Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Breve xustificación do mesmo
O plan dixital pretende mellorar o desenvolvemento da competencia dixital do alumnado e o uso das tecnoloxías dixitais na aprendizaxe a través do desenvolvemento da competencia dixital do profesorado, así como facilitar unha posible transformación dos centros de ensino en organizacións educativas dixitalmente competentes.

Este Plan Dixital estaría rexido polas seguintes leis:

A Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación, Lei Orgánica 3/2020, de 29 de decembro pola que se modi ica a Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación especifica que se debe promover o uso das TIC como medio didáctico tratando de contribuir a minimizar os efectos da fenda dixital por xénero ou outros aspectos socioculturais. (art 111 bis) no que se establece que as Administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán:

  • O uso das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) na aula como medio didáctico apropiado e valioso para levar a cabo as tarefas de ensino e aprendizaxe,
  • O emprego dos marcos de referencia da competencia dixital que orienten a formación inicial e permanente do profesorado.
  • O desenvolvemento dunha cultura dixital nos centros e nas aulas.

Tamén incide nos seguintes principios:

  • Fomentar a confianza e a seguridade no uso das tecnoloxías, prestando especial atención ás situacións de violencia na rede e observando o respecto á normativa reguladora da información dixital e os dereitos de propiedade intelectual, ademais de concienciar sobre o respecto dos dereitos de terceiros.
  • O acceso ás novas tecnoloxías basearase nos principios de non discriminación impulsando un compromiso educativo entre familias e centro, e neste contexto, deben atender á diversidade propoñendo modelos de programación e materiais accesibles (art. 121). Para estes fins, a dirección do centro dirixirá, promoverá e coordinará a innovación educativa (art 132).
  • Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022. Nesta normativa autonómica atópase regulada a elaboración por parte dos centros docentes durante o curso 2021/22 do Plan Dixital (Disposición adicional quinta).
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022 establece que a coordinación do plan dixital será realizado polo equipo de dinamización do Plan Dixital formado pola persoa directora do centro e outra persoa do claustro, que no caso do noso centro será a persoa coordinadora do equipo TIC.

En liña coas orientacións establecidas no Plan de Recuperación e Resiliencia da Unión Europea e no marco do Plan de Acción de Educación Dixital (2021-2027), a Consellería de Cultura, Educación e Universidade persegue a transformación dixital dos centros educativos de Galicia como organizacións a in de que sexan dixitalmente competentes nos procesos de ensinoaprendizaxe, de xestión e de relación o que require de un proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa que se deberá recoller nun Plan Dixital do Centro como organización.

Como parte deste Plan Dixital incluirase o Proxecto Dixital aprobado o 28 de xuño de 2018 e que recolle a metodoloxía, as actividades e a temporización das actuacións a realizar co alumnado en cada ciclo e etapa educativa.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, Test CDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da súa realidade no eido dixital, e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Cos datos obtidos, levamos a cabo unha parametrización partindo da media obtida en cada área, observando a desviación obtida en cada ítem con respecto á puntuación de referencia. Posteriormente, clasificamos os aspectos internos dos diferentes ítems como fortalezas ou debilidades, e os aspectos externos como oportunidades ou ameazas.

