Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O Proxecto Educativo do IES Plurilingüe Rosalía de Castro ten como obxectivo principal ofertar unha educación baseada no equilibrio entre Ciencias e Humanidades, cun bo dominio das linguas estranxeiras e das tecnoloxías de información e da comunicación, que fomenta a creación e a intelixencia artística e practica as habilidades deportivas.
Unha das liñas máis destacadas do Plan de Mellora do centro é a elaboración do Plan Dixital que permita incrementar a competencia dixital do alumnado e do profesorado. No curso 2021–22 iniciouse no centro o programa E-dixgal en 1ºESO para ir ampliándose paulatinamente ata 4ºESO.
As actuacións para acadar este obxectivo pódense resumir en tres:

  • Difusión e formación do profesorado no emprego de E-dixgal e dos recursos TIC do centro
  • Visibilización das boas prácticas entre a comunidade educativa
  • Sensibilización e formación extensiva de todo o profesorado e alumnado

Na Programación Xeral Anual do curso 23/24 incluirase no apartado adicado á actualización da documentación oficial do centro (que prevé nestes momentos a actualización do PE, do Plan de Acción Titorial e do Plan de Atención á Diversidade) o Plan Dixital do Centro.

A Contextualización normativa do Plan Dixital do noso centro:

  *   Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
   *    Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros  docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
   *   Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
   *   Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
   *   Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
   *    Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Para a elaboración do Plan Dixital creouse dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado (PFPP) do noso centro un grupo de traballo formado polo profesorado que forma parte do equipo de Dinamización do Plan Dixital, no que está representado o equipo directivo do mesmo. A través de diferentes sesións de traballo tanto individuais como colectivas, e de reunións coa nosa asesora Adix foise avanzando na realización do mesmo.
O proceso de elaboración estivo condicionado polas instrucións que preparou a Consellería de Educación e que se nos facían chegar a través da nosa
asesora Adix e que consistiron, de xeito resumido, en:
1. Realización enquisas SELFIE para a avaliación da situación do centro dende o punto de vista do equipo directivo, o profesorado e o alumnado.
2. Realización das enquisas de Competencia Dixital Docente (CDD) por parte do profesorado do centro.
3. Realización da análise de Debilidades, Ameazas, Fortalezas e Oportunidades (DAFO) a partires dos resultados do SELFIE e do CDD.
4. Realización do Plan de Acción, establecendo os obxectivos, indicadores de logro e accións a partir dos resultados do DAFO.
5. Redacción do documento do Plan Dixital e aprobación no Claustro e no Consello Escolar.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para realizar a análise DAFO do noso centro empregamos varias fontes de información:

  1. Resultados da enquisa SELFIE
  2. Resultados do Test CDD (Competencia Dixital Docente)
  3. Información elaborada polo grupo de traballo do PFPP
    1. Páxina web do centro sen actualizar e pouco uso das redes sociais.
    2. Formación profesorado pouco adaptada ás necesidades docentes.
    3. Carencias na competencia dixital do alumnado.
    4. Pouco uso das ferramentas corporativas da Consellería.

A partir do Informe SELFIE, Test CDD e a propia experiencia, o grupo de traballo xenerou unha análise DAFO necesaria para a análise de situación e para a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital, co fin de corrixir debilidades, manter fortalezas, aproveitar oportunidades e afrontar ameazas.

