Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do Plan Dixital realizarase baixo o uso de indicadores para a avaliación trimestral e das actuacións. Neste sentido usaranse unha serie de descriptores para a integración das tecnoloxías dixitais nas dimensións organizativa, pedagóxica e tecnolóxica. Cada un dos descriptores foi asignado a unha das competencia que buscamos mellorar no centro, aínda que é certo que, sendo as áreas da competencia dixital integrais e transversais, algúns deles poderían responder a preguntas doutros elementos. Devanditos indicadores poderán ser utilizados e revisados a principios de cada trimestre, para adecualos ás condicións concretas do contexto educativo.
Inicio de accións encamiñadas á adquisición dos obxectivos:
- OBX1: accións emprendidas: Realización de accións de actualización, optimización e mantemento ao inicio de cada trimestre. Creación dun formulario de incidencias graduando a súa urxencia. Analizar equipos e solicitar a substitución de recursos obsoletos en cada unha das aulas de traballo.
- OBX2: accións emprendidas: Creación dun modelo base a modo de autorización para profesorado que queira empregar ferramentas externas. Fomento de uso e coñecemento de licenzas Creative Commons.
- OBX3: accións emprendidas: Creación dun Proxecto de Formación Permanente do Profesorado (PFPP), con temática dixital, motivante e funcional.
- OBX7: accións emprendidas: Dar a coñecer a toda a comunidade o uso de ferramentas corporativas de comunicación (en especial correo e abalarmóbil) e funcionamento. Empregar espazo abalar non só para notificación de mensaxes senón tamén para a coordinación e rexistro de titorías familiares.
- OBX10: accións emprendidas: Dar a coñecer o Plan Dixital de centro e conseguir a implicación de todo o equipo docente. Realización de adaptacións ou modificacións propostas polos compañeiros/as.
Accións desenvoltas segundo os obxectivos establecidos:
- OBX1: Realización de accións de actualización, optimización e mantemento. Análise equipos e solicitude de novas tomas de rede nas instalacións do centro.
- OBX2: uso de licenzas Creative Commons nos documentos de centro. Formación en materia de protección de datos.
- OBX3: sesión formativas correspondentes ao PFPP da liña dixital.
- OBX4: Creación de proxecto eTwinning dentro do programa Erasmus+
- OBX5: Creación de contidos dixitais, obtención dun carro de carga para equipos portátiles, mellora da conexión a Internet, emprego das aulas virtuais.
- OBX6: Desenvolvemento do programa DigiCraft nas horas de libre configuración, emprego de recursos tecnolóxicos do centro como Chroma e impresora 3D.
- OBX7: empregar espazo abalar non só para notificación de mensaxes senón tamén para a coordinación e rexistro de titorías familiares.
- OBX9: Formar ao claustro en ferramentas de avaliación.
- OBX10: difusión do Plan Dixital de centro e conseguir a implicación de todo o equipo docente.
Accións desenvoltas segundo os obxectivos establecidos:
- OBX1: Realización de accións de actualización, optimización e mantemento. Análise equipos e solicitude de novos puntos de acceso wifi.
- OBX2: uso de licenzas Creative Commons nos documentos de centro.
- OBX4: Publicación de proxectos eTwinning e contacto con centros estranxeiros para colaborar nas súas propostas
- OBX5: Creación de contidos dixitais, obtención paneis interactivos e unha aula de informática móbil e emprego continuado das aulas virtuais.
- OBX6: Desenvolvemento do programa DigiCraft nas horas de libre configuración, emprego de recursos tecnolóxicos do centro como robots ou realidade aumentada.
- OBX7: Empregar espazo abalar para a coordinación e rexistro de titorías familiares.
- OBX8: Realización de proxectos interdisciplinares con centros doutras comunidades autónomas (Agrupacións Escolares).
- OBX9: Acordo para a realización de Adaptacións Curriculares (AC) e avaliacións das mesmas baixo formato común
- OBX10: Realización de adaptacións do PD.
