Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro.

 

Nivel socio-cultural.

            Ante a dificultade de analiza-lo nivel socio-cultural dos alumnos do colexio, centrámonos na información que nos poden proporciona-las distintas profesións dos pais e segundo isto observamos:

            - Clase media-alta  24%

            - Clase media-media  61 %

            - Clase media-baixa   15 %

 Somos conscientes de que soamente estes datos non reflicten exactamente o nivel socio-cultural das familias pero son os únicos que puidemos avaliar.

A cidade sofre os efectos dunha prolongada crise no seu tecido industrial, motivadas por unha continúa recesión no sector naval que é a principal industria da zona.

Todo o anterior dito refléctase en :

                       - Considerable aumento do número de desempregados.

                       - Problemas familiares.

                       - Diminución no censo.

 

 

O plan dixital é un instrumento de planificación integrado no Proxecto Educativo que persegue fundamentalmente o desenvolvemento do tratamento da información e a competencia dixital e a integración das TIC como ferramenta didáctica nos procesos de ensino-aprendizaxe.

Tal e como indica a Guía de Elaboración do Plan Dixital do INTEF, este debe ser “o instrumento que adapte e facilite o uso dos medios dixitais no proceso de ensino-aprendizaxe, entendido dende o obxectivo do desenvolvemento pleno e integral do alumnado”. Para iso, engade, “é fundamental dar un enfoque de centro ao uso dos recursos pedagóxicos dixitais, aproveitando as posibilidades e recursos dispoñibles, para que se converta nun proxecto compartido para os membros da comunidade educativa, que dea coherencia e orienta o uso das tecnoloxías. Será un instrumento que forma parte do Proxecto Educativo de Centro e da Programación Xeral Anual (PGA)”.

Este plan concíbese como un documento vivo que recolle os acordos acadados no centro respecto dos obxectivos xerais do plan, as estratexias de dinamización e xestión dos recursos tecnolóxicos e a inclusión das TIC nas distintas especificacións curriculares. Implica un compromiso por parte de toda a comunidade educativa. Cada un na medida das súas posibilidades e do seu nivel de formación actual.

Partimos de que a visión do PDC debe estar relacionada coa misión académica global do centro, promovendo en todo momento o uso das TIC de forma segura e acorde co noso proxecto pedagóxico SIGNA.

 

Como obxectivo educativo recollido no noso Proxecto de Centro, queremos desenvolver a competencia dixital do noso alumnado, profesorado e PAS a través dunha proposta tecnolóxica que lles proporcione as ferramentas para funcionar nun mundo dixital, onde o traballo cooperativo e colaborativo a través das TIC se converta en unha necesidade.

 

Convivir con diferentes dispositivos dixitais é unha necesidade no noso día a día. Na tarefa de ensino-aprendizaxe, o uso das TIC achéganos aos contidos dun xeito máis atractivo e motivador, favorecendo a autonomía da persoa na construción da súa propia aprendizaxe.

 

As administracións educativas e os equipos directivos dos centros promoverán o uso das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) nas aulas como medio didáctico axeitado e valioso para a realización das tarefas de ensino e aprendizaxe. Xuntos deberán establecer as condicións que permitan eliminar as situacións de risco derivadas do uso inadecuado das TIC no ámbito escolar, con especial atención ás situacións de violencia en Internet. Fomentarase a confianza e a seguridade no uso das tecnoloxías, prestando especial atención á desaparición dos estereotipos de xénero que dificultan a adquisición de competencias dixitais en igualdade de condicións.

O desenvolvemento do Plan de Centro Dixital realízase no marco do seu Proxecto Educativo e debe contribuír e colaborar no seu desenvolvemento.

Seguindo as directrices establecidas no Proxecto Institucional TIC da Compañía de María, o Plan Dixital do Centro desenvólvese en cada un dos seus centros educativos no ámbito do Grupo Local TIC coa supervisión e apoio do equipo directivo. Tamén tivo a percepción da situación actual e as suxestións do alumnado, do persoal do Centro e do seu Equipo Directivo.

