Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Levarase a cabo unha avaliación procesual que se realizará como mínimo unha vez ao trimestre. Para esta avaliación usaranse os instrumentos que se indican nas táboas dos obxectivos. Así, comprobarase o valor e o progreso de cada obxectivo e formularanse propostas de mellora, se fora o caso, co fin de reconducir a acción e poder acadar a consecución dos obxectivos segundo se temporizaron na organización inicial.
Ademais, ao final de curso realizarase unha avaliación final valéndose de cuestionarios sobre os indicadores que se pasarán ás persoas responsables de cada un deles. Preténdese valer da avaliación para formular propostas de mellora e establecer obxectivos de cara ao vindeiro curso escolar.
Por outra banda, a persoa coordinadora do Plan Dixital do CEIP de Curtis, María José Cartemil Freire, reunirase telefónica, telemática ou presencialmente, co mentor ADIX , Jorge Fernández Otero, cando fose necesario, sempre que a situación o permita, para revisar e analizar como se van levando a cabo os obxectivos e accións dos mesmos ou se estos presentan algunha incidencia ao longo do curso académico 2023 2024.
A 21 de decembro de 2023 os obxectivos do plan dixital así como as accións dos mesmos atópanse como segue:
O01PD- Utilizar medios dixitais oficiais (Abalar box) para gardar e compartir información cos membros do claustro.
AO1.1: Emprego de Abalar Box por parte da dirección para compartir información cos membros do claustro. ACADADO
AO1.2: Emprego de Abalar Box por parte do profesorado para gardar e compartir información cos membros do claustro. De 15 persoas, 9 emprégano e 6 non; o que supón o 60%.
O02PD Iniciarse no emprego da robótica como unha ferramenta nas áreas de aprendizaxe. Decídese que a xefa do DO non participa na consecución deste obxectivo, xa que non imparte docencia directa.
AO2.1: Formación do alumnado no manexo e uso dos robots. Só unha persoa de 14; o que supón o 7,14%.
AO2.2: Utilización dos robots e realización de taboleiros para a resolución de actividades. Só dúas persoas de 14; o que supón o 14,28%.
AO2.3: Desenvolvemento de actividades de robótica a través de traballo cooperativo. 0% acadado.
O03PD Iniciar na mecanografía ao alumnado de EP.
AO3.1: Localiza as letras no teclado (alumnado 1º ciclo). O 50% acadado.
AO3.2: Coñece a disposición dos dedos no teclado (alumnado de 3º a 4º EP). O 50% acadado.
AO3.3:Escribe palabras sen mirar ao teclado (alumnado 5º a 6º EP). O 100% acadado.
AO3.4: Escribe un texto sen mirar ao teclado (alumnado 5º a 6º EP). O 100% acadado.
O04PD Mellorar a competencia no uso dos paneis interactivos como ferramenta de traballo na aula. Decídese que a xefa do DO non participa na consecución deste obxectivo, xa que non imparte docencia directa.
AO4.1: Aprendizaxe entre iguais para mellorar no manexo dos paneis interactivos. Das 12 persoas, 11 din que sí. 91,66% acadado.
AO4.2: O alumnado participa, activamente, en actividades no panel interactivo. Dar 12 persoas, 12 di que sí, o que supón 100% acadado.
O05PD Familiarizar ao claustro co entorno E-dixgal.
AO5.1: Asistencia do profesorado a unha charla informativa sobre E-dixgal ofrecida polo Asesor Abalar (ou similar). Posposto por parte da asesora Abalar.
O06PD Participar en actividades de formación para mellorar a propia competencia dixital.
AO6.1: Participación por parte do profesorado en algún curso, na modalidade on line ou presencial, para mellorar a súa competencia dixital. Dos 15 docentes 9 participaron nalgunha formación, o que supón o 60% acadado.
A 22 de marzo de 2024 os obxectivos do plan dixital así como as accións dos mesmos atópanse como segue:
O01PD- Utilizar medios dixitais oficiais (Abalar box) para gardar e compartir información cos membros do claustro.
