Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

A E.E.I. de Barrionovo é, como o seu nome indica, unha escola na que se imparte o segundo ciclo da etapa de Educación Infantil . O claustro está formado por sete mestrasO centro está adscrito ao Departamento de Orientación do CEIP Galán. Como persoal non docente conta cunha auxiliar coidadora. O horario lectivo do centro é de 9:15 a 14:15. Ao ser un centro de 3 unidades conta cun órgano de goberno unipersonal, onde a directora asume as funcións de xefatura de estudos e secretaría. Ao tratarse dun órgano de goberno unipersoal imponse a estreita colaboración co claustro de profesores. Os órganos colexiados cos que conta o dentro son: Consello escolar e claustro. Órganos de coordinación docente:Coordinación de ciclo, equipo de Dinamización da Lingua Galega, actividades Complementarias e Extraescolares, coordinación TIC, coordinación Biblioteca, coordinación Plurilingüe, programa Voz Natura. 

No referente ao contexto metodolóxico da escola cabe destacar que no centro trabállase cunha metodoloxía baseada en proxectos documentais integrados que teñen como núcleo vertebrador a biblioteca. Este traballo nútrese de diferentes proxectos nos que participa o centro: Plan LIA.2, PLAMBE, Biblioteca Creativa, Lectura e Familias, Voz Natura, Arteixo Innovación e Centros Plurilingües. Así, desde a BiblioBN, nace un PDI no que se integran os diferentes centros de interese ou núcleos de contidos da temática do mesmo, que se ven enriquecidos polas diferentes propostas levadas a cabo nos outros proxecos de centro.

Partindo deste traballo colaborativo entre todo o claustro, o traballo coas TIC/TAC é un dos eixes fundamentais do traballo diario no centro. Grazas aos diferentes programas da Consellería e do Concello anteriormente mencionados a escola conta cunha boa traxectoria no uso das ferramentas dixitais como fonte de información e de fomento da creatividade. Así durante a nosa andaina nas TIC, os principais obxectivos foron a innovación educativa, a mellora da competencia dixital do noso alumnado e do profesorado e a xestión e actualización dos recursos e ferramentas TIC presentes no centro.

É por isto, que o PD do centro está pensado como un documento para dar continuidade ao traballo realizado no centro ata actualidade e para mellorar as debilidades detectadas no proceso de elaboración do mesmo.

Cabe rematar este apartado de contextualización facendo fincapé na importancia do PD como un elemento que vai a proporcionar ao centro unha visión nova sobre o traballo coas TIC/TAC, poñendo o foco na importancia de darlle o protagonismo ao alumnado e ás familias e na avaliación e reflexión conxunta das prácticas levadas a cabo no centro e da organización do traballo no mesmo. Dito esto, o PD será un punto clave dentro da PXA 23-24.

Asímesmo este curso participaremos nun PFPP no cal seguiremos afondando e mellorando o Plan dixital de cara ao coñecemento de novas ferramentas e aplicación coas familias

Debido á traxectoria do centro no traballo coas TIC e á organización para realizar o PFPP ligado á elaboración do Plan Dixital, decidiuse formar un equipo de dinamización con catro persoas: a dirección, a coordinadora TIC e dúas mestras. Durante este curso o equipo de dinamización reunirase os segundos e cuartos luns de cada mes, aproveitando o calendario de reunións elaborado para as diferentes dinamizacións do centro. Durante as reunións, organizarase o traballo para poder levar a cabo o teste SELFIE, o test CDD, a formación para elaborar o DAFO, a realización do DAFO, a formación para realizar o Plan de Acción e por último elaborar este documento.Así, ademáis das reunións do equipo de dinamización do PD, a dirección informará periodicamente ao claustro dos asuntos onde teña que colaborar: teste SELFIE, test CDD, análise DAFO e reflexión sobre os obxectivos e accións a incluír dentro do Plan de Acción; e os compoñentes do equipo de dinamización do PD levaran a cabo sesións de traballo individual para a elaboración das tarefas e para asistir ás formacións marcadas dende a administración.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para a relización da análise DAFO utilizaráronse diferentes ferramentas e fontes de información como son o test SELFIE, o test CDD e as reunións de dinamización dos equipos de TIC e de PD.