A composición do Grupo TIC local foi determinada polo Equipo Directivo do Centro e cumpre coas directrices establecidas polo titular no Proxecto TIC Institucional:

Un representante do Equipo Directivo. Supervisa e comunica ao ED. 

Un coordinador TIC do centro que actuará como voceiro do grupo.

Un profesor/a de cada nivel educativo ofertado polo centro.

O número máximo de membros do GML será en todo caso de 5 persoas.

Enténdese que unha persoa pode desempeñar diversas funcións ou representar varios niveis nos que ensina.

Así mesmo, para garantir a coordinación das LMG coa CCP correspondente, o coordinador TIC asistirá ás reunións da CCP sempre que sexa necesario, ben por petición da CCP ou ben porque o grupo TIC local o considere oportuno.

 

O Grupo Local TIC desenvolveu este plan de acordo coas directrices e documentos de referencia facilitados, entre os que cabe destacar:

Guía INTEF para o desenvolvemento do Plan de Centro Dixital.

Marco europeo para organizacións educativas competentes dixitalmente (DigCompEdu)

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

1.             Situación de partida

O noso centro comeza o traballo TIC co alumnado no curso 2009 cando levamos a cabo o primeiro Plan TIC. No curso 2010-11 pasamos a formar parte do Plan ABALAR e dende entón avanzamos ano tras ano na incorporación das TIC á aula no día a día e seguimos traballando para que profesorado e alumnado acade a competencia dixital de un bo nivel, que posibilita o desenvolvemento persoal neste sentido.

O mundo das tecnoloxías é un sector en continuo progreso e iso esixe que os responsables TIC do centro estean en continua formación e transmitan á súa vez estes avances ao profesorado e ao alumnado, para que tamén estes estean ao nivel de desenvolvemento das tecnoloxías do centro. momento.

1.1. Infraestrutura, equipamento e servizos dixitais

En canto á dispoñibilidade de recursos, gustaríanos contar con un equipamento máis actualizado, pero como o centro non pode dotalo para todos os niveis, estamos a traballar en novos protocolos de actuación para aplicar un modelo BYOD (Bring Your Own Device) en ESO e así poder acadar 1:1 en ESO no curso 22-23

Nas aulas de cuarto a sexto seguiremos empregando os equipos do Plan Abalar, xa que con eles conseguimos desenvolver o traballo que necesitamos na aula.

En todos os niveis a partir de cuarto de primaria, temos carros de carga para os equipos.

O profesorado dispón de dispositivos de aula en todos os niveis.

O centro conta con dúas conexións a internet de MOVISTAR cunha rede protexida por cortalumes e autoxestionada, que chega por cable de fibra a 300mb cada unha e por wifi a 2,4 Ghz e 5 Ghz.

A xestión de mantemento da rede e equipos do centro vai en traballo cooperatvo entre a coordinadora TIC e o director, e en caso de que o problema a arranxar non esté ao alcance dos deus coñecememetos se contrata a unha empresa externa que colabora nestes traballos dende o comezo da implantación das TIC no centro.

Os servicios dixitais corporativos están divididos por bloques de usuarios, atendendo ao traballo desenrrolado e as necesidades de cada grupo.

Para a xestión administrativa, comunicación coas familias e comunicación interna do profesorado empregamos a plataforma Educamos. 

En canto a comunicación entre o alumnado e de este co profesorado a aula virtual de Google Workspace é a plataforma dixital en uso.

Fontes empregadas para a análise DAFO

+ Resultados SELFIE EP >>> Ver Anexo onde está todo o documento cos resultados.

Dado que o equipo diretivo e o mesmo en EP y en ESO e o selfie realizado tamén, únicamente cumpimentaron a enquisa no  nivel de secundaria.

+ Resultados SELFIE ESO >>> Ver Anexo onde está todo o documento cos resultados.

+ Test CDD: Perfil do profesorado participante no Test CDD.

Participación segundo perfil do profesorado >>>  Ver Anexo onde está todo o documento cos resultados.

