Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O desenvolvemento do Plan Dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo.
Na avaliación procesual, que terá lugar a lo menos unha vez por trimestre, valoraranse os aspectos relacionados co estado nese momento das accións que se están a executar, así como o análise de resultados, se os houbese, e de ser o caso, propostas de mellora que permitan un reaxuste das accións para a consecución dos obxectivos propostos.
Non obstante, a avaliación do presente Plan Dixital, debe ten en consideración os resultados así como o impacto na aprendizaxe do alumnado e na formación en competencia dixital do profesorado, adquirindo cada vez máis niveis do marco de referencia CDD. Tamén é de ter en consideración, a experiencia e retroalimentación dos docentes, pais e outros actores chave.
Ao longo deste primeiro trimestre tivemos varias reunións do equipo TICS (cinco) nas que dalgunha maneira xurdían e tratabamos algúns aspectos do PLAN DIXITAL. Debemos facer notar que os membros do equipo TICS e PLAN DIXITAL son os mesmos.
Con data 11/12/23 reúnese o equipo de PLAN DIXITAL para facer a avaliación deste primeiro trimestre e valorar os obxectivos acadados e en qué forma, así como as dificultades atopadas.
Para a consecución dos obxetivos deste trimestre contamos coa colaboración de todo o clausto. Algúns obxectivos foron acadados de maneira satisfactoria (Obx. 2 e 4) co traballo do equipo TICS e resto do claustro.
Quedan algúns obxetivos acadados parcialmente (Obx. 1 e 6) e outros sen acadar (Obx. 3 e 5). Algún non están acadados porque a Consellería non enviou todo o material necesario polo de agora (Obx. 1) e outros obxectivos non se acadaron por falta de tempo e sobrecarga de traballo no profesorado, pois este primeiro trimestre ten unha carga de traballo extra pola posta en marcha do curso escolar.
Temos que destacar a altísima participación do claustro nos cursos de formación do PFPP (Obx. 4). Prácticamente a totalidade do claustro está anotado nun Plan de formación no centro.
O obxectivo 6 non foi acadado por completo porque neste curso fixemos un cambio integral de toda a biblioteca (chan, pintado de paredes, libros, mobiliario,...), con toda a carga de traballo que iso conleva. Esperamos acadar o obxectivo no segundo trimestre.
Os obxectivos non acadados ou acadados parcialmente quedan aprazados para o segundo e/ou terceiro trimestre.
Ao longo deste segundo trimestre tivemos varias reunións do equipo TICS (tres) nas que dalgunha maneira xurdían e tratabamos aspectos do PLAN DIXITAL.
Con data 04/03/2024 reúnese o equipo de PLAN DIXITAL para facer a avaliación deste segundo trimestre e valorar os obxectivos acadados e en qué forma, así como as dificultades atopadas.
A participación do claustro nos distintos cursos de formación do PFPP continuou neste trimestre.
Neste trimestre conseguimos acadar os obxectivos 3, 5 e 6 co traballo e colaboración de prácticamente todo o claustro. Para a consecución destes obxectivos non atopamos excesivas dificultades máis aló do sobreesforzo que supón levar a cabo estas actividades coa sobrecarga de traballo que xa pesa sobre os mestres.
O obxectivo 1 segue sen estar acadado porque a Consellería aínda non enviou todo o material necesario. Este obxectivo queda acadado parcialmente e aprazado para o terceiro trimestre.
Ao longo deste tercer trimestre tivemos varias reunións do equipo Plan Dixital para tratar diversos aspectos do mesmo, así como a súa evolución. A reunión final do equipo foi o 10/6/2024. Nesta reunión fíxose unha análise de todo o levado a cabo durante o curso en temas dixitais e consideramos que o balance foi máis que positivo, aínda que queda algunha cousa por facer tal e como queda refectido no obxectivo 1 aínda pendente por falta de material que non foi enviado pola Xunta.
A maioría do profesorado participou na formación relacionada con TICS e varios animáronse a utilizar a aula virtual do centro. O profesorado continuou os cursos de formación e o uso da aula virtual neste terceiro trimestre. No vindeiro curso seguiremos a traballar para que haxa máis mestres utilizando este aula.
