Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Breve xustificación do mesmo

Art. 111 bis, Art. 121 e Art.132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

A LOE establece:

Artigo 111 bis Tecnoloxías da Información e comunicación.

• As condicións nas que se debe desenvolver a xestión dos datos académicos do alumnado de xeito que se cumplan os protocolos de protección de datos e se empreguen formatos que garantan a interoperabilidade entre os diferentes sistemas empregados no sistema educativo estatal.

• Faise referencia aos contornos virtuais de aprendizaxe, as características destes e ao seu emprego dentro da vida académica.

• Faise fincapé na necesidade de que as diferentes adminstracións educativas promovan o emprego das tecnoloxías da información e a Comunicación como método axeitado e valioso para levar a cabo tarefas de ensino e aprendizaxe procurando a eliminación de condutas de risco.

• As administracións educativas revisarán os marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente doprofesorado de xeito que se facicite a implantación dunha cultura dixital nas aulas.

• As adminstracións educativas velarán polo acceso de todo o estudantado aos recursos dixitais precisos que garantan a igualdade de oportunidades entre todos os escolares.

Artigo 121. O proxecto educativo de Centro

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Elaborouse o SELFIE, despois o test CDD durante o mes de febreiro e sempre tendo en conta os coñecementos do profesorado do centro en canto o tema tratado.

