O IES Plurilingüe Elviña é un centro público de educación secundaria con oferta de ESO e Bach, inagurado no ano 1977 e ubicado en contorna urbana, na cidade da Coruña. É plurilingüe en inglés na ESO. Non tivo actuacións salientables de reforma, ampliación e mellora ata o verán de 2023 (renovación do tellado e parcheamento de fachadas), o que aínda condiciona de forma negativa as súas posibilidades docentes, por inadecuación á arquitectura pedagóxica e por obsolescencia tecnolóxica moi marcada.
Rasgo esencial do IES e o seu incremento de matrícula sostido nos 4 últimos anos. Actualmente conta cuns 600 alumnos e 50 docentes en números redondos.
Outros programas consolidados ou de participación actual do centro son: PLAMBE, Club de Lectura, Club de Ciencia, Polo Creativo plus, plurilingüísmo en inglés, e numerosos Plans Proxecta e Contratos Programa: convivencia/mediación, sostibilidade, inclusión, eduexcelencia STEM...
A explosión de alumnado e grupos exacerba as carencias TIC, especialmente no tocante a medios físicos (hardware) ao engadir ás necesidades de reposición de material obsoleto a falta de dotación en moitas novas aulas (toda ellas aulas-titoría, ou “aulas de referencia”, na que un grupo pasa a meirande parte das súas horas semanais).
Esta necesidade de dotación de aulas con kit dixital (ordenador + proxector + pizarra interactiva) fíxose chegar númerosas veces ás autoridades educativas a través dos servizos competentes da Consellería, e a AMTEGA a través da UAC; xustificada moi polo miúdo. Esas e outras peticións figuran en numerosos tickets da UAC nos últimos cursos lectivos. A máis recente o 05/10/2023, petición á que UAC asignaron o número de ticket 1141235, e que se respostou o 02/11/2023 día cun correo co texto similar as anteriores: “De momento non dispoñemos de material. De haber dispoñibilidade e de ser o caso, enviaríase de oficio”
- As característica socioeconómicas e culturais do contexto do centro constan con detalle (e actualízanse periódicamente) no Proxecto Educativo
Poboación urbana de ubicación socioeconómica no rango medio, con predominio de medio baixo nalgún asentamento marxinal na área de influencia. A tendencia social da zona parece ir cara a unha certa diversidade social, debido a aparición recente de grupos de familias de emigrantes doutros países, e tamén a recente incorporación de familias de nivel sociocultural medioalto en vivendas de nova construción.
O nivel de estudos familiar medio é en xeral básico ou medio, o que da como resultado que algúns alumnos están moi motivados por mellorar a súa formación, e outros pola contra teñan como única expectativa acceder rapidamente o mundo laboral para ter independencia económica. A maioría do alumnado afirma estudar para aprender, e en torno a un 60% queren ser universitarios
-
Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo, e relación con outros Plans e proxectos do centro: traxectoria no ámbito das novas tecnoloxías, programas de innovación nos que se participa…
O plan TIC do centro contempla, entre outras, estratexias para compensar as desigualdades e reducir a fenda dixital, facilitando a educación dixital nos distintos escenarios (ensino presencial e ensino non presencial), poñendo ao dispor do alumnado máis vulnerable dispositivos con conectividade en caso de necesidade por atención educativa domiciliaria, por exemplo. O IES ven participando en distintas modalidades de Contratos-Programa desde o comenzo dos mesmos, tendo gran impacto na adquisición de competencias e no aproveitamento do talento potencial. As participacións xa citadas están plenamente consolidadas, ao igual que o plurilingüismo nun tercio do horario desde o curso 2021/22
- Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 23/24
A PXA é un instrumento de planificación das actividades dun curso escolar, polo que a razonada inserción do Plan Dixital na mesma ten unha importancia incuestionable. No curso 23/24 ao aumento de alumnado que vai a requerir un esforzo extra no proceso de dixitalización, sumase a maior demanda de equipos como para cubrir novas materias que xurden coa LOMLOE, como “Proxecto competencial”, coa realización dun xornal ou actividades de deseño e impresión 3D