Aproveitamos a formación de Polos creativos para facer co alumnado distintas actividades con robots que tiñamos no centro. As actividades foron dirixidas tanto a alumnos de infantil como de primaria.
Dende os equipos de Biblioteca e Dinamización de lingua galega fixéronse actividades dixitais (gravacións de vídeos en croma, Booktubers, etc.). Estes vídeos están dispoñibles nos blogues e RRSS do centro.
Neste último trimestre rematouse a instalación dos puntos de conexión de rede (cable) en todas as aulas.
Avaliación
Para levar a cabo a avaliación do Plan Dixital, terase en conta o propio desenvolvemento do mesmo, así como a consecución dos obxectivos establecidos, a través dunha avaliación procesual, e unha final.
No contexto da avaliación final, realizarase como mínimo ó final de cada curso escolar. Do análise dos resultados das accións levadas a cabo durante todo o ano escolar, incluirase, de maneira detallada, o grado de consecución dos obxectivos, así como propostas de mellora de cara os seguintes cursos, de ser o caso.
Finalizado o curso 2023/2024 estableceremos cales serán as propostas de mellora que permitan un reaxuste das accións para unha consecución dos obxectivos máis adecuada.
Para a elaboración do noso Plan Dixital, partíamos dunha situación bastante desfavorable, pois nin sequera contábamos cun aula de informática operativa. Non tiñamos monitores dixitais nas aulas. Os equipos informáticos eran/son moi antigos e a conexión coa rede tiña moitos fallos.
Este curso puxemos en marcha a aula de informática, mercamos algúns equipos informáticos, a Consellería de Educación enviou algúns monitores dixitais para as aulas e tamén instalou puntos de conexión á rede en todas as aulas do centro.
Neste curso fixemos tamén unha total renovación da biblioteca, tanto no ámbito físico como no dixital coa creación do "Recuncho dixital" e a renovación das RRSS da biblioteca.
En canto á formación do profesorado tamén houbo un gran paso e compromiso por parte do clausto. Os cursos de formación foron na súa maioría satisfactorios. Foi un pouco decepcionante o curso de Polos Creativos, no que tanto interés tiñamos posto. Fixemos a formación para traballar con distintos materiais/ferramentas de Polos que a Consellería de Educación ía enviar ós centros como parte do programa e eses materiais//ferramentas nunca chegaron. A aula de Polos Creativos non foi creada como estaba pensado.
A valoración xeral que facemos do Plan Dixital é positiva. Conseguíronse acadar todos os obxectivos agás o número 1 (non acadado por causas alleas ó noso centro). En cada unha das accións dos obxectivos explicamos os detalles da consecución do mesmo.
Como proposta de mellora de cara ó vindeiro curso nos gustaría acadar ese Obxectivo 1 e dotar a todas as aulas de monitores dixitais. Agardamos que a Consellería envíe os monitores que faltan.
Seguiremos utilizando e promocionando o uso da Aula Virtual do centro e animando a toda a comunidade educativa a que a utilice como vía e aprendizaxe e complemento ás súas actividades lectivas.
Continuaremos ofertando cursos e promovendo a formación dixital do profesorado do noso centro.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital de centro será un pilar nas accións relacionadas coa vida diaria do centro, non soamente coas TIC, tal e como recollemos nos nosos obxectivos.
Por este motivo, a difusión do Plan entre o profesorado do noso centro, así como tamén entre outros docentes colaboradores ou externos ó centro, é primordial para poder acadar os obxectivos propostos de maneira relevante e útil para a dinámica de traballo que se quere conseguir no noso centro.
A maiores, a difusión de cara á contorna e tamén ó resto da comunidade educativa, é un aspecto que se quere traballar para integrar tamén o plano social e comunitario na vida do centro e no mutuo desenvolvemento que supón.
Para acadar esta difusión, recorreuse a súa presentación e aprobación no Clautro e Consello Escolar e á súa publicación na páxina web do centro.
Enlace á WEB: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmariapita/taxonomy/term/68