AO1.1: Emprego de Abalar Box por parte da dirección para compartir información cos membros do claustro. ACADADO
AO1.2: Emprego de Abalar Box por parte do profesorado para gardar e compartir información cos membros do claustro. De 15 persoas, 10 emprégano e 5 non; o que supón o 66,67%.
O02PD Iniciarse no emprego da robótica como unha ferramenta nas áreas de aprendizaxe. Decídese que a xefa do DO non participa na consecución deste obxectivo, xa que non imparte docencia directa.
AO2.1: Formación do alumnado no manexo e uso dos robots. Só dúas persoas de 14; o que supón o 14,29%.
AO2.2: Utilización dos robots e realización de taboleiros para a resolución de actividades. Só unha persoa de 14; o que supón o 7,14%.
AO2.3: Desenvolvemento de actividades de robótica a través de traballo cooperativo. Só unha persoa de 14; o que supón o 7,14%.
O03PD Iniciar na mecanografía ao alumnado de EP.
AO3.1: Localiza as letras no teclado (alumnado 1º ciclo). O 50% acadado.
AO3.2: Coñece a disposición dos dedos no teclado (alumnado de 3º a 4º EP). O 100% acadado.
AO3.3:Escribe palabras sen mirar ao teclado (alumnado 5º a 6º EP). O 100% acadado.
AO3.4: Escribe un texto sen mirar ao teclado (alumnado 5º a 6º EP). Ningún, 0% acadado.
O04PD Mellorar a competencia no uso dos paneis interactivos como ferramenta de traballo na aula. Decídese que a xefa do DO non participa na consecución deste obxectivo, xa que non imparte docencia directa.
AO4.1: Aprendizaxe entre iguais para mellorar no manexo dos paneis interactivos. Das 12 persoas, 8 din que sí. 66% acadado.
AO4.2: O alumnado participa, activamente, en actividades no panel interactivo. Dar 12 persoas, 11 di que sí, o que supón 91% acadado.
O05PD Familiarizar ao claustro co entorno E-dixgal.
AO5.1: Asistencia do profesorado a unha charla informativa sobre E-dixgal ofrecida polo Asesor Abalar (ou similar). Posposto por parte da asesora Abalar.
O06PD Participar en actividades de formación para mellorar a propia competencia dixital.
AO6.1: Participación por parte do profesorado en algún curso, na modalidade on line ou presencial, para mellorar a súa competencia dixital. Dos 15 docentes 13 participaron nalgunha formación, o que supón o 93,33% acadado.
A 22 de marzo de 2024 os obxectivos do plan dixital así como as accións dos mesmos atópanse como segue:
O01PD- Utilizar medios dixitais oficiais (Abalar box) para gardar e compartir información cos membros do claustro.
AO1.1: Emprego de Abalar Box por parte da dirección para compartir información cos membros do claustro. ACADADO
AO1.2: Emprego de Abalar Box por parte do profesorado para gardar e compartir información cos membros do claustro. De 15 persoas, 10 emprégano e 5 non; o que supón o 66,67%.
O02PD Iniciarse no emprego da robótica como unha ferramenta nas áreas de aprendizaxe. Decídese que a xefa do DO non participa na consecución deste obxectivo, xa que non imparte docencia directa.
AO2.1: Formación do alumnado no manexo e uso dos robots. Só tres persoas de 14; o que supón o 21,42%.
AO2.2: Utilización dos robots e realización de taboleiros para a resolución de actividades. Só tres persoas de 14; o que supón o 21,42%.
AO2.3: Desenvolvemento de actividades de robótica a través de traballo cooperativo. Só unha persoa de 14; o que supón o 7,14%.
Debido a que o centro non contaba con suficientes robots para poder traballa cunh aula completa, decidiuse facer formación e traballo en radio. Recibindo formación impartida por "Ponte nas Ondas" os cursos de 3º e 4º. O resto de cursos recibiron formación básica polo profesorado. Todos os cursos realizaron un programa de radio.