Interno
22 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Falta de competencia dixital do alumnado e uso excesivo no seu ocio. Alumnado Si
Debilidade Familias en risco de fenda dixital. Familias Non
Debilidade Parte do equipamento dixital está obsoleto (PCs e pizarras dixitais) Infraestruturas Non
Debilidade Pouco tempo para explorar o ensino dixital. Organización de centro Non
Debilidade Falta de espazos físicos dispoñibles. Organización de centro Non
Debilidade Falta dun inventario actualizado dos equipos TIC Organización de centro Si
Debilidade Competencia dixital docente media (B1), con diferencias entre sectores de profesorado. Persoal docente Si
Debilidade Falta de tempo para realizar cursos de formación e adaptación dos contidos ás necesidades individuais. Persoal docente Non
Debilidade Non se usan as ferramentas de comunicación na avaliación do alumnado. Persoal docente Non
Debilidade Non se adoptan novas modalidades de ensino. Persoal docente Non
Fortaleza Mellora na competencia dixital nos últimos cursos. Alumnado Non
Fortaleza Predisposición positiva cara a dixitalización do centro. Familias Non
Fortaleza Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Familias Non
Fortaleza O centro conta con infraestructuras e equipamento dixital en tódalas aulas. Infraestruturas Non
Fortaleza Aplicación de novas modalidades de ensino grazas aos programas como Club de Ciencia, StemBach, premios,... Oferta Non
Fortaleza O equipo directivo e os coordinadores das áreas dixitais están concienciados e traballan activamente en pos da dixitalización do centro. Organización de centro Non
Fortaleza Fenda dixital: medidas e apoio para identificar dificultades. Organización de centro Non
Fortaleza Existe interese no ámbito dixital na maioría do profesorado. Persoal docente Si
Fortaleza Empleo de entornos virtuais de aprendizaxe Persoal docente Si
Fortaleza Debate sobre o uso da tecnoloxía Persoal docente Non
Fortaleza Colaboración máxima do persoal non docente no ámbito dixital do centro. Persoal non docente Non
Fortaleza Intercambio de experiencias cos auxiliares de conversa. Persoal non docente Non
22 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Cambios lexislativos continuos. Increméntanse gradualmente as labores administrativas dos docentes en detrimento das labores pedagóxicas. Administración educativa Non
Ameaza Aplicación incorrecta da lexislación sobre protección de datos e dereitos de autor. Lexislación Non
Oportunidade A administración educativa estimula a formación dixital a través de plans específicos (Edixgal, Plan Dixital, Polos Creativos¿) e de cursos de formación de profesorado (PFPP) Administración educativa Non
Oportunidade Administración educativa preocupada de que os centros teñamos a infraestructura tecnolóxica axeitada para o ensino dixital: equipos, conectividade e servizos. Administración educativa Non
Oportunidade Colaboración coas actividades organizadas dentro da estratexia dixital. ANPA Non
Oportunidade Contexto sociocultural receptivo á dixitalización da educación e a aplicación de novas modalidades de ensino. Contorna Non
Oportunidade Apoio para reducir a fenda dixital. Contorna Non
Oportunidade Lexislación sobre protección de datos. Lexislación Non
Oportunidade Normas sobre dereitos de autor e licenzas de uso. Lexislación Non
Oportunidade A dixitalización do centro permitiría acceder a interaccións con universidades, empresas e outras entidades externas. Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Dende o momento que se creou o Equipo de Dinamizacións das TIC o centro leva facendo un esforzo de reorganización, renovación e optimización dos recursos persoais e equipamentos informáticos, e tamén na nosa formación a través dos cursos ofertados polas autoridades educativas, ademais de por grupos de traballo e cursos ofertados dentro do noso Plan de Formación no centro (PFPP).
Podemos afirmar que, actualmente, o profesorado deste centro ten a formación necesaria para aproveitar tódalas posibilidades que ofrecen as ferramentas dixitais ofertadas pola Consellería de Educación.
Dispoñemos dos seguintes recursos e ferramentas TIC:

  • Todas as aulas deste centro están equipadas cun ordenador de sobremesa co sistema operativo Abalar, unha pizarra dixital interactiva (PDI), equipo de son e conectividade wifi á rede Abalar nas aulas da ESO.
  • Oito ordenadores de sobremesa co sistema operativo Abalar Libre na sala de profesores para uso dos docentes, e rede wifi de alta velocidade para que se poida traballar dende portátiles de uso personal.
  • Conexión a internet en todo o centro (100 Mbps), con rede wifi independente para alumnado e para o profesorado, a maiores da rede Abalar.
  • Dúas aulas TIC, unha con 30 equipos e outra con 15, dispoñibles para o seu uso nas clases por parte do profesorado. Ademais 3 carros con 20 portátiles para o mesmo fin.
  • Ordenadores de acceso libre, onde o alumnado pode aproveitar no recreo ou no tempo libre para facer buscas na rede ou traballar con software específico.
  • Equipos Edixgal para o alumnado de 1º da ESO. En tres anos disporá todo o alumnado da ESO destes equipos.
  • Páxina web (www.iesrosalia.gal) e blogues para a Biblioteca e Igualdade.
  • Aulas virtuais e suite educativa.
  • Uso de aulas virtuais para cursos do Club de Ciencia e para o traballo co alumnado do Stembach.