 

Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 1. O uso da tecnoloxía no centro é escaso porque o equipamento está desfasado. Alumnado Non
Debilidade 1. Os diferentes niveis de coñecemento do uso das tecnoloxías na educación, dificulta a proposta de axudas para o acceso ao coñecemento educativo dixital ás familias. Familias Non
Debilidade 1.O profesorado ten un baixo grao de satisfacción coa tecnoloxía que o centro pon á súa disposición. Infraestruturas Non
Debilidade 1. A falta de fondos impide a compra de equipamento e con el o traballo dixital na aula 2. A estratexia dixital non se pode desenvolver como lle gustaría ao equipo TIC por imposibilidade económica Organización de centro Non
Debilidade 1. O profesorado ten unha baixa participación nas redes profesionais 2. O 20% do profesorado non utiliza a tecnoloxía para o ensino-aprendizaxe diario. Persoal docente Non
Debilidade 1. A atención de varias contas de correo electrónico para diferentes servizos supón un esforzo extra para as persoas da administración, perdendo así eficiencia na comunicación. 2. O persoal de conserxería e limpeza fai un uso escaso ou nulo das tecnoloxías para a comunicación co centro e o desenvolvemento do seu traballo. Persoal non docente Non
Fortaleza 1. O alumnado mostra un alto grao de satisfacción co uso de contornos virtuais de aprendizaxe. 2. O alumnado ten unha disposición colaborativa e interese polo uso dos medios dixitais para a aprendizaxe. 3. O 95% do alumnado dispón de medios tecnolóxicos na casa para poder traballar dixitalmente. Alumnado Non
Fortaleza 1. A comunicación entre as familias e a comunidade educativa é fluída e sinxela a través da plataforma dixital. 2. O nivel socioeconómico das familias do centro é medio-alto e mostran unha actitude favorable cara ao uso da tecnoloxía na aula. Familias Non
Fortaleza 1. O acceso a Internet é rápido no 85% das estadías na escola 2. A asistencia técnica recibida é satisfactoria para o 60% do persoal do centro 3. A mellora realizada na protección do acceso á rede de internet reforza a seguridade no traballo diario do alumnado e do profesorado. Infraestruturas Non
Fortaleza 1. Vontade de traballo dos equipos TIC para mellorar o coñecemento das tecnoloxías 2. Plans de formación continua do profesorado para mellorar o uso das tecnoloxías Organización de centro Non
Fortaleza 1. O 70% do profesorado do meu centro ten un nivel medio de competencia dixital docente. 2. O 90% do profesorado do centro utiliza contornas virtuais habitualmente para a súa labor docente 3. O profesorado adapta as tecnoloxías dixitais ás necesidades de aprendizaxe do alumnado 4. O profesorado utiliza tecnoloxías adaptadas para o alumnado NEE Persoal docente Non
Fortaleza 1. A persoa secretaria ten boa disposición para aprender e utilizar as tecnoloxías. Persoal non docente Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. A administración ofrece un menor apoio aos centros concertados no acceso aos medios dixitais Administración educativa Non
Ameaza 1. Temos colegios cercanos con modelo 1&1. Contorna Non
Oportunidade 1. Se entramos no Proxecto E-Dixgal teremos acceso ao equipamento das aulas e do alumnado Administración educativa Non
Oportunidade 1. Se entramos no Proxecto E-Dixgal teremos acceso ao equipamento das aulas e do alumnado ANPA Non
Oportunidade 1. Anúnciouse unha modificación normativa que este ano fará obrigatoria a elaboración dun Plan de Centro Dixital en todos os centros educativos. Lexislación Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Poñer en marcha o plan BYOD (Bring Your Own Device) en todos os cursos de ESO
O2PD Elaborar un plan formativo para o alumnado no uso das ferramentas de Classroom (procesador de textos).
O3PD Seguir avanzando na xestión hacia a supresión das comunicacións e documentación en ¿formato papel¿ para realizalas en formato dixital.
O4PD Continuar impulsando a plataforma Educamos para alcanzar a implicación dun maior número de familias.
O5PD Elaborar un plan de formación tendo en conta as diferenzas da competencia dixital entre los docentes e os seus intereses.

