Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase unha revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-23. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das taboas do pian de accion para o seu cumprimento4
Durante o primeiro trimestre creamos un equipo de mestres e mestras encargado de levar a cabo un proxecto relacionado co uso e vivencia das TICS en colaboración con otros centros educativos.
Por outra banda, tamén creamos un proxecto a nivel centro que tivera actividades relacionadas co uso e vivencias das TICS, chamado Dumbría 2024.
No segundo trimestre seguimos traballando na preparación de actividades que fomentasen o uso e vivencias das TICS; e mantivemos unha rede de colaboración con outros centros educativos, dos cales relacionamos os nosos proxectos postos en marcha previamente.
Tamén, o profesorado formouse en paneis dixitais interactivos para poder realizar actividades co alumnado no terceiro trimestre.
No terceiro trimestre, o profesorado realizou actividades nas que se empregaron os paneis dixitais interactivos e ademais, tivo formación en impresora 3D, material de Polos Creativos.
Igualmente, o proxecto con outro centro educativo rematou facendo unha tarefa conxunta en forma de xincana, na que houbo actividades TIC como por exemplo, procurar información en diversos buscadores de información para poder pasar á seguinte proba.
Avaliación
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e, nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestructura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. O desenvolvemento do obxectivo AO2.2: Realización de actividades co alumnado empregando os novos paneis interactivos e o material de Polos Creativos. viuse afectado por un destes factores polo que debemos reformularlo para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais e outros actores chave. Ao levar só 3 anos co desenvolvmeneto Plan Dixital os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos nos que voltemos a realizar un exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa.
- Realizar unha nova avaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
- Afondar na formación e no desenvolvemento profesional continuo do corpo docente en colaboración cos CFR afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Asimesmo, é importante fomentar a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
- Integración curricular: promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
- Establecer un sistema de avaliación e seguimento continuo para medir o impacto do plan dixital na aprendizaxe dos estudantes e na calidade do ensino. Isto implica recompilar datos, analizar resultados e realizar axustes periódicos segundo os achados. Tamén é importante comunicar os avances e logros do plan á comunidade educativa.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital do noso centro enviarase o claustro e ao Consello Escolar vía correo electrónico. Logo será aprobado en Consello Escolar e publicado na web do centro para a difusión entre a Comunidade Educativa.
Ademais a Comunidade Educativa terá acceso ao Plan Dixital do centro a través dos enlaces dos Plans Dixitais de Galicia na páxina da Xunta.