Avaliación
Para poder avaliar o plan, será necesario medir o grao de consecución dos obxectivos marcados comprobando a efectividade das actuacións levadas a cabo. O Equipo de dinamización do Plan dixital elaborará un documento para incluír na memoria final do centro, este documento tamén recollerá propostas de mellora para o seguinte curso. Poderán terse en conta para a avaliación do Plan Dixital os datos obtidos de futuras aplicacións de SELFIE e o test de competencia dixital docente.
Neste proceso de avaliación empregaranse os seguintes instrumentos e ferramentas (Como imos avaliar?):
- Os indicadores de avaliación asociados a cada un dos obxectivos e accións.
- A ferramenta de avaliación SELFIE a través da cal poderemos facer unha análise da competencia dixital do Centro. Recoméndase realizar anualmente a final de curso.
- A avaliación da Competencia Dixital Docente a través do portfolio da Competencia Dixital Docente do INTEF.
- A avaliación da Competencia Dixital do alumnado a través de SELFIE, preferiblemente a final do curso.
- O plan avaliarase en función dos resultados obtidos no marco dos obxectivos e prazos previstos. O informe de progreso formará parte da Memoria anual do Centro.
Que imos avaliar?
- Eficacia do plan nos distintos ámbitos.
- Participación.
- Grao de uso das TIC.
- Cambio na metodoloxía docente.
- Implicación: familias e claustro.
- Redución fenda dixital.
Cando imos avaliar?
- Avaliación procesual: será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final: será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O Equipo de dinamización do Plan Dixital presentará unha actualización do Plan Dixital para o curso 2023-2024 tendo en conta os datos de consecución dos obxectivos, valoración das actuacións do plan de acción, propostas recollidas da comunidade educativa, cambios normativos e outros aspecto que considere relevantes. A aprobación das modificacións no Plan Dixital axustarase ao procedemento establecido para a elaboración do Plan Dixital.
Comunicación e difusión
O presente Plan Dixital de centro buscará chegar a toda a comunidade educativa para dar a coñecer o proceso seguido na dixitalización das nosas aulas. Para unha mellor difusión serán varias as accións a emprender co fin de implicar a todos os membros na consecución das metas propostas.
Acción 1:
Presentación do plan:
- Información dos aspectos máis relevantes do plan.
- Buscar a participación do profesorado no logro dos obxectivos marcados. Claustro - Reunións informativas de claustro.
- Páxina web do centro.
Destinatarios: Claustro
Canle:
- Reunións informativas de claustro.
- Páxina web do centro.
Acción 2:
Promoción do plan:
- Implementar as medidas necesarias para informar e asesorar aos docentes do centro.
Destinatarios: Docentes
Canle:
- Plan de Formación de Centro.
- Traballo cooperativo.
Acción 3:
Informar ao alumnado dos aspectos do plan que máis lle concirnen: Aulas Virtuais, Edixgal, uso responsable, protección de datos...
Destinatarios: Alumnado
Canle:
- Conferencias grupais con cada grupo – clase ao inicio de curso.
Acción 4:
Difusión entre a comunidade:
- Información e asesoramento sobre os plans de centro en materia dixital.
- Accións formativas dirixidas ás familias.
- Ensino e uso adecuado das RRSS.
- Coidado dos equipos emprestados.
Destinatarios: Familias
Canle:
- Reunión coas familias a inicio de curso.
- Formacións externas.
- Páxina web do centro.
Unha vez aprobado o Plan Dixital será publicado en aberto no sitio web do centro. Informarase á comunidade educativa seguindo os procedementos habituais:
- Profesorado: tratarase o tema na primeira reunión de claustro do curso do contido do plan e da localización do texto do mesmo para a súa consulta.
- Familias: Serán informadas a través de comunicado pola aplicación AbalarMóbil. Será presentado ás familias nas reunións de principios de curso.
Unha copia en papel do Plan Dixital estará dispoñible no centro para a consulta.