Interno
16 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H7. O alumnado non crea habitualmente contidos dixitais. Alumnado Si
Debilidade H11. O noso alumnado non ten formación para o traballo de codificación e programación. Alumnado Si
Debilidade C8, C15.Continuar actualizando o equipamento tecnolóxico do centro. Infraestruturas Si
Debilidade C1, C2, C14.. Non temos aula de informática. Infraestruturas Si
Debilidade H13. Non está completamente implementado un programa específico que fomente o emprego de ferramentas como programación e pensamento computacional nas aulas. Oferta Si
Debilidade H15, DPC1, DPC2, DPC3. Apenas hai persoal cualificado e con disposición horaria para resolver os problemas técnicos que poden xurdir a diario nas aulas. Organización de centro Si
Debilidade A4. A falta de tempo e dispoñibilidade horaria dos mestres imposibilita a posibilidade de traballo por proxectos colaborativos entre os docentes, así como a dificultade para a creación e/ou adaptación de materiais dixitais conforme ás distintas necesidades individuais do alumnado. Persoal docente Si
Debilidade G5,G7,DPC1,DPC2. Falta de formación nos docentes no uso e aplicación das ferramentas TIC e programas que poden usar nas aulas. Persoal docente Si
Debilidade ATIC1. Descoñecemento dos recursos dixitais existentes, así como metodoloxías de aplicación que poden ser útiles no noso día a día. Persoal docente Si
Debilidade E2. Só unha parte do profesorado crea recursos educativos dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza A3, B2, F1, F3, H4:. Alumnado Edixgal adquire autonomía para elaborar presentacións dixitais e posterior explicación e defensa do traballo realizado. Alumnado Si
Fortaleza B3. En xeral, moi colaboradoras. Familias Non
Fortaleza C.10 Acceso a dispositivos Edixgal (en 5º e 6º). Dotación ao longo do curso de Polos Creativos. Infraestruturas Si
Fortaleza A2. Profesorado ben coordinado. Organización de centro Si
Fortaleza E4. Existe unha boa canle de comunicación entre a comunidade escolar. Organización de centro Si
Fortaleza A1, A2. O profesorado amosa boa disposición e interese na posta en marcha para o traballo colaborativo por proxectos. Persoal docente Si
16 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza A4, ATIC,. A falta de tempo e dispoñibilidade horaria dos mestres e familias, así como o exceso de burocracia existente, limita a posibilidade de levar a cabo novos proxectos dixitais no centro. Administración educativa Si
Ameaza C1, C2, C14, C15. O colexio non conta con aula de informática e dotación para que os cursos que non estean en EDIXGAL poidan acceder a unha formación dixital plena no centro. Administración educativa Si
Ameaza Cambios lexislativos constantes que dificultan a adaptación, transición e implantación ás realidades educativas. Lexislación Si
Oportunidade B4, E2, E3, F1, F4. O propio Plan Dixital debería, supostamente, fomentar e mellorar as condicións de aprendizaxe, tanto en metodoloxías como en implantación de cultura dixital. Administración educativa Si
Oportunidade ATIC, H12OP, G9. Investigación e posta en común de recursos dixitais externos para disposición do profesorado do centro. Administración educativa Si
Oportunidade E1,E2,E3. Elaboración dun repositorio de contidos e/ou recursos do propio centro válidos para aplicar na aula. Administración educativa Si
Oportunidade Necesidade de crear conciencia no alumnado (e profesorado) no uso de licenzas abertas, software libre e recoñecemento e atribución de recursos atopados na rede. Lexislación Si
Oportunidade Establecer vínculos de colaboración co Concello: charlas informativas, formativas, cursos de alfabetización dixital a familias... Outras Si
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tras actualizar o noso DAFO para este plan 2024-2025, evidéncianse carencias no noso centro a pesares dos esforzos realizados os últimos anos.

Ademais tamén hai un importante camiño por andar no que se refire a alfabetización dixital do noso alumnado, parte do profesorado e sobre todo tamén do resto da Comunidade Educativa.

Aínda que se deron pasos, aprécianse moitas carencias de competencia dixital no alumnado, especialmente no alumnado dos cursos inferiores ao 3º ciclo de educación primaria. Observamos que hai un salto moi grande de 4º a 5º de educación primaria o que fai preciso que se adiante o traballo co alumnado para conseguir que o punto de partida estea máis en consonancia coas necesidades que a nosa participación no Proxecto E-Dixgal implica.

Con carácter xeral, deberíamos tratar de vincular aprendizaxes curriculares simultáneamente ao emprego didáctico de ferramentas dixitais. O reto sería lograr unha "tecnoloxía transparente" completamente normalizada en canto a uso e fin didáctico. 