Seguimento

Procedemento

En cada ciclo anual:

O Grupo Local TIC:

Elaborará un informe do seu avance nos obxectivos anuais reflectidos no Plan Dixital do Centro, remitindo copia do mesmo ao Equipo Directivo para a súa valoración e inclusión na Memoria Anual do Centro.

Elaborarán un Programa Anual TIC que incluirá obxectivos e resultados clave para o ano seguinte a partir da revisión dos seus obxectivos anteriores, remitindo tamén unha copia do mesmo. A programación elaborarase segundo o modelo proposto polo GTI, que tamén recibirá copia da mesma.

Ao comezo de cada curso daranse a coñecer á Comunidade Educativa de cada centro os contidos máis relevantes tanto da Memoria como da Programación TIC do curso seguinte.

En cada ciclo trimestral:

Grupo Local TIC:

Recollerá os comentarios dos distintos niveis da Comunidade Educativa que considere necesarios en relación co cumprimento dos obxectivos do trimestre anterior.

Revisará os seus obxectivos anuais e trimestrais xunto cos seus resultados clave asociados e os comentarios recollidos dos centros.

Para cada obxectivo teranse en conta as seguintes opcións:

-       Continuar: se o proceso está a progresar como se esperaba.

-       Actualización: se houbo contratempos ou cambios nas condicións externas que os fan inalcanzables.

-       Parada: no caso de que o obxectivo xa se conseguise ou se volvese irrelevante por cambios nas circunstancias externas ou internas do centro.

Así mesmo, considerarase a creación de novos obxectivos que contribúan a facer realidade os obxectivos de nivel superior do proxecto se fose necesario.

 

Coordinador TIC:

Realizará unha reunión de seguimento cos centros da Compañía de María da súa zona na que o enlace de área no GTI actuará como responsable TIC do seu propio centro e ao mesmo tempo como moderador e dinamizador do encontro.

Os obxectivos destas reunións son:

Compartir co resto de centros os obxectivos establecidos para o trimestre anterior.

Compartir os logros acadados e as dificultades atopadas.

Coñecer experiencias doutros centros que poden ser útiles para acadar os seus propios obxectivos.

1º Trimestre

Reuniones iniciales del grupo de Tics del colegio en octubre, para revisar el Plan digital del presente curso.

Contacto, primero telefónico y después presencial con el coordinador del P.D para el colegio. (8-11-23) Problemas iniciales con los permisos para trabajar con Educalidade.

Reunión nuevamente con el coordinador del PD para solucionar y arreglar el acceso a Educalidade. Solucionado. (12-12-23)

2º Trimestre

Reunión grupo Tics del cole (29--2-24) Revisión-seguimiento.

Reunión coordinador PD (5-3-24) Revisión-seguimiento.

3º Trimestre

Aviso del coordinador del P.D. estaba pendiente de cambiar el estado del plan para que lo pudieran ver desde inspección. (Realizado posteriormente por el director).

Seguimiento anotado aquí en el P.D. , revisados objetivos.

Pendiente ultima reunión del equipo de Tics del colegio la última semana de junio para evaluar y hacer la valoración general del plan y las propuestas de mejora, previo presentación al consejo escolar.

Reunión Equipo Tics del colegio (27-6-24). Revisión del trimestre y previsión de reunión en septiembre para analizar el Plan de cara al próximo curso.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A avaliación do plan realizarase mediante o seguimento dos resultados clave de cada un dos obxectivos, tanto os deste plan como aqueles obxectivos intermedios que se puidesen establecer para cada trimestre.

Este proceso levarase a cabo como se describe a continuación:

O proceso de avaliación e seguimento do plan basearase en dous ciclos temporais diferenciados con periodicidade, anual e trimestral respectivamente.

Todos os ciclos tomarán como referencia os calendarios escolares, comezando en setembro e rematando en xuño. No caso de ciclos trimestrais consideraranse 3 trimestres ao ano, coincidindo cos habitualmente utilizados na planificación do curso escolar.