Interno
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Falta de motivación e/ou recursos na maioría dos casos. Familias Si
Debilidade Falta de tempo para coordinación docente, que permita levar a cabo o traballo necesario. Persoal docente Si
Debilidade Cambios significativos no claustro debido a diferentes baixas Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado conta con acceso diario a dispositivos que permiten a mellora da competencia dixital, ao tempo que se relacionan coas aprendizaxes do propio currículum. Alumnado Non
Fortaleza O centro conta con bos equipamentos, froito dos Proxectos Arteixo Innovación, Plan Lía e Biblioteca Creativa. Infraestruturas Si
Fortaleza O centro participa en moitos proxectos que o benefician de forma directa en canto ao traballo relacionado con tic/tac. Oferta Si
Fortaleza Profesorado moi coordinado. Organización de centro Non
Fortaleza Todo o profesorado é definitivo, e forma parte de tódolos proxectos activos no centro. Persoal docente Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza O centro non conta con persoal non docente administrativo, polo que existe sobrecarga de traballo no persoal docente activo no centro. Administración educativa Si
Ameaza Falta de liberación horaria, que esixen horas de adicación extra fóra do horario docente. Administración educativa Si
Ameaza A ratio actual de alumnado impide unha correcta implementación de metodoloxías tic/tac, así como un correcto desenvolvemento do currículo escolar. Lexislación Si
Oportunidade O centro vese favorecido pola existencia do proxecto Arteixo Innovación. Contorna Non
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O DAFO realizado permitiu realizar unha análise e priorizar os obxectivos e as accións a levar a cabo dentro do Plan Dixital para este curso 23-24

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Formar ao profesorado en diferentes ámbitos relacionados coa sua competencia dixital
O02PD Promover a comunicación entre as titoras e as familias mediante o uso de ferramentas corporativas e outras utilizadas no centro.
O03PD Impulsar no centro o Proxecto de Polos Creativos

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será o seguinte:

Realizaremos unha avaliación procesual trimestralmente. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións que se realizaron neste trimestre. Aínda que estas iranse cubrindo a medida que se vaian realizando, na avaliación trimestral farase unha recompilación das mesmas, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Durante o primerio trimestre realizáronse dinámicas de información ás familias sobre as ferramentas de comunicación coorporativas e de difusión do traballo da escola. Ademáis o profesorado tivo unha sesión de formación entre iguais de impresión 3D para reforzar e afianzar o seu uso.

2º Trimestre

Durante o segundo trimestre recibimos unha sesión de formación co persoal ABALAR sobre o uso das novas pantallas dixitais. Realizamos unha docencia entre iguais sobre o uso de luz negra e cricut.

3º Trimestre

Realizamos unha sesión de docencia entre iguais sobre micrófonos e tarxetas de sons e mesa de luz. Elaboramos os dossiers explicativos do uso das ferramentas do centro para o profesorado, os cales están publicados no abalarBox da biblioteca.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Na avaliación final, ao remate do curso académico 2023-2024, incluiremos, entre os aspectos a valorar, a avaliación do Plan Dixital en xeral e as propostas de mellora para o curso seguinte.

As propostas de mellora recollidas tanto nas sesións trimestrais coma na sesión final (ao remate do curso) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción coma no documento en xeral.
 

Valoración xeral

A valoración do Plan Dixital 23-24 é moi positiva exceptuando o obxectivo relativo a Polos Creativos xa que non recibimos o material novo deste programa por parte da Consellería, polo que nos centramos en afianzar as ferramentas dixitais existentes na escola a través da formación entre iguais e a elaboración de documentos que non futuro servan de apoio ao persoal novo que chegue ao centro.

Proposta de mellora

Como proposta de mellora propoñemos a elaboración de dossiers adaptados ás familias onde se recollan as ferramentas dixitais usadas co alumnado na escola.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital foi levado ao Consello Escolar no mes de outubro. O proxecto Tic do centro para este curso 23-24 foi elaborado e irá anexo a PXA xunto co Plan dixital. Este plan dixital será difundido á comunidade a través do blogue de centro.