Ao longo dos dous últimos cursos puxemos o foco na mellora de aspectos como robótica educativa, creación de contidos multimedia e aprendizaxe de licenzas e dereitos de autor, traballando organizadamente desde o centro a través de sendos PFPPs solicitados ao CFR de A Coruña. A previsión é continuar ao longo deste 24-25 coas liñas de traballo, engadindo materiais proporcionados desde Polos Creativos.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD-01A1 Establecer un equipo de profesores/as (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (PDC)
O02PD-02A5 Potenciar no coñecemento sobre os dereitos de autor, as licenzas Creative Commons e o dereito de cita
O03PD-03C1 Actualizar e/ou renovar os dispositivos dixitais do centro
O05PD-05E2 Elaboración dun banco de recursos educativos propios na aula virtual do centro para a consulta e utilización de todo o claustro.
O06PD-06F6 Crear e publicar narracións dixitais. Radio escolar: O Tarabelo nas ondas.
O07PD-7H10 Incluir as tic na aula como ferramentas didácticas habituais para conseguir unha progresiva mellora da calidade dos procesos ensino-aprendizaxe.
008PC-0008 Experimentar cos materiais de Polos Creativos e realizar formación a través dun PFPP para o seu emprego didáctico.

Seguimento

Procedemento

No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:

Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 24-25. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto. Nas distintas reunións do equipo realizarase unha análise do desenvolvemento e apliación do mesmo, para no caso de ser preciso, propoñer e realizar as modificacións que se consideren oportunas.

Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do presente curso académico. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.

1º Trimestre

Procedemos á constitución do Equipo de Plan Dixital para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (PDC). Comezamos coa creación e publicación de narracións dixitais a través do programa O Tarabelo nas Ondas. Estamos pendentes de recibir por parte da Consellería os materiais restantes dos Polos Creativos para poder establecerde forma definitiva unha ruta de traballo de cara aos vindeiros meses, tanto a nivel metodolóxico como formativo.

2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento e avaliación do plan realizarase ao longo de todo o curso. Distinguiremos aquí dous tipos de avaliación:

  • Procesual, que se levará como mínimo unha vez ao trimestre.
  • No Contexto final, momento en que trataremos de medir a consecución e logro dos obxectivos marcados neste Plan Dixital.

En cada unha delas, teremos en conta os obxectivos e indicadores marcados nas táboas do Plan de Acción. Valoraranse aspectos como:

  • O estado da execución das accións programadas: Realizada / Pendente / Aprazada.
  • A análise e valoración dos resultados ata ese momento.
  • As posibles modi icacións das accións en busca de mellores resultados.
  • Posibles propostas de mellora buscando acadar os obxectivos programados.

A avaliación inal levarase a cabo cara ao inal do vindeiro curso escolar. Como aspectos a considerar, teremos en conta os seguintes:

  • A valoración do logro dos obxectivos: Acadados/ Parcialmente acadados / Non acadados / Pendentes / Aprazados.
  • Proposta de repetición de obxectivos.
  • Valoración das causas polas que non se acadaron os obxectivos.
  • Posibles propostas de mellora.
  • Plantexamento de novos obxectivos.

Do mesmo xeito, para poder avaliar a consecución ou non dos obxectivos, teremos en conta tamén durante o proceso todos aqueles aspectos que actualmente constitúen debilidades ou ameazas dentro do noso SELFIE e que non dependen directamente do noso traballo ou vontade:

  • Conseguiuse ampliar a dotactión e parque tecnolóxico de recursos dixitais no centro (carros móbiles, ordenadores portátiles actuais, etc).
  • A Consellería continúa aportan novos aplicativos (ou mellora dos actuais) que eliminen a burocracia e faciliten as labores administrativas..
  • A UAC / Servizo Premium responden de forma áxil e operativa ás problemáticas xurdidas, pechando os tickets nun tempo razoable e con saída satisfactoria para o centro.
  • Garántense horas exclusivas para que as persoas integrantes do equipo tic / plan dixital poden levar a cabo correctamente as súas funcións.

As actuacións serán consideradas como realizadas / superadas se responden aos indicadores sinalados en cada caso. Ese proceso de avaliación inal terá lugar ao remate do curso escolar, tendo en conta o nivel de progresión ou desenvolvemento (conforme as circunstancias) para cada actuación no plano cronolóxico detallado no Plan de Acción.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O protocolo para a publicidade e difusión do plan entre toda a comunidade educativa incluirá o seguinte proceso:

  • Comunicación aos órganos colexiados:
  • Publicidade na Web do centro no apartado de documentos.
  • AbalarMóbil: comunicación do enlace ao documento.