Valoración xeral

01PD.1: Circular informativa del plan BYOD para las familias. Valoración: Buena comunicación inicial, aunque sería más eficiente minimizar la necesidad de autorizaciones repetidas. 01PD.2: Normas de uso seguro de herramientas tecnológicas. Valoración: Adecuado, igual sería adecuado revisar y actualizar las normas basadas en experiencias prácticas.

02PD.1: Evaluación inicial de competencia digital del alumnado. Valoración: 189 participaciones, si es posible en otrocasión aumentar el número participantes en la encuesta para tener la mayor fiabilidad posible en los datos recogidos. Y obtener así una visión completa de las competencias digitales.02PD.2: Implicación de asignaturas en la evaluación del uso de procesadores de texto Valoración: Necesita conocerse más profundamente la implementación y uso efectivo de las herramientas digitales en las diferentes asignaturas para hacer una mejor valoración.

03PD.1: Proyección de trabajos y actividades en pantallasValoración: Excelente, la renovación de equipamiento es un gran avance hacia una mejor digitalización en el aula. 03PD.2: Colgar apuntes y material en aulas digitalesValoración: Adecuado, aunque se debe asegurar la accesibilidad de los materiales e implantación en las diferentes asignaturas. 03PD.3: Proyección de la oración/reflexión matutinaValoración: Innovador y eficiente en la reducción de uso de papel. 03PD.4: Reducción de comunicaciones en papel con las familiasValoración: Progresivo, aunque todavía hay margen de mejora en la eliminación del papel.

04PD.1: Mejorar la comunicación digital con las familiasValoración: Eficiente, se promueve la gradual eliminación de las comunicaciones en papel. 04PD.2: Avance en el uso del caderno digital del profesoradoValoración: Positivo, aunque se debe fomentar mucho más para atraer al mayor número de familias posible. Avisos generales que se hace de las asignaturas en el tablón del Classroom, potenciarlos en Educamos. (Sesión práctica para el profesorado al inicio de curso).

05PD.1: Actualización de la tabla de competencias TIC del profesoradoValoración: Necesita completarse rápidamente para identificar áreas de mejora y formación específica. Próximo curso, aprovechar un claustro de profesorado, avisar para traer dispositivos y realizarlo en el momento. (Revisar preguntas del cuestionario, sobre todo lo relacionado con los niveles de competencia digital). 05PD.2: Divulgación de ofertas de formación acorde al nivel e interés del profesoradoValoración: Eficaz, pero sería útil un seguimiento, para asegurar la participación y aprovechamiento de los cursos ofrecidos.

 

Proposta de mellora

1.- Automatización de Autorizaciones. Revisión y actualización de normas si es necesario.

2.- Establecer un plazo límite para la finalización del cuestionario de Google Forms y asegurar que todos los alumnos lo completen.

Organizar con los profesores de las asignaturas para planificar la integración de la evaluación del uso de procesadores de texto en sus planes de estudio.

3.- Establecer directrices claras para que todos los profesores suban los materiales y apuntes a Classroom de manera uniforme.

¿Se puede validar de cara a los padres una forma de autorización, eliminando la necesidad de firmas en papel?

Aumentar la sensibilización de las familias sobre la importancia de la digitalización y el uso de la plataforma Educamos.

4.- ¿Realizar tutoriales para las familias sobre el uso de la plataforma Educamos?

Crear incentivos para las familias que utilicen la plataforma de manera activa.

Ofrecer formación y ayuda para los profesores en la utilización del cuaderno digital.

5.- Establecer una fecha límite para la recopilación de los cuestionarios de competencia digital del profesorado.

Analizar los datos recopilados y elaborar un informe detallado de las necesidades formativas.

Compartir conocimientos y experiencias sobre el uso de TICs.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan TIC será presentado ao Consello escolar ao remate de cada curso, e unha vez aprobado farase efectivo ao comezo do seguinte curso. 

No Claustro de principio de curso será presentado a toda a comunidade asisitente. 

Nun enlace a un espazo de Drive estará a disposición de todos os membros da comunidade educativa que teñan interese no seu coñecemento.

Publicación na páxina web do colexio. >>> https://ciamariaferrol.org