Interno
34 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 3. No noso centro o alumnado non aprende a resolver problemas técnicos que xurden ao empregar tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Debilidade 2. Escaso fomento a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares empregando tecnoloxías dixitais Alumnado Si
Debilidade 1. O noso profesorado non fomenta a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares empregando tecnoloxías digitais Alumnado Si
Debilidade 1. Equipo dixital insuficiente Infraestruturas Si
Debilidade 2. Non dispoñemos de asistencia técnica cando xorden problemas coas tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Non
Debilidade 3. Non existen sistemas de protección de datos. Infraestruturas Non
Debilidade 4. Os espazos físicos non facilitan o ensino-aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Infraestruturas Non
Debilidade 5. Acceso limitado do alumnado a dispositivos dixitais Infraestruturas Non
Debilidade 1. No noso centro non teño tempo para explorar como mellorar o meu método de ensinanza con tecnoloxías dixitais. Oferta Non
Debilidade 1. No noso centro non contamos con unha estratexia dixital Organización de centro Non
Debilidade 2. Emprego entornos virtuais de aprendizaxe co alumnado. Persoal docente Si
Debilidade 5. Emprego datos dixitais sobre alumnos concretos para mellorar a súa experiencia de aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade 1. O profesorado carece de tempo Persoal docente Non
Debilidade 3. Escasa utilización de recursos educativos abertos. Persoal docente Non
Debilidade 4. Non empregamos TD para avaliar as habilidades dos alumnos. Persoal docente Non
Debilidade 6. No noso centro non avaliamos os nosos progresos en materia de ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Debilidade 1.Escasa formación e uso de estas canles. Persoal non docente Non
Fortaleza 1. O noso profesorado emprega tecnoloxías dixitais para adaptar o seu método de ensino as necesidades individuais do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza 2. No noso centro o profesorado asígnanos diferentes actividades que debemos realizar empregando tecnoloxías acordes as nosas necesidades. Alumnado Non
Fortaleza 3. No noso centro o alumnado aprende a actuar de maneira responsable e segura en internet. Alumnado Non
Fortaleza 4. O noso equipo directivo asegurase de que os alumnos desenvolven habilidades dixitais para diferentes materias Alumnado Non
Fortaleza 1. No noso centro hai dispositivos dixitais para o seu uso no ensino. Infraestruturas Non
Fortaleza 2. No noso centro facilítase acceso a internet para o ensino e aprendizaxe. Infraestruturas Non
Fortaleza 3. No noso centro hai dispositivos portátiles xestionados ou de propiedade que o alumno pode levar a casa cando sexa necesario. Infraestruturas Non
Fortaleza 1.Conto co apoio do noso equipo directivo a hora de probar novas formas de ensinanza con tecnoloxías dixitais. Organización de centro Non
Fortaleza 1. O centro educativo ten unha comunicación regular e ben organizada. Persoal docente Non
Fortaleza 2. Desenrolo profesional a través da colaboración Persoal docente Non
Fortaleza 3. Teño acceso a posibilidades de DPC no ensino aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza 5. Utilizamos as tecnoloxías dixitais para a comunicación relativa o centro educativo. Persoal docente Si
Fortaleza 4. Empregamos a busca recursos educativos dixitais en liña. Persoal docente Non
Fortaleza 6. No noso centro debatemos sobre as vantaxes e desvantaxes da ensinanza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza 7. Emprego tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe. Persoal docente Non
Fortaleza 8. Emprego tecnoloxías dixitais para facilitar retroalimentación adecuada ao alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza 1. Teñen acceso a recursos informáticos do centro Persoal non docente Non
34 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 19 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. Escasa dispoñibilidade de tempos e espazos. Administración educativa Si
Ameaza 2. Recursos non suficientes. Administración educativa Si
Ameaza 1. Discriminación positiva cara os socios da ANPA. ANPA Non
Ameaza 1. Pouca concienciación das licenzas de uso en TODOS os ámbitos. Lexislación Non
Ameaza 3. Pouco intercambio de actividades dixitais con outros centros. Outras Si
Ameaza 1. Canles pouco fluídas con entidades que poderían aportar a nivel das TD. Outras Si
Ameaza 2. Concello: oportunidades culturais relacionadas coas TD. Outras Non
Oportunidade 1. Temos posibilidade de desenvolvemento profesional contínuo. Administración educativa Non
Oportunidade 3. Interese no Plan Dixital de Centro( dixitalización educativa) Administración educativa Non
Oportunidade 2. Formación a nivel profesorado. Administración educativa Non
Oportunidade 2. Xestionar servizos comlementarios. ANPA Non
Oportunidade 1. Promover a través das redes sociais actividades do centro. ANPA Non
Oportunidade 3. Acceso a web do centro. ANPA Si
Oportunidade 2. Axudas á formación Contorna Non
Oportunidade 1. Formación para as familias. Contorna Non
Oportunidade 1. No noso centro respectamos os dereitos de autor e as licenzas de uso ao empregar tecnoloxías dixitais para a ensinanza e a aprendizaxe Lexislación Non
Oportunidade 1. No noso centro empregamos tecnoloxías dixitais ao colaborar con outras organizacións Outras Non
Oportunidade 3. Espazo familias: representantes de todos os centros. Outras Non
Oportunidade 2. Participación de entidades coma a Cruz Vermella. Outras Non
19 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tendo en conta SELFIE e CDD elaborouse o anterior DAFO onde aparecen ad debilidades e fortalezas, ameazas e oportunidades.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Organizar tempos de traballo para explorar e formarse na ensinanza dixital
O010PD Proporcionar ferramentas e estratexias ao alumnado de EP para analizar a fiabilidade da información
O02PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital (B3)
O03PD Aumentar o emprego da AV do centro para o debate entre o profesorado (B2)
O04PD Actualización dos equipos do centro:biblioteca, aula de informática, aulas ,etc. con hardware anterior a 2014 .
O05PD Favorecer o intercambio de experiencias, no contexto da transformación dixital dos centros, tanto entre o profesorado do propio centro coma doutros centros de similares características
O06PD Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente na etapa de EI e EP.
O07PD Adaptar actividades de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado de incorporación tardía
O08PD Empregar actividades de aprendizaxe dixitais que fomenten a creatividade do alumnado: narracións dixitais.
O09PD Empregar os foros na aula virtual como instrumento de avaliación e co-avaliación

Seguimento

Procedemento

O equipo do plan dixital reunese quincenalmente e ao final de cada trimestre realiza un seguimento dos obxectivos e accións realizados durante o trimestre.

1º Trimestre

AO1.1: Crear un grupo de traballo encargado da formación do profesorado a partir do grupo TIC. Acadado parcialmente. Foi creado o grupo de traballo pero a aula de informática non se actualizou.

AO1.2: Fomentar o emprego de ferramentas e de creación de contidos dixitais. Obxectivo acadado parcialmente xa que algún equipo de aula segue sendo moi vello.

AO1.4 : Organizar tempos de traballo e formación dixital: Acadado.

AO1.5 : Informar sobre os dereitos de autor e normas de uso no emprego de contidos dixitais:  Acadado.

AO2.1: Solicitar as charlas do Plan Director da Garda Civil e Policía Nacional sobre "Novas Tecnoloxías":  Acadado.