Apostouse neste centro polo uso de software libre, polo que ata o día de hoxe o 100% dos equipos informáticos do centro teñen instalado o sistema operativo Abalar, tendo soamente un arranque dual con windows 10 os equipos das aulas TIC, debido ás necesidades específicas dos Ciclos Formativos que se imparten neste centro.
Por outra banda debemos indicar que o centro fixo un importante esforzo de autoformación para mellorar a competencia dixital do profesorado a través de diferentes obradoiros organizados ao inicio do curso para o uso da aula virtual con moodle, uso do software para pizarras dixitais Openboard, uso do Espazo Abalar para comunicarse coas familias, uso do sistema de videoconferencias,... material dispoñible nunha páxina web en forma de documentación e videotitoriais que o profesorado pode revisar en calquera momento.
En canto á xestión do mantemento do equipamento do centro o protocolo seguido é, unha vez informado o Equipo de Dinamización, que este realiza unha diagnose do problema, ben directamente ou ben en comunicación coa Unidade de Atención a Centros (UAC) ou o Servizo Premium de Edixgal. En función desa avaliación soluciónase directamente, recúrrese aos servizos dunha empresa externa ou faise cargo a propia UAC ou o Servizo Premium.
Por último, en canto aos protocolos relacionados coas TIC, simplemente informar que tras estes dous últimos cursos escolares condicionados pola pandemia da Covid-19 fíxose un enorme esforzo en adaptar os medios dispoñibles á teledocencia e a mellorar a comunicación dixital co alumnado e coas familias. O Plan de Continxencia recolle toda esa información, aínda que por sorte a situación actual non fai necesaria a súa aplicación tan estricta.

Analizada a situación actual do noso centro en canto ás necesidades de mellora de infraestruturas tecnolóxicas, equipamento e servizos dixitais educativos, podemos concluir:

  • Equipamento:
    • Renovación de 8 pizarras dixitais nas aulas.
    • 20 equipos de sobremesa para completar unha das aulas de informática.
    • 11 equipos ultraportátiles para completar carros de préstamo (aula móbil).
    • 2 taboleiros interactivos para usar como paneis informativos.
    • 1 equipo portátil con S.O. windows para administración (problema de drivers se usamos Abalar)
    • Nova arquitectura pedagóxica: mobiliario zona de traballo aberta para o alumnado, mesas para traballo en grupo con tomas de corrente e conexión de rede e cadeiras lixeiras.
  • Equipamento Polos Creativos (detallado na convocatoria):
    • kits de electrónica básicos e avanzados
    • microcontroladores, sensores e actuadores
    • Sistemas IoT e de domótica
    • Máquina CNC
    • Cortadora láser
    • Equipamento audiovisual: sistemas de grabación de audio e radio, croma, equipamento de iluminación, gafas de RV
    • Ordenadores e monitores.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
01PD Formar e fomentar o uso de EVA edixgal no profesorado
02PD Mellorar a competencia dixital do alumnado: formar nos riscos e ameazas no uso das TIC
03PD Realizar o inventario do equipamento informático do centro mediante unha base de datos ou folla de cálculo

Seguimento

Procedemento

O seguimento das accións de cada obxectivo realizarase valorando nun primeiro nivel se o obsectivo foi acadado ou non, e para cada unha das accións de dito obxectivo farese unha valoración entre Realizada, Aprazada ou Pendente.

