comunidade escolar (4.6) Persoal docente Si
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Na última maqueta abalar non se poden ver certos vídeos educativos en youtube. Administración educativa Non
Ameaza Os cambios suxeridos para a maqueta abalar son moi lentos. Administración educativa Non
Ameaza O plantexamento de Edixgal non é educativo e os centros Abalar ten o material completamente obsoleto. Administración educativa Non
Ameaza O nivel de competencias dixitais das familias son baixos. ANPA Non
Ameaza Non todo o alumnado ten acceso a unha conexión de calidade nas súas casas. Contorna Non
Ameaza O acceso a ordenadores de calidade mínima non é equitativo. Contorna Non
Ameaza Os cambios constantes nas leis educativas producen menos tempo de formación en competencia dixital para o profesorado. Lexislación Non
Oportunidade Diálogo dixital fluído para o organización de actividades de formación de actividades de formación para as familias. ANPA Non
Oportunidade Diálogo dixital fluído para a comunicación coas familias. ANPA Si
Oportunidade A ratio de aulas é baixa debido ao entorno rural do centro. Contorna Si
Oportunidade Diálogo dixital fluído co Concello sobre actividades didácticas en ambas as direccións Outras Non
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Despois de realizado o DAFO xuntámonos a equipa de dinamización TIC para elaborar o Plano de Acción. Neste quixemos ser ambiciosos demais e desenvolvimos 8 obxectivos para o curso 2022/23 tomando en conta as fortalezas, debilidades, ameazas e oportunidades. Todos os obxectivos, como se verá nos seguintes pontos, son específicos, medíbeis, alcanzábeis, relevantes e axustados a un marco temporal.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
001PD Actualizar o Plano dixital de acción para clarificar a estratexia dixital do centro
002PD Mellora da comunicación através das redes para así mellorar o traballo.
004PD Mellorar a conexión wifi do centro.
005PD Favorecer o intercambio de experiencias, no contexto da transformación dixital dos centros, tanto entre o profesorado do propio centro coma doutros centros de similares características.
006PD Liderar un uso mellor de ambientes dixitais por parte do profesorado.
007PD Empregar as rúbricas dixitais feitas por nós en pfpp para mellorar a avaliación, coavaliación e autoavaliación.
008PD Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado para analizar a fiabilidade da información.

Seguimento

Procedemento

1- A avaliación procesual vai ser realizada para cada obxectivo tal e como ven indicado no ponto 3.1. Cada obxectivo indica a acción, desde que situación se parte e a que situación se quere chegar para a consecución deses obxectivos, quen levará a cabo estas accións e a súa temporalización e recursos necesarios. Existindo tamén nas mesmas táboas indicadores de éxito ou non de cada actividade e do obxectivo en si mesmo. Polo que cada acción será avaliada dentro da táboa cun anexo que indique as especificidades de avaliación de cada obxectivo e acción.

2- Ao final de curso 2022/23 farase unha avaliación completa do proprio Plano Digital incluindo a valoración do logro dos obxectivos, as propostas de mellora e os novos obxectivos de cara o curso que ven para elaborar o Plano Dixital de cara o seguinte curso.

1º Trimestre

Positivo.

2º Trimestre

Positivo.

3º Trimestre

Positivo.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

1- A avaliación procesual vai ser realizada para cada obxectivo tal e como ven indicado no ponto 3.1. Cada obxectivo indica a acción, desde que situación se parte e a que situación se quere chegar para a consecución deses obxectivos, quen levará a cabo estas accións e a súa temporalización e recursos necesarios. Existindo tamén nas mesmas táboas indicadores de éxito ou non de cada actividade e do obxectivo en si mesmo. Polo que cada acción será avaliada dentro da táboa cun anexo que indique as especificidades de avaliación de cada obxectivo e acción.

2- Ao final de curso 2023/24 farase unha avaliación completa do proprio Plano Dixital incluindo a valoración do logro dos obxectivos, as propostas de mellora e os novos obxectivos de cara o curso que ven para elaborar o Plano Dixital de cara o seguinte curso.

Valoración xeral

En xeral a valoración é positiva. Debemos introducir o intercambio de experiencias con outros centros educativos.

Proposta de mellora

Como xa dixemos no apartado anterior, debemos introducir o intercambio de experiencias con outros centros educativos. Tamén seguimos pedindo á Xunta que active dunha vez o inventario nas súas aplicacións para que as compras sexan pensadas en función das necesidades reais dos centros.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este Plano Dixital será compartillado para as familias através da páxina web e con unha ligazón que se enviará por hablar. Tamén á ANPA e ao Concello.

Foi aprobado no Claustro extraordinario do 30 de outubro.

Tamén se publicitará no Consello Escolar pedindo ás familias que o difundan na medida do posíbel.

Por outra banda, de cara á súa difusión entre o alumnado, farase publicidade do mesmo incidindo nos obxectivos explicitados.

A acción A01.1 do obxectivo número 1 deste Plano Dixital marca a súa publicidade entre o profesorado a comezos do curso 2022/23 nunha aula formativa presencial onde a equipa TIC explicará este Plano e a maneira de levalo a cabo.

O Está disponível neste endereço web:

https://www.edu.xunta.gal/centros/cpilorenzobaleiron/taxonomy/term/73

O Plano digital está disponível no pesquidaor de planos de centros de Educalidade.