O03PD Iniciar na mecanografía ao alumnado de EP.
AO3.1: Localiza as letras no teclado (alumnado 1º ciclo). O 50% acadado.
AO3.2: Coñece a disposición dos dedos no teclado (alumnado de 3º a 4º EP). O 50% acadado.
AO3.3:Escribe palabras sen mirar ao teclado (alumnado 5º a 6º EP). O 50% acadado.
AO3.4: Escribe un texto sen mirar ao teclado (alumnado 5º a 6º EP). O 50% acadado.
O04PD Mellorar a competencia no uso dos paneis interactivos como ferramenta de traballo na aula. Decídese que a xefa do DO non participa na consecución deste obxectivo, xa que non imparte docencia directa.
AO4.1: Aprendizaxe entre iguais para mellorar no manexo dos paneis interactivos. Das 12 persoas, 10 din que sí. 71,42% acadado.
AO4.2: O alumnado participa, activamente, en actividades no panel interactivo. Dar 12 persoas, 10 din que sí, o que supón 71,42% acadado.
O05PD Familiarizar ao claustro co entorno E-dixgal.
AO5.1: Asistencia do profesorado a unha charla informativa sobre E-dixgal ofrecida polo Asesor Abalar (ou similar). O 100% do profesorado asistiu a charla informativa.
O06PD Participar en actividades de formación para mellorar a propia competencia dixital.
AO6.1: Participación por parte do profesorado en algún curso, na modalidade on line ou presencial, para mellorar a súa competencia dixital. Dos 15 docentes 15 participaron nalgunha formación, o que supón o 100% acadado.
Avaliación
En canto á avaliación do plan, o Equipo de Dinamización do Plan Dixital reunirase periodicamente para analizar e comprobar a evolución da consecución dos obxectivos previstos.
Levarase a cabo unha avaliación procesual que se realizará como mínimo unha vez ao trimestre. Para esta avaliación usaranse os instrumentos que se indican nas táboas dos obxectivos. Así, comprobarase o valor e o progreso de cada obxectivo e formularanse propostas de mellora, se fora o caso, co fin de reconducir a acción e poder acadar a consecución dos obxectivos segundo se temporizaron na organización inicial.
Ademais, ao final de curso realizarase unha avaliación final valéndose de cuestionarios sobre os indicadores que se pasarán ás persoas responsables de cada un deles. Preténdese valer da avaliación para formular propostas de mellora e establecer obxectivos de cara ao vindeiro curso escolar.
A nivel xeral acadáronse os obxectivos propostos.
Non foi posible acadar o obxectivo relacionado coa robótica porque aínda que o centro conta con algún robot, son de diferentes características e o profesorado non viu viable traballar con un só robot toda o alumnado dunha aula. Polo tanto, modificouse ese obxectivo e realizouse formación do alumnado en radio e en stop motion.
Por outra banda, realizouse outra acción co alumnado, que estivo relacionada coa concienciación do alumnado dos riscos de internet. O centro anotouse no Plan Director e recibiu a visita dun garda civil que informou ao alumnado nos riscos citados.
Valorar os intereses do claustro para establecer os obxectivos.
Mellorar a coordinación aula creativa e polos creativos.
Continuar realizando formación en competencia dixital no PFPP, pero con dúas liñas de formación para poder adaptarnos aos diferentes niveis do profesorado.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital lévase a sesión de Claustro e de Consello Escolar no mes de outubro, resultando ser aprobado.
Unha vez aprobado, este Plan Dixital será difundido a toda a comunidade educativa..
A difusión do plan dixital será responsabilidade do equipo de traballo do Plan Dixital e os medios que se empregarán serán os seguintes:
- Páxina web do centro (poderase ver a versión pdf do curso anterior 2022-2023)
Durante o curso 2023/24 poderase acceder ao Plan Dixital actualizado através de este enlace PLAN DIXITAL 23/24