1º Trimestre

Ao finalizar o primeiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e 
accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:
       • Obxectivo O01PD: Formar e fomentar o uso de EVA edixgal no 
profesorado atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das 
accións como se indica a continuación: 
           ¿ AO1.1: Acadado
           ¿ AO1.2: Pendente
           ¿ AO1.3: Pendente
             
       • Obxectivo O02PD: Mellorar a competencia dixital do alumnado: 
formar nos riscos e ameazas no uso das TIC atópase cun grao de 
desenvolvemento de cada unha das accións como se indica a continuación: 
           ¿ AO2.1: En proceso
           ¿ AO2.2: En proceso
             
       • Obxectivo O03PD: Realizar o inventario do equipamento 
informático do centro mediante unha base de datos ou folla de cálculo 
atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións como se 
indica a continuación: 
           ¿ AO3.1: Acadada
           ¿ AO3.2: En proceso

 

2º Trimestre

Ao finalizar o segundo trimestre o estado de cada un os obxectivos e 
accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:
       • Obxectivo O01PD: Formar e fomentar o uso de EVA edixgal no 
profesorado atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das 
accións como se indica a continuación: 
            AO1.1: Acadado
           AO1.2: Pendente
           AO1.3: Pendente
             
       • Obxectivo O02PD: Mellorar a competencia dixital do alumnado: 
formar nos riscos e ameazas no uso das TIC atópase cun grao de 
desenvolvemento de cada unha das accións como se indica a continuación: 
            AO2.1: Acadado
            AO2.2: Acadado
             
       • Obxectivo O03PD: Realizar o inventario do equipamento 
informático do centro mediante unha base de datos ou folla de cálculo 
atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións como se 
indica a continuación: 
           AO3.1: Acadada
           AO3.2: En proceso

3º Trimestre

Ao finalizar o terceiro trimestre o estado de cada un os obxectivos e 
accións vinculadas a cada un destes é o seguinte:
       • Obxectivo O01PD: Formar e fomentar o uso de EVA edixgal no 
profesorado atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das 
accións como se indica a continuación: 
            AO1.1: Acadado
           AO1.2:  Acadado
           AO1.3: Pendente
             
       • Obxectivo O02PD: Mellorar a competencia dixital do alumnado: 
formar nos riscos e ameazas no uso das TIC atópase cun grao de 
desenvolvemento de cada unha das accións como se indica a continuación: 
            AO2.1: Acadado
            AO2.2: Acadado
             
       • Obxectivo O03PD: Realizar o inventario do equipamento 
informático do centro mediante unha base de datos ou folla de cálculo 
atópase cun grao de desenvolvemento de cada unha das accións como se 
indica a continuación: 
           AO3.1: Acadada
           AO3.2: Parcialmente

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación do Plan Dixital ten como obxectivo medir o grao de consecución dos obxectivos e das accións plantexadas. Neste sentido empregaremos o cadro de valoración de Seguimento das Accións para validar a realización de cada unha das accións, de xeito que:

  • 1º trimestre: validación das accións temporalizadas neste período e dos obxectivos que teñen tódalas accións completadas.
  • 2º trimestre: validación das accións temporalizadas neste período e dos obxectivos que teñen tódalas accións completadas.
  • 3º trimestre: validación das accións temporalizadas neste período e dos obxectivos que teñen tódalas accións completadas.
  • Valoración final da consecución de obxectivos e realización das accións e realizar as propostas de mellora correspondentes.
Valoración xeral

Os dous primeiros obxectivos están plenamente cumplidos e o obxectivo 3 está parcialemte acadado xa uq se está pendente de recibir as novas pantallas interactivas e outro tipo de equipamento complementario. Tamén chegaron novos equipos informáticos (32) que están pendentes de decidir a súa ubicación. Por otra banda somos un novo centro de Capacitación Dixital para Adultos cunha asignación prepupuestaria para a montaxe desa aula, polo que tamén se está pendente de investir esa asignación.

Proposta de mellora

De cara o próximo continuarase coas charlas de formación a alumnado e profesorado e finalizarase o inventario de equipos. Outros obxectivos quedan pendentes de estudar e analizar.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan Dixital do curso 23/24 pódese consultar a través de Plans de centros na aplicación Educalidade a través do seguinte enlace: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=15015755