AO2.2: Avaliar os nosos progresos en materia da ensinanza aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais. Feito.

AO3.1: Formar ao profesorado nos rudimentos básicos de emprego dos foros da AV do centro:  Acadado.

AO3.2: Crear curso “Comunicación interna” cun foro:  Acadado.

AO4.1: Determinar as necesidades de cada equipo informático:  Acadado.

AO4.2: Solicitar e instalar os discos duros sólidos e a ampliación da memoria RAM dos equipos máis obsoletos: Pendente.

AO4.3: Organizar e priorizar solución técnicas relativas os equipos informáticos:  Acadado.

AO4.4: Proporcionar protección a nivel de software nos equipos informáticos(malware e protección):  Acadado.

AO4.6: Proporcionar mellora de equipos e equipamento: impresora 3D, robótica, etc: Pendente

A05.2: Pescudar experiencias que se están a levar a cabo noutros centros:  Acadado.

AO6.1: Solicitar un PFPP cunha liña de creación de recursos dixitais:  Acadado.

AO6.2: Crear recursos dixitais adaptados ao currículo de EI e EP:  Acadado.

AO7.1: Convocar reunión do DO para a selección das competencias nas que se fará adaptación e as materias implicadas:  Acadado.

AO7.2: Convocar reunión do departamento de orientación co equipo docente para a selección de actividades ou contidos a adaptar:  Acadado.

AO7.3: Adaptar os contidos ás necesidades:  Acadado.

AO7.4: Implementar as adaptacións na aula virtual de cada materia:  Acadado.

AO8.1: Solicitar, a través dun PFPP, formación para desenvolver narracións dixitais:  Acadado.

AO8.2: Constituír un GT interdisciplinar para a creación de modelos de actividades de narración dixital por materia:  Acadado.

AO8.3: Crear un modelo de actividade por materia e un cuestionario de valoración dos modelos para o profesorado. Pendente.

AO8.4: Implementar os modelos nos cursos de cada materia na aula virtual: Pendente.

AO8.5: Probar os modelos de cada materia e valoración destes: Pendente.

AO8.6: Posta en común dos resultados da valoración e proposta de mellora dos modelos: Pendente.

AO9.1: Formar ao profesorado no uso dos recursos que ofrece Moodle para avaliación e coavaliación: Pendente.

AO9.2: Formar ao alumnado no uso dos foros e o comportamento responsable na publicación de comentarios:  Acadado.

AO9.3: Preparar ao alumnado en prácticas de coavaliación, mediante rúbricas:  Acadado.

AO10.1: Crear grupos de traballo na aula para analizar a información:  Acadado.

AO10.2: Elaborar unha rúbrica que se utilizará para analizar a información:  Acadado.

 

 

 

 

2º Trimestre

AO2.2: Avaliar os nosos progresos en materia da ensinanza aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais: Realizado

AO6.3: Publicar na aula virtual recursos dixitais adaptados ao currículo de EI e EP creados polo profesorado: Realizado

 

3º Trimestre

AO1.3: Potenciar o uso de ferramentas dixitais na aula e compartir as mesmas: Acadado parcialmente xa que os equipos das aulas seguen sendo moi antigos.

AO2.2: Avaliar os nosos progresos en materia da ensinanza aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais: Acadado.

AO3.3: Dinamizar a participación no foro: Acadado.

AO4.5: Mellorar espazos físicos para a aprendizaxe dixital: biblioteca e aula informática: Non acadado xa que a aula de informática está dotada de equipos moi antigos e que cada vez funcionan peor.

A05.1: Organizar intercambios de experiencias entre profesorado do centro: Non acadado.

A05.3: Organizar/participar/ divulgar intercambios de experiencias de profesorado doutros centros: Non acadado.

AO10.3: Elaborar dous retos con información de diferentes sitios web para valorar a súa veracidade por parte do alumnado coa rúbrica xerada: Non acadado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Difusión do plan Para a súa difusión: Publicación do PD na web do centro. Dar coñecemento do PD á ANPA para a súa difusión a toda a Comunidade Educativa.  Dar difusión do PD a nivel de centro a todo o Claustro e Consello escolar mediante as xuntanzas que se fan regularmente ao longo do curso e mediante os Equipos de Traballo.  Sistema de asambleas co